Nastavení podvozku 1: Pružiny a předpětí
Text: Marek Janoušek | Foto: Jan Rameš , Honza Zajíček , Marek Janoušek | Zveřejněno: 16.5.2019 | Zobrazeno: 59 993x
Text: Marek Janoušek | Foto: Jan Rameš , Honza Zajíček , Marek Janoušek | Zveřejněno: 16.5.2019 | Zobrazeno: 59 993x
Toto zakladni prepeti a pruves jsem chapal. I kompenzaci nakopavani = odskok S-H...ale podle ceho se ridit u silnicni moto tvrdosti Comprese = no idea...Tipuju ze to bude pouze rychlost zmacknuti a asi to vubec neresi narozdil od pruzin napr:ponor pri brzdeni. Ale podle ceho se ridit/jak sledovat...jake pocity/chovani u predku uz je moc/ co malo??
Pro me treba docela vhodny a jednoduchy navod ,jak to zkusit nastavit.
Na banditu 12 mam pirelky gt vcelku slusne gumy a progresivni tlumic s matici prave na C klic a tusim jeste nastaveni pres sroubek na sroubovak.
Motorka pri zdimaci jizde dela docela neplechu a pod tlakem ,pri ubrani cca z 180 mi zacne obcas litat zadek a kolo pocitove smajda a odskakuje.
Asi je to nakople cele moc napredek ci prave spatne nastavene,jsem teda dost korba 100kg + .
Nicmene mozna je to i standartem slabsiho podvozku na bandourovi ,ale nemyslim ,ze by to melo byt az tak brutus ,co mam ja (at zije adrenalin)
Zkusime a uvidime .
"Negativní dráha (sag) je zdvih tlumiče, který je v záloze pro vyrovnání děr, a pozitivní dráha tlumiče je pro vysuté nerovnosti." - to koukam,... asi prvni clanek o pruzeni na m.cz kterej ma co do fyziky hlavu i patu ! smekam a tleskam !!
..jen by mohlo byt trochu zmineno proc okruhovy strelci nastavuji SAG jinak nez motokrosari, resp. vic zdurazneno ze to samotne propruzeni se krome prednastavene staticke zateze sklada jak z pohlcovani nerovnosti (v MX primarni funkce) tak zmeny geometrie-potopeni pri brzdeni (na okruhu primarni funkce) coz v dusledku znamena onen rozdil v nastaveni ..ale to je pro vetsinu beznych lidi nepodstatny detail, realne se proste odpichnou od te uvedene hodnoty, chapu
no sláva :) to budou komenty zas :D
KapitanMasakr... ty rozumíš nastavování podvozku?
Bože můj, určitě si na nastavení podvozku vezmu metr.
Záleží na značce, typu motocyklu, podmínkách pro které se nastavuje, kvalitě podvozku, neodborné reklamní udělá více škod, než užitku v extrému i újma na zdraví popř životě.
Někdy ani to nejlepší nastavení nepomůže např. central rsvmille(Sachs) vs Honda 900rr .
Zatím co Honda nastavit nepotřebuje a každé otočení a zub je znát RSV mrtvo , ani po posledním závitu nebyla výška ani pevnost dostatečná . . .
deluxa. oni to mysleli "ladit" podvozok z dlhodobeho hladiska na jazdu kazdodennu. nie na SERVISNU - NUDZOVU OPRAVU niekde v púšti Afriky.
"Pokud není podvozek v cajku, nemá smysl na něm cokoli ladit." to tak akurat v idealnom svete v ruzovych okuliaroch ... ked mate vymlateny napriklad zadny tlmic tak poladit/stiahnut pruzinu este ma zmysel na nejake kvazi normalne jazdenie. Dovtedy pokial sa neobjedna novy alebo nerepasne stary. Ked som niekde v Bangladesi a skora oprava nehrozi tak to ma 2x taky zmysel...