Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Super čítanie, ožili spomienky...
Čo sme v praveku začínali na Jawkách, vieme svoje. Boli sme na ne hrdí pred hospodou či na Balatóne, ale doma v garáži sme na ne často nadávali pri opravách. Museli sme často štelovať, aby sme zase pár hodín mohli machrovať...
Targus, ale tvoja posledná veta ma naštvala.
Čtyřka tam bola hneď, chcelo by to päťku! Ako treba nastaviť třindu, sme vedeli už na základnej škole.
Raz som pridal jedno video, našiel som to na konci tejto témy, 638 so sajdou - no tak ten zvuk stojí za to: https://www.motorkari.cz/tema/?t=219197
Pamatuji, jak jsem ve svých 17 letech jel busem pro 634 do Vyškova. Tehdy kolem dvou budek tehdejší VB jsem na ní jel zpět. Asi půl roku poté jsem si na ni udělal řidičák a do té doby jezdil bez papírů.
Cítil jsem se jak největší KING. Kamarádi Jawa 21, 23, jeden měl Simsona, a ti se "silnými" stroji Jawa 175 a 250. Já novou 350, červenou a s otáčkoměrem. A v kapse krabička Marlboro z tuzexu, za dva bony, abych byl dokonalý frajer
Sakra, už jsem asi starej
Ano, to je ta, kterou jsem chodil pravidelně očumovat do místní Mototechny, když jsem šel ze školy na autobus!
To je ta, o které jsem věděl, že mi nikdy nebude říkat pane, protože stála pro mne tehdy astronomických dvanáct litrů!!! A já měl měsíční kapesko100 Kčs - 21 měsíčník na autobus - 63 na obědy!!!
A ta závist, když si ji koupil kámoš, který se vrátil z vojny a namontoval si na ni tankový mechanický teploměr!!!
OMG!!!
Kdybych měl sebelepší a sebedražší mašinu, nikdy se žádná nevyrovná té JEDINÉ, VYTOUŽENÉ!!!
Abych jen nechválil - Jawa má pouze jednu jedinou vadu. Nemá soukromou rozběhovou dráhu, když tam potřebujete občas s rozběhem KOPNOUT ČTYŘKU!!!
Já byl tak rád když jsem Jawu kdysi prodal a mohl si konečně koupit prvního Japonce
Cca 20-30 let zpátky se toho každý s radostí zbavoval. Jó nakoupit jich plnou stodolu a dnes to za draho prodávat...kdo to mohl tenkrát vědět, že ty ceny vylezou takhle do nesmyslu.
I bych si třeba z nostalgie Jawu pořídil, ale ne za takový šílený peníze. Vždyť za to můžu mít tolik jiných krásných mašin, které dokonce i jedou, brzdí a zatáčí zkrátka jsou technicky úplně jinde
Jawa je prostě technicky verk a za ty peníze nestojí. A jako investice...dřív stály tisíce, teď desetitisíce. Je to svým způsobem móda, aktuálně frčí retro. Ale kdo zaručí, že za dalších pár desítek let ty ceny zůstanou, nebo dokonce porostou ?
Díky za prima počtení .Ano choroba Jawa je strašná za ty peníze můžete mít x krát lepší spolehlivější i vzácnější a klasičtější stroje,ale plně to chápu jsem nemocen úplně stejně. Když jedu na guzzině je něco podobného ale takové kouzlo jako na českých natřásadlech tam není. A hllavně my starší motorkáři 2 kategorie nikam nespěcháme. Jawám a jawanadšencům zdar.
