Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
tonybeny: samozrejme ze to je tak jak rika hurrican. "Omezeni se smi provadet z dvojnasobku maxima". To ze si motorku omezis na min nez polovinu samozrejme nikoho nezajima...
tak pokud je clovek idiot bude jezdit jako magor i na babete...kazdy by mel usoudit sam na co ma a na co ne,ja sedl na litrovou motorku po sedmnacti letech jezdeni a stale mam respekt...jinak s tema autama je to pravda silnou motorku mladej ridit nemuze ale petset koni v mercedesu v osmnacti je ok..
Je vám 18 let (nebo i víc) a udělali jste si řidičák skupiny A2, který vás opravňuje k řízení motorky do výkonu 35 kW seškrcené maximálně z dvojnásobku.
A teď přijde ta perla 21. století:
Vyhlídli jste si (koupili, zdědili apod.) motorku s původním výkonem třeba 24 kW seškrcenou na 11 kW (nebo mašinu s původním výkonem třeba 55 kW seškrcenou na 25 kW)?
Ano?
Můžete sice legálně řídít mašinu s výkonem až do 35 kw včetně, jenže když sednete na tuto motorku s 11 kW (nebo 25 kW), dostanete flastr až 50 tisíc Kč, zákaz činnosti a hrozí vám možná i basa, protože jste co?
Jste nezodpovědný h.a.j.z.l, terorista a kriminálník !!!
Takže co musíte podle pánů zákonodárců udělat?
No přece sáhnout zase hluboko do kapsy a nechat si motorku ODŠKRTIT z 11 kW na alespoň 12 kW - nebo ji nechat odškrtit úplně. A tu druhou mašinu musíte nechat odškrtit z 25 na alespoň 28 kW, případně rovnou až na 35 kW.
Takže motorku A s výkonem 11 kW nebo motorku B s výkonem 25 kW řídit nesmíte, ale když si necháte jejich výkony ZVÝŠIT, tak už je pak budete moci obě legálně řídit!!
Podle mě je to zbytečné.Jestli to dělaj kvůli nehodovosti,tak tomu nezabrání žádná novela a ani omezení.Jezdit a bourat se bude dál a když na to kluk nebude mít papíry,tak na to sedne stejně.Je na každým znás jak jezdí a jezdit bude.Bez rozumu jezdí i starší kolem 30-35let.Je to samozřejmě o zkušenostech ale nadruhou stránku nikdo nezabrání člověku aby jezdil na kudličku a rozstříkl si mozek na Liazce.Je to fakt jen v nás jak budeme jezdit.Ve zprávách se oběví motorkář na zemi a hned z toho dělaj novely a měněj podmínky k získání řidičáků ale o osobákách nic.Dosti je ve zprávách hodně mladejch co umíraj v osobáku a plno nich maj ještě teplý řidičáky a s tím nic nedělaj.Jen mluvěj kde nic tu nic. Jde mi jen o princip...proč furt jen něco na motorkáře.
Ten zákon mi připadá jako docela v klidu, až na to omezení na 35kw z maximálně dvojnásobku, jak tady už bylo psáno Hornet, z750, fz 6, se do toho nevlezou to je škoda, myslím, že by mladí měli mít možnost začít třeba na hornetu: skvělá mašina na začátek..
Peter: no když pojedou za hornetem, vyjede jim dle spz první rok registrace v čr, dle toho modelový ročník nepoznaj. Když nebudou mít fotky nepoznaj jestli to mělo z továrny 70 nebo víc kw.
DavR1 existuje databaze, kterou maji policajti k dispozici. Zde se na tebe nalepi, oskenuje jim to znacku a hned zjisti jestli mas technickou, pojisteni, jestli neni kradene a dalsi info. Takze neboj, budou to mit osetrene.
fiasko : SOUHLAS !! dělal jsem řidičák ve 22 rovnou na velkou ( v tu dobu to ani jinak nebylo) koupil jsem hned sporta 100ps před tím párkrát pujčenej fichlt a přežil jsem to !! Nechápu jak je to možné .. jo a téměř smrtelnou nehodu jsem měl ve 30. Kdybch to měl dělat dneska a jezdit na GPZ co nebrzdí o podvozku nemluvě, tak to se na to taky vys...
