V Dolomitech už se pořádně nesvezeme, částečně zde zavedli limit 60 km/h
Text: Honza Zajíček | Zdroj: femamotorcycling.eu | Foto: archiv | Zveřejněno: 31.7.2020 | Zobrazeno: 24 884x
Text: Honza Zajíček | Zdroj: femamotorcycling.eu | Foto: archiv | Zveřejněno: 31.7.2020 | Zobrazeno: 24 884x
Videl som, čo magori robili na Transfagaraši. Koleno na asfalte a hluk na celú dolinu. Ak to podobne vyzerá v Alpách, tak sa obmedzeniam, či už rýchlostným alebo hlukovým, nečudujem.
7 reakcí
Nechápu názor, proc by si za to motorkáři mohli sami. Jednak to jsou léta vyhlášené a podporované silnice primo pro moto,ještě dřív,než někteří se z nás vůbec narodili. A to jak Rakousko,tak Itálie. Je to jen výmysl dnešní "zelene" politiky, par slunickaru, co se dostali někam,kde můžou prudit. Nehledě na to,ze většina těch úseku ani nejde jet víc jak 90km/h. A co se týče hluku, v 60 na 2 dělá motka větší kravál,než v 90 na 5-6;)
4 reakce
Chce to tam uspořádat pořádný Jawa sraz. Rchlost to do kopce nepřekročí a ns vůni M2T budou taliáni vzpomínat ještě v důchodu
To je strasne zajimave, ze na cernou vlnu v Evrope zadne takove opatreni nezavedou, protoze prece nejsou vsichni stejni.
Tady ale zavedou omezeni, na vlastni a jeste plosne bez rozdilu.
Procpak to v jednom pripade jde a v druhem ne? Kdopak mi nejak moudre odpovi? A opravdu je problemem v soucasne Evrope mnozstvi motorkaru na vylete (to same turisti v autech) a nebo je to jen "problem" na ktery jediny maji politici v Evrope "koule".
Hmmmmm?
Corona pro dvě kola? Tak nebudem jezdit po těch hlavních, tam stejně jezdí jen policajti a zloději a pojedeme po těch vedlejších. Nejhorší smrt je z vyplašení hosani.
A kde jinde trénovat na road racing ?
Na Manu s tím problém nemají.
2 reakce
Uvědomte si, že ti z Vás, kteří to mlčky nebo nahlas schvalují, vlastně přispívají k tomu, že se to děje. Přehnaně asertivní názory, že ty lidi vlastně chápete, přispívají k stávajícímu soumraku motorismu pro zábavu. Přiznejme si, že jako motorkáři, většinové společnosti škodíme - a je jedno jestli jedem rychle nebo pomalu, se sériovým výfukem nebo s lešenovou trubkou místo něj. Salámovou metodou nás jednou zakážou. Dříve nebo později. Jak to tak vidím tak spíš dříve. A ano - můžem si za to sami. Tímhle přístupem.
A nepište tady probůh tu idiotskou hlášku, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Kde to proboha je? Kde končí moje svoboda a kde začíná Tvoje? Z pohledu nás obou jsou ty začátky a konce hodně daleko od sebe.
7 reakcí
Je to kravina...nicméně vůbec se nedivím.... i tady se najde blb co má potřebu se ke všemu vyjádřit, takže chápu že i tam se našel blb co měl potřebu udělat svět krásnějším. No nic, dík za tip, tam už nepojedu.
V Dolomitech největší střelci samotní italové. Pochybuji, že tohle oni sami chtěj. Tohle je divné
Salamova metoda v praxi. Motorkari, strelci, myslivci... postupne omezovani jednotlivych skupin nez se necim zarizna mainstream.
2 reakce
Do těhle "demokratickejch" prdelí nejezdim, takže mi je to šumák
"Motorkáři" si za to můžou sami.Kdo chce závodit ať jede na okruh.Kdo se tam chce podívat pojede v poho šedesát....
