Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jak už jsem několirát psal, Betka a její klony , když něco v podobné ceně jako "JawaBetka 555 LE, to raději i jetého skůtříka (Ital či Yamaha) nebo Jawu Robby, tam je aspoń podvozek a brzdy v dané kategorii použitelný což u Betky není ani omylem.
Btw. Janeček by je mlátil ojnicí s pístem v 2dobém taktu
no co dodat motorka neni zas tak skareda ale skoda ze jawa musi davat jine motory aby to mohla zmodernizovat skoda ze jawka tam neda nejaky svuj motor vzdyt jawa mela tolik napadu a vychytavek a prototypu tak proc to tzv.neprodala.jinak chvalim ze vzhled dost uchovala.ale podle me se timto nechytne.
Mně se teda docela líbí. Nicméně, vzhledem k tomu, že vážím tolik, co jinej motořkář i se slušným "batůžkem" , nic pro mě. Ale to platí pro všechny padesátky.
Mmm tak nevím. Mám doma 555, s kterou jsem se něco nablbnul po lese a pořád šla a šla a šla až na ty klasické šroubovákové opravy. Dnes je před renovací a na motor se šahat nebude. S tímto číńanem jsem se moc nesetkal resp. nemohl jej řídit. Tak se raději zdržím hodnocení. Hodně by mě ovšem mrzelo pokud je to skutečně ta pravá Čína na kterou jsme zvyklí. Originál byl podařený a motor z Monkey jež má kamarád ten není třeba vůbec komentovat, prostě povedené. Jestli se tohle povedlo číňanům pod patronací lidí z Čech skur..t tk klobouk dolů a děkujeme, nasra.tr! Doufám, že to tak není.
Moje zkušenost je úplně jiná. Poprvé v životě jsem však reklamoval opakovaně popraskané plasty a když praskl i náboj předního kola, prodejce vrátil peníze zpět. Zbyla tak jen vzpomínka na sice motoricky naprosto fungující, ale jinak dost nepoužitelnou mašinku. Nemám nic proti čínským motorkám. Kamarád měl Yuki a byl spokojený docela dlouho a ještě jí dobře prodal a taky na Betku jsem slyšel chválu. Bohužel plasty byly materiál naprosto nevhodný pro výrobu motocyklů. Ještě, že jsem měl poctivého prodejce
Nechápu jak nějaké lidi něco podobného může uspokojit... je to stejné jako když na staré Hondě postavím tříkolku s nějakou plastovou boudou a budu tomu říkat velorex... už mi to hlava nebere... já se raději budu srát s originálem!
Mám vyndanej válec z Betky - najeto 6000Km. Je pravda že s tím jezdil důchodce na chatě - občas do obchodu, do hospody, na ryby apod. Tak že se dá předpokládat, že něco najel i prašných cestách. Ale vůle v pístním kroužku 4mm je fakt dost! Nestěžoval si, že by to nejelo, ale blbě to chytalo. S tím zbytkem komprese se není čemu divit
ps.: kdo chce mám to na fotce!
Já mam v dirtu motor prakticky stejný koncepce, akorát 140 obsah. Po natočení 170mth (něco přes 5000km) praskla hřídel hnanýho hřídele převodovky. Provoz po celou dobu výhradně offroad. Oprava mě stojí 650kč, takže nic drastickýho. Tady u toho pincka v normálnim provozu to musí vydržet věky.
ahoj, pěkný článek. Jde vidět že je to takový koníček, nebo i užitečná věc. A taky vzpomínky na originál. Půjčený pincek byla první motorka, na které jsem jako kluk jel a naučil se řadit
Jinak kdyby někdo za minulého režimu řekl, že jednoho dne bude mít Pincek 4-taktní motor, tak by mu ostatní nevěřili
Škoda těch plastů.
Jo a když píšeš, že motor je celkem pružný, tak by stačila i 3-stuňová převodovka, že?
Alex_de_Large: New Pio má dnes najeto 5500 km, článek byl napsaný loni v půli loňského roku.