He he, klasické Jawaprocitnutí, aneb "zde je svět ještě v pořádku"
Drandím na Jawě už cca 20 let, ale je to v zásadě jen znouzectnost neb na nic lepšího jsem zatím nenašetřil, vždy byly potřeba peníze na něco jiného. No, zvykl jsem si a dnes je v tom už i určitá nostalgie. I kdybych teď koupil něco lepšího, jawku si nechám a občas se na ní proprdím, docela mě to baví. A i na moji poměrně novou 350/640 občas slyším hlášky "hele jawa" a to že vedle stojí goldwing dotyčného nezajímá, tak to potěší, ne že ne. Ale samozřejmě, mít možnost vozit si zadel na lepším stroji, kor na delší cesty, tak si jawatorturu rád odpustím.
Taky se přidám. Pěkné, máš ji pěknou. Můžu to napsat, nejsi holka Je fakt, že pokud to chceš jako investici, měl ses dívat ta před 10-ti lety a dál. To mělo ekonomický smysl. Emočně je to jinde. Já si koupil Jawu 632 v originálu a s 10.000 km na tachometru, kde i dodnes na ní mám pneu originál, protože stojí v teplé místnosti. Když jsem se na ni před lety projel po městě, tak potvrdím, že mne všichni okukovali, protože vzpominka na mladý léta je hned před očima.... Mám ji v profilu, prostě tehdejší klasika. A není nad to, když si můžu dělat radost motorkama a zároveň vědět, že až zatrepu backorama, tak si na mne při prodeji děcka možná vzpomenou.
No a za mlada se člověk na Jawě a na vandrech naučil vše jak se o ni starat, takže nikdy nebyla nepojízdná. Vše se dalo opravit a člověk se naučil o ní vše. To byla bezstarostná léta. Jezdil jsem tehdy za 8,-Kcs litr. Proto se mi líbí až 638, resp.632.
Užívej si ji a dobíjejí endorfiny
Pěkně napsané, zábavné, vtipné. Jen pochybuji, že by všichni zdravili Jawaře. Já osobně je považuji za pomýlené. Druhá věc je ta investiční záležitost. V našich Zemích Koruny České to má význam.
Super čtení, u kterého jsem se fakt pobavil Já sice mezi příznivce Jawy v žádném případě nepatřím, ale důležité jsou ty pocity, které si (každý na té své) při jízdě vychutnáváme a užíváme.
Dobře, že čas od času máme možnost číst i takovéto články
Stačí, když člověk *proběhne* profily jeho komentátorů, *reagentů*
a *lajkerů*, aby mu došlo, že tito především zastupují ten pravý
motorcycling, jak zní definice v anglofonních zemích a to počty
motocyklů i přátel, které *neutajují* ...
Netvrdím, že ten, kdo nezačínal na Jawě, respektive Jawách, nic
neumí, ale tato tvrdá škola začátků, aspoň podle mého názoru a
zkušeností, určitě má pozitivní vliv na všechno, co *po Jawách*
v jejich bajkerském životě následuje
tleskám - konečně jeden echt motorkářský článek, kde si normální a průměrný český fotřík (myšleno v tom naprosto nejčistším a pozitivním smyslu) nehraje na intelektuála a nazývá věci pravými jmény a uvádí pravdivé číslovky
Taky jsem do nedávna měl Jawku, zase takový zlato to není. Ale pěkný retro s vůní a CZ původem ano. Ale jsem rád, že šla do světa a mám o starost méně.
žiš, tuhle jsem měl. taky zlatou. bohajeho, to byla strašná sračka!
sem si teda myslel, že majetníci RE maj vkus.
1 reakce
Super čítanie, ožili spomienky...
Čo sme v praveku začínali na Jawkách, vieme svoje. Boli sme na ne hrdí pred hospodou či na Balatóne, ale doma v garáži sme na ne často nadávali pri opravách. Museli sme často štelovať, aby sme zase pár hodín mohli machrovať...
Targus, ale tvoja posledná veta ma naštvala.
Čtyřka tam bola hneď, chcelo by to päťku! Ako treba nastaviť třindu, sme vedeli už na základnej škole.
Raz som pridal jedno video, našiel som to na konci tejto témy, 638 so sajdou - no tak ten zvuk stojí za to:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=219197
Po velmi dlouhé době jsem se u článku zasmál nahlas
Více takových!!!