Často zde v krámě slyším názor od těch co už mají neomez. papíry : Jo to je dobře že to tak je!! Aspoň nebude všude tolik motorek a bude to lidem vzácnější, teď se tady na velké mašině prohání kdejakej mlaďoch a je toho moc .. jen ať si počkají a spoutu to i odradí !! To mi připadá hodně sobecké ..
Me se to teda moc nelibi. Bude mi 22 , sem bez ridicaku na motku a chtel sem 6tku. A ted mam jezdit na cem,vyhonene gs500 ? To je pičovina , jeste minuly rok sem mohl sednout i na R1 , ted muzu koupit hovno. Cloveku snad nezbyde nez jezdit se strachem z policajtu. Nebudu si prece kupovat nejakou motku kterou nechci abych na ni jezdil 2 roky a potom to prodal a koupil ve 24 konecne neco normalniho.
Starý fazer 600 v tabulce je a alphatechnik v německu má už 35kw sadu pro první generaci horneta 70kw a pro fz6-57kw (u ní bych to já osobně uznával, ale u 25kw ninjy a z750 ne). Kdo chce starou ojetinu 25kw s řidičákem A2(35kw) má možnosti např:
Víceválce škrcené na 25kw-34k (do 50kw-68k původně):
NAKED:
bandit 400
cb,cbf 500
er5
gpz 500
gs 500 (i otevřené)
monster 600,620
ntv 650
xj 600
zephyr 550
CENDURO:
kle 500 (i otevřené)
transalp 650,700
versys 650
v-strom 650 I
ja jsem spokojeny
mam starsi ridicak s omezenim na 25 Kw a v lete bych si mohl bez problemu koupil SS litra a zabit se.
Neudelam to ale, protože si stale myslim že jsem zacatecnik a jeste jsem se nedostatečně vyjezdil na slabe motorce.
V lete si ale udelam na neomezenou a tim to konci (silnejsi stroj neplanuju)
"od 19. ledna bude výkonový limit skupiny zvýšen na 35 kW, ale tzv. omezení se smí provádět maximálně z dvojnásobku (70 kW)."
Tech 70kW je nepresnych, v pripade motorky skrcene na 25kW je to 50kW. (motorku s 52kW skrcenou na 25kW ridit nemuzete, tu samou na 35kW ano, skvela prace zakonodarci!)
Podle mě je to blbost, hlavně to omezení na max.70kw Nejprodávanější motorky určené pro začátečníky na kterých většinou každý motorkář začínal jako H6, FZ6 , GSR atd. mají být od 24let ?? To je pěkná blbost .. statisticky mají bejvtší úmrtnost motorkáři kolem 30-35let, takže tímto sě nic nezmění .. Další věc, jak policajt při kontrole pozná kolik má vlastně motorka normálně kw ?? V TP se píše jen aktuální výkon, ne ten původní. Takže jak to budou zjišťovat ? Už vidím policajta jak na místě složitě hledá v nějkých lejstrech výkon dle typu a roku výroby.
ZX-6R skutečně podmínky nesplní, má více než 70kW (stejně jaho Hornet aj).
Podobný přehled, ovšem bez tabulek strojů, tu už na stránkách m.cz existuje, zde jsou i přehledy motorek.
K rozšíření z A1 na A2 bude platit stejné pravcidlo jako pro RA2/A, tedy doplňková zkouška z jízdy (bez testů). Nutno k tomu připočítat ještě min. jednu jízdu v AŠ hlavně pro seznámení se s výcvikovým strojem, na kterém se pojede zkouška. Jen upozornění, toto pravidlo nebude platit pro rozšíření z A1 rovnou na A, zde bude nutný výcvik a celá zkouška, ale až ve 24 letech.
Z vlastni zkusenosti vim, ze pri vymene ceskeho ridicaku za anglicky Acko neuznaji, pouze Becko a tak nezbyva nez jit delat papiry znova. Takze pak je uplne jedno, jak k tomu pristoupi ostatni staty EU.
Jak je to s rozšířením skupin z A1 na A2 a z A2 na A ? Prý bude stačit jen jedna zkušební jízda s komisařem ? A co když má někdo A1 s kodem 150 ? Bude mu stačit taky jen ta zkušební jízda, aby získal A2 ?
Renyz, hele tohle je asi jedna z mála věcí, která kupodivu není vůbec špatná a se kterou souhlasím. Jezdím na motorce už 15 let a i když jsem si v 17 udělal papíry na velkou motorku, na radu kamarádů a známých, co už měli něco najeto jsem jako přechod z 50ccm zvolil 125ccm. Někdo na mě koukal jako na blázna, proč to dělám, když jiní si kupovali CBR 600 atd., někteří z nich už bohužel nejsou mezi námi... Po roce jsem vyměnil za 850 a pořád to byl skok jako blázen, takže je to tak Mám kamaráda, co si koupil jako první motorku ZZR1100, předchozí motka byla jen v autoškole stará dobrá 350, rozmlouval sem mu to, ale alespoň byl už starší a jezdil více s rozumem, přesto to složil, ne jeho chybou, ale nezareagoval tak jak by měl a nedovedl si s tou váhou a výkonem poradit.
Takže v podstatě každej s A2 může rovnou zapomenout na jakoukoliv 600ccm typu fazer,hornet a 600supersporty(samozřejmě se sníženým výkonem), což byly podle mě v kategorii A0 nejrozšířenější stroje
tonybeny: samozrejme ze to je tak jak rika hurrican. "Omezeni se smi provadet z dvojnasobku maxima". To ze si motorku omezis na min nez polovinu samozrejme nikoho nezajima...
tak pokud je clovek idiot bude jezdit jako magor i na babete...kazdy by mel usoudit sam na co ma a na co ne,ja sedl na litrovou motorku po sedmnacti letech jezdeni a stale mam respekt...jinak s tema autama je to pravda silnou motorku mladej ridit nemuze ale petset koni v mercedesu v osmnacti je ok..
hurrican omyl, bohužel je to jak píše Dovi, prostě další paskvil
Dovi: ty uz to nehul :D
Dovi- Takhle to není
Můžeš seškrtit motorku max. na polovinu původního výkonu, aby jsi vyhovoval 35 kW, teda max. 70 kW původního výkonu.
Jestli si takovou s originálními 70 kW a méně seškrtíš na nižší výkon než je 35 kW, to už nikoho nezajímá
Páni zákonodárcové opět nezklamali.
Je vám 18 let (nebo i víc) a udělali jste si řidičák skupiny A2, který vás opravňuje k řízení motorky do výkonu 35 kW seškrcené maximálně z dvojnásobku.
A teď přijde ta perla 21. století:
Vyhlídli jste si (koupili, zdědili apod.) motorku s původním výkonem třeba 24 kW seškrcenou na 11 kW (nebo mašinu s původním výkonem třeba 55 kW seškrcenou na 25 kW)?
Ano?
Můžete sice legálně řídít mašinu s výkonem až do 35 kw včetně, jenže když sednete na tuto motorku s 11 kW (nebo 25 kW), dostanete flastr až 50 tisíc Kč, zákaz činnosti a hrozí vám možná i basa, protože jste co?
Jste nezodpovědný h.a.j.z.l, terorista a kriminálník !!!
Takže co musíte podle pánů zákonodárců udělat?
No přece sáhnout zase hluboko do kapsy a nechat si motorku ODŠKRTIT z 11 kW na alespoň 12 kW - nebo ji nechat odškrtit úplně. A tu druhou mašinu musíte nechat odškrtit z 25 na alespoň 28 kW, případně rovnou až na 35 kW.
Takže motorku A s výkonem 11 kW nebo motorku B s výkonem 25 kW řídit nesmíte, ale když si necháte jejich výkony ZVÝŠIT, tak už je pak budete moci obě legálně řídit!!
Vítejte v civilizaci!
