Nejlepší přestavěnou Hondou je turecký café racer
Text: Jan Rameš | Foto: Honda | Zveřejněno: 16.9.2024 | Zobrazeno: 8 819x
Japonská Honda v červnu na festivalu Wheels & Waves ve francouzském pobřežním městečku Biarritz odstartovala soutěž dealerských přestaveb, když se zde prezentovalo 16 strojů na bázi CL500. Nyní značka zveřejnila výsledky online hlasování a je zajímavé se podívat, jak moc se názory evropských motorkářů liší od preferencí čtenářů webu Motorkáři.cz. A taky na to, že vítězem se stala vlastně jiná motorka než CL500…
My jsme článek o 16 dealerských přestavbách Hond CL500 zveřejnili krátce po festivalu Wheels & Waves a kromě linku na hlasování na webu Hondy jsme si samozřejmě udělali i vlastní anketu, kam jste mohli posílat svoje hlasy. U vás to „o prsa“ vyhrál turecký kafáč Bunker imPrint před nádherným ostrým scramblerem Alpina 500 ze Švýcarska. Třetí místo, poslední na pomyslné bedně, si od našich čtenářů odnesla španělská Cherry Lady, taková poměrně jednoduchá a elegantní úpravička s hlubokým červeným lakem, a na čtvrtém a pátém místě měly shodný počet hlasů Enduro 500, vzdávající hold starým španělským offroadům, a britský The Poseidon Project s mořskou tematikou.
Druhé až páté místo na Motorkáři.cz: Alpina 500, Cherry Lady, Enduro 500 a The Poseidon Project
A jak to dopadlo online v Evropě? Dlužno říci, že tady přeci jenom hlasovalo trochu více lidí – u nás to bylo pár desítek, zatímco na webu Honda Customs se sešlo 25 558 hlasů, prý o 18 % více, než v loňském roce. To se upravovaly malé Monkey, Daxy a Gromy, které, ač skvěle provedené, lidi asi moc netáhly. Ovšem CL500 je svou atraktivitou evidentně zajímavější stroj, ačkoli tady je potřeba si říct, že ten vítězný motocykl vůbec CL500 není. I pro evropské motorkáře se stal nejatraktivnějším strojem turecký Bunker imPrint, ten dostal více než třetinu všech hlasů (9383, tedy 37 %), jenomže byl postavený na základě jednoválcového modelu CL250, který se v Evropě vůbec nenabízí. Zajímavý paradox. A druhý, že se vlastně jedná o totální odklon od původního směrování CL500, což je městský scrambler – a soutěž vyhraje stroj upravený na café racer. Jelikož první středo- a východoevropskou Battle of the Kings, kterou pořádal Harley-Davidson, kdysi vyhrál pražský hliníkový kafáč postavený z roadsteru Street 750, zdá se, že na koukání je nejatraktivnější sportovní silniční stroj, ať už je postavený z čehokoli. Čímž ale nechci podkopávat vítězství Turků, sám jsem pro jejich stroj hlasoval, je to fakt krásná práce!
A co se v Evropě líbilo dále? Na druhém a třetím místě najdeme stroje, které na našem webu byly až v té zadní půlce, a sice francouzský Ocean’s Track, což byl takový flattrackový stroj s nádechem kaskadérských motocyklů Evela Knievela, a německý CL Surfer, minimalistický stroj na pomezí bratu, bobberu a café raceru. Možná tady můžeme vidět hlasující sílu velkých národů, na druhou stranu i tohle jsou výrazněji upravené stroje, zatímco v naší Top 5 tomu tak úplně není. Zajímavé ovšem je, že dále už jsme se docela shodli, protože celoevropsky čtvrtá je Alpina 500 a páté Enduro 500. Jsme docela zvědaví, jakou novinku 2025 nechá Honda své dealery upravovat příští rok. Máte tip?
V Evropě byl druhý francouzský Ocean’s Track a třetí německý CL Surfer