Skvelo som sa pobavil. Tak nech Jawa iba rastie na cene.
Pamatuji, jak jsem ve svých 17 letech jel busem pro 634 do Vyškova. Tehdy kolem dvou budek tehdejší VB jsem na ní jel zpět. Asi půl roku poté jsem si na ni udělal řidičák a do té doby jezdil bez papírů.
Cítil jsem se jak největší KING. Kamarádi Jawa 21, 23, jeden měl Simsona, a ti se "silnými" stroji Jawa 175 a 250. Já novou 350, červenou a s otáčkoměrem. A v kapse krabička Marlboro z tuzexu, za dva bony, abych byl dokonalý frajer
Sakra, už jsem asi starej
2 reakce
Článek mě nebavil, ale přeju ti, ať ji časem s velkým ziskem prodáš, dřív, než celá tahle nafouknutá „retro“ jawokrumplovská bublina splaskne.
Roman Bureš
To je přesně ona!
Ano, to je ta, kterou jsem chodil pravidelně očumovat do místní Mototechny, když jsem šel ze školy na autobus!
To je ta, o které jsem věděl, že mi nikdy nebude říkat pane, protože stála pro mne tehdy astronomických dvanáct litrů!!! A já měl měsíční kapesko100 Kčs - 21 měsíčník na autobus - 63 na obědy!!!
A ta závist, když si ji koupil kámoš, který se vrátil z vojny a namontoval si na ni tankový mechanický teploměr!!!
OMG!!!
Kdybych měl sebelepší a sebedražší mašinu, nikdy se žádná nevyrovná té JEDINÉ, VYTOUŽENÉ!!!
Abych jen nechválil - Jawa má pouze jednu jedinou vadu. Nemá soukromou rozběhovou dráhu, když tam potřebujete občas s rozběhem KOPNOUT ČTYŘKU!!!
Já byl tak rád když jsem Jawu kdysi prodal a mohl si konečně koupit prvního Japonce
Cca 20-30 let zpátky se toho každý s radostí zbavoval. Jó nakoupit jich plnou stodolu a dnes to za draho prodávat...kdo to mohl tenkrát vědět, že ty ceny vylezou takhle do nesmyslu.
I bych si třeba z nostalgie Jawu pořídil, ale ne za takový šílený peníze. Vždyť za to můžu mít tolik jiných krásných mašin, které dokonce i jedou, brzdí a zatáčí zkrátka jsou technicky úplně jinde
Jawa je prostě technicky verk a za ty peníze nestojí. A jako investice...dřív stály tisíce, teď desetitisíce. Je to svým způsobem móda, aktuálně frčí retro. Ale kdo zaručí, že za dalších pár desítek let ty ceny zůstanou, nebo dokonce porostou ?
1 reakce
Díky za prima počtení .Ano choroba Jawa je strašná za ty peníze můžete mít x krát lepší spolehlivější i vzácnější a klasičtější stroje,ale plně to chápu jsem nemocen úplně stejně. Když jedu na guzzině je něco podobného ale takové kouzlo jako na českých natřásadlech tam není. A hllavně my starší motorkáři 2 kategorie nikam nespěcháme. Jawám a jawanadšencům zdar.
už jsem měl také možnost povozit se na takové mašině a je to zábava Jinak článek parádní a hezky napsán radost číst ať Jawka děla radost i na dále
He he, klasické Jawaprocitnutí, aneb "zde je svět ještě v pořádku"
Drandím na Jawě už cca 20 let, ale je to v zásadě jen znouzectnost neb na nic lepšího jsem zatím nenašetřil, vždy byly potřeba peníze na něco jiného. No, zvykl jsem si a dnes je v tom už i určitá nostalgie. I kdybych teď koupil něco lepšího, jawku si nechám a občas se na ní proprdím, docela mě to baví. A i na moji poměrně novou 350/640 občas slyším hlášky "hele jawa" a to že vedle stojí goldwing dotyčného nezajímá, tak to potěší, ne že ne. Ale samozřejmě, mít možnost vozit si zadel na lepším stroji, kor na delší cesty, tak si jawatorturu rád odpustím.
