globalmoto_duben_nolan




Kupujeme Čínu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
maestro (88) napsal 26.11.2014 v 16:09

Taky jsem si cinu zkusil a to nechces a to jsem to koupil novy... Jako chvili pekny, ale ze jsem musel kazdou chvili serizovat a menit lozisko rizeni, proste ten vyvrt v ramu byl trochu krive, takze lozisko se hodne rychle nicilo - v porovnani s japoncem kde mi vydrzelo 20 tis. km a v pohode ...
3 mesice po koupi zacal z motoru tect olej a ja po tydnech lezeni kolem motoru jsem zjistil ze to tece kolem zapalka, tam to tesnil takovy velky O-krouzek a proste neco bylo spatne a trochu to saklo. Po koupi tam byla spousta veci co jsem musel dodelat, promazat, utahnout, prakticky jsem pul motorky musel rozebrat a zas slozit. A nektere veci jsem nedoresil nikdy a to treba krive navarene drzaky na ramu na nadrz, takze ta motorka mela nadrz trochu naklenou doleva.
Kdybych chtel 125 ccm, tak radsi koupim Hondu CBF 125 novou za 60, 2 roky pojezdim a za 40 prodam. Jsem v tom za 20 tisic a za ty 2 roky na to nesahnu.
Kdyz koupim cinana za 35000, 2 roky pojezdim (a poradne posroubuju) a pak ho bud prodam za 10 a nebo rovnou zahodim, tak je to v dusledku drazsi.

Romanko (1213) napsal 26.11.2014 v 15:55

Pěkně napsané. Ale jinak výrobky z Číny nejsou tak zlé. Tu se této zemi původu říká Tchaj-wan. Výrobky z PRC (ČLR - tu se tomu říká Čína) nebrat. Cokoliv staršího od světové, nejlépe Japonské značky je lepší než made in PRC. Starší - tím myslím i více než 15 - 20 let právě kvůli ceně.

Buick69 (-3) napsal 26.11.2014 v 15:07

Nikdy,ani omylem,bych neuvažoval o koupi čínské motorky.To radši vypiju terpentýn a pochčiju se doma do ohně.

FicoKiller (3) napsal 26.11.2014 v 14:22

Čína jedine skútre, tie vydržia pri šetrnejšom zaobchádzaní slušnú dobu. Čo sa týka off-road nikdy.

MajoKE (51) napsal 26.11.2014 v 14:06+1

Je to velmi dobry clanok!!!

Mal som cinsky prskolet Keeway Viva 125, najazdil som na tom asi 24.000km, teraz ho sledujem ma asi 40.000tkm a stale tu istu rozvodovu retaz. Bol som s nim spokojny, uviedol ma do sveta motoriek.

zdenekp (122) napsal 26.11.2014 v 13:55

phobos

phobos (80.188.29.xxx) napsal 26.11.14 v 09:07: +6 -2

Ze svýho okolí znám dva příběhy čínskej motorek. V obou případech (a v jednom obzvlášť) majitel nic nezanedbal a servisoval to poctivě. V obou případech to byly nový motorky. A v obou případech z toho byla po roce hromada šrotu. Reálná životnost 100km - pak z toho začnou odpadávat součástky. Když jsi ochotnej si to sám doma držet při životě, tak možná 2000km.

Jedna paní povídala,že.

Klidně dovolená týden a 3000 km.

standum (13) napsal 26.11.2014 v 13:31+1

dobře čtivý článek

Newton (16) napsal 26.11.2014 v 12:27-1+3

Souhlas s článkem. Vlastním čtyřkolku Shineray STXE 250 a XMOTOS XB 33D. Oba stroje minimální servis a pár úprav. U xmotos mám teď ulomený zub v převodovce, ALE používal jsem ji na malých motokrosových tratích a byl jsem s ní i v Kříších. Tři roky dostávala strašný čočky než se tohle stalo. Oba stromečky dohromady stojí kolem 2000 Kč, těsnění cca 600 Kč. I kdyby japonec vydržel dvakrát tolik, tak díly budou stát pětkrát tolik. Čína dokáže udělat dost slušnou službu za minimální náklady, ale pokud čekáte, že to pojede bez údržby a bude to mít výkon a výdrž jako japonec, jste mimo. Kolem číny prostě musíte trošku víc běhat. Můj plán je, že z XMOTA udělám traktůrek (motor dám místo ČZ 175) a nejspíš koupím nový model. Do lesa je to super motorka, která za japoncem ztrácí pouze někde na poli nebo louce kde se tomu dá naložit. Ve výjezdech a lesních pěšinách udělá super službu. Čtyřkolku používám na vožení trávy a dřeva. Nadělala už spoustu práce, ale potřebuji něco víc do síly takže ji nahradí traktůrek. Ještě pro představu měřím přes 190 cm a vážím 105 - 110 kg.

