yamaha_demo_tour




Honda opět customizuje, tentokráte CL500. Vyberte to nejlepší ze 16 přestaveb!

Minulý týden proběhl ve francouzském městečku Biarritz na pobřeží Atlantiku 13. ročník již ikonického festivalu motorek a surfování Wheels & Waves, který pokaždé přináší spoustu zajímavých strojů a který si pravidelně vybírají i velké značky, aby zde ukazovaly zajímavé úpravy svých sériových modelů. Honda se účastnila již popáté a letos vystavila 16 přestavěných CL500.

Dříve byl festival v Biarritz přehlídkou spíše amerických nebo evropských značek, ovšem v roce 2019 zde Honda vystavila 12 upravených CB1000R a zjistila, že tohle prostě funguje – dáte svým oficiálním prodejcům více či méně volnou ruku, aby se vyřádili na sériovce, potom motorky vystavíte a necháte veřejnost hlasovat. Po roční pauze (Covid, že) potom přišla desítka CB650R, následovaná opět desítkou půllitrových Rebelů, loni potom byly v kurzu malé potvůrky Monkey, Dax a Grom. Těch se sešlo „jenom“ sedm, ovšem tohle není soutěž založená na kvantitě a speciálně ty malé stopětadvacítky předvedly spoustu kreativity. Letos ovšem padl rekord, když se do soutěže zapojilo 16 prodejců z devíti evropských (v jednom případě s odřenýma ušima) zemí. Je tady rozhodně větší rozmanitost, když téměř sériové stroje střídají opravdu výrazně upravené. Oficiální hlasování probíhá tradičně na webu Honda Customs, konec soutěže je 31. srpna, my si tady ale uděláme tradičně svoji vlastní anketu, ať se ukáže, jaké motorky se líbí našim čtenářům. A vezmeme to pěkně podle abecedy, jak své výtvory jednotliví účastníci nazvali.

1. Alpina 500

Meister Engineering, Švýcarsko
Začneme hned zostra, Alpina 500 oslavuje 50 let značky Honda Switzerland, což avizuje nápis na krásně lakované nádrži, jež svým tvarováním připomíná prastaré modely CB. Za tou je už jenom ploché sedlo na rámových trubkách, to je celá zadní část. Chybí i přední blatník, vidlice má do sériovky také daleko, stejně jako krásně posvařované a divoce tvarované výfukové potrubí. Ráfky, na kterých jsou obuté výrazné špuntovky, překvapivě sériové jsou, akorát dokonale vyleštěné. Parádní scrambler, na kterém se Švýcaři fakt vyřádili.

2. Bik’ink

AZ Moto, Francie
Pár drobností a jiný lak a co to udělá! Z céelka upraveného u rouenského dealera a jeho nádherného oranžového a třešňově červeného laku je cítit atmosféra street scrambleru ze 70. let. Kalifornský vzhled stroje dotvářejí jiné vysoké zadní tlumiče a výfuk Arrow.

3. Bunker imPrint

Bunker Custom Cycles, Turecko
Vůbec poprvé se do souboje dealerů Hondy podíval prodejce z Turecka, ovšem pozor, tohle není půllitr, nýbrž menší (a u nás neprodávaný) model CL250 vybavený jednoválcovým motorem! Ani byste to nepoznali, že? V Bunker Custom Cycles naskočili na současnou vlnu retro café racerů a vytvořili stylový motocykl s polokapotáží z nylonu vyztuženého skleněnými vlákny, která byla vytištěna na 3D tiskárně, novými bočními panely, krytem olejové vany a profilovaným sedlem, zakrytým výfukem, přední inverzní vidlicí z modelu CB250R a radiálním brzdovým třmenem.

4. CL501R

Honda Moto Centre Leon, Španělsko
Inspiraci pro model CL501R vzali Španělé v Americe, konkrétně na flat tracku. I takového pěkného driftera je možné z jinak spíše nevýrazného céelka vytvořit! S nastavitelnými zadními plynovými tlumiči, nastavitelnou přední vidlicí, radiální brzdovou pumpou, ručně vyrobenými kryty chladiče a řetězu a jednoduchým nízkým Supertrappem se tvůrci zaměřili na nalezení správné rovnováhy mezi výkonem, estetikou a funkčností.

5. CL500 Digger

Chave Motos, Francie
Pocta klasickým motocyklům Honda XL a XR z 80. let z Francie. Digger se vyznačuje výrazným off-road stylem a přesně odráží atmosféru festivalu Wheels and Waves. Má spoustu originál doplňků Honda a k nim laděný výfuk, největší parádu tady dělá retro lakování a zlatá kola.

6. CL500 Charade Spirit

Charade Moto, Francie
Další elegantní terénní stroj ze země galského kohouta s velmi lehkým nádechem ploché dráhy. Barevné provedení, která Charade Spirit zdobí, je nejklasičtějším barevným schématem závodních strojů značky Honda a je obzvláště přitažlivé v kombinaci s výrazně chlupatými pneumatikami, vysokým předním blatníkem, chrániči rukojetí, zkrácenou zádí a vysokým jednoduchým tlumičem výfuku Arrow.