Taky se přidám. Pěkné, máš ji pěknou. Můžu to napsat, nejsi holka Je fakt, že pokud to chceš jako investici, měl ses dívat ta před 10-ti lety a dál. To mělo ekonomický smysl. Emočně je to jinde. Já si koupil Jawu 632 v originálu a s 10.000 km na tachometru, kde i dodnes na ní mám pneu originál, protože stojí v teplé místnosti. Když jsem se na ni před lety projel po městě, tak potvrdím, že mne všichni okukovali, protože vzpominka na mladý léta je hned před očima.... Mám ji v profilu, prostě tehdejší klasika. A není nad to, když si můžu dělat radost motorkama a zároveň vědět, že až zatrepu backorama, tak si na mne při prodeji děcka možná vzpomenou.
No a za mlada se člověk na Jawě a na vandrech naučil vše jak se o ni starat, takže nikdy nebyla nepojízdná. Vše se dalo opravit a člověk se naučil o ní vše. To byla bezstarostná léta. Jezdil jsem tehdy za 8,-Kcs litr. Proto se mi líbí až 638, resp.632.
Užívej si ji a dobíjejí endorfiny
Byť nejsem JAWAvlastenec, nemám nervy na udržování těchto motorek v provozu schopném stavu a raději se svezu rychleji, pěkné počtení i pěkná verze
Pěkně napsané, zábavné, vtipné. Jen pochybuji, že by všichni zdravili Jawaře. Já osobně je považuji za pomýlené. Druhá věc je ta investiční záležitost. V našich Zemích Koruny České to má význam.
1 reakce
Super článek! Za Jawu i Enfielda palec nahoru, mám to skoro stejně
Hezké povídání , tak vždy jen pro potěchu
Super čtení, u kterého jsem se fakt pobavil Já sice mezi příznivce Jawy v žádném případě nepatřím, ale důležité jsou ty pocity, které si (každý na té své) při jízdě vychutnáváme a užíváme.
Dobře, že čas od času máme možnost číst i takovéto články
Stačí, když člověk *proběhne* profily jeho komentátorů, *reagentů*
a *lajkerů*, aby mu došlo, že tito především zastupují ten pravý
motorcycling, jak zní definice v anglofonních zemích a to počty
motocyklů i přátel, které *neutajují* ...
Netvrdím, že ten, kdo nezačínal na Jawě, respektive Jawách, nic
neumí, ale tato tvrdá škola začátků, aspoň podle mého názoru a
zkušeností, určitě má pozitivní vliv na všechno, co *po Jawách*
v jejich bajkerském životě následuje
Dobré!
tleskám - konečně jeden echt motorkářský článek, kde si normální a průměrný český fotřík (myšleno v tom naprosto nejčistším a pozitivním smyslu) nehraje na intelektuála a nazývá věci pravými jmény a uvádí pravdivé číslovky
pěkně napsaný
No snad bych na tom radši moc často nejezdil,, aby to zůstalo opravdu jen "na chuť"
Ale jo, zvuk třindy mám ještě furt v uchu a vždycky mi to bylo příjemný poslouchání
2 reakce
Zajímavý je to porovnání RE a Konopnice
Taky jsem do nedávna měl Jawku, zase takový zlato to není. Ale pěkný retro s vůní a CZ původem ano. Ale jsem rád, že šla do světa a mám o starost méně.
2 reakce
Ten článek berte jako zábavné záchodové čtení. Ne jako politicko-ekonomickou studii.
2 reakce
Na tohle dnes neošoustáš ani starou Blažkovou natož Blaženu.
3 reakce
Autor je celkem hustý jantar.