2 reakce
tk to mi netankuje, já raději Krušné Hory
Congratulations! Next level is finished...
Já nevim...motorka pro mne znamená svobodu v určitém slova smyslu. Vždy jsme se sjížděli na vybraných místech a bylo nás tam hrstka srdcařů - motorkářů. To se dalo tolerovat i okolím. Bordel jsme nikde nedělali. Dnes je motorek daleko víc a jezdí na nich lidi, kteří o tym ví prdlajs. Prostě si to koupí a "chtějí se taky lišit..". Nikomu to neupírám, ale čeho je moc toho je příliš a těch lidí na jedno/dvou-stopých vozidlech tam bude asi hromada.
Na druhou stranu kde jinde se dobře svézt, než na "přírodní" komunikaci, která se kroutí krajinou..? A popravdě, když člověk jede svižně, tak se ta cesta líbí daleko víc
Je to rozporuplné. Na jednu stranu to chápu, že pro místní je to divočina. Na druhou stranu se nechci obávat, že z těchto omezení vzniknou daleko zásadnější restrikce a bude z teho akorát vyhřezlá plotýnka motorkářova
Je to nějaký začátek konce, je to nezpochybnitelný. Vidíme to všude, Rakousko, Německo. Teď Itálie, tam bych to čekal nejmíň, pro moto a auta jinak tak přátelský kraj. Na druhou stranu bych z toho zatím nedělal nějakou tragédii. Když se podívá člověk na mapu, zjistí, že se jedna doslova o jehlu v kupce sena ( zatím samozřejmě ) a že tam je tisíce a víc km jiných zatáček hned vedle nebo o pár desítek km dál. Držme si palce, ať tenhle trend nepostupuje jak rakovina dál a dál a když, tak ať co nejpomaleji.
1 reakce
Jako "docela malej kluk" jsem jezdil po vedlejších silničkách na trochu upravenej motorce ("zapuštěný" sedlo, abych dosáhl na zem atd.) už od začátku 70. let, potom už legálně na Mustangu ( což byl vlastně výkonově krok zpět...) atd. od r. 1979 + před tím a současně jsem byl dlouho cyklista s celkem slušným nájezdem = jako "řidítkář" s min. 50-i letou praxí na silnicích říkám, že motorkáři budou ze silnic vytlačováni jako dřív logicky cyklisté (ale ti mají alespoň cyklostezky...).
Najde se toho na nás moc - od toho, že jsme velice zranitelní (a to snad i fatálněji než cyklisté...) a často umírající, až po takovouhle tu celkovou "nespokojenost" s námi.
Dnešní silnice už nestačí ani záplavě "plechovek", natož nákladní dopravě, spalovací motory, ač zatím nemají pořádnou alternativu, jsou považovány za přežívající zlo atd. atd. atd.
A ono už taky pomalu přestává bejt o co stát - z mýho pohledu se doprava pro nechráněnýho jezdce strašlivě znebezpečnila, vesnice a města se roz/natahujou a spojujou v nekonečný zpomalený zóny, omezení přibývá atd. atd. atd.
Já už nějak (statisticky dost pravděpodobně špatně...) dojezdím, ale ti -náctiletí, co teď začínají jezdit, budou možná na silnicích poslední generace nebo budou jezdit na/v nějakejch vylepšenejch (nepřekotitelnejch, tělo jezdce chránících, tichejch, ekologickejch apod.) strojích typu "DÁLNÍK"...
2 reakce
Takovýho povyku pro nic.
Že prej útok na osobní svobodu.
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Absolutní svoboda prostě neexistuje a rozčilovat se nad něčím, co nemohu změnit (a konec konců se to běžného českého motorkáře moc netýká) je zcela zbytečné.
