Jaké byly dva roky s CFMOTO 800MT Touring?
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický , Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Zveřejněno: 5.10.2023 | Zobrazeno: 17 500x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický , Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Zveřejněno: 5.10.2023 | Zobrazeno: 17 500x
Komouše nikdy .. stačí , že je ten čínskej šrot všude kolem , natož na tom ještě jezdit ..
Super komplexné vyhodnotenie. Už sa teším ako si vysk?šam power kit na mojom MT. Dal som si ho v novembri namontovať v Brne no počasie mi už nedoprialo toodskúšať. Po dopozeraní videa som ešte nedočkavejší sa konečne posadiť za rajdy. Ešte raz díky za sumár. ?
Díky motorkáři za pěkné zhodnocení
, napadly mě k tomu 3 postřehy:
, tak CF Moto je hodně o relativně nízké pořizovací ceně
1) Bude zajímavé srovnání se silniční verzí V-Strom 800, jako nejbližším konkurentem
2) Ten výsledek power kitu je opravdu působivý, hlavně těch 20 Nm, ale mám trochu pochybnosti, jestli to dává smysl i prakticko-ekonomicky, stejně jako nikdo netuní Dacii a nic proti nim
3) Obecně mám u čínských motorek trochu obavu (a tady sorry, že už se dotýkám politiky), že se jednou Čína přestane s námi kamarádit a pak veškeré náhradní díly a podpora mohou skončit
Nejsem tak bohatý, abych si kupoval CFMOTO.
, od těch nikdy více.
Z těch výčtů neduhů a z krátké osobní zkušeností jsem se ujistil v tom, že to není motorka pro mne. Alespoň dealerství se chová lépe, než "rodiče" z KTM
Obecně děkuji za test, hezká práce a přeji hodně šťastných kilometrů kolama dolů.
Ty rezavý svody, to bych nevydejchal
a kdo umí čist, ten si informace přebere a na testovačce si je může každej potvrdit / vyvrátit sám.
... a neberte to tady tak vážně, je dobře, že je konkurence. Test je fajn
to chceš: “mně jednou zdechl motor na dálnici poté, co jsem řídicí jednotku přehltil požadavky (tempomat, blinkry, točení plynem a nevím, co ještě). Stačilo jenom překlopit tam a zpět chcípak a motor zase chytil”
1 reakce
Když tady čtu ty komentáře lidí, kteří podle videa vše ví a komentují stylem nikdy v životě a motorku ani pomalu neviděli naživo, tak se musím smát.
Kdyby to chválil, tak všichni píšete, že je to placená reklama. Když upozorní na nedostatky( které nerozporuji) , tak je to ihned šrot.
Co tedy chcete za recenze?
Nebo chcete motorky bez chyb, sterilní a nudné, kde za vás vše udělá elektronika / asistenti - to pak už není o ježdění.
O trvanlivosti byl opravdu dlouhodobý/zátěžový test od Jardy Šímy, o tom jestli to bylo pozitivně přibarvené, ví asi jen on a CF Moto
Já jí mám od března a motorku nebudu ani vyzdvihovat ani hanit, jen napíši své zkušenosti, výška 174cm. (jezdil jsem i jiné stroje, cca 20 let):
- nájezd 15 200km
- originální stav (žádné updaty), už ale s novým SW v jednotce
- žádné cukaní, žádné enormní vibrace
- elektronika v pořádku, včetně startů
- řazení + Quick shifter - bez problémů
- aerodinamika štítku - za mě ok, ale věřím že vyšší postavy budou mít problém
- vyměněny pneu v 14900km
- vyměněn řetěz( nutnost - nerovnoměrně vytahaný= katastrofa měli by dávat kvalitnější) + rovnou celá řetězová sada (nebylo potřeba, dělám vždy preventivně)
- emoce mi motorka dává ( mám jí na ježdění nikoliv na pózování na benzinkach a odpocivadlech)
- výkon dostačující (pro mě!!!)
- koroze - nic
- výkonová mezera - je, ale nedělá mi problém
- cena - každý si musí ohodnotit sám za sebe
- zůstatková hodnota - bída, ale s tím jsem to kupoval ( musí se u toho myslet, přeci nemůžete čekat, že si to bude držet hodnotu jako BMW, Honda atd.)
- Design - individuální věc, mě se líbí (nelíbí se mi Pan America a nejnovější GS - přesto nemám potřebu je hanit)
=> celkově spokojenost
Reakce ostatních motorkářů na silnich:
- většinou zvědavost a otázky na spokojenost / problémy
- mnohdy nadřazené / pohrdavé pohledy majitelů etalonů této třídy motorek (zejména GS a Afrik), to mi ale vůbec nevadí, protože jde o pozery a machry (to ale poznáte hned z jejich chování = sobecké parkování kdy tři motorky zaberou místo pro 10, arogance, atd. ale za to nemůže značka ale oni a jde jen o výjimky!!!)
K přístupu prodejců : prošel jsem hodně dealerů všech značek a je to o lidech a ne o značce
K recenzi:
- chyba elektroniky za jízdy = nepřípustné
Vlastní shrnutí:
ANO je to chudý příbuzný velkých CE, je to číňan ( ale jen magor žije v tom, že např. GS je 100% vyrobené v DE). Já jsem po roce spokojený a uvidíme co dále, o motorku se pravidelně starám (jako o předchozí Japonce). Jestli se něco vysype, tak s tím stejně nic nenadelam ( to ale i u jiných značek) s tím jsem to ale i kupoval a počítal. Není potřeba vše kritizovat a hanit ( zejména bez vlastní zkušenosti).
Jezděte každý na tom co se vám líbí, vyhovuje ( i cenově), a hlavně pro radost
7 reakcí
Po přečtení testu se také můj názor na 800MT nevylepší. Jak jsem již jednou podotknul, měl jsem ji na dílně a pak provedl svůj "test" , sice jen cca 100 km, ale byla to první motorka, že jsem se nemohl dočkat cílea až z toho slezu...vibrace, cukání atd... A to byl zánovní stroj, najeto okolo 8000 km. Nikdy více.
2 reakce
Když to tak čtu, tak si V Stroma nechám i s jeho 320.000 km
uvidím až bude mít 400...třeba mi taky někdy chcípne a uvolní se šroubek
2 reakce
Ta koroze není pěkná, hlavně svody, ale hádám, že to jezdilo i přes zimu v soli? Jinak to vypadá, že po updatu a s kitem je to solidní motorka.
Díky za článek, početl jsem si hezky. Ale pořád nevím, proč bych si to za ty peníze měl koupit. Stále je nepřenosná záruka? Tedy, když ji týden po koupi prodám někomu jinému, tak on už je bez záruky? Nějak se o tom nepíše. Já vím, jsem jen amatér, co má rád motorky, ten pán s tou hmyzí přezdívkou by mi vysvětlil, že je to naprosto skvělá motorka
. Jen tak uvažuji, za kolik to prodám, když si to koupím (nekoupím, jen hypotetická otázka). A druhá věc, aniž bych jakkoliv snižoval test po 16 000 km (díky za něj), kdysi jsem četl v nejmenovaném časopise testy po 50 000 km, kde následně rozdělali motor na součástky a vše proměřili. Prakticky všechny součásti dosahovaly po této porci výrobní tolerance pro nové díly. Takže 16 000 je fajn, ale pro mě to o spolehlivosti moc nevypovídá. Až tu bude hromada spokojených majitelů, co budou mít najeto 100 000 km a nebudou to chtít dát z ruky, pak to bude o něčem jiném.
3 reakce
Hezký čtení...
Chcípá, vypíná se, škubavej plyn atd. Samý pozitiva co nutně chceš!