bledemon (126) napsal 26.11.2014 v 11:47

stejně se tu už čínské motorky moc neprodávaj (nepočítam skútry a pitbiky). Ať si je užije východní evropa. Za trochu víc peněz raději taiwan (kymco,sym), případně koreu (hyosung), nebo v číně vyrobený japonec.
Jinak nejlíp hodnotím keeway (partner benelli), pak ještě qingqi (některé yuki). Velikáni lifan,loncin(jednobuch bmw),zongshen to chrlí po milionech, ale mě zatím osobně (a počtením) nepřesvědčily. I když to nové cendurko rx3 už asi dotahuje (i cenou)

Míra (210) napsal 26.11.2014 v 11:45

Čínu bych nekoupil.
Aspoň jsou dostupnější japonci i když nám to ČNB trochu kazí.

Mlsoun13 (-2) napsal 26.11.2014 v 11:41

for je v tom, že cena je nízká, ale čas a vaše nervy ztracený při opravách čínskej motorek je k nezaplacení.

zzzmrzlinar (471) napsal 26.11.2014 v 11:33

phobos, jo máš pravdu, kdo chce kupovat salám za 40 korun kilo nemůže očekávat super kvalitu. A to s tím rozpočtem taky sedí, KLE stála kolem 200 tyček, ER6 asi 140 ale o 15 let později, kdy mohla být kupní síla řekněme dvojnásobná

phobos (13) napsal 26.11.2014 v 11:23+1

zzzmrzlinar> Jo, za tu klesající kvalitu si bohužel můžeme dost sami. Trh de-fakto diktuje výrobcům, co můžou a nemůžou dělat. A trh jsme my. Pokud trh kouká hlavně na cenu, musí výrobce taky - jinak nic neprodá.

Mrkni, kolik stála ta KLE a kolik ER6. Myslím i poměrově k cenám ostatních věcí. Obě jsou to rozpočtovky - ale s trochu rozdílným prozpočtem.

Na druhou stranu si myslím, že se to zatím naštěstí nehrotí do nějakejch extrémů.

phobos (13) napsal 26.11.2014 v 11:06

2 zdenekp> větička "majitel mnoha těchto motorek" mi potvrzuje teorii, že se to sere tak, že ti to dýl než rok nevydrží

zzzmrzlinar (471) napsal 26.11.2014 v 11:06+1

a má to ještě další rozměr. Oni ti Japonci, zřejmě aby se s cenou dostali níž, už kdovíjakou kvalitu taky netvoří. Tím netvrdím, že jsou nespolehlivý, že by tě motorka nechala někde na cestě, nicméně dílenský zpracování je o třídu horší. Měl jsem vedle sebe 20 let starou Kawasaki KLE a 5 let starou ER6 obě s najetýma 50 tisícema km. To byly obě ve své době rozpočtové motorky, a zatímco KLE měla prakticky všechno původní, tak na ER6 už muselo být zrepasováno spousta věcí (komplet brzdy, některá ložiska, futra ve vidlicích atd atd). Zpracování stejná písnička, na ER6 všude zbytky po svařování, tenký nepříliš kvalitní lak, horší často "samořezný" šrouby atd. atd. Podotýkám, že na obou motorkách jsem 30 z těch 50 tisíc najel já sám, takže servis i styl užívání byl zcela srovnatelný.

zzzmrzlinar (471) napsal 26.11.2014 v 10:56

ofiko je Taiwan a Čína to samé, nicméně fakticky jsou to dvě zcela rozdílné země.

Kymco, které také mám, to ovšem dělá ještě složitější, bo část modelů (zjednodušeně ty vodou chlazené) vyrábí na Taiwanu (zde zcela bez problémů s kvalitou), a část (ty levné vzduchem chlazené) vyrábí na pevninské Číně. Ty čínské jsou horší než by taiwanské, nicméně stále docela dobré.

Spolehlivě se to dá poznat podle zmiňovaných kódů motoru 139 QMA, 139 QMB, GY6 má naprostá většina čínských skůtru a dosti motorek. Jsou to snad kopie starého vzduchového motoru od Hondy a často se jedná o nejspolehlivější část.

Kostros (45) napsal 26.11.2014 v 10:51+2

Je zvláštní,že někdo vůbec tyto NEBEZPEČNÉ šmejdy schvaluje a když si dovezete kvalitní stroj ze zahraničí,tak máte akorát problémy s homologací atd.Šmejdy nesplňují vůbec nic,tak kde jsme?
Lidi kupujte raději starší japonské a evropské mašiny,budou jezdit,brzdit a dělat radost !!!

