ktm_duke_890gp




Anglický deBolex mění Ducati Monster na parádní café racer

Firem, které vyrábějí přestavbové kity na určité modely, je spousta. Někdy je to kapotka a sedlo, jindy z naháče děláte scramblera, nebo na cruiser montujete širokou zadní stavbu. Anglický deBolex to pojmul hodně komplexně, když jeho kit na Monstera 1200 má přes 100 komponentů a zákazník dostane motorku, která teď v nabídce Ducati chybí.

Kapitoly článku

Modelové portfolio každého výrobce je samozřejmě dané poptávkou a café racery jsou prostě až za adventurami, naháči, cruisery atd., a jelikož Ducati má aktuálně v nabídce tolik modelů, nemůžeme se na ni zlobit, že tam prostě nějaké to pěkné kafíčko chybí. Že je umí udělat, ukázala u modelů SportClassic, ale to už je pěkných pár pátků, a nedávný Scrambler ve verzi Cafe Racer byla jenom epizodní záležitost. Takže milovníci tohoto stylu a zároveň srdcaři ducatisté se musejí postarat sami. Anebo to nechat na deBolexu.

Tahle firma z jihu Londýna není jenom nějaká dílnička kutilů, kteří umějí sem tam něco uříznout, nalakovat a na internetu dokoupit pár doplňků. Hoši z deBolexu kromě evidentní manuální zručnosti nemají problém ani s 3D kreslením a na zpracování náročnými materiály a jejich výtvorům nechybí pořádná dávka stylu. Navíc použitelného stylu, neboť každý projekt prý začínají otázkou: „Jak bychom to mohli vylepšit?“ Na počátku existence téhle firmy byly samozřejmě jednotlivé přestavby, dnes je pánové řadí do edice One of One (také mají všechny na zádi zalakované 1/1, jako že jeden kus z jednoho), a tady vznikaly základy pro dnešní sériovou výrobu. Styl je jasně vidět, prostě moderně střižená klasika, přičemž vedle Kawasaki ZRX1200R, Buellu XB9 nebo Ducati 749 udělali v tomto duchu třeba i elektrickou Energicu Eva.

Nyní pánové postoupili o krok dále a přišli s modelem, který nabízejí coby malosériovou výrobu. Jmenuje se deBolex dB25 a rozhodně to neznamená, že by jeho hluk byl 25 decibelů 😊 Nehledejte v tom nic jiného než počet kusů, prostě vzniknout má 25 těchto nádherných café racerů, které stylově míří do vod MV Agusty Superveloce. Proti její moderní rafinovanosti ovšem deBolex přináší až brutální jednoduchost a třeba já v něm vidím tak trochu nástupce starých SuperSportů z přelomu 80. a 90. let. Jo, ty se mi vždycky líbily…

Model SuperSport je v nabídce Ducati i dnes, ale to už je úplně jiná motorka, takový příjemný cestovně laděný sporťáček. Původní verze i současný deBolex jsou jednoznačně přísně sportovní náčiní. Je celkem legrační, že u obou se nějakým způsobem promítá naháč Monster. Když se vrátíme na počátek 90. let (a z první ruky jste si o tom mohli přečíst v článku, kde designér Miguel Galluzzi popisoval vznik Monsteru), tak Monster byl vlastně takovým očesaným SuperSportem (oukej, rám pocházel z 888, ale motor byl vzducháč Desmodue), zatímco deBolex je sporťák postavený na technice Monster. Ovšem žádný dýchavičný dvouventil, jak to dnes dělá Ducati se Scramblery, tady je řeč o Monsteru 1200 s kapalinou chlazenou Testastrettou a parametry 147 koní/124 newtonmetrů! Tahle motorka nejenže skvěle vypadá, ona taky poletí jako prokopnutá.

Jak už jsme vám prozradili, na db25 je více než stovka nových komponentů, takže je jasné, že tohle není jenom Monster s kapotáží. Jsou tady drobné úpravy na rámu, aby bylo kam připevnit svrchní oděv, a hlavně úplně nový hliníkový podsedlový rám. Ten navazuje na rotačně tvářenou polymerovou nádrž, která je pevná, lehká a krásná. Stejně jako protažená záď nebo celá kapotáž, pro výstavní účely (třeba v obýváku) doplněná o kryt LED světla. Kapota sama o sobě je vyrobena z karbonu, tedy u 2. až 25. stroje, protože číslo 1 má kapotáž hliníkovou, ručně vyklepávanou, podle níž se potom dělalo kopyto na ty karbony.

 

A dál? Dál už je to jenom o vašich představách, protože každý vyrobený kus bude ušitý zákazníkovi na míru. Jestli chce sedlo z Alcantary, jaký výfuk od značky SC-Project se mu líbí, jaká konkrétní světla se použijí a samozřejmě klíčová bude pro každého barva. Prozatím vzniklo sedm motocyklů deBolex db25 a každý úplně jiný. Při ceně začínající na 38 000 GBP (přes milion korun) je jasné, že tohle není motorka, která se bude prodávat jako teplé housky, na druhou stranu stejně drahá Panigale V4 R vedle ní vypadá jako naprostá tuctovka.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist