cfmoto_700mt_psi




Ducati ukázala Scrambler v café racer a „Mad Max“ stylu

Na výstavě Bike Shed MotoShow v Londýně představila Ducati dva speciální Scramblery. V tiskové zprávě o nich hovoří jako o konceptech, reálně jde ovšem spíš o upravené motorky, které mají v lidech podnítit touhu po vlastních úpravách a přestavbách. Klasické osmistovkové Scramblery se tak dočkaly „kafáčového“ a „post-apo“ stylu.

Kapitoly článku

RR24

První a jednoduší z obou staveb odkazuje i podle samotné Ducati na postapokalyptické stroje, které se objevují ve filmových a televizních ságách. Nese také kódový název RR24. Jde o minimalistickou motorku, kde zůstává technika odkrytá, zároveň tu ovšem není umělá „patina“, která se na strojích tohoto zaměření běžně objevuje.

Scrambler dostal gumy se špalky (vpředu na osmnáctipalcový ráfek), zkrácené blatníky na obou stranách, vysoko tažený výfuk, nosič na nádrži nebo „rolku“ na nářadí pod nádrž. Zároveň jsou tu ale nízká clip-on řídítka, což je v první řadě rozhodnutí stylu. Sedlo je navíc zkrácené a se zadní částí se opět počítá jako s nosičem.

CR24

O něco zajímavěji vypadá podle nás druhý koncept, a sice café racer CR24. Zde je nejvýraznější změnou nízká přední polokapota, která však sama o sobě není v klasickém retro kulatém designu, ale má ostře řezané moderní hrany. Ducati zdůrazňuje, že jde o odkaz na modely Pantah nebo 750 SS.

Sedmnáctipalcová kola obouvají sportovní silniční pneumatiky, výfuk je krátký a končí u kyvné vidlice a na místě sedla spolujezdce je jenom minimalistická krovka. Vzhledem k nízké stavbě jsou potom přímo povinností dolů otočená zrcátka na koncích nízkých řídítek. Vše završuje lak v bronzové barvě s množstvím rudých linek a detailů.

Jak už bylo řečeno, ze strany Ducati jde pouze o „designové cvičení“, které se do sériově vyráběných Scramblerů nijak nepropíše. Zejména CR24 je ovšem zajímavým námětem pro někoho, kdo by se chtěl pustit svépomocí do nějaké pěkné kafáčové úpravy.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist