globalmoto_duben_nolan




Když toužíte po Kawasaki H2, ale je vám jenom 16 let

Japonsko je zvláštní země. Na jedné straně z ní vyjíždějí špičkové motocykly, na straně druhé si je místní občané upravují občas velmi bizarně. A tenhle výtvor dealerství Kawasaki Pleasure MC je další ukázkou, že tam jsou schopni vytvořit opravdu cokoli. Třeba přestavět malý pitbike do podoby kompresorové rakety.

Upřímně, tohle je hrozná pitomina. Ani se nám to nijak zvlášť nelíbí, protože to prostě nikdy nemůže dopadnout dobře. Ale palec nahoru za to, že to někdo zkusil a dal si tu práci, protože je vidět, že tohle není odfláknuté, ale naopak hodně promyšlené dílko. Jenomže z pitbiku prostě nikdy H2 neuděláte.

Tenhle model se u nás v Evropě neprodává, ovšem v Asii (a to nejen v Japonsku) je hodně oblíbený. Jmenuje se Z125 Pro a je to motorka ve stylu Hondy MSX125 nebo Benelli TNT 125, prostě malý prďoch na 12“ kolečkách, s přední USD vidlicí, vzadu centrálním odpružením a uprostřed s ležatým, vzduchem chlazeným OHC jednoválcem 124 cm3 o ukrutném výkonu 9,7 koně, které se na zadní kolo dostávají prostřednictvím čtyřstupňové převodovky. Jenomže jelikož tohle odstrkovadlo váží jen 102 kg a má rozvor 1175 mm, je jasné, že je na tom ukrutná prča. Mimochodem tyhle parametry jsou skoro stejné jako u již zmíněné Hondy MSX125, kterou jsme kdysi měli v testu a smějeme se ještě dnes.

Proč ale měnit povedený nahatý motocykl do podoby kapotované střely o 25násobném výkonu? Protože prostě Japonsko a ta jejich mánie přestavovat všechno maloobjemové. A když Kawasaki, tak rovnou H2! V Pleasure MC vzali sériovou há-dvojku a okopírovali ji, co nejlépe uměli. Výsledkem je 40dílný kit laminátových dílů, které se co nejvěrněji snaží napodobit tvary H2. Myslím, že až když se do toho pustili, tak úpravci zjistili, jak jsou ve skutečnosti kapoty H2 složité. A je tady dokonce i imitace trubkového rámu, kryt neexistujícího kompresoru, clip-on řídítka s falešnými zátkami přední vidlice nebo dvojitá koncovka výfuku! Ta je ale jen laminátovou Potěmkinovou vesnicí, výfuk totiž prdlá smrádky ven dírou dole pod motorem. Výsledný efekt by možná byl lepší, kdyby tady nebyla ta malá tlustá kolečka, ta to vyloženě kazí.

V Pleasure MC si nevystačili pouze s jedním kouskem. Nabízejí, že si tuhle Z125 H2 můžete klidně koupit a z fotek je vidět, že kousků už pár vzniklo. Samotný kit na prodej není, musíte vzít celou postavenou motorku, za kterou si tvůrci řeknou nemalých 1 250 000 japonských jenů, a to prosím bez lakování, které začíná na 200 000 jenů. To je celkem petelice, protože sériová Z125 Pro stojí 352 tisíc a za půldruhého milionu jenů se v Japonsku prodává Kawasaki Ninja 1000SX, jež u nás stojí cca 350 000 Kč. Takže poněkud drahý prskolet, ale oni ti Japonci jsou fakt máklí…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
bajker2 přispěl 3 Kč
Fugas_Jarin přispěl 3 Kč
Weeder přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist