globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jozef5 (0) napsal 14.11.2022 v 15:22

Dobrý den,

mám dotaz zda při přepravě motorky je problém silného stlačení předních/ zadních tlumičů kurtami a ráčnou.

Díky
Jozef

dva_hrnce (3) napsal 19.07.2022 v 16:38

Já bych se chtěl zeptat: v článku je zmíněno sousloví "vysutá nerovnost". Nebudu řešit, že je tam pravděpodobně špatně y / i, ale i kdyby to byla visutá nerovnost, pořád nevím, co si pod tím mám představit..
Znám visutý most, to jo, ale tohle ani google nezná..
Nebylo by lepší napsat díra / hrbol?

Krejza (1) napsal 19.05.2019 v 14:37

Kerut Antisquat bych popsal mnohem lepšími slovy. Tady jsem musel dost přemýšlet, abych i s vědomostí přišel na to, co autor myslí.

Krejza (1) napsal 19.05.2019 v 14:35

xESORIMMERx To jsem uvedl jen jako příklad, že ani výrobci kolikrát neřeší, jak moc dobře připraví podvozek z výroby. Ročník tripla si nepamatuji, bylo to R. Jen mě fakt překvapilo, že to tak skutečně bylo v manuálu a skutečné nastavení tomu celkem odpovídalo.

xESORIMMERx (0) napsal 19.05.2019 v 07:11

Krejza to samé ted řeším po třetí sezoně na triplu, jenomže s těma klikama to není jen tak, protože se to liší snad rok od roku a zrovna na 2012 nesedí manuál z 2013 ani z toho staršího...ty kliky co popisuješ jsou na jinej podvozek, pokud si dobře vzpomínám (což taky nemusím :D)

zdenyrr (736) napsal 17.05.2019 v 17:33+1

Bože.. většina tu míchá nastavení pružení a tlumení.. článek pojednává o základním nastavení pružení podvozku. O nastavení tlumení bude zřejmě napsáno příště.. první se musí nastavit pružení a pak se ladí tlumení komprese a odskoku.. ať už podle manuálu nebo zkušenosti, tak to nemotejte

KapitanMasakr (-29) napsal 17.05.2019 v 14:28

Přitvrdil jsem zadek na maximum, aby to líp sedělo?“

Nechápu co na tom nemůžeš pochopit, utahneš šroubek útlumu a máš tvrdší prdel, zas tě to třeba pak vykopne ze zatačky, ujede ti prdel na dešti, že se rozplacneš jak vajíčko naměko, nebo hodíš kotoul vzad.

prochi20 (26) napsal 17.05.2019 v 12:12

Já nic ladit nechci a nepotřebuju Jezdím jenom rovně. Ale rozporuju, že s utaženějším tlumičem vzadu dostaneš lehčí řízení a menší závlek. Článek jsem popravdě moc nepobral... Ono by to chtělo používat zavedený termíny, jako třeba tuhost místo tvrdost atd. Pak si kolikrát připadám natvrdlej

kerut (51) napsal 17.05.2019 v 11:58

ono i tim zkracenim zmenis tuhost - mene zavitu, ...ale zmenis(zkratis) samozrejme delku tlumice, a zkratis zdvih, tudiz to jak spravne pises neni uplne nejlepsi napad..

CR500 (142) napsal 17.05.2019 v 11:22

prochi20> spravne pritvrdit(udelat sportovni) podvozek muzes pouze zmenou tvrdsi pruziny(musi to zvladat nastaveni oskoku-opak utlumu). Pokud mekou pruzinu pritahnes nebude mit totiz zadny pruves "sag" a nebude fungovat "na diry" (vysvetleno viz clanek). Zkraceni pruziny ledatak snadno dosahnes dorazu , to delaji mozna homade-autotunigari a s funkcni podvozkem o nema nic splecneho . Pokud snizis/pritvrdis pouze jednu stranu motorky bude to mit dynamicky jinou gemetrii jak pises/opacne (otazka jestli ti motorka z vyroby skutecne nevyhovuje a chces to pro svuj ucel-mozna pak budes muset prita tlumic rizeni
...).

prochi20 (26) napsal 17.05.2019 v 10:55

Jak mám chápat toto: „Přitvrdil jsem zadek na maximum, aby to líp sedělo?“ To, co dotyčný udělal, je pouze změna sag zadního tlumiče, tedy motocykl má ostřejší úhel řízení a menší závlek předního kola, ovládání je pocitově lehčí.
Myslel jsem, že přitvrzení znamená zkrácení pružiny, tedy pokles zadní části takže větší závlek předního kola ???

KapitanMasakr (-29) napsal 17.05.2019 v 08:04

Patriku proto se také za 100% profi nastavení platí.
(Pochybuju, že by to někdo tady dle návodu, nebo vůbec zvládl správně)

Manuál počítá s běžnou váhou standardního jedince, pokud máš 60 či 140kg je to potřeba určitě hodně doladit.

kerut (51) napsal 17.05.2019 v 01:39+1

Blackblues - pokud to pri brzdeni nedela, tak to je ok, to ma kyvka i pri velkym odlehceni zadku furt prostor kam se roztahnout.. typoval bych to tudiz na to nedostatecny tlumeni+tvrdou pruzinu, ale necham vyjadreni na zkusenejsich

p.a.t.r.i.k.7 (240) napsal 16.05.2019 v 22:17+1

KapitanMasakr - v manuálu sice je,jak nastavit na cestu..na okruh..atd..jenže většinou jsou různé jen hodnoty utlumu a odskoku,ale hodnota předpětí pružin je u všech těchto možností stejná,aspoň u mé daytony to tak v manuálu je a i u víc motorek jsem to viděl..protože manuál sice ví,že to je nastavení na okruh,ale už neví váhu jezdce na předpětí,že...

blackblues (1515) napsal 16.05.2019 v 21:00+1

Kerut:jj sleduju hokej do toho manzelka
Sry ,pod brzdama to nedela vubec maximalne jde zadni do rizeneho plavaneho smyku pri lehce zadni brzde pred zatackou...to se chova standartne a bez problemu.

kerut (51) napsal 16.05.2019 v 20:29

blackblues - on se neptal jestli pri tom brzdis, ale ptal se jak se to chova pod brzdama !! ..jinak bych rekl bych ze budes mit to staticky predpeti zadku bud maly, nebo rozhozeny tlumeni (malo tlumi vuci tvrdy pruzine)...

blackblues (1515) napsal 16.05.2019 v 20:24

Krejza:vubec na ni nesaham ,kdyz jsem zatahl za zadni tak se to spise sklidnilo proste jen zalehlej letis k 180km , zaklapnes uplne plyn off a prdel zacne byt nestabilni a zacne to odskakovat ci lehce plavat jako by zadni nemelo trakci.
Jinak v zatackach se chova prikladne a vse se zda ok.

kerut (51) napsal 16.05.2019 v 20:19

CR500 - myslel jsem si ze myslis tlumeni (clanek je o pruzinach, tak to trosku mate).. myslim ze hispeed komprese normalni smrtelnici bez telemetrie s akcelerometrama asi nedoladi, navic v tomhle bude strasne zalezet na povrchu, a tvrdost pruzin ohledne stylu jizdy muze byt vrozporu s tlumenim nerovnosti (kdyz to mas nastaveny na kudlu kde brzdis fakt brutalne, tak je asi nejlepsi jet to na co nejhladsim povrchu, no.. ale to asi z vicero duvodu nez jen kvuli tlumeni) ...tohle nastaveni bude asi vzdycky dost "kompromis"

Krejza - googli heslo "antisquat"

Krejza (1) napsal 16.05.2019 v 19:41

Blackblues - Dělá Ti to i pod brzdama?

