globalmoto_duben_nolan




Motocykly Suzuki dvoutaktní řady T & GT: 1963 - 1980

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
alexa7 (101) napsal 06.04.2016 v 21:49

papiboy: aj som tiež plno plagátov na stene /cca 1985/ v tých rokoch tie "západné" motorky uleteli už oproti mojej Jawe v garáži asi až na mars Odvtedy Jawu nemusím. Ani Wartburga, aj toho sme mali

ZombiRider (29) napsal 06.04.2016 v 20:44+1

Jak to čtu, tak ani chudák Mzta se nemůže rovnat japonské dvoutaktní konkurenci a to už byl oproti Jawě kur.. pokrok

Dráťa (61) napsal 06.04.2016 v 20:36

Nemám rád Jawu ani ČZ a nikdy jsem neměl, ale vždy jsem říkal, že do konce šedesátých let dělali stroje srovnatelný s konkurencí. Jak to tak čtu, tak jsem se celou dobu mýlil, už v šedesátých Jawě a ČZ ujel vlak. Zajímavý čtení, jen houšť a větší kapky.

Dolin (19) napsal 06.04.2016 v 20:35

IvanDvoutakťák - to si dovolím oponovat. Jawa šla jak píšu,..samo nadneseně řečeno. Ale model 559 má výkonnější motor (12-14 koní) jak 592 (10-12 koní) a ta je modernější!! Ted to odpovídá tomu co jsem řekl. A Tvé tvrzení je prosím založeno na čem? Zakjímalo by mě hlavně to rusko. Neboť já mám zcela jiné reálné informace z archivů a i od lidí co jsme s nimi v moskvě mluvil. Dokonce si tamní Jawakluby sami odlévali písty!!! Díly nebyly totiž ani tam!

A k tomu kopírování. Tyto stroje jsou pokud vidím roky 1963-1976...a ta naše hnusohranaté 477 a 634 začali vyjíždět až 1969 a 1973 u 634. Takže jako my sme jakoby že "dotahovali" a kopírovali...a opět špatně a hlavně dlouho,..neboť ty japíci měli jak čtu v roe 1971 u 350 už 40 k při 7500 ot/min. Naši z té 634 v roce 1973 vyžmíkali 20 koníků...

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 20:23-1

h t t p s : //www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be TAKY NEFUNGUJE

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 20:16-1

www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 20:12-1

Jsou ještě země, kde mají dvoutakty natolik rádi, že
i tato "stavba" s motorem RG500 Air cooled dostala RZ a prošla TK
https://www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be

MarkusRetrp (5) napsal 06.04.2016 v 19:55

ja si nemuzu pomoct ale vidim v tom jawy

petrumr (-185) napsal 06.04.2016 v 19:21-1

pamatuji články, kdy komunisti přesvědčovali, že je to kapitalistický šmejd. Ale je vidět, že někdo na tu propagandu skočil.

ZombiRider (29) napsal 06.04.2016 v 19:02+1

Konečně motorky dle mého gusta

stařík62 (24) napsal 06.04.2016 v 17:11

papiboy Hodně podařená fotka. To tílko, široký džíny a háro, integrálka, kámoši v montérkách a na pozadí Lenin - to je přesně ta doba .

papiboy (1261) napsal 06.04.2016 v 15:59+2

Hehehe, super článok!
Vidím tam plagáty z našej detskej izby, vytapetovanej motorkami Suzuki, Kawasaki, Honda, od Yamahy sme dostali dokonca aj katalóg hudobných nástrojov ako bonus.
A kým známi betónovali Lenina, ostatní sme vybavovali chromovanie, zháňali otáčkomery a usilovne prerábali naše mašinky, aby sa aspoň trochu podobali Japoncom...
A tuning znamenal 10 l/100 km a GO po každej sezóne...
Cca 1977:





IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 15:33-1

Majki, těch "veteránských" motorů GT750 tady stále jezdí v závodech Klasik - Sajdkárů
několik - takže letos poprvé při Ceně Brna 15.- 17.4. na AMD Brno a potom
"naostro" ve Starém Městě u Uhers.Hradiště 7.-8.5.