Ale je to levoboček KTM a my jednu KTM nedávno zahodili s umřelým motorem. Což nás dost mrzí...
A preventivně se už těmhle věcem od KTM hodláme vyhýbat .
Přečtení článku mě utvrzuje , že to je do budoucna dobrá strategie .
Díky za dlouhodobý test!
Ať se každý z jeho výsledků sám rozhodne, jestli by už do číńana šel, mě teda zatím nepřesvědčil a jsem zvědavý, za kolik se za pár let všechny ty ojetý MT budou prodávat...
Tak pardon, ale vážně nechápu jak může redakce omlouvat zdechnutí motorky na dálnici??? A ještě snad omlouvat stylem, že to byla vlastně chyba jezdce, že si dovolil na dálnici zapnout tempomat, hodit blinkr a otočit plynem-to jako fakt?!
Za mě je to teda fatální chyba motorky, která může být v důsledku i pro jezdce smrtelná a takovej čínskej křáp by mi přes práh nesměl!!
4 reakce
100Nm po tuningu z atmosfericky osmistovky? To bych chtel teda videt na nezavislym dynamometru...
2 reakce
Fajn test. Motorka vydržala,dá sa niečo napísať.
Ale tu sa vám jedna chuderka CF po pár km rozpadla a zamietli ste to pod koberec. Takto doháňa Čína zvyšok sveta?
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=125750
8 reakcí
Ahojte. Len jedna poznamka… moto ma 16,500 km a bez chyby… no a? Ked bude mat 70 tis km, potom sa bavme. Na moto robim rocne 25 tis km, a ak by sa mala moto kazit, okamzite ide z domu.. a moja ducati multistrada V4S teda z domu isla hned..
4 reakce
Tak tomu říkám přínosná recenze. Je mi jasné, že u každé motorky to takhle dlouho testovat nejde, ale udělali jste mi fakt radost. Z popisu získaných zkušeností z běžného používání si může každý vzít pro sebe to podstatné. Díky za skvělou práci chlapi.
Tak si to shrneme - necitlivá brzda a spojka, falešný neutrály, na křivce točáku je ve středních otáčkách díra velikosti jámy na mamuta, stávkující quickshifter a ECU a vobčas se jí nechce startovat.
Jsem jedinej, komu přijde, že těch rozdílů od zavedenejch značek je tam pořád celkem dost?
3 reakce
V článku se píše:
) nevím, o čem se mluví, protože "bych ty případy spočítal na prstech jedné ruky, kdy nechytla napoprvé a musel jsem startér zmáčknout ještě jednou."

"Majitelé KTM s motory 790 dobře vědí, o čem mluvím – tyhle agregáty bývají občas poněkud líné vstávat. U Matyldy se mi to loni nestalo nikdy a letos bych ty případy spočítal na prstech jedné ruky, kdy nechytla napoprvé a musel jsem startér zmáčknout ještě jednou. Zajímavé je, že to nikdy nebylo po dlouhé odstávce, ale třeba po několika hodinách."
Tak já jako majitel KTM s motorem 790 (799 ccm
Jinak když jsme u té KTM 790 Adventure, domnívám se, že za ty peníze, co se teď prodává,
https://www.motorkar...re-2023-1868720.html
a za kolik se prodává CFMoto, nemá cenu pořizovat CFMoto 800MT, které je těžší, má vyšší těžiště, nižší výkon a točivý moment.
To spíše kouknout k Suzuki. Tam to teď vypadá hodně dobře.
https://www.motorkar...ok-2024-1902714.html
https://www.motorkar...skladem-1855805.html
7 reakcí
Ta nevyřešená Aerodynamika u spousty adventure motorek je fakt peklo.
Kazí to dojem z jízdy u jinak suprových motorek. Na to by se měli výrobci zaměřit.
Kvůli tomu půjdu do NT 1100-byť se mě jinak moc nelíbí.
3 reakce