yamaha_demo_tour




Lotus C-01 v podání Smoked Garage

Pánové ze Smoked Garage se rozhodli postavit Lotuse sami. Oficiálně se stroj jmenuje Bronco Racer a pánové z Bali jej postavili pro ragbistu, hrajícího za Brisbane Broncos.

Ač by se dalo namítnout, že jde v zásadě o vykradení cizího nápadu, a proti tomuto tvrzení asi nelze oponovat, je zajímavé, s jakou přesností Smoked Garage motorku okopírovali. I přesto, že stroj vypadá zvenku v podstatě přesně stejně jako koncept od Lotusu, jeho základ je někde úplně jinde.
Při hledání vhodného kandidáta, který by základem rámu a motorem posloužil pro stavbu, narazilo se na sériovou Kawasaki ER6N. Ta byla tedy zakoupena, rozebrána na atomy a následně ve velkém upravena. Rámu se změnila geometrie, některé části byly zahozeny, některé naopak nahrazeny ručně vyrobenými hliníkovými díly.
Jakmile byl rám hotov, byl do akce povolán Gus Wi, umělec pracující s kovem. Ten ručně vypracoval onu trup připomínající „karoserii“, která vyvolala u Lotusu takový rozruch. Kola o velikosti 19 a 18 palců byla vymodelována ve 3D a následně vyfrézována. O odpružení se postarali specialisti z Gazi Suspension, zadní tlumiče jsou zcela nové, pod předním oplášťováním se ukrývají originální USD vidlice z ER6N.
Jedním z nejzásadnějších problémů, který se během sedmi měsíců stavby vyskytl, bylo zvládání tepla. Za pomocí generátoru kouře, vypůjčeného od místního majitele nočního podniku, bylo otestováno proudění vzduchu a na základě výsledků přidán ventilátor. U celohliníkové kapotáže se však projevila vysoká tepelná vodivost, což se muselo řešit vnitřní izolací. No a konečně tu byl velký průšvih s generováním tepla uvnitř kapotáže po tom, co se motorka po jízdě odstavila. Zmíněný ventilátor je tedy po vypnutí zapalování ještě několik minut ovládán turbo timerem, používaným u přeplňovaných aut k dochlazování turba, aby vzduch v kapotáži proudil a nestál.
I přesto, že se nejedná o originální Lotus, myslím, že se nebude mít onen hráč ragby, kterému motorka patří, vůbec za co stydět. Svalnatý motor z KTM, který do útrob správně patří, byl sice nahrazen řadovým dvouválcem o výkonu 85 koní, ale i to pro jízdu bohatě stačí. Co víc, stroj bude v Austrálii skutečně registrován a jeho majitel s ním plánuje jezdit. A za to všechno dal určitě méně peněz, než těch 3.5 milionu, které chce za svojí verzi Lotus.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):
Motokatalog.cz



TOPlist