Indiana 2005
Text: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 27.4.2005 | Zobrazeno: 56 285x
Na chopperu okolo motoru Ducati 650 jsem začal pracovat zhruba před rokem. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit něco naprosto extrémního, ale přitom s velkou dávkou vzhledu klasického chopperu "ze staré školy".
Nová stavba je znovu založena na minimálních finančních nákladech a co nejvíce vlastnoručně vyrobených součástech. Celou motorku jsem nejdříve navrhnul v 3D na počítači, aby byla jistota, že vše vyjde. Cílem bylo co nejníže položené sedlo, které nakonec skončilo 42cm nad zemí!
Díky zkušenostem z výroby i dalších chopperů byla vlastní konstrukce rámu a vidlice hotová za pár týdnů. Sehnání kol nebyl taky problém, protože zadní automobilový ráfek Volvo pochází z vrakoviště a přední kolo je vlastně zadním kolem z Jawy Pérák koupeným za 300Kč na burze. Zadní náboj byl vyroben za flašku a na něj jsem napasoval rozetu, která zároveň slouží jako brzdový kotouč. O brždění se stará brzdič ze Suzuki Hayabusha pořízený na burze za 200 Kč.
Nádrž jsem znovu použil z DKW (za kilo na burze) protože má klasický vzhled jak z HD Sporsteru. Zadní blatník jsem vyrobil rozříznutím předního z Jawy 250 a navařením 110mm pásu plechu.
Další příslušenství je také vlastní výroby nebo dílem mých kamarádů, bez kterých by stroj nevzniknul. Na motoru Ducati 650 původně z Cagivy Elefant 1986 (nebo také z Ducati Indiana což byl jediný chopper co Ducati vyráběla), jsem toho mimo základních výměn moc neupravoval. Pouze u sání došlo ke změně a to svařením potrubí a svedením na jeden karburátor. Po tomto zásahu motor naštěstí šlape dál jak hodinky a na zrychlení to natře i silnějším strojům.
Vlastní stavba tak byla hotová zhruba za půl roku. Další půl rok jsem pak strávil doladěním všech komponentů a povrchovou úpravou. Podle prvních reakcí ostatních motorkářů myslím, že moje práce po večerech nebyla zbytečná a do přestaveb s motorem Ducati přibyl další zajímavý "kousek". Na počest jediného chopperu od Ducati z let 1986-1990 jsem pak mojí stavbu nazval Indiana 2005, snad se italové neurazí.
Název: Indiana 2005
Majitel a stavitel: Michal Cetkovský
Doba stavby: únor 2004 až duben 2005
Typ: Ducati 650 (Cagiva Elefant)
Rok výroby: 1986
Obsah: 650
Výkon: cca 55 koní při 8500 ot./min
5 rychlostí
hydraulicky ovládaná suchá spojka
Karburátor: potrubí svedené na jeden karburátor (zatím Jikov)
Vzduchový filtr: KaN
Typ: Hardtail - vlastní konstrukce - sedlo 42cm nad zemí!!!
Materiál: ocelové trubky průměru 28mm a 40mm
Typ: vahadlová - vlastní konstrukce
Materiál: ocelové trubky průměru 22mm
Tlumící jednotka: zadní tlumič z Jawy 250
Přední
Konstrukce: 19-ti palcové upravené zadní kolo z Jawy pérák
Pneumatika: Dunlop 100/19
Brzda: není
Zadní:
Konstrukce: 16-ti palcový automobilový ráfek Volvo šířky 205mm na středu vlastní konstrukce
Pneumatika: automobilová GoodYear Eagle F1 široká 225mm
Brzda: bržděná rozeta brzdičem ze Suzuki Hayabusha
Výfuky: vlastní konstrukce
Stupačky a páky: vlastní konstrukce
Kastlík na elektriku: nerez - vlastní konstrukce
Nádrž: DKW
Přední blatník: Jawa
Zadní blatník: vlastní konstrukce
Světlo: Manet
Řidítka: vlastní konstrukce
Rukojeti: vlastní konstrukce
Sedlo: vlastní konstrukce
Lakování: červená Sport Line s černými ostny
Díky zkušenostem z výroby i dalších chopperů byla vlastní konstrukce rámu a vidlice hotová za pár týdnů. Sehnání kol nebyl taky problém, protože zadní automobilový ráfek Volvo pochází z vrakoviště a přední kolo je vlastně zadním kolem z Jawy Pérák koupeným za 300Kč na burze. Zadní náboj byl vyroben za flašku a na něj jsem napasoval rozetu, která zároveň slouží jako brzdový kotouč. O brždění se stará brzdič ze Suzuki Hayabusha pořízený na burze za 200 Kč.
Nádrž jsem znovu použil z DKW (za kilo na burze) protože má klasický vzhled jak z HD Sporsteru. Zadní blatník jsem vyrobil rozříznutím předního z Jawy 250 a navařením 110mm pásu plechu.
Další příslušenství je také vlastní výroby nebo dílem mých kamarádů, bez kterých by stroj nevzniknul. Na motoru Ducati 650 původně z Cagivy Elefant 1986 (nebo také z Ducati Indiana což byl jediný chopper co Ducati vyráběla), jsem toho mimo základních výměn moc neupravoval. Pouze u sání došlo ke změně a to svařením potrubí a svedením na jeden karburátor. Po tomto zásahu motor naštěstí šlape dál jak hodinky a na zrychlení to natře i silnějším strojům.
Vlastní stavba tak byla hotová zhruba za půl roku. Další půl rok jsem pak strávil doladěním všech komponentů a povrchovou úpravou. Podle prvních reakcí ostatních motorkářů myslím, že moje práce po večerech nebyla zbytečná a do přestaveb s motorem Ducati přibyl další zajímavý "kousek". Na počest jediného chopperu od Ducati z let 1986-1990 jsem pak mojí stavbu nazval Indiana 2005, snad se italové neurazí.
Technické parametry:
Název: Indiana 2005
Majitel a stavitel: Michal Cetkovský
Doba stavby: únor 2004 až duben 2005
Motor:
Typ: Ducati 650 (Cagiva Elefant)
Rok výroby: 1986
Obsah: 650
Výkon: cca 55 koní při 8500 ot./min
5 rychlostí
hydraulicky ovládaná suchá spojka
Karburátor: potrubí svedené na jeden karburátor (zatím Jikov)
Vzduchový filtr: KaN
Rám:
Typ: Hardtail - vlastní konstrukce - sedlo 42cm nad zemí!!!
Materiál: ocelové trubky průměru 28mm a 40mm
Vidlice:
Typ: vahadlová - vlastní konstrukce
Materiál: ocelové trubky průměru 22mm
Tlumící jednotka: zadní tlumič z Jawy 250
Kola:
Přední
Konstrukce: 19-ti palcové upravené zadní kolo z Jawy pérák
Pneumatika: Dunlop 100/19
Brzda: není
Zadní:
Konstrukce: 16-ti palcový automobilový ráfek Volvo šířky 205mm na středu vlastní konstrukce
Pneumatika: automobilová GoodYear Eagle F1 široká 225mm
Brzda: bržděná rozeta brzdičem ze Suzuki Hayabusha
Příslušenství:
Výfuky: vlastní konstrukce
Stupačky a páky: vlastní konstrukce
Kastlík na elektriku: nerez - vlastní konstrukce
Nádrž: DKW
Přední blatník: Jawa
Zadní blatník: vlastní konstrukce
Světlo: Manet
Řidítka: vlastní konstrukce
Rukojeti: vlastní konstrukce
Sedlo: vlastní konstrukce
Lakování: červená Sport Line s černými ostny
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?