Jawa představuje nové modely 650 OHC a my už víme, jak jezdí
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.6.2023 | Zobrazeno: 60 065x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.6.2023 | Zobrazeno: 60 065x
U CinaJawy je proste videt na prvni pohled, ze to je Cina.
IndaJawa se aspon snazi vypadat retro, ale tohle boli oci.
Tu jsme usetrili 10 dolaru, tady pet dolaru a tady deset centu. Soucastka vedle soucastky. Kdyz tyhle motorky nahodou servisujete, tak padaji opravdu hnusna slova.
Je to sice nove, ale jinak tragedie.
Setrilo se uplne na vsem, vcetne kvality lozisek v kolech, retezove sady atd.
Ja nevim, fakt tomu nerozumim, ale asi to tak musi byt.
Proste kdyby neusetrili deset centu na kazdem konektoru, ktery se odvdeci tim, ze upadne dva dny po zaruce, tak by to nebylo ono. Tak doufam, ze to kupujici oceni.. tu kvalitku.. hlavne, az pojedou tech stopade po nejake prima zvlnene ceske okresce...
2 reakce
Jawa, to je vždy 100+ príspevkov.
Je to taký bastl. Mohlo to vyzerať ináč, ako tie 350tky. Sportka je krajšia, no skôr na nej by som videl malú kapotáž a zrušil ten nosič.
1 reakce
Do 150 bych si raději koupil lehounce jetou Hondu CB 500 nebo i klidně více jetou Kawu W 800.
Pořád bych na tom byl lépe se spolehlivostí, zůstatkovou hodnotou, příslušenstvím a zůstatkovou hodnotou.
A obecně mi prostě čínská motorka nesmí do baráku
1 reakce
Tak v Jawě by se mohlo natáčet pokračování hitu "Návratu do minulosti " Týnecký recept na "úspěch" : pober dotace, v Číně nakup levnej bazmek, ve fabrice šáhnem do skladu ještě po bolševikovi - naroubujem to na Číňana a máme vystaráno. Tak se dělá byznys, že soudruzi
2 reakce
originál: https://www.mash-motors.fr/en/650cc/46215-9433-six-hundred-650cc-irish-green.html#/43-region-alsace
2 reakce
Kdybych neměl žádnou motorku, tak bych ji koupil, spíš tu "obyčejnější". Mám ale Jawu 660, takže zpět k 650 nepůjdu. Jawě přeju jen to dobré a myslím, že tento model se prodávat bude. Tím ale skončí prodej indických Jaw i RWM by Jawa, protože jsou o dost dražší a slabší.
4 reakce
Jasně, lze mít řadu výhrad, ale úplně špatná motorka to není a poměr cena/výkon sedí. Jen nevím, proč Jawa na poměrně jednoduchém stroji není schopná (nebo ochotná) pořešit "ve vlastní režii" pár zbytečných nedostatků ... ale to je pořád stejná písnička.
se servisem je to príma.....byl jsem v tynci minulý týden,mám noveho péráka,potřeboval jsem malou součastku koupit,málem na mně vypustili psi.....žádnej servis ani prodej součastek jen sekurity na vratnici jinak tajemný hrad v karpatech.....prej at si to koupím někde v sousední vesnici od nějakeho pána...děs
1 reakce
Ježiši,to je strašný bastl . To fakt nejde aspoň s tými hnusnými výfukmi niečo urobiť?
A tá cena! Šesť klackov za nepodareného číňana? Mám klasiku rád,fakticky ma už nič iné nezaujíma,ale toto fakt nie.
Nic nového jen opraseni toho co už tu bylo.Velka bída,nestojí to ani za pohlec
Kdo si to koupí. jedině fanatik do Jawy.
Nejhezčí Jawou zůstává starej perak a pak Dakar.
že se v týnecké továrně aspoň něco děje a značka je díky tomu schopná existence . Nejlepší fooooor co jsem letos slyšel. Škoda sem o Jawě ještě něco psát...bych se zase rozčíííílil .
Ještě by to chtělo Special. Laminátové kapoty, zalomená řídítka, posunuté stupačky a hlavně druhý kotouč brzd...a šel bych zase do toho.
1 reakce
Proč ne, ALE ty kastliky u OHC tam prostě hrozně moc nesedí , nejenže jsou z kopce aby držely linii se spodní hranou sedla ale jsou evidentně nakřivo, jakože nejsou svislé. Dole jsou prostě moc doširoka. Chápu že je to jeden ze dvou dilu co na to dává Jawa, ale je prostě strašně moc vidět že je to z jiný motorky
2 reakce
No já nevm, připadá mi to jak když vaří pejsek a kočička. Vezmeme zbytky z 350 a dáme tam jen silnejší motor. Za 140 si asi koupím motorku Japonskou s dostupnými díly a servisem. Jinak ta maska z devítky je TOP, šrouby na plochý šroubovák taky. Jako 650 jednoválec bude mas
4 reakce
Nová 650, která vypadá jako stará 350! Zdvižený prostředník všem marketérům
Škoda, že to pořád ještě nemůže na dálnici. Že by to vibrovalo jako prase, nebo podvozek? Nejsem si jist , co jsem vyčetl mezi řádky.
Hele, ještě tak 10 až 15 let a oni se nakonec k tomu litru dostanou.
No vypadá to velmi lákavě, cena je myslím velmi rozumná. Že je to Čína mě nedrtí. Ale jak to má Jawa se sevisem. Nemyslím interval ale kolik autorizovaných servisů má.
2 reakce
Za mě Díky za představení motorky.
Půjdu se podívat na produkční model "SPORT" až bude reálně u dealerů, jsem přesně jeho cílová skupina.
Motor znám z Dominátora, byl to na velkej jednobuch povedenej motor a vstřikování a olejový chladič mu asi v projevu neublíží (spíš to vypadá že naopak)
Škoda že rovnou nepřevzali i toho "Mash X-Ride" - je to takovej "Desert Sled" pro chudý (brát prosím s rezervou)
1 reakce
Celý víkend som jazdil na peknom stroji menom JAWA vyrobené v Indii, a teraz pekná JAWA z Týnca....pozorujem že najviac Jawahrobárov je tak nejak v Čechách. Sam som za konunistu jazdil oilmasterku no bola to hrôza....no aj tak JAWE fandím
4 reakce
Tohle mělo příjít před 20lety . Jawa je mrtvá značka.. bohužel.
2 reakce
Za mě
Silnější motor než u 350 OHC, na rozdíl od dárcovské Hondy i s chladičem oleje - ten jsem si na FMX montoval dodatečně, a díky němu prodloužil interval výměny oleje na 5000 km, tedy u mě zhruba na celou sezónu. Bez chladiče se v létě olej přehřeje a ztrácí své vlastnosti (jiný důvod pro interval 3000 km podle mě není), to tu nehrozí. Ve srovnání s motorem Suzuki 650 v čopru LS Savage byl tenhle hondí podstatně lepší, silou, projevem i životností.
Pak se mi líbí, že ty nádory na svodech netrčí před motorem a jsou schované až pod ním, další plus oproti 350 OHC.
Jiné vzduchem chlazené mono 650 ccm na trhu prostě není, kdo má tenhle motor rád, může ho mít v nové motorce. Za nějakých 140 nebo 144 tisíc to není zlé, pro mě rozhodně lepší, než stará, čerstvě "renovovaná" a naleštěná kývačka, prodávaná jako nějaká vzácnost.
Beru to jako jednu z možností k Velorexu pro našeho mrňouse, síly na něj bude mít dost.
3 reakce
To musí byť pre fakt velkého masochistu....
Ja jim preju hodnu uspechu ale za me, mit 650 ktere se nelibi nad rychlostma nad 90 km/h bude jen pro hodne velke fanousky. Na jezdeni na ryby je to zbytecny (staci 350 nebo jiny stroj), na univerzalni motorku je to pomaly a k vuli stylu jako IndoJ awu to asi lidi kupovat nebudou, Ale je fain ze udrzeli ceny dole. Snad tu budou zanedlouho registrace a zkusenosti motorkaru !
1 reakce
Když mám být upřímný,tak přesně nevím, co si mám myslet. Cena je jakž takž na dnešní superdrahotu,ale když slyším slovo jednoválec,tak nevím no. V takové motce měl být rozhodně dvouvál,navíc ta váha na jednobuch a malou nádrž je taky vysoká +o. Ale největší hrůza jsou ty výfuky,kdy zezadu je tam rozdíl v umístění snad 10 - 12 cm - děs!! Jak tohle můžou vůbec pustit ven - to neprojde technickou (řehtám se) - se pose.u!!( S těma laufama nahoru a bez štítku je to hezčí...
Moje první motorka byla Jawa a kdyby moje poslední motorka měla být tahle Jawa, tak bych to asi přežil... no naštěstí ještě nekončím
Myslím si, že se to bude prodávat slušně, měli by s tímhle motorem nabídnout ten celokapotovaný retro Speciál.
Já bych spíš sáhnul po verzi Sport a překabátil jí na Californian... když už retro, tak ten nejhezčí jawí model....
2 reakce
Moto vypadá obstojně , na ty prachy . Celkem pěkně sladěno .Jen neladí to LED přední světlo , používá se ve více konstrukcích ,za mě klasická moto klasický světlo klidně z halogenkou .
Vyrobit retro-návrat jednoho modelu budiž, ale mít retro jako jediný výrobní sortiment???
Zadní centrál se začal používat před 40-ti lety (+- v roce 1983) v Jawě to ale nepochopily doteď a pořád cpou do zadu ty hnusný péra.
V testu si pochvalujete uložení řídítek v silentblocíc, už v roce 1980 to měla ČZ 513.
No a teď to nejdůležitější - kudy vést výfukové svody se můžete podívat u Mash X-Ride 650, Royal Enfield Scram 411, Herald Brat 250. Všechno též vzduchem chlazená Čína (Indie), ale je zde na první pohled vidět že u návrhu někdo přemýšlel, narozdíl od "našeho" krámu kde se laufy plácly tam kde zbylo místo.
Nechápu JAWU jak s takovýmto hnusem může ještě dnes vylézt na světlo. Výmluva nucené výroby pro plnění kvót RVHP už neobstojí, tak proč pořád sypou na trh tyhle zmršeniny?
A proč jako redakce prezentujete test motorky stylem nenadchne ani neurazí. Mě to teda URÁŽÍ velice a to jsem jí víděl jen na fotce.
To víko na nádrži vypadá hrozně
3 reakce
Pokud tento poslední výtvor techniky bude Jawa přeprodávat za 140 tisíc tak chci vidět tu celkovou kvalitu a hlavně životnost.
Za to portfolio motorů od různých výrobců by se nemusela stydět ani japonská čtyřka
Jak se řeší náhradní díly po dvouleté záruce? Aliexpress nebo Ebay?
2 reakce
Přesně tohle mi u 350 OHC chybělo, trochu toho výkonu a krouťáku navíc! Jdu do ní