Podle mě je to zbytečné.Jestli to dělaj kvůli nehodovosti,tak tomu nezabrání žádná novela a ani omezení.Jezdit a bourat se bude dál a když na to kluk nebude mít papíry,tak na to sedne stejně.Je na každým znás jak jezdí a jezdit bude.Bez rozumu jezdí i starší kolem 30-35let.Je to samozřejmě o zkušenostech ale nadruhou stránku nikdo nezabrání člověku aby jezdil na kudličku a rozstříkl si mozek na Liazce.Je to fakt jen v nás jak budeme jezdit.Ve zprávách se oběví motorkář na zemi a hned z toho dělaj novely a měněj podmínky k získání řidičáků ale o osobákách nic.Dosti je ve zprávách hodně mladejch co umíraj v osobáku a plno nich maj ještě teplý řidičáky a s tím nic nedělaj.Jen mluvěj kde nic tu nic. Jde mi jen o princip...proč furt jen něco na motorkáře.
konecne to je cerne na bilem ze si muzu ve dvaceti udelat Acko bez omezeni, kdyz mam 2 roky ridicak A18 (do25kw).
A jinak uplne jste v clanku zapomeli na SV 650 !!!
Ten zákon mi připadá jako docela v klidu, až na to omezení na 35kw z maximálně dvojnásobku, jak tady už bylo psáno Hornet, z750, fz 6, se do toho nevlezou to je škoda, myslím, že by mladí měli mít možnost začít třeba na hornetu: skvělá mašina na začátek..
Peter: no když pojedou za hornetem, vyjede jim dle spz první rok registrace v čr, dle toho modelový ročník nepoznaj. Když nebudou mít fotky nepoznaj jestli to mělo z továrny 70 nebo víc kw.
DavR1 existuje databaze, kterou maji policajti k dispozici. Zde se na tebe nalepi, oskenuje jim to znacku a hned zjisti jestli mas technickou, pojisteni, jestli neni kradene a dalsi info. Takze neboj, budou to mit osetrene.
fiasko : SOUHLAS !! dělal jsem řidičák ve 22 rovnou na velkou ( v tu dobu to ani jinak nebylo) koupil jsem hned sporta 100ps před tím párkrát pujčenej fichlt a přežil jsem to !! Nechápu jak je to možné .. jo a téměř smrtelnou nehodu jsem měl ve 30. Kdybch to měl dělat dneska a jezdit na GPZ co nebrzdí o podvozku nemluvě, tak to se na to taky vys...
Často zde v krámě slyším názor od těch co už mají neomez. papíry : Jo to je dobře že to tak je!! Aspoň nebude všude tolik motorek a bude to lidem vzácnější, teď se tady na velké mašině prohání kdejakej mlaďoch a je toho moc .. jen ať si počkají a spoutu to i odradí !! To mi připadá hodně sobecké ..
Me se to teda moc nelibi. Bude mi 22 , sem bez ridicaku na motku a chtel sem 6tku. A ted mam jezdit na cem,vyhonene gs500 ? To je pičovina , jeste minuly rok sem mohl sednout i na R1 , ted muzu koupit hovno. Cloveku snad nezbyde nez jezdit se strachem z policajtu. Nebudu si prece kupovat nejakou motku kterou nechci abych na ni jezdil 2 roky a potom to prodal a koupil ve 24 konecne neco normalniho.
DavR1: Myslim cloveka s A2 co si bude chtit koupit motorku zavrenou na 25kW.
Starý fazer 600 v tabulce je a alphatechnik v německu má už 35kw sadu pro první generaci horneta 70kw a pro fz6-57kw (u ní bych to já osobně uznával, ale u 25kw ninjy a z750 ne). Kdo chce starou ojetinu 25kw s řidičákem A2(35kw) má možnosti např:
Víceválce škrcené na 25kw-34k (do 50kw-68k původně):
NAKED:
bandit 400
cb,cbf 500
er5
gpz 500
gs 500 (i otevřené)
monster 600,620
ntv 650
xj 600
zephyr 550
CENDURO:
kle 500 (i otevřené)
transalp 650,700
versys 650
v-strom 650 I
A1 bude mít omezení nejvýše 0,1 kW/kg, A2 zase 0,2 kW/kg
bude nějaké omezení v porovnání výkon/váha jako je to ted?
ja jsem spokojeny
mam starsi ridicak s omezenim na 25 Kw a v lete bych si mohl bez problemu koupil SS litra a zabit se.
