yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
gehenne_ins (0) napsal 12.12.2012 v 14:29-1+1

tonybeny: samozrejme ze to je tak jak rika hurrican. "Omezeni se smi provadet z dvojnasobku maxima". To ze si motorku omezis na min nez polovinu samozrejme nikoho nezajima...

GeorgePanek (18) napsal 12.12.2012 v 14:24+1

tak pokud je clovek idiot bude jezdit jako magor i na babete...kazdy by mel usoudit sam na co ma a na co ne,ja sedl na litrovou motorku po sedmnacti letech jezdeni a stale mam respekt...jinak s tema autama je to pravda silnou motorku mladej ridit nemuze ale petset koni v mercedesu v osmnacti je ok..

tonybeny (3) napsal 12.12.2012 v 14:24+1

hurrican omyl, bohužel je to jak píše Dovi, prostě další paskvil

gehenne_ins (0) napsal 12.12.2012 v 14:12+2

Dovi: ty uz to nehul :D

hurrican (-12) napsal 12.12.2012 v 14:01-2+2

Dovi- Takhle to není
Můžeš seškrtit motorku max. na polovinu původního výkonu, aby jsi vyhovoval 35 kW, teda max. 70 kW původního výkonu.

Jestli si takovou s originálními 70 kW a méně seškrtíš na nižší výkon než je 35 kW, to už nikoho nezajímá

Dovi (90) napsal 12.12.2012 v 13:36-1+4

 
Páni zákonodárcové opět nezklamali.

Je vám 18 let (nebo i víc) a udělali jste si řidičák skupiny A2, který vás opravňuje k řízení motorky do výkonu 35 kW seškrcené maximálně z dvojnásobku.

A teď přijde ta perla 21. století:

Vyhlídli jste si (koupili, zdědili apod.) motorku s původním výkonem třeba 24 kW seškrcenou na 11 kW (nebo mašinu s původním výkonem třeba 55 kW seškrcenou na 25 kW)?

Ano?
Můžete sice legálně řídít mašinu s výkonem až do 35 kw včetně, jenže když sednete na tuto motorku s 11 kW (nebo 25 kW), dostanete flastr až 50 tisíc Kč, zákaz činnosti a hrozí vám možná i basa, protože jste co?

Jste nezodpovědný h.a.j.z.l, terorista a kriminálník !!!

Takže co musíte podle pánů zákonodárců udělat?

No přece sáhnout zase hluboko do kapsy a nechat si motorku ODŠKRTIT z 11 kW na alespoň 12 kW - nebo ji nechat odškrtit úplně. A tu druhou mašinu musíte nechat odškrtit z 25 na alespoň 28 kW, případně rovnou až na 35 kW.

Takže motorku A s výkonem 11 kW nebo motorku B s výkonem 25 kW řídit nesmíte, ale když si necháte jejich výkony ZVÝŠIT, tak už je pak budete moci obě legálně řídit!!

Vítejte v civilizaci!
 

Loner22 (7) napsal 12.12.2012 v 12:59+4

Podle mě je to zbytečné.Jestli to dělaj kvůli nehodovosti,tak tomu nezabrání žádná novela a ani omezení.Jezdit a bourat se bude dál a když na to kluk nebude mít papíry,tak na to sedne stejně.Je na každým znás jak jezdí a jezdit bude.Bez rozumu jezdí i starší kolem 30-35let.Je to samozřejmě o zkušenostech ale nadruhou stránku nikdo nezabrání člověku aby jezdil na kudličku a rozstříkl si mozek na Liazce.Je to fakt jen v nás jak budeme jezdit.Ve zprávách se oběví motorkář na zemi a hned z toho dělaj novely a měněj podmínky k získání řidičáků ale o osobákách nic.Dosti je ve zprávách hodně mladejch co umíraj v osobáku a plno nich maj ještě teplý řidičáky a s tím nic nedělaj.Jen mluvěj kde nic tu nic. Jde mi jen o princip...proč furt jen něco na motorkáře.

azgum (89) napsal 12.12.2012 v 12:22+1

konecne to je cerne na bilem ze si muzu ve dvaceti udelat Acko bez omezeni, kdyz mam 2 roky ridicak A18 (do25kw).

A jinak uplne jste v clanku zapomeli na SV 650 !!!