K ventilovým vůlím: Ano, pravidelně se mají seřizovat. Při každém servisu se kontrolují a pokud je potřeba seřizují. Musím podotknout, že motor je fakt držák a ani při jednom servisu (500, 1900, 4100 km) jsem nemusel ventily seřizovat. Stále jsou v toleranci. .-)
Neni 3800km ještě moc brzo na hodnocení spolehlivosti motoru? Autor zapomněl napsat, že k základní údržbě motoru kromě výměn oleje patří seřizování ventilových vůlí. Jinak pěknej článek, něco takovýho tu chybělo, když se tu testujou převážně motorky pro boháče. Ještě vychytat mouchy, hlavně ty hrozný plasty. Neni to holt motorka pro dřeváky, ty ať daj ruce pryč.
Jeste dodam, ze mne stve u tohoto kramu z ciny pouzity nebo spis zneuzity nazev Jawa Pionyr. Odjezdil jsem na teto znacce spoustu kilometru a v te dobe to byl na soc. moznosti vynikajici stroj pro mlade a je jen skoda, ze tato znacka neprezila rok 1989
Hezky napsany clanek K teto motorce a jinym motocyklum z "ciny" mne tyto nedostatky neprekvapuji a obdivuji ty co si neco od cinanu koupi Mam jednu osobni zkusenost a nikdy vice. Nastesti to byl jen "nevhodny" darek. Ja bych osobne prodejci takovy vyrobek omlatil o hlavu.
babajezi - Co k tomu Tvému sepsání dodat. Snad jen mohu použít výňatek z komentáře pavla ZRX " Pěkný článek, vše v reálu, žádný blábol" ale tentokrát myšleno ke vztahu k Tvému komentáři. Plně se pod Tvůj komentář můžu podepsat. A to jsi se ještě vyjadřoval dost slušně. Já bych to tak jemně asi nenapsal
muze se nekdo vyjadrit k tem "licencnim" motorum od hondy, vedl jsme diskuze s importerem hondy a ptal se i v zahranici a co jsme dostal za odpoved je, ze nikdy honda nedala zadny svuj motor/linku na vyrobu nekomu jinemu, natoz cinanum!
Já o ní chvilku přemýšlel, ale nelíbí se mi ani design. Když jsem uviděl tachometr, jeho tvar a otřepy plastů bylo rozhodnuto Je smutné to nazývat retro nebo dokonce Jawou
No nevim na této retro 555 jsem se taky trošku svezla a podle mě nic moc...zadní brzdou jsem brousila o asfalt, motorka se vlní, plasty katastrofální atd...moje hodnocení je že tadle napodobenina se s původní Jawou 555 srovnávat nedá...ale pokus o oživení strého stroje je hezkej, jen to chtělo více propracovat
Na této motorce jsem nikdy nejel, tak nemohu hodnotit. Každopádně se vyjádřím aspoň k designu - výrobce měl raději postavit retro jawu 550, udělal by lépe. Už samotná 555 moc hezká nebyla, tím tomu výrobce nasadil parohy. Nová 550 s motorkem z betky - jóóó tu bych si i koupil...
Ty čínský plasty jsem taky nepochopil. Máme doma činského Yuki Smile 100 (Lifan).Jezdí celkem dobře,...motoricky bez problémuů,...ale za ty křehoučký plasty bych pověsil číňana za koule do průvanu.
Jak už jsem několirát psal, Betka a její klony , když něco v podobné ceně jako "JawaBetka 555 LE, to raději i jetého skůtříka (Ital či Yamaha) nebo Jawu Robby, tam je aspoń podvozek a brzdy v dané kategorii použitelný což u Betky není ani omylem.
Btw. Janeček by je mlátil ojnicí s pístem v 2dobém taktu
no co dodat motorka neni zas tak skareda ale skoda ze jawa musi davat jine motory aby to mohla zmodernizovat skoda ze jawka tam neda nejaky svuj motor vzdyt jawa mela tolik napadu a vychytavek a prototypu tak proc to tzv.neprodala.jinak chvalim ze vzhled dost uchovala.ale podle me se timto nechytne.
Mně se teda docela líbí. Nicméně, vzhledem k tomu, že vážím tolik, co jinej motořkář i se slušným "batůžkem" , nic pro mě. Ale to platí pro všechny padesátky.
se těším, až začnou prodávat i tzv. new velorex...nápad to není špatný, ale ..., no uvidíme
Mmm tak nevím. Mám doma 555, s kterou jsem se něco nablbnul po lese a pořád šla a šla a šla až na ty klasické šroubovákové opravy. Dnes je před renovací a na motor se šahat nebude. S tímto číńanem jsem se moc nesetkal resp. nemohl jej řídit. Tak se raději zdržím hodnocení. Hodně by mě ovšem mrzelo pokud je to skutečně ta pravá Čína na kterou jsme zvyklí. Originál byl podařený a motor z Monkey jež má kamarád ten není třeba vůbec komentovat, prostě povedené. Jestli se tohle povedlo číňanům pod patronací lidí z Čech skur..t tk klobouk dolů a děkujeme, nasra.tr! Doufám, že to tak není.
Moje zkušenost je úplně jiná. Poprvé v životě jsem však reklamoval opakovaně popraskané plasty a když praskl i náboj předního kola, prodejce vrátil peníze zpět. Zbyla tak jen vzpomínka na sice motoricky naprosto fungující, ale jinak dost nepoužitelnou mašinku. Nemám nic proti čínským motorkám. Kamarád měl Yuki a byl spokojený docela dlouho a ještě jí dobře prodal a taky na Betku jsem slyšel chválu. Bohužel plasty byly materiál naprosto nevhodný pro výrobu motocyklů. Ještě, že jsem měl poctivého prodejce
Nechápu jak nějaké lidi něco podobného může uspokojit... je to stejné jako když na staré Hondě postavím tříkolku s nějakou plastovou boudou a budu tomu říkat velorex... už mi to hlava nebere... já se raději budu srát s originálem!
Mám vyndanej válec z Betky - najeto 6000Km. Je pravda že s tím jezdil důchodce na chatě - občas do obchodu, do hospody, na ryby apod. Tak že se dá předpokládat, že něco najel i prašných cestách. Ale vůle v pístním kroužku 4mm je fakt dost! Nestěžoval si, že by to nejelo, ale blbě to chytalo. S tím zbytkem komprese se není čemu divit
ps.: kdo chce mám to na fotce!
Já mam v dirtu motor prakticky stejný koncepce, akorát 140 obsah. Po natočení 170mth (něco přes 5000km) praskla hřídel hnanýho hřídele převodovky. Provoz po celou dobu výhradně offroad. Oprava mě stojí 650kč, takže nic drastickýho. Tady u toho pincka v normálnim provozu to musí vydržet věky.
Dědóch: Ano je to Vír. Teda hospoda pod Vírskou přehradou.
ahoj, pěkný článek. Jde vidět že je to takový koníček, nebo i užitečná věc. A taky vzpomínky na originál. Půjčený pincek byla první motorka, na které jsem jako kluk jel a naučil se řadit
Jinak kdyby někdo za minulého režimu řekl, že jednoho dne bude mít Pincek 4-taktní motor, tak by mu ostatní nevěřili
Škoda těch plastů.
Jo a když píšeš, že motor je celkem pružný, tak by stačila i 3-stuňová převodovka, že?
Nezlob se na mě, ale jak můžeš napsat, že je motor držák s najetými 5500 km
Alex_de_Large: New Pio má dnes najeto 5500 km, článek byl napsaný loni v půli loňského roku.
K ventilovým vůlím: Ano, pravidelně se mají seřizovat. Při každém servisu se kontrolují a pokud je potřeba seřizují. Musím podotknout, že motor je fakt držák a ani při jednom servisu (500, 1900, 4100 km) jsem nemusel ventily seřizovat. Stále jsou v toleranci. .-)
barney: Uvést jméno autorizovaného prodejce bych viděl jako reklamu. U Chaloupky to není ...
Neni 3800km ještě moc brzo na hodnocení spolehlivosti motoru? Autor zapomněl napsat, že k základní údržbě motoru kromě výměn oleje patří seřizování ventilových vůlí. Jinak pěknej článek, něco takovýho tu chybělo, když se tu testujou převážně motorky pro boháče. Ještě vychytat mouchy, hlavně ty hrozný plasty. Neni to holt motorka pro dřeváky, ty ať daj ruce pryč.
Moc hezky napsaný článek
Jeste dodam, ze mne stve u tohoto kramu z ciny pouzity nebo spis zneuzity nazev Jawa Pionyr. Odjezdil jsem na teto znacce spoustu kilometru a v te dobe to byl na soc. moznosti vynikajici stroj pro mlade a je jen skoda, ze tato znacka neprezila rok 1989
Hezky napsany clanek K teto motorce a jinym motocyklum z "ciny" mne tyto nedostatky neprekvapuji a obdivuji ty co si neco od cinanu koupi Mam jednu osobni zkusenost a nikdy vice. Nastesti to byl jen "nevhodny" darek. Ja bych osobne prodejci takovy vyrobek omlatil o hlavu.
Ta fotka u té hospody,jak tam točí černou horu,to je na Víru,že?
babajezi - Co k tomu Tvému sepsání dodat. Snad jen mohu použít výňatek z komentáře pavla ZRX " Pěkný článek, vše v reálu, žádný blábol" ale tentokrát myšleno ke vztahu k Tvému komentáři. Plně se pod Tvůj komentář můžu podepsat. A to jsi se ještě vyjadřoval dost slušně. Já bych to tak jemně asi nenapsal
Měl jsem JAWU 555 roku 1962 a to co dokázala, za to by se nemusela stydět. Je to dobrý stroj, tak ať slouží
muze se nekdo vyjadrit k tem "licencnim" motorum od hondy, vedl jsme diskuze s importerem hondy a ptal se i v zahranici a co jsme dostal za odpoved je, ze nikdy honda nedala zadny svuj motor/linku na vyrobu nekomu jinemu, natoz cinanum!
Já o ní chvilku přemýšlel, ale nelíbí se mi ani design. Když jsem uviděl tachometr, jeho tvar a otřepy plastů bylo rozhodnuto Je smutné to nazývat retro nebo dokonce Jawou
No nevim na této retro 555 jsem se taky trošku svezla a podle mě nic moc...zadní brzdou jsem brousila o asfalt, motorka se vlní, plasty katastrofální atd...moje hodnocení je že tadle napodobenina se s původní Jawou 555 srovnávat nedá...ale pokus o oživení strého stroje je hezkej, jen to chtělo více propracovat
Hezký článek,sám jsem před 30 lety najezdil na Jawě 20 až 6000 km ročně,tak ani ted bych se na tomto stroji nebál.At Ti slouží spolehlivě dál!
Pěkný článek
Na této motorce jsem nikdy nejel, tak nemohu hodnotit. Každopádně se vyjádřím aspoň k designu - výrobce měl raději postavit retro jawu 550, udělal by lépe. Už samotná 555 moc hezká nebyla, tím tomu výrobce nasadil parohy. Nová 550 s motorkem z betky - jóóó tu bych si i koupil...
Hezký článek, konečně hodnocení New Pionýra na základě vlastních zkušeností, ne jenom plků na netu.
Pěkný článek, vše v reálu, žádný blábol. Zdravím Zbyňka a přeju hezké poježdění v následující sezoně.
Ty čínský plasty jsem taky nepochopil. Máme doma činského Yuki Smile 100 (Lifan).Jezdí celkem dobře,...motoricky bez problémuů,...ale za ty křehoučký plasty bych pověsil číňana za koule do průvanu.