Neudelam to ale, protože si stale myslim že jsem zacatecnik a jeste jsem se nedostatečně vyjezdil na slabe motorce.
V lete si ale udelam na neomezenou a tim to konci (silnejsi stroj neplanuju)
U 25kw neplatí omezení dvojnásobku, ten kdo má ŘP s omezením na 25kw může řídit i 150kw motorku omezenou na těch 25kw.
"od 19. ledna bude výkonový limit skupiny zvýšen na 35 kW, ale tzv. omezení se smí provádět maximálně z dvojnásobku (70 kW)."
Tech 70kW je nepresnych, v pripade motorky skrcene na 25kW je to 50kW. (motorku s 52kW skrcenou na 25kW ridit nemuzete, tu samou na 35kW ano, skvela prace zakonodarci!)
Podle mě je to blbost, hlavně to omezení na max.70kw Nejprodávanější motorky určené pro začátečníky na kterých většinou každý motorkář začínal jako H6, FZ6 , GSR atd. mají být od 24let ?? To je pěkná blbost .. statisticky mají bejvtší úmrtnost motorkáři kolem 30-35let, takže tímto sě nic nezmění .. Další věc, jak policajt při kontrole pozná kolik má vlastně motorka normálně kw ?? V TP se píše jen aktuální výkon, ne ten původní. Takže jak to budou zjišťovat ? Už vidím policajta jak na místě složitě hledá v nějkých lejstrech výkon dle typu a roku výroby.
A můj vysněný Shadowek 750 se splní dříve než ve 21, no ta EU není tak zlá jak jsem myslel.
ZX-6R skutečně podmínky nesplní, má více než 70kW (stejně jaho Hornet aj).
Podobný přehled, ovšem bez tabulek strojů, tu už na stránkách m.cz existuje, zde jsou i přehledy motorek.
K rozšíření z A1 na A2 bude platit stejné pravcidlo jako pro RA2/A, tedy doplňková zkouška z jízdy (bez testů). Nutno k tomu připočítat ještě min. jednu jízdu v AŠ hlavně pro seznámení se s výcvikovým strojem, na kterém se pojede zkouška. Jen upozornění, toto pravidlo nebude platit pro rozšíření z A1 rovnou na A, zde bude nutný výcvik a celá zkouška, ale až ve 24 letech.
plán je jasnej, na jaře řidičák na A2 a potom gs 500
Z vlastni zkusenosti vim, ze pri vymene ceskeho ridicaku za anglicky Acko neuznaji, pouze Becko a tak nezbyva nez jit delat papiry znova. Takze pak je uplne jedno, jak k tomu pristoupi ostatni staty EU.
Jak je to s rozšířením skupin z A1 na A2 a z A2 na A ? Prý bude stačit jen jedna zkušební jízda s komisařem ? A co když má někdo A1 s kodem 150 ? Bude mu stačit taky jen ta zkušební jízda, aby získal A2 ?
Renyz, hele tohle je asi jedna z mála věcí, která kupodivu není vůbec špatná a se kterou souhlasím. Jezdím na motorce už 15 let a i když jsem si v 17 udělal papíry na velkou motorku, na radu kamarádů a známých, co už měli něco najeto jsem jako přechod z 50ccm zvolil 125ccm. Někdo na mě koukal jako na blázna, proč to dělám, když jiní si kupovali CBR 600 atd., někteří z nich už bohužel nejsou mezi námi... Po roce jsem vyměnil za 850 a pořád to byl skok jako blázen, takže je to tak Mám kamaráda, co si koupil jako první motorku ZZR1100, předchozí motka byla jen v autoškole stará dobrá 350, rozmlouval sem mu to, ale alespoň byl už starší a jezdil více s rozumem, přesto to složil, ne jeho chybou, ale nezareagoval tak jak by měl a nedovedl si s tou váhou a výkonem poradit.
Takže v podstatě každej s A2 může rovnou zapomenout na jakoukoliv 600ccm typu fazer,hornet a 600supersporty(samozřejmě se sníženým výkonem), což byly podle mě v kategorii A0 nejrozšířenější stroje
Otázka je, co přijde za 2/4 roky. Autoškoly a úřady přece musí z něčeho žít. Poplatky, poplatky, poplatky...