Kubík111 (-1) napsal 12.12.2012 v 12:15-1

Ten zákon mi připadá jako docela v klidu, až na to omezení na 35kw z maximálně dvojnásobku, jak tady už bylo psáno Hornet, z750, fz 6, se do toho nevlezou to je škoda, myslím, že by mladí měli mít možnost začít třeba na hornetu: skvělá mašina na začátek..

bledemon (128) napsal 12.12.2012 v 12:07

Peter: no když pojedou za hornetem, vyjede jim dle spz první rok registrace v čr, dle toho modelový ročník nepoznaj. Když nebudou mít fotky nepoznaj jestli to mělo z továrny 70 nebo víc kw.

Peter7 (-4) napsal 12.12.2012 v 12:01

DavR1 existuje databaze, kterou maji policajti k dispozici. Zde se na tebe nalepi, oskenuje jim to znacku a hned zjisti jestli mas technickou, pojisteni, jestli neni kradene a dalsi info. Takze neboj, budou to mit osetrene.

DavR1 (14) napsal 12.12.2012 v 11:53+2

fiasko : SOUHLAS !! dělal jsem řidičák ve 22 rovnou na velkou ( v tu dobu to ani jinak nebylo) koupil jsem hned sporta 100ps před tím párkrát pujčenej fichlt a přežil jsem to !! Nechápu jak je to možné .. jo a téměř smrtelnou nehodu jsem měl ve 30. Kdybch to měl dělat dneska a jezdit na GPZ co nebrzdí o podvozku nemluvě, tak to se na to taky vys...

DavR1 (14) napsal 12.12.2012 v 11:48-1+1

Často zde v krámě slyším názor od těch co už mají neomez. papíry : Jo to je dobře že to tak je!! Aspoň nebude všude tolik motorek a bude to lidem vzácnější, teď se tady na velké mašině prohání kdejakej mlaďoch a je toho moc .. jen ať si počkají a spoutu to i odradí !! To mi připadá hodně sobecké ..

fiasko (0) napsal 12.12.2012 v 11:41-4+4

Me se to teda moc nelibi. Bude mi 22 , sem bez ridicaku na motku a chtel sem 6tku. A ted mam jezdit na cem,vyhonene gs500 ? To je pičovina , jeste minuly rok sem mohl sednout i na R1 , ted muzu koupit hovno. Cloveku snad nezbyde nez jezdit se strachem z policajtu. Nebudu si prece kupovat nejakou motku kterou nechci abych na ni jezdil 2 roky a potom to prodal a koupil ve 24 konecne neco normalniho.

SirIndy (56) napsal 12.12.2012 v 11:25

DavR1: Myslim cloveka s A2 co si bude chtit koupit motorku zavrenou na 25kW.

bledemon (128) napsal 12.12.2012 v 10:58

Starý fazer 600 v tabulce je a alphatechnik v německu má už 35kw sadu pro první generaci horneta 70kw a pro fz6-57kw (u ní bych to já osobně uznával, ale u 25kw ninjy a z750 ne). Kdo chce starou ojetinu 25kw s řidičákem A2(35kw) má možnosti např:
Víceválce škrcené na 25kw-34k (do 50kw-68k původně):
NAKED:
bandit 400
cb,cbf 500
er5
gpz 500
gs 500 (i otevřené)
monster 600,620
ntv 650
xj 600
zephyr 550

CENDURO:
kle 500 (i otevřené)
transalp 650,700
versys 650
v-strom 650 I

Philnexes (0) napsal 12.12.2012 v 10:47

A1 bude mít omezení nejvýše 0,1 kW/kg, A2 zase 0,2 kW/kg

martysid (6) napsal 12.12.2012 v 10:36

bude nějaké omezení v porovnání výkon/váha jako je to ted?

pernik92 (163) napsal 12.12.2012 v 10:33

ja jsem spokojeny
mam starsi ridicak s omezenim na 25 Kw a v lete bych si mohl bez problemu koupil SS litra a zabit se.
Neudelam to ale, protože si stale myslim že jsem zacatecnik a jeste jsem se nedostatečně vyjezdil na slabe motorce.
V lete si ale udelam na neomezenou a tim to konci (silnejsi stroj neplanuju)

DavR1 (14) napsal 12.12.2012 v 10:19+1

U 25kw neplatí omezení dvojnásobku, ten kdo má ŘP s omezením na 25kw může řídit i 150kw motorku omezenou na těch 25kw.