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 15:25-1+1

Taky jsem začínal na Panelce 250 r.v.1964 a musím Tě, Doline, trochu opravit .
Jawa nešla vůbec nikam, jen trvale stagnovala, protože SSSR odebíral DESÍTKY
let (údajně) 95% výroby, o inovace neměl zájem a bazíroval jedině na
dostatečných dodávkách náhradních dílů . Na ty jsme my tady museli
vždycky čekat a pak stát fronty ...

Majki (678) napsal 06.04.2016 v 15:22

Fantastické stroje Na závodech veteránů jezdila GT 750 s výfukama s expanzníma komorama a to byl zvuk!

Dolin (19) napsal 06.04.2016 v 15:06+1

Když to člověk čte (perfektní článek!!!), a podívá se na motor Jawa 250 559 s daty : 10,3 kW (14 k) při 5000 ot/min s maximem krutých vibrací, a na tohle tady popisované, že jako "...vrtáním a zdvihem 54 x 54 mm o objemu 247 ccm a výkonu 25 k při 8000 ot/min. ..." tak je to holé neštěstí!!! Zde je vidět, že nejenom začátkem šedesátých ale už i od poloviny pdasátých let sme byli úplně v ).(, fakt že ano!!!
A to co produkovali po typu 592, tedy 634 to jako nekomentuju,...

Je vidět že japonci šli úplně obrácenou cestou proti Jawě - kvalitní opracování, výkon jednou takový a minimum vibrací,..Jawa šla striktně proti tomu!!!

Jakub-od-X-bikers (190) napsal 06.04.2016 v 14:39

A těchhle dvoutaktních krasavic stále ještě pár jezdí i v naší malé zemi

Steve-CZ (259) napsal 06.04.2016 v 14:36+2

Kéž by se tak vrátily tyto krásné a upřímné časy

Paulo (2571) napsal 06.04.2016 v 13:14

krásné STROJE

sramis (95) napsal 06.04.2016 v 13:00

Jaka skoda, ze se to v Jawce zastavilo. Asi by i tak byli pozadu, ale bylo by fajn videt neco peknyho z domaci kuchyne. Holt, to je minulost. Clanek jsem necetl, ale podle komentu to asi udelam

mart. (11) napsal 06.04.2016 v 12:55

Ivane2T sice "to" tvůrci za sedlem trochu uteklo, ale odpustím mu to
ta vodní 750 ja taky náramně kúl

stařík62 (24) napsal 06.04.2016 v 12:31

Pěkně jsem si početl a hlavně prohlížel obrázky. Tahle éra se mi moc líbí.

Zelinář (292) napsal 06.04.2016 v 11:20+1

To bylo alespon ctivo a ted zase tyden prestavby

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 11:18-1+1

Marte, kdyby "tvůrce" T500 Sport TT měl více smyslu pro vyváženost
a "nenadělil" jí ten hrůznej nástavec sedla, měl bys pravdu na 100% ...

IvanDvoutakťák (5090) napsal 06.04.2016 v 11:04-1+2

Nebudu "nosit dřevo do lesa" a tak jen ještě něco pro Zdenyho :
na rozdíl od Jawy 350 byly všechny dvoutaktní víceválce Suzuki koncepce
"co válec to karburátor", nutné pro dosažení výkonu a co nejnižší spotřeby, což také
"podporovaly" minimálně pětistupňové převodovky , u modelů T / GT 250 + 350
a GT380 šestistupňové ...

//www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Suzuki%206.htm
//www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Suzuki%207.htm

Houmr24 (39) napsal 06.04.2016 v 10:35

A kde je Ivan 2t?

RosSV (79) napsal 06.04.2016 v 10:28

moc pěkně napsané

MotodědekTonda (11) napsal 06.04.2016 v 10:26+1

Krásný stroje,hned bych do nějakého šel kdyby se vyráběli.Dvoutakt je holt dvoutakt.

mart. (11) napsal 06.04.2016 v 10:20+1

výborně napsaný a ta varianta T 500 Sport TT - 1973 je fakt

jinak je krásně vidět, že jawka je už bezmála 60 let v krizi bohužel...




TOPlist