Jawa představuje nové modely 650 OHC a my už víme, jak jezdí
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.6.2023 | Zobrazeno: 59 962x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.6.2023 | Zobrazeno: 59 962x
Bude zajímavé sledovat, jaká bude kvalita vahadel ventilů u tohoto čínského motoru, protože Dominátor s ní měl často problém... Já jsem vlastnil ojetou Hondu XBR 500 (zmenšený motor z Dominátora) a tuto závadu jsem musel řešit. Proto i byly předepsané tak krátké intervaly pro výměny oleje. Jinak myšlenka použít motor Hondy Dominátora v Jawě se mi líbí.
2 reakce
Super, to je ta cesta.jednoduché obyčejné a účelné moto které doveze do práce a snese i nenáročnou dovču. Posazeno do kat A2 což je super ,asi ponaučení z modelů 650 kdy kvůli 0,4 kw jste museli mít A. Vynikající poměr cena výkon. Ještě Pávíka a je to komplet. Držím palce a šetřím na litra nebo 12 kilo. Klidně si počkám.
2 reakce
Moto nekomentujem, zbytocne….. ale ste ma pobavili, ze nesmrtelna JAWA…. To aj Trabant bol… uz konecne pochovajte tu zbytocnu znacku a trhovym podielom 0,0000000000002345
To vypadá moc dobře, tohle se Jawce asi povedlo a za tu cenu to půjde podle mě na dračku. Pěkný test a výborný článek. Snad budou dobré brzdy, Na Specialu 350 s nimi moc spokojený nejsem. A jsem rád, že v Týnci mají co dělat...prý tady upravují rám, dělají blatníky, nádrže a nějaké drobnosti.
Jen poznámka k 350...můj Special 350 v pohodě zvládne 150 km\h a ještě měl malou rezervu. Ne že bych ho tak honil, možná dobrý kus, dobře zajetý a kvalitní benzín a údržba, ale 115 je nějak málo. To má do maximálky fakt daleko.
1 reakce
jako uříznout štítek ze 638 , vyvrtat díru o centimetr vedle , starou díru ponechat, přidělat šroubem s válcovou hlavou / hint pro konstruktéry Jawy :AN 9084 a nebo ISO7380, nemáte zač / a nabízet to jako příslušenství, to už chce víc, než jen silný žaludek. Jo a že jsem tak smělý, jak dlouho "vývoj" takové "přííplatkové výbavy" asi tak trval? Těším se i na další položky z katalogu příplatků.
4 reakce
Není to špatné za ty prachy. Ikdyž na RE by se koukalo líp.
A díky za video/test
1 reakce
Ty vole, tohle si na novinářský představení dovolí fakt jen Jawa. Jasně, je to předsériovka, pak bude vše v pořádku. Tak určitě...
Treba sa na to pozrieť očami ekonóma. Vyrobiť to čo pôjde predať a prežiť. Ako vo filmovom biznise: film pre kritiku a "náročneho diváka" nemáva vždy aj komerčný úspech. Ale je zaujímave vidieť oživený motor z Dominatora , ktorý som pustil pred dvoma dekádami.( ten 400-kový motor som v 2016 okukoval v akomsi čude v motosalóne v Mukačeve)
1 reakce
140 litrů asi některým lidem mozek utlumí, aby ledasco přehlédli.
4 reakce
no, ta alá kejvačka, asi do ní půjdu. Žena a zbytek rodiny mě vykostí nevím kde na ni vezmu ale asi jooo.
bral bych spíš něco do scramblera něco jako 650 vintage, ta mi utkvěla v hlavě.
Co mě na Jawě vadí? To světlo, to nemohli dát na výběr? Klasika vs. Led divnost? A zvuk je zbytečně utlumený
5 reakcí
Vypadá to pořád stejně hrozně,jen tam dali zase silnější motor,já myslím,že už této konstrukce a vzhledu bylo dosti
Jako retro sice ještě pořád jede, ale taky frčí endura. Kdyby dováželi bez úpravy Mash X-Ride 650 Trail (s 21" kolem), tak bude zájem větší, než o tyhle dva kousky. Je asi na čase odpoutat se od konopnice, nebo kývačky (kterou mají v portfoliu ještě jednu) a nabídnout také něco jiného, když už to existuje. A klidně na to mohou lepit samolepky Jawa 6-Days apod.
1 reakce
Aby se nebrblalo jen, tak vidim dve pozitivni veci:
1) Ze udrzeli cenu nekde v rozumne hladine
2) Ze cinani ukazuji dlouhy nos na japonce ohledne toho, ze umi udelat velky jednobuch vzduchem chlazeny a presto splnit EURO5
2 reakce
Jawe držim palce asi je to správna cesta. Prajem jej viac kupujúcich nadšencov a nie frflošov.
1 reakce
Buď je to dokonalá optická iluze, nebo dokonalý bazmek
3 reakce
Přelepené nápisy na víku, chjo... to už ani není k smíchu
7 reakcí
Píše se o tom v textu, je popiska u fotky motoru, a přesto... Tak to zopakuju: testované stroje jsou zkušební předsériovky, zákazník už samozřejmě bude mít na víkách motoru odlité nápisy Jawa, přesně jako to je u 350 OHC.
A jak to vypadá s tou 1000 a 1200?
2 reakce
Jawa forever...