SirIndy (56) napsal 12.12.2012 v 10:12+1

"od 19. ledna bude výkonový limit skupiny zvýšen na 35 kW, ale tzv. omezení se smí provádět maximálně z dvojnásobku (70 kW)."

Tech 70kW je nepresnych, v pripade motorky skrcene na 25kW je to 50kW. (motorku s 52kW skrcenou na 25kW ridit nemuzete, tu samou na 35kW ano, skvela prace zakonodarci!)

DavR1 (14) napsal 12.12.2012 v 10:06-1+1

Podle mě je to blbost, hlavně to omezení na max.70kw Nejprodávanější motorky určené pro začátečníky na kterých většinou každý motorkář začínal jako H6, FZ6 , GSR atd. mají být od 24let ?? To je pěkná blbost .. statisticky mají bejvtší úmrtnost motorkáři kolem 30-35let, takže tímto sě nic nezmění .. Další věc, jak policajt při kontrole pozná kolik má vlastně motorka normálně kw ?? V TP se píše jen aktuální výkon, ne ten původní. Takže jak to budou zjišťovat ? Už vidím policajta jak na místě složitě hledá v nějkých lejstrech výkon dle typu a roku výroby.

Philnexes (0) napsal 12.12.2012 v 10:04

A můj vysněný Shadowek 750 se splní dříve než ve 21, no ta EU není tak zlá jak jsem myslel.

HonzaČ (0) napsal 12.12.2012 v 09:27

ZX-6R skutečně podmínky nesplní, má více než 70kW (stejně jaho Hornet aj).
Podobný přehled, ovšem bez tabulek strojů, tu už na stránkách m.cz existuje, zde jsou i přehledy motorek.
K rozšíření z A1 na A2 bude platit stejné pravcidlo jako pro RA2/A, tedy doplňková zkouška z jízdy (bez testů). Nutno k tomu připočítat ještě min. jednu jízdu v AŠ hlavně pro seznámení se s výcvikovým strojem, na kterém se pojede zkouška. Jen upozornění, toto pravidlo nebude platit pro rozšíření z A1 rovnou na A, zde bude nutný výcvik a celá zkouška, ale až ve 24 letech.

exupery (0) napsal 12.12.2012 v 09:17

plán je jasnej, na jaře řidičák na A2 a potom gs 500

Peter7 (-4) napsal 12.12.2012 v 09:06

Z vlastni zkusenosti vim, ze pri vymene ceskeho ridicaku za anglicky Acko neuznaji, pouze Becko a tak nezbyva nez jit delat papiry znova. Takze pak je uplne jedno, jak k tomu pristoupi ostatni staty EU.

hurrican (-12) napsal 12.12.2012 v 08:25

Jak je to s rozšířením skupin z A1 na A2 a z A2 na A ? Prý bude stačit jen jedna zkušební jízda s komisařem ? A co když má někdo A1 s kodem 150 ? Bude mu stačit taky jen ta zkušební jízda, aby získal A2 ?

NXram (68) napsal 12.12.2012 v 08:04+1

Renyz, hele tohle je asi jedna z mála věcí, která kupodivu není vůbec špatná a se kterou souhlasím. Jezdím na motorce už 15 let a i když jsem si v 17 udělal papíry na velkou motorku, na radu kamarádů a známých, co už měli něco najeto jsem jako přechod z 50ccm zvolil 125ccm. Někdo na mě koukal jako na blázna, proč to dělám, když jiní si kupovali CBR 600 atd., někteří z nich už bohužel nejsou mezi námi... Po roce jsem vyměnil za 850 a pořád to byl skok jako blázen, takže je to tak Mám kamaráda, co si koupil jako první motorku ZZR1100, předchozí motka byla jen v autoškole stará dobrá 350, rozmlouval sem mu to, ale alespoň byl už starší a jezdil více s rozumem, přesto to složil, ne jeho chybou, ale nezareagoval tak jak by měl a nedovedl si s tou váhou a výkonem poradit.

Eagleking (16) napsal 12.12.2012 v 08:02+1

Takže v podstatě každej s A2 může rovnou zapomenout na jakoukoliv 600ccm typu fazer,hornet a 600supersporty(samozřejmě se sníženým výkonem), což byly podle mě v kategorii A0 nejrozšířenější stroje

rrss (0) napsal 12.12.2012 v 07:56

Otázka je, co přijde za 2/4 roky. Autoškoly a úřady přece musí z něčeho žít. Poplatky, poplatky, poplatky...




TOPlist