3 reakce
Začíná přituhovat. Škoda jen, že jako kompenzaci nezváží za dotovat okruhy. Tím by se cena pro motorkáře snížila a byla by dostupnější. Zas je otázka jak dlouho budou okruhy tolerovány, neb i tam se snižují hlukové limity. Takže, když to vezmeme výhledově, nač vlastně vyrábět motocykly, když se uvažuje o jejich zákazu o víkendech (Německo a Rakousko to zvažuje). Alternativa v podobě el. bajků je zatím utopie, neb dojezd je tragický. PS: jen taková předpověď: teď frčí el.kola a hory se začínají plnit, trailové parky jakbysmet, za pár let to bude neúnosné a zakáže se i to to. Tak se mě ta budoucnost pro dvě kola zdá dost chmurná. Tak užívejme dokud to jde! :)
Prostě příčina-důsledek, nedivím se tomu omezování. Motorek obecně je více, hlučných výfuků stejně tak. Omezení rychlosti některé odradí a zbytek prostě pojede pomaleji
Ono upřímně některé úseky se nedají projet rychleji ani bez rychlostního omezení - samá vesnička, plná čára, hustý provoz, v létě spoustu česačů jablek apod.
Není to nic hrozného, z pohledu místních naprosto chápu.
Celkově nám rok 2020 přinesl hodně důvodů (bohužel negativních) k tomu si vyhodnotit, co je a není v životě důležité. Kolama dolů a hlavně zdraví
3 reakce
Teď to přijde i k nám červenohorské sedlo bude asi první na řadě, potom buchláky a další.
2 reakce
Ač motorkář, tak tohle chápu. Byl jsem tam a pro místní to muselo být peklo. Speciálně o víkendu se tam sjede polovina Italie a na cestách je nebezpečno.
1 reakce
A dále zde máme tohle
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/v-tyrolsku-znovu-jen-po-dalnici-zeme-zakazala-sjizdeni-na-regionalni-silnice-40331926
5 reakcí
Kupuju skútr,ten se mnou do toho kopce víc jak 60 nepojede.Aspoň si v klidu poslechnu cestou nějakou pěknou muziku na těch reprácích z Goldwinga,nebo která moto umí nejvíc nahlas
1 reakce
Asi jim to tam pojedu trochu prokouřit na praseti no, poslední dobou mě to kochání začíná stejně čím dál víc bavit...
3 reakce
No co ... Podle mě je 60 km/h dostačující
1 reakce
Motorkařině v po*rané €vropě dáván v prozatímní podobě tak 10 let ! Potom .
Pomalu se už nevylpatí kupovat novou motorku ! 60km/h udělá každý "prskolet" !
Možná , že začně v týhle "demokracii" být i benzim na "příděl"! Co Vy víte!
2 reakce
Motorka = svoboda? Přijde mi, že už moc ne. Do lesa nesmíš, byť tam pily a kládovky drtí krajinu o 106. Mimo obec 90 (polovina řidičů o víkendu jece 74km/h). V týdnu je to na silnici doslova o život i když jedeš předpisově, protože všichni spěchají všude. No a když se někde najde pár zatáček v kopcích (nejezdím tam a zpět) ať za to trochu potáhneš už i to je problém. Navíc podstatná část současných motorek jsou cestovní endura, které teda moc kraválu zrovna nedělají. Za pár let bude z motorek jen sportovní nářadí, které si můžeš vyzkoušet jen na uzavřené trati podle normy EU a bude vymalováno.
Jen podotýkám, že než vyrostly cyklostezky a bike parky v Alpách bylo turistů v létě jako šafránu a převážnou část tržeb tam dělali a dělají právě MOTORKÁŘI !
5 reakcí
seďte doma a je to...
1 reakce
Vykašlete se na celé Alpy s Dolomitama dohromady! Mezi pezinkem a Pernekem ja "BABA" !
Vy si honíte triko v Alpách a Dolomitech a na BABU si jezdí zazávodit za provozu Rakušáci !
Prostě p a r á d a...a téměř doma !
6 reakcí
Sexuální církev, jdu do toho
A zatím tu kočku přelepím níže