Krejza (1) napsal 16.05.2019 v 19:35

RenekD - to je neskutečný mýtus. Kdo chce, tak se bude věnovat, zjišťovata zkoušet. Od toho různé možnosti nastavení jsou.
Zadruhé výrobci motorek kolikrát serou na nějaké nastavení. Pružiny ve vidlích dají na 80-90kg člověka, pružinu na centrálu zase na 50kg. Nebo si pamatuju kamarádky prvního tripla. Z možnosti nastavení tlumení o asi 18 kliknutí v manuálu popisují 6 (touring), 4 (street) a 2 (race). Což je strašné, že už z výroby je nastavení na konci použitelného rozsahu.

blackblues (1515) napsal 16.05.2019 v 19:29

Jj ja tam mam central defacto zanovni novej
progresivni plne stelovatelnej ,prodavajici mi ukazal fakturu i krabici,tam by problem byt nemel.
Gumy ok ,motorka jede rovne nikam netaha ram bude asi ok ,problem jen pri zavreni plynu z vysokych rychlosti=covece mohlo by to byt moc do tvrda,dava to smysl hele zkusim to
Ja jsem tvrdej jezdec mozna natvrdlej tak to zmekcim a uvidi se ,poladim to !
Diky za dobrou uvahu a myslenku

Krejza (1) napsal 16.05.2019 v 19:24

Může mi někdo přeložit, jak tohle autor myslel?
"Zadní kolo poháněné řetězem je náchylné k ponoru při akceleraci po překonání rovnovážného bodu (představte si třeba mrtvý bod jízdy po zadním na kole nebo motorce). Po překonání mrtvého bodu řetěz tahá zadní rozetu hnací sílou a ta má tendenci otáčet zadní kyvkou nahoru kolem čepu. Stejně jako při překonání mrtvého bodu se tak motorka sune na jezdcův hřbet. Jelikož zdvih zadního kola nám výrazně ovlivňuje závlek předního kola, má přímý vliv na „lehkost“ ovládání motorky. Kromě samotné hmotnosti musí tedy pružina odolávat při výjezdu z vinglu i „přitahování vzhůru řetězem“, tudíž je potřeba udělat negativ obyčejně menší. Při silničních sportovních motorkách se dnes nezřídka setkáváme s nerovnými hodnotami zdvihů, proto může být sag zadních tlumičů výrazně nižších procent. Obecné pravidlo tedy zní: 1/3 zdvihu pro předek a míň, kolem 1/4, pro zadek. Přesné hodnoty bývají uvedeny v manuálu."

KapitanMasakr (-29) napsal 16.05.2019 v 19:19

Pavere když tam je nastavení plné umím i dokonce věř, nebo ne čarovat ;)

Pravidlo č.1

Před jakémkoliv šťouráním si pečlivě zaznamenat veškeré původní nastavení podvozku.

Nastavuju sporty a mám už svůj standart, co je všude podobný.

Nejlepší věc, co můžete udělat je podívat se do originálního manuálu a postupovat dle něj, tam už je jak dát cesty,sport,okruh, dost věcí je tu zavádějících ...

CR500 (142) napsal 16.05.2019 v 18:51

Blackblues> obavam a tusim, ze se u bandasky se toho moc nastavovat neda... Zrejme pouze prepeti pruzin zadek a i predek(jestli jsem spravne videl na foto i predek velkym sroubovakem nahore) Tipuju ze v deceleraci jde hodne vahy jak presne rikas na meky predek..zadek je pak lehky pak plave... Zadek mas bud tolik natvrdo a nestiha utlum, pravdepodobne i kuli stavu centralu(starej olej/skoro zadnej olej) a mozna rezonanci to chytne diky brzdeni tim velkym motorem. = pritahul bych predek jestli jde viz clanek, zkonroloval jestli zadek viz clanek. Pak navic hlavne zkusil zahoupat zadkem jestli ma utlum(pravdepobne ne pak repase).. Ale co jizdne rozhodne od toho pomuze je pouzivat i zadni brzdu(ideal pouzit prvni zadni pak si moto prisedne az pak predni) ... Ps: jen premyslim , sam potrebuju poradit s "nastavenim compresse u slozitejsiho podvozku na silnicnim predku ted do me jestli jsem napsal blbost

blackblues (1515) napsal 16.05.2019 v 17:09

Destroyer :no to jsem vzal taky v uvahu viz muj konec prispevku ,ale nemyslim si ,ze az takovou neplechu banditackej podvozek ci ram meli delat. Ono dvakrat to bylo tak krute ze to slo od zadniho kola az do riditek celym ramem a uplne markantni to bylo na starsich sjetych gumach ,s vymenou za o dost lepsi gumy to defacto zmizelo.
A stacila tomu fakt rovna silnice a zavreni plynu z velke rychlosti a zadni guma jako by poskakovala-smajdala ,vybrace a lehke plavani zadku (kolo vuli vubec nema ani kyvka vse ok)
No nicmene az u nas na severu bude konecne normalni pocasi ,zkusim si s tim vyhrat a nejake zmeny.
Zeptam se jeste svary jestli mu to dela taky ma b12 a je stejne vyzranej
To by to mohlo rozklicovat jestli ma cenu to ladit

CR500 (142) napsal 16.05.2019 v 16:20

kerut> ma silnicni/kroska ma 3druhy serizeni...1 pritahnout pero = nastavit pruves, 2 tlumeni = opak odskok =rebound(H/S), 3 komprese = Comp (H/S)...
1.pruves cca podle clanku a typu moto pouziti
2. tlumeni nastavim tak aby se stacilo kolo vracet a zas nenakopavalo nahoru(u krosky jsem si zkusil silne tlumeni pak se mi motorka na rulete potopila a citili jsem ji tvrdou jak se nestihalo vracet...Male tlumeni zas "jen perovalo" a houpalo a nakopavalo. U silnicni jsem zas s malym tlumenim v zadu poznal, ze me pri pozvolne akceleraci v zatackach zaklickovala kdyz byla nerovnost...Tyto veci jsem taknejak po zkouseni cca doladil
3.jenze ta komprese(H?S)... co s ni?? Ted mi jde hlavne o predek silnicni! Z krosky kdyz jsem zkousel extremy(H/S) tak ta motorka byla pocitove podstatne tvrdsi/mekci(myslim prakticke hlavne pro dopady). Tipuju: jde o rychlost komprese?? Jake chovani sledovat na silnicni motorce(nastaveni predku)...vim ze to je veda ,proto otazka jestli je nejaka trosku zakladnejsi rada

Tatom (16) napsal 16.05.2019 v 16:14

Parádní seriál.To přesně potřebuji

RenekD (48) napsal 16.05.2019 v 15:53-4+1

Clanek je super, odborny a psal ho clovek, co vi ale vseobecne asi tohle, do podvozku se doma nezasahuje! Maximalne vzit manual k motorce a naladit perovani dle neho, jsou tam vzdy ruzne moznosti a vyrobce vi co a jak

kerut (51) napsal 16.05.2019 v 14:21+1

CR500 tvrdost nebo tlumeni ? tvrdost (predek) podle predpokladane intenzity brzeni - brzdis, tim tlacis momentem vahu dopredu, zadek odlehcujes, cim vetsi brzdny zrychleni (zpomaleni) tim vetsi sila tlaci na predni kolo a pruziny to musi vydrzet tak aby tam porad zbyla jeste rezerva na ty nerovnosti !! (kaminek muzes prejet i na plnejch brzdach a kdyz bys mel vidle zamackly az k dorazu, tak uz ten kaminek - dalsi silu - nepoberou)..

tlumeni by bylo slozitejsi, neodpruzena hmota pri najeti na nerovnost tlaci do pruziny, ale proto ze je to furt "hmota", tak ma setrvacnost,... tzn bez tlumice by se to propruzilo dal, a po skoneni nerovnosti bys mel kolo odlehceny, tlumic tuhle setrvacnost brzdi... pri kompresi jde ta setrvacnost proti pruzine, tak se to tlumi dobre, trosku.. pri odskoku je to horsi, tlumi se rozpinajicise pruzina aby kolo nenarazilo do vozovky s velkou intenzitou a neodpruzilo se zpet.. snad alespon trosku naznak, to je na semestr mechaniky a ne na prispevek..

Destroyer (237) napsal 16.05.2019 v 14:18

blackblues - ci to nebude nedostatocne tuhym ramom Bandita. No kazdopadne doladenim podvozku sa da vselico zachranit.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist