globalmoto_duben_nolan




Ducati 2016: koncept draXter a 3 upravené Scramblery

Výstava Motor Bike Expo, která se konala v italské Veroně o uplynulém víkendu, sice nepřinesla žádné vyložené novinky, ale domácí Ducati přesto dokázala strhnout pozornost návštěvníka na svou stranu. Vedle kompletní modelové řady zaujaly tři zajímavé přestavby modelu Scrambler a především odvázaný koncept, postavený na základě nového XDiavelu.

Kapitoly článku

První z trojice přestaveb vznikla přímo ve městě konání výstavy, a její autor, který si říká Mr. Martini, už jednu zkušenost s úpravou tohoto modelu má. Už posledně ladil Scramblera do stylu café-racer, ale tentokrát chtěl dosáhnout ještě závodnějšího vzhledu. Z názvu Peace Sixty2 si snadno odvodíte, že jako základ pro tuto stavbu posloužila novinka, představená teprve před pár měsíci. Pohled na kapotáž s plexisklovou bublinou, pod kterou se schovává standardní světlomet, však připomíná spíš závodní tratě šedesátých let. Stejného ducha ctí také racingová "clip-on" řídítka, nebo ručně dělané sedlo se zadním bobkem. Nejmodernějším prvkem je pravděpodobně výfuková koncovka Termignoni.
Bez zajímavosti není ani skutečnost, že tvorbu této přestavby ovlivnily i nedávné události v Paříži. Mr. Martini má k městu nad Seinou vřelý vztah a svá díla tam už mnohokrát vystavoval - a právě listopadové útoky teroristů se promítly do názvu Peace Sixty2 i dalších detailů. 

Také v milánské dílně Officine Mermaid se pracovalo s novou čtyřstovkou Ducati Scrambler Sixty2 - ovšem se zcela jinými záměry. Výsledkem měl být čistokrevný bobber, takže jako první přišla na řadu zadní část. Místo ní zůstal jenom zkrácený podsedlový rám a jednomístné kožené sedlo s decentní opěrkou, pod kterým pěkně vynikají boční číselné tabulky. Na zbytku motorky už nenajdete žádné zbytečnosti - dokonce ani kryty rozvodů. Absence předního blatníku podtrhuje šířku přední pneumatiky, obuté na sedmnáctipalcovém ráfku, a pěkně vynikne také nazdobená přední vidlice. Pak už je to spíš o detailech, ale vychází z toho proměna vskutku revoluční. Dario Mastroianni proto nazval svoji druhou variaci na téma Scrambler příznačně: Revolution. 

Dario Lopez Studio se nechalo inspirovat jedním z nejzajímavějších exponátů továrního muzea v Borgo Panigale. Přestavba s názvem Scrambler Artika vzdává hold zimním speciálům Ducati Pantah, ne kterých se v sedmdesátých letech závodilo na ledě! Replika stroje z Ice Trophy, která vychází z osmistovky Scrambler Icon, je vyvedená v dobových barvách a obutá do pneumatik Pirelli s hřeby.

Značka Ducati však ve Veroně nevzpomínala jenom na léta dávno minulá - i když její letošní devadesáté jubileum svádí k ohlédnutí. Je ale třeba myslet i na budoucnost, protože retro styl Scrambleru možná neosloví každého. Že ani jedna z nejžhavějších novinek jménem XDiavel není váš šálek kávy, a dáváte přednost něčemu sportovnějšímu? Pak by vám mohl padnout do oka koncept draXter! Ten už vznikl přímo v designovém centru Ducati, a přestože se ho v sériovém provedení pravděpodobně nikdy nedočkáme, možná nám alespoň trochu napoví, co se zrovna boloňským designérům honí hlavou.

Jestliže byl XDiavel v Miláně prezentován jako mírumilovný cruiser, u konceptu draXter z téhle filozofie moc nezbylo. Na kochací jízdu opravdu nepotřebujete podvozek ani brzdy ze superbiku Panigale, nemluvě o ergonomii. Podle suché spojky to spíš vypadá, že Ducati chtěla k narozkám udělat radost svým ortodoxním fanouškům. Mimochodem, devadesátka na dortu se váže k roku založení firmy, která v roce 1926 začínala vyrábět elektrosoučástky do rádií. První motorky Ducati se objevily až po druhé světové válce.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist