globalmoto_duben_nolan




Snaefell Laverda Sidecar

Sidecar by absolutní neznalec mohl přeložit jako „postranní auto“ – což by samozřejmě byla hloupost, pokud by neexistovala tato krásná stavba šikovného Francouze Françoise Knorrecka. Svoje postranní auto si François vyšlechtil takřka na koleni a zabralo mu to zhruba 10 tisíc hodin práce v rozmezí více než 10 let.

Psal se rok 1976, když François Knorreck koupil zbrusu novou Laverdu 3CL. Téměř okamžitě ji začal vylepšovat a po pár letech ji proměnil v krásnou sportovní mašinu, která mu dobře složila až do roku 1993. Tehdy před dvaceti lety dostal François, šikovný údržbář z nemocnice, nápad udělat ze své Laverdy sajdu.
Což o to, předělat k motorce sajdkáru není zase tak velký problém pro pár šikovných rukou, náš muž ale stavbu svojí "sidecar" pojal jako osobní výzvu s cílem vyrobit něco naprosto unikátního. Svoje "mechanické dítě" pojmenoval Snaeffell, což je jmenovec nejvyššího kopce na ostrově Isle of Man (620 m.n.m.).

Jeho výtvor je kompletně ruční prací. Rám, rozvody kabelů a kapotáž, to vše vyšlo z hlavy jediného člověka. Z původní motorky tak zůstal pouze litrový tříválec. Auto na boku je kombinací 63 unikátních částí, které si Knorreck sám vyrobil z polyesteru nebo z uhlíkových vláken, a dalších dílů z aut značek Renault, Citroen, BMW, VW a Audi. Působivé je otevírání dveří ve stylu Lamborghini a celý interiér vypadá hodně propracovaně.
Zezadu byste si tohoto hybrida mohli klidně splést s malým sporťákem. Povedené jsou koncovky výfuků, které vyúsťují nad levým světlem, ale i přední maska auto-sajdy.

A kolik tento projekt vlastně stál? Mimo zhruba 10 tisíc hodin vlastní práce odhadnul jeho majitel pořizovací cenu na asi 15 000 eur, což je při dnešním kurzu lehce přes 400 tisíc korun.
Je to sice hodně, ale na druhou stranu musíme uznat, že je mnohaleté úsilí opravdu hodně znát. Kdo z nás by si tipl, že toto není práce nějaké specializované firmy, která k tomu má tucet specialistů na jednotlivé části?

Povedené stavby "amatérských nadšenců" se vidí jen málokdy a k tomu ještě s tak neotřelým nápadem. Koho vlastně zajímá, jak se to řídí? Tady jde o ukázku zručnosti a nápadu. Musíme smeknout.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (73x):



TOPlist