7. CL Surfer

Honda Center Frankfurt, Německo
Tohle je zase něco úplně jiného, z terénu se vracíme čistě na silnici. Bobber, brat, kafáč? Název stroje byl zvolen s ohledem na to, že se festival Wheels and Waves koná u krásné pláže v Biarritzu a vyzařuje pohodovou surfařskou atmosféru. A CL Surfer se do této atmosféry skvěle hodí: má zajímavé stříbrné lakování nádrže i minimalistických blatníčků, dvojdílná řídítka, výrazné hnědé kožené sedlo a vlastně žádný výfuk, akorát dvě trubky končící před zadním kolem.

8. Enduro 500

Stilmoto, Španělsko
Vracíme se zpátky do terénu, Enduro 500 je poctou klasickým španělským enduro motocyklům. Tento model byl navržen tak, aby vás pohladil po duši vzpomínkami na krásnou zlatou éru motocyklové historie. Pěkné retro lakování, zlatá kola, mřížka přes světlo, pár plastů z originálního katalogu, výfuk Arrow a zase je to o něčem jiném.

9. Flat Track 500

Anquety Motor Sport, Belgie
Flat Track 500, inspirovaný americkými závody na ploché dráze, je prvním belgickým strojem v soutěži hondacustoms.com. A vypadá jako opravdový flattrackový speciál! Má zadní tlumiče Öhlins, vyztuženou kyvnou vidlicí, rovná řídítka, minimalistický výfuk, upravenou podsedlovou část a číselnou tabulku namísto předního světla.

10. Cherry Lady

Honda Motorsport Las Rozas de Madrid, Španělsko
Tvůrci říkají, že Cherry Lady vychází z klasických linií a log legendárních motocyklů Honda 750 z 90. let minulého století a snaží se zachovat podstatu a historii značky. No, těžko říct, ale motorka to určitě zajímavá je, s krásným hlubokým lakováním. Mezi zajímavé detaily patří výfuk IXIL, širokánská řídítka Drag Bar, minimalistické směrovky, prémiové kožené sedlo s červeným prošíváním, sklopná endurácká zrcátka a zubaté gumy.

11. Irezumi

Starbike Honda, Francie
Na první pohled vlastně dost obyčejné céelko, akorát s výfukem Arrow, hnědým prošívaným sedlem a zádí končící rámovou trubkou se zajímavým zadním světlem. Jenomže síla tohohle stroje je v jeho lakování. Irezumi je styl japonského tetování, a tady se lakýra teda fakt vyřádil. Na tomhle jezdit, tak asi brzy skončíme někde ve škarpě, jak budeme pořád zkoumat tu nádhernou kresbu na nádrži…

12. Moonground

Garonda Guarda, Portugalsko
Elegantní a čisté linie, možná s lehkou inspirací Mad Maxem. Portugalský Moonground je minimalistické jednostopé vozidlo připravené na jakýkoli terén (nebo na jakoukoli planetu), kam se vydá. Úpravy zahrnují opletené svody výfuku s koncovkou Arrow a agresivní špalíkové pneumatiky.

13. Ocean’s Track

Oceane Motos, Francie
Autentický flattracker, navíc šmrncnutý kaskadérskými stroji jak od Evela Knievela. Tuhle motorku fakt nepřehlédnete. Hlavními změnami oproti standardnímu modelu CL500 jsou červený rám a kyvná vidlice, zlatá kola, široká flattracková řídítka na koncích doplněná zrcátky, přední číselná tabulka s dvojicí projektorových LED světel a charakteristické plochodrážní jednomístné sedlo.

14. Sterrato 500

Unit Garage, Itálie
Sterrato znamená italsky „blátivá cesta“ a nezapře se to na první pohled. Nicméně tady je to hodně o originálním příslušenství, dokonce zůstal i originální výfuk, který všichni ostatní (celkem pochopitelně) okamžitě vyměnili. Jízdní vlastnosti stroje v terénu vylepšují zadní tlumiče Öhlins a špalkové pneumatiky.

15. Terra Battuta 500

Unit Garage, Itálie
Ne, to není překlep, tohle je druhá motorka ze stejné italské dílny. A taková poměrně svérázná. Terra Battuta 500 posouvá model CL500 směrem k univerzálnímu stroji pro cestování na delší vzdálenosti. Má přední blatník z broušeného hliníku, rám kolem motoru s malou brašnou, velké textilní brašny pod sedlem, černě eloxovaný nosič, vysoký štítek s hrazdičkou na GPS, krátký výfuk, chlupaté pneumatiky − a skateboard!

16. The Poseidon Project

Doble Motorcycles, Velká Británie
Hodně osobitý stroj, který není vyloženě líbivý, ale má ducha. The Poseidon Project vytvořil tým Doble Motorcycles z jižního Londýna jako poctu kráse a síle oceánu. Lakování je v barvách oceánské modři a zeleně, na nádrži s nádherným airbrushem Poseidona, všemožné plastové kryty mají pískový povrch a perfektně vypadá hnědé kožené sedlo připomínající plachetnici. Inspirací byl silný zájem tvůrců o ochranu moří.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Hlasujte o nejpovedenější dealerskou přestavbu Hondy CL500

  1. Hlasováno: 36x
  2. Hlasováno: 11x
  3. Hlasováno: 39x
  4. Hlasováno: 3x
  5. Hlasováno: 10x
  6. Hlasováno: 9x
  7. Hlasováno: 7x
  8. Hlasováno: 16x
  9. Hlasováno: 2x
  10. Hlasováno: 24x
  11. Hlasováno: 8x
  12. Hlasováno: 10x
  13. Hlasováno: 9x
  14. Hlasováno: 5x
  15. Hlasováno: 15x
  16. Hlasováno: 16x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist