motopoint_unor_shad




Podpořte českou přestavbu Indianu v soutěži First 6

Je tomu jen pár dní, co Indian představil inovovaný Sport Chief RT, a už se na nás valí první přestavby, vzniklé pod oficiální záštitou Indianu. Je jich šest, a pro soutěž First 6 je za pouhých šest týdnů postavilo šest evropských dealerů Indianu. O tu nejlepší můžete hlasovat, a my proto vyzýváme – hoďte to té české!

Kapitoly článku

Americké cruisery mají individualizaci a přestavby zakotvené přímo v železe. Počítá s tím i Indian a proto celá soutěž First 6 slouží v první řadě jako způsob, kterak v novopečených majitelích Sport Chiefu RT zažehnout touhu po vlastních úpravách.
Velmi často se těchto přestaveb pod záštitou značky zhostí dealeři a dílny z USA nebo Japonska, tentokrát však padla volba na Evropu. Z celé Evropy bylo zvoleno šest dealerství, která se již v minulosti prezentovala vlastní tvorbou na poli úprav, a každému z nich byl před vrata přistaven jeden Sport Chief RT. U Indianu pak natáhli „minutku“ na šest týdnů a stanovili pravidla. V soutěži First 6 nejde o freestyle ve smyslu „ukažte co umíte“. Všechny motorky mají být ve stylu „Club style“, tedy vyšší, s vysokými „téčkovými“ řídítky a sportovní náturou. Po stavitelích se ale zároveň chtělo, aby zachovali podstatu a techniku stroje. Proto musely na svém místě zůstat třeba zadní kufry, kapotka kolem světla, nádrž nebo rám – v těchto oblastech byly povoleny jen drobné úpravy. V neposlední řadě bylo podmínkou unikátní, divoké lakování, proto vznikly všechny ty šílené a odvážné kreace.

Pro nejlepší stavbu v rámci First 6 můžete hlasovat zde, a my máme favorita jasného! Hlasování probíhá až do 11. února a vítězná motorka celého klání bude vyhlášena na veletrhu Salon Du 2 Roues ve francouzském Lyonu. Ten proběhne mezi 13. a 16. únorem 2025.

Česká stavba American Graffiti

Patron projektu Ondra Hrůza vedle pražského dealerství Indianu zapojil do přestavby i dílnu Funk Soul Brothers, a mimo jiné designéra Aleše Exlera, který navrhnul pestrobarevnou grafiku celého stroje. „Inspirací je tady 30 % Nascar, 30 % Club Style, 20 % King of Baggers, 10 % Indian a 10 % Dragster doplňuje Ondra Hrůza.“ O samotné lakování – mimo jiné přelakování rámu s plynulým přechodem od fialové do žluté – se postaral Vlado Slávik, o aplikaci grafických prvků a další designové práce Roman Šimčík.

Grafikou to ale zdaleka nekončí. Sériový Sport Chief dostal výrazně „uklizenou“ část pod zakázkovým sedlem, kam se vešla veškerá elektronika, jen baterka je schovaná v jednom z malých bočních kufrů. Speciální díly a plechařinu – jako třeba klín před motorem – má na svědomí Jan Urban, hromadu frézovaných zakázkových věcí potom Pavel Strapina. Sem patří třeba kryt sekundáru na motoru nebo stabilizátory přední vidlice nad předním kolem, podobné jako se dřív používaly na dragsterech.

Výfuk je zakázková výroba od českého výrobce RP Tuning, rovněž české ráfky kol pak pochází od Titaxu. Na předku jsou zubaté kotouče Moto Master, ale měnilo se i nastavení tlumičů, zapalování a hromada dalších prvků. Výsledkem je parádní přestavba v neokoukaném stylu, doplněná hodně odvážnými barvami od duhového štítu přední masky, až po oranžové pružiny zadních tlumičů.

Coby název bylo zvoleno slovní spojení American Graffiti, odkazující na kultovní film o hot rodech, a tím pádem i na americkou závodní historii. „Název American Graffiti vznikl přirozeně a okamžitě, protože celý projekt oslavuje vášeň pro americkou závodní kulturu.“ Pokud si to celé chcete prohlédnout naživo, pak račte navštívit výstavu Motocykl, která otevře své brány na pražském výstavišti v Letňanech již 6. března 2025.
A proti čemu česká stavba American Graffiti stojí?

Bastard

Krátký a výstižný název zvolilo portugalské dealerství MotoStrada Porto. Bastard čerpá inspiraci v závodech, konkrétně v současných sériích King of the Baggers a Superhooligan. Při stavbě bylo využito velké množství originálních dílů a příslušenství.

Hoka Key

Na zelenou vsadili stavitelé z rakouského Styrian Motor Cycle. Hoka Key je podle jejich slov oslavou syrového, mechanického charakteru legendárního motoru V-Twin. Inspiraci našel v historii značky Indian Motorcycle a zkušenostech s jejím vývojem.

No Comply Society

Britové z dealerství Krazy Horse spojili v motorce se zlatými koly všechny aspekty custom kultury, a to jak automobilového, tak motocyklového světa. Ruční lakování slouží jako oslava individuality a svobody.

The Qwetcher

Zvláštní název odkazuje na švýcarský kanton Vaud, kde se nachází dealerství Biker Syndicate. „qwetcher“ znamená ve vaudském dialektu „mumlat“, což je odkaz na lokální kulturu a stroj s duší, který potichu vypráví svůj příběh.

Top Fuel

Název na komoru a bez filozofických mystérií zvolili Francouzi z Indian Motorcycle Metz, kteří přímou formou odkazují na nejvyšší kategorii dragsterové závodní série NHRA, ale i Nascar nebo King of the Baggers. Jejich výrazně fialový stroj má propojovat charakter Club style s náturou závodního baggeru.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist