globalmoto_kveten




Zkušenosti s TMEC Jawa New Pionýr Limited Edition

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
RenekD (48) napsal 16.03.2010 v 20:15

to Frantas: takže asi tak, jestli jsem dobře pochopil, budu chodit na oběd do restaurace, občas mi ten smažák udělají super a občas ho spálí...ale co, vždyť je to normální, ne?

NickSlaughter (1) napsal 15.03.2010 v 07:32

rasto - jaká zkouška technického stavu? Si děláš prdel ne?

rasto (0) napsal 12.03.2010 v 19:09

Neda mi to a napisu,jak jsem prisel o technicak na 555 .Po zime jsem Pionyra vytahl z garaze provetrat a chytili me hned na prvni krizovatce v Havirove policajti - zkouska technickeho stavu. Zmacknete predni brzdu zavelili a zacali me tlacit.Samozrejme me roztlacili. Obloukem jsem se vratil a totez chteli, abych zabrzdil i zadni brzdu. Ac nastelovana, taktez nechytla. A 555 byla vyrizena.

Havja (0) napsal 12.03.2010 v 13:08

Zbyňku - dobrý článek A doufám, že se zase někdy sejdeme (sjedeme)

nuny55 (0) napsal 10.03.2010 v 18:01

Nick Slauter - hele, já přece nehájím číňany že mají zboží na ho?no. Myslel jsem to ironicky, že oni něco vyrobili a ta jejich snaha vyzní tak, že motorka pořád vypadá, jako by byla vyrobena jako válečná náhrada. Když dělají napodobeninu Pionýra, tak se všemi neduhy, jaké ta motorka měla, bez ohledu na to, že jsme o 60 let dál. Já osobně mám originál Jawu 555 a tu čínskou potvoru bych si nikdy nekoupil. Dnes se 555-ka dá koupit před renovací za litr a dá se zrenovovat za nějakých 10 tisíc a výsledek se nedá s novým New Pionýrem vůbec srovnávat. Až na to, že je to dvoutakt má jen 3 kvalty a trošku víc žere. Ale zato je mnohem hezčí.

rasto (0) napsal 10.03.2010 v 10:24

Chtěl jsem tuto verzi 50- sátky koupit, jen jsem si uvědomil, že to byl jeden z mých krásných dní, kdy jsem se zbavil jak J 555, tak i J 21. Uvolnilo se místo v garáži a uvažoval jsem tehdy nad simsonem, neboť jsem jej vyzkoušel a bylo to už trochu jiné kafe. Vystřídal jsem Kawasaki ZX10, Yamahu Virago 750, v poslední době jsem měl v merku Yamahu Tricker 250, ta se přestala vyrábět ( super ovladatelná) a teď mám WR 250R i když jsem uvažoval nad Babetou anebo něčím podobným, aspoň, aby to mělo motor a člověk so mohl provětrat v dnešním stres světě hlavu.

NickSlaughter (1) napsal 10.03.2010 v 07:02

nyny55...no to je argument, jak omluvit nízkou kvalitu Ano, stará Octavie stála za hovno a nová bude ještě horší

Frantas (7) napsal 09.03.2010 v 19:30

jo no, na tom něco je..

nuny55 (0) napsal 09.03.2010 v 17:21

Ono možná zapomínáte, že Jawa New Pionýr je retro se vším všudy. Původní Jawa 555 měla taky šílenou konstrukci.Bylo to po válce a všechno se dělalo na koleně. Ty sváry na rámu byly hrozné a pamětníci mi potvrdí, že každou chvilku něco upadlo. Ale tehdy se to tak nebralo. Jestli kola hází, nikoho nezajímalo. Slabým článkem byla převodovka, ta byla vylágrovaná furt. Když jste najeli předním kolem do díry, pionýr jel, kam se mu chtělo. Taky spotřeba byla dost vysoká, kolem 3,5 litrů. Přesto to lidi kupovali, na svoji dobu to byl dobrý stroj, navíc na trhu nic jiného nebylo. Můj otec v padesátých letech a později i já jsme tyhle mašiny opravovali, takže je znám jako své boty včetně jejich předností a neduhů. Protože to pak byl většinou jediný "teréňák" kluků na vesnicích, protože nic jiného neměli, vytvořila se taková legenda o tom, jak je ten stroj báječný, jaký je to držák, co všechno vydrží. Ve skutečnosti to nebylo tak žhavé a jestli tady čtu o ne příliš povedené čínské napodobenině Jawy 555, tak si myslím, že je to fakt retro se vším všudy.

Frantas (7) napsal 08.03.2010 v 16:47

Hoší, hádáte se tu kvůli blbosti. Myslím že co kus to originál, a to se nemusíme bavit jen o číně, ikdyž u číny to platí asi dvojnásob. Kámoš má Pitbika, má ho asi 2roky, a krom (poctivýho dělání) ventylů, oleje a měnění gum na tom nedělá skoro nic. Druhej kámoš si koupil před nedávnam funglovku, a asi po 20ti vyjetejch nádržích měl záhadné problémy s motorem, a rači se toho zbavil. Oba jezdí téměř stejným stylem skoro každý den, a nejen to, i jiní kámoši maj tydle číny, a opravdu co kus, to jiný problémy. I zdejší dýler řikal že co nová várka to jiná kvalita. Apropo nevím co chcete za tu cenu, vy byste snad vyrobyli motorku levnějc?

nuclear (1) napsal 08.03.2010 v 14:58

tomax:
No sorry, ale je to slabý:
1) kosmický program mají od rusáků na zakázku včetně instruktáže, sami nemají ani svoje letadla, ta jejich blbě fungující kopie Jaguáru budila smích u novinářů, nakonec rusákům ukradli (nezaplatili licenci) Suchoje Su-27.
2)Ten test motoru: to že se zadřel až za dlouho je spíš otázka oleje a viskozity?
3) Moje velmi staré GSX má najeto už 90 000km, motor pořád šlape tiše, nebere olej a chová se dobře. Takže těma 35 000 tedy já překvapen nijak nejsem, to ten můj byl teprv po záběhu

NickSlaughter (1) napsal 08.03.2010 v 13:13

Já do Číny jezdil dost a věř, že kvůli technickým záležitostem Ten komsmický program nemyslíš vážně, lidé nemají co jíst, hlavně že se letí (btw možná se ani nikam neletělo ) To co dotuje vláda, tak je pokrok znatelný, ale tam kde číňan udělá vývoj, okopíruje design, nakoupí nekvalitní suroviny, vyrobí, tak pak kvalita nikdy nebude konkurence schopná! Vyjímkou je nastavení a kontrola kvality zahraničním investorem
Ten test s olejem nemá žádnou vypovídající hodnotu. Udělal to někdo u Octavie? Neudělal nebo o tom nevím, také proč by to někdo dělal
Mě ale vůbec nejde o cenu, bavíme se o kvalitě. A stejně bych dal raději přednost japonskému ojetému než čískému výrobku za stejnou cenu.
btw: rychlovlaky? Myslíš CRH3, které z větší části staví Siemens?

tomax (0) napsal 08.03.2010 v 08:55

Nick Slaughter, opravdu jsi viděl asi jen letmo. Můžu ti říct, že při představování Betky v roce 2005 byl z motoru vypuštěn olej a motor při zablendováném plynu se zastavil po 22 minutách, kdy se zkratoval alternátor. Po jeho výměně a dolití oleje motor šel dál. Já také nejsem příznivec číňanů, ať již z politického či rasového hlediska, ale prostě člověk to musí přijmout a sžít se s tím. Vím o Betce jednoho bývalého messengera s natočenými 50tkm a vím o dvou strojích zákazníků- jeden má 25tkm a ten původní, čínský skůtr měl 35tkm. Tož asi tam něco kvalitního bude, ne. Samozřejmě, že číňané a jejich spojovací materiál jsou známi, ale vem to z druhé strany. Dnes tu je spousta šedých dovozců za cenu, když si koupím trubky, pláště, světla, tak si toho mopeda levněji ani nepostavím. V Opavě na Krnovské vedle OÚ taky jeden takový je, který bere za ´´garančku´´ patnáct stovek a Motul za 220 účtuje za 500. A co myslíš, vadí někomu ze zákazníků původ stroje? Od polského dovozce jde kontejner k překupníkovi do Šumperka a pak k dalším. Já prodávám též číňany, ale s plným servisem, žádné COC listy ale přímo od firmy s tradicí na trhu. A lidi- to je drahé, já chci helmy zdarma apod.
Tím chci jen říct, že u oficiálních dovozců cena moc dolů nepůjde, kor když dolar už není za 15, a i v Číně už jejich ministerstvo strojírenství dává povolení k vývozu jen velkým fabrikám, které zaručí určitý standart. To jsem si nevymyslel, kámoš odebírá laminovací tkaniny, lítá tam 4-5 krát ročně a můžu alespoň z fotek a jeho vyprávění posoudit, jakým krokem Čína jde (skáče) dopředu. Myslíš si taky, že jejich rychlovlaky jsou šmejdy? Nebo- kolik zemí má vlastní kosmický program? Osobně si myslím, že dovoz z Číny půjde cestou výrobků s vyšší přidanou hodnotou, zatím auta, pak...? Řečnická otázka- Benelli by sis koupil, když patří vlastně do stejného pytle?

Sperb (0) napsal 07.03.2010 v 21:30

...taky zdravim Zbynka-tez pridavam kladne ohlasy za hezkej clanek ...alias v CKC barvach Vikki46

NickSlaughter (1) napsal 06.03.2010 v 11:18

Aleši vidím, že jsi zaslepený čínskou kvalitou. Rozpůlené čínské motory jsem viděl jen letmo, ale poškozené závity, otřepy odlitků a podobně mi stačilo, abych si udělal obrázek o kvalitě. I japoncům trvalo 40 let než se vypracovali tam, kde jsou teď. Myslíš, že číňani to dokázali už za 10 let, ani náhodou!!!Pokud budeš srovnávat kvalitu s japonskou, německou, atd., tak nemůžeš napsat, že je kvalita slušná Dávno ověřenou provozem
Zedník ani kuchař nejsou technický obor, tak právě proto.

AlešT. (3) napsal 06.03.2010 v 08:57

NickSlaughter: ani zedník ani kuchař , mimochodem proč by tyto profese memohly znát taky motory . Čínu rád nemám, ale když má něco slušnou kvalitu, navíc už dávno ověřenou provozem, nebudu to hanět. "Pár" motorů jsem viděl. Viděl jsi motory Lifan nebo TMEC někdy rozpůlené?

Rady (9) napsal 05.03.2010 v 18:43

Chtel bych vsechny prispivajici pozadat, aby tento nepodareny plagiat nespojovali se znackou JAWA.
Je to cistokrevna cina, kde "vyrobce" ma tolik drzosti ze ukrade a zneucti tuto znacku touto nepodarenou napodobeninou.

Whistler (0) napsal 05.03.2010 v 18:15

proboha to snad nenímožný to foto tacháže je opravdu na blití. Tohle je dneska "JAWA" mám doma momentálně čtyři jezdící fíky, na jednom jsem byl nedávno v Německu na Elefantech. Tenhle sráč je fakt zneuctění fichtla, protože původní fík je nezničitelnej stroj, tohle je hnus po technické i vizuální stránce. fuj

Rady (9) napsal 05.03.2010 v 14:06

A po ujeti nekolika km 4mm vule na pistnich krouzcich, tak tomu se opravdu rika drzak. To zrejme obrabeli sekyrou

NickSlaughter (1) napsal 05.03.2010 v 10:30

AlešT. Prosím tě prober se!!!Lícování, obrobení, odlitky vše perfekt...jak to můžeš napsat? Jestli jsi zedník nebo kuchař, tak tě to možná omlouvá

polysejtak (-3) napsal 05.03.2010 v 09:27-1

je to holt špatnej čínskej pekáč jinak článek je slušný a výstižný

AlešT. (3) napsal 05.03.2010 v 00:22

Pěkný článek, sice ještě málo km, ale aspoň něco. Motorka se mi moc nelíbí, vzhledově, natož pak konstrukčně. Motor musím naopak chválit. Jediný jeho problém může být ve filtraci vzduchu, kde je možná jen molitan. Jinak motory jsou kopie Hondy, dělané kupodivu poctivě, ať jde o 50ccm, 125ccm nebo moje 250ccm. Viděl jsem je rozdělané i po 20 tis. km, jsou sotva zajeté, pokud se mění olej a nejezdí se vyloženě jen v prachu. Lícování, obrobení, odlitky vše perfekt. Však také motory jsou to jediné, co na těch strojích funguje obecně bez připomínek ať jde o Jawy, Yuki nebo Betky.

nuclear (1) napsal 04.03.2010 v 22:42

jak to tak vidim, koupim si origo starého pařeza, a ten novej motor si do něj dám sám
jako to sem nevěděl, že to je celý z Betky, pak se ale nelze divit že ty součástky jsou kopr, třeba ty bubny originál fekála taky nejsou z kdovíjakého "zvonivého duralu" , ale je to "aspoń normální hliník" a navíc v pořádná stěna- z jednoho jsem ošmirgloval hrst špon (pamatujete jejich origo kroužkovaný povrch?) a vyleštil, a pořád tam byla solidní stěna

Frantas (7) napsal 04.03.2010 v 21:40

článek pěknej, určitě za pochvalu. Osobně bych řekl, že v článku je nádech zápalu pro stroj, osobně jsem ho měl také, a díky velké trpělivosti jsem to s ním i vydržel, a nejspíš díky zmíněnému zápalu. Nebejt tak příšerně křehké kastle, tak by se i ty úchyty daly omluvit, měl jsem černou barvu a černé zdrhovačky to vyřešili, a to docela dobře, jinak se divím že nikdo nepíšete o problémech s vymlácenými gumamy v rozetě, nebo elektroinstalaci. Apropo zaráží mě to vlnění v zatáčkách, sám sem nic takového nepocítil i přes motor 125ccm, a to jsem jezdil na hranici páčky zadní brzdy , ale přecijenom vážim 60Kg a cca 175cm

Rady (9) napsal 04.03.2010 v 21:01

Nejsi jediny komu to vadi, smutne je ze to dovoli u nas jeste i prodavat.

motofanda (0) napsal 04.03.2010 v 20:49

Ke stroji jako takovému se vyjadřovat nebudu, byl bych asi dost tvrdej. Jediný, co mě štve je , že na takovýto výtvor si někdo dovolí dát nápis JAWA.

Hurvajs.Spejblu (0) napsal 04.03.2010 v 20:24

Škoda že se nevyrábí i nějakej "retro" Mustang, to by se nad tím dalo i přemýšlet.

Rady (9) napsal 04.03.2010 v 20:23

Vidim, ze nekteri z vas to povazuji za vyrobek Jawy

Radis130 (0) napsal 04.03.2010 v 20:15

Plech je plech a plast je plast. Za cenu čínského stroje i když s nádechem československého retra je tato kvalita a očekávání na místě. Ostatně, ten kdo považuje utáhnutí VŠECH šroubů za něco odpuzujícího, pak jej nechápu...Každou zimu na své motorce od japonců utahuji snad vše co najdu. A že se najdou co se povolují. Já osobně jsem moc rád že se montuje poloreplika něčeho co tu dříve bylo a už není.

Junkrs (0) napsal 04.03.2010 v 20:12

styděl bych se mít takovej šmejd čínskej v garáži, ani zadarmo




TOPlist