Marex (2570) napsal 26.11.2014 v 10:36

Pernik: Taiwan je oficiálně Čína.
Měl jsem ČÍNSKÉ CF-Moto a musím říct, že jsem vyléčený. Špatně bylo VŠECHNO!!! I kdyby neprasklo těsnění pod hlavou, bál bych se na tom jezdit.

pernik92 (163) napsal 26.11.2014 v 10:27

mě vadí že i Kymco je dle všech řazeno mezi Čínu a přitom je to Thaiwan
Mám od Kymca 125 ccm a během necelých 5 let byla potřeba jen výměna pístních kroužků a podtlakového ventilu paliva. To si myslím že za najetých 26 000 km je celkem málo závad.

Článek jsem nečetl celý a to kvůli tomu strašnému skládání slov a vět

RATBIKER (2) napsal 26.11.2014 v 10:24-1

Čínu ? děkuji nechci,měl sem tu čest a mužu říct že ta kvalita je fakt šílená (sváry,závity,šroubky),a pokud jak se píše na začátku článku umíte vzít šroubovák do ruky tak není vůbec nic řešit,každý mladý kluk kdyš koupí 20 let starou MZ150 a trochu do ní poinvestuje tak mu přinese 100krát víc neš číňan,jo ono to sice jede ale to je tak všechno

6S310DR (14) napsal 26.11.2014 v 10:23

Dodám,že na žádný garance nejezdil,vrtal jsem se pokud bylo třeba sám.
Předpokládám,že vzhledem k mnoha pádům,které se krutě podepsaly na vzhledu,je slepen metry izolačky,vypadá celkově jako polorozebrané lego,vejfuk jako liška,tak příští rok asi bude něco jiného na cesty do práce a tento dělník odfrčí dožít na chalupu.

6S310DR (14) napsal 26.11.2014 v 10:14

Mám a měl jsem několik motorek Japan.
K tomu vlastnim 50ccm skútrák zn. Maxon z AKelly. Stál mě 17tis. Před 5ti lety.
Přijel jsem s ním domu,vše prohlídl,sem tam něco sponkou stáhl,přetáhl pár šroubků,doladil volnobě a jezdil. V 1000 km překopal komplet karbec,sání,výfuk,vypnul omezovač... a jezdil. K dněšku 20 000km. 4svíčky,2 vzducháče,2 žárovky.
Původní brzdovka,destičky,pakny,řemen,válečky,prostě skoro vše.
Do benzinu od začátku leju 1:66 Agip Scooter. Stejný i do oilmastru.
Jedzim 12 měsíců v roce,do 5 cm sněhu a -9 pod nulou.
Sůl sice pracuje,jezdim město,ale JEZDIM. Asi jsem měl kliku.

viking.2 (123) napsal 26.11.2014 v 10:12

A kde je třeba článek, že Jawa bude vyrábět supersporty litry. Už jsem něco zaslech.

Redguy (116) napsal 26.11.2014 v 09:55-2+1

Proč je to psáno naprosto nečitelným, rádobyfrikulínským stylem?

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 26.11.2014 v 09:51

Pěknej článek. Čínu bych si teď už nekoupil, ale v 16 bych jí bral všema deseti.

zdenekp (122) napsal 26.11.2014 v 09:43

Jako bejvalej prodejce a v minulosti majitel mnoha těch motorek na nichž jsem najel hodně tisíc km musím konstatovat, že v tom článku je 100% pravdy.

Malešice (12) napsal 26.11.2014 v 09:26

výbornej článek !!

phobos (13) napsal 26.11.2014 v 09:07-3+6

Ze svýho okolí znám dva příběhy čínskej motorek. V obou případech (a v jednom obzvlášť) majitel nic nezanedbal a servisoval to poctivě. V obou případech to byly nový motorky. A v obou případech z toho byla po roce hromada šrotu. Reálná životnost 100km - pak z toho začnou odpadávat součástky. Když jsi ochotnej si to sám doma držet při životě, tak možná 2000km.

Bál bych se na to sednout - protože se to bohužel rozjede i na 50 a to už je rychlost, kdy bych se fakt nechtěl dívat, jak se mi vykutálelo přední kolo z vidlice.

20 let starej Japonec je mnohem lepší kup než novej Číňan.

seikos (975) napsal 26.11.2014 v 09:00-18+3

To je snůška nic neříkajících keců.
Z článku jsem si neodnesl vůbec nic.

BorekS (96) napsal 26.11.2014 v 08:41

Dík za střízlivý pohled

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist