Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
papiboy: aj som tiež plno plagátov na stene /cca 1985/ v tých rokoch tie "západné" motorky uleteli už oproti mojej Jawe v garáži asi až na mars Odvtedy Jawu nemusím. Ani Wartburga, aj toho sme mali
Nemám rád Jawu ani ČZ a nikdy jsem neměl, ale vždy jsem říkal, že do konce šedesátých let dělali stroje srovnatelný s konkurencí. Jak to tak čtu, tak jsem se celou dobu mýlil, už v šedesátých Jawě a ČZ ujel vlak. Zajímavý čtení, jen houšť a větší kapky.
IvanDvoutakťák - to si dovolím oponovat. Jawa šla jak píšu,..samo nadneseně řečeno. Ale model 559 má výkonnější motor (12-14 koní) jak 592 (10-12 koní) a ta je modernější!! Ted to odpovídá tomu co jsem řekl. A Tvé tvrzení je prosím založeno na čem? Zakjímalo by mě hlavně to rusko. Neboť já mám zcela jiné reálné informace z archivů a i od lidí co jsme s nimi v moskvě mluvil. Dokonce si tamní Jawakluby sami odlévali písty!!! Díly nebyly totiž ani tam!
A k tomu kopírování. Tyto stroje jsou pokud vidím roky 1963-1976...a ta naše hnusohranaté 477 a 634 začali vyjíždět až 1969 a 1973 u 634. Takže jako my sme jakoby že "dotahovali" a kopírovali...a opět špatně a hlavně dlouho,..neboť ty japíci měli jak čtu v roe 1971 u 350 už 40 k při 7500 ot/min. Naši z té 634 v roce 1973 vyžmíkali 20 koníků...
Jsou ještě země, kde mají dvoutakty natolik rádi, že
i tato "stavba" s motorem RG500 Air cooled dostala RZ a prošla TK
https://www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be
Hehehe, super článok!
Vidím tam plagáty z našej detskej izby, vytapetovanej motorkami Suzuki, Kawasaki, Honda, od Yamahy sme dostali dokonca aj katalóg hudobných nástrojov ako bonus.
A kým známi betónovali Lenina, ostatní sme vybavovali chromovanie, zháňali otáčkomery a usilovne prerábali naše mašinky, aby sa aspoň trochu podobali Japoncom...
A tuning znamenal 10 l/100 km a GO po každej sezóne...
Cca 1977:
Majki, těch "veteránských" motorů GT750 tady stále jezdí v závodech Klasik - Sajdkárů
několik - takže letos poprvé při Ceně Brna 15.- 17.4. na AMD Brno a potom
"naostro" ve Starém Městě u Uhers.Hradiště 7.-8.5.
Taky jsem začínal na Panelce 250 r.v.1964 a musím Tě, Doline, trochu opravit .
Jawa nešla vůbec nikam, jen trvale stagnovala, protože SSSR odebíral DESÍTKY
let (údajně) 95% výroby, o inovace neměl zájem a bazíroval jedině na
dostatečných dodávkách náhradních dílů . Na ty jsme my tady museli
vždycky čekat a pak stát fronty ...
Když to člověk čte (perfektní článek!!!), a podívá se na motor Jawa 250 559 s daty : 10,3 kW (14 k) při 5000 ot/min s maximem krutých vibrací, a na tohle tady popisované, že jako "...vrtáním a zdvihem 54 x 54 mm o objemu 247 ccm a výkonu 25 k při 8000 ot/min. ..." tak je to holé neštěstí!!! Zde je vidět, že nejenom začátkem šedesátých ale už i od poloviny pdasátých let sme byli úplně v ).(, fakt že ano!!!
A to co produkovali po typu 592, tedy 634 to jako nekomentuju,...
Je vidět že japonci šli úplně obrácenou cestou proti Jawě - kvalitní opracování, výkon jednou takový a minimum vibrací,..Jawa šla striktně proti tomu!!!
Jaka skoda, ze se to v Jawce zastavilo. Asi by i tak byli pozadu, ale bylo by fajn videt neco peknyho z domaci kuchyne. Holt, to je minulost. Clanek jsem necetl, ale podle komentu to asi udelam
Nebudu "nosit dřevo do lesa" a tak jen ještě něco pro Zdenyho :
na rozdíl od Jawy 350 byly všechny dvoutaktní víceválce Suzuki koncepce
"co válec to karburátor", nutné pro dosažení výkonu a co nejnižší spotřeby, což také
"podporovaly" minimálně pětistupňové převodovky , u modelů T / GT 250 + 350
a GT380 šestistupňové ...
papiboy: aj som tiež plno plagátov na stene /cca 1985/ v tých rokoch tie "západné" motorky uleteli už oproti mojej Jawe v garáži asi až na mars Odvtedy Jawu nemusím. Ani Wartburga, aj toho sme mali
Jak to čtu, tak ani chudák Mzta se nemůže rovnat japonské dvoutaktní konkurenci a to už byl oproti Jawě kur.. pokrok
Nemám rád Jawu ani ČZ a nikdy jsem neměl, ale vždy jsem říkal, že do konce šedesátých let dělali stroje srovnatelný s konkurencí. Jak to tak čtu, tak jsem se celou dobu mýlil, už v šedesátých Jawě a ČZ ujel vlak. Zajímavý čtení, jen houšť a větší kapky.
IvanDvoutakťák - to si dovolím oponovat. Jawa šla jak píšu,..samo nadneseně řečeno. Ale model 559 má výkonnější motor (12-14 koní) jak 592 (10-12 koní) a ta je modernější!! Ted to odpovídá tomu co jsem řekl. A Tvé tvrzení je prosím založeno na čem? Zakjímalo by mě hlavně to rusko. Neboť já mám zcela jiné reálné informace z archivů a i od lidí co jsme s nimi v moskvě mluvil. Dokonce si tamní Jawakluby sami odlévali písty!!! Díly nebyly totiž ani tam!
A k tomu kopírování. Tyto stroje jsou pokud vidím roky 1963-1976...a ta naše hnusohranaté 477 a 634 začali vyjíždět až 1969 a 1973 u 634. Takže jako my sme jakoby že "dotahovali" a kopírovali...a opět špatně a hlavně dlouho,..neboť ty japíci měli jak čtu v roe 1971 u 350 už 40 k při 7500 ot/min. Naši z té 634 v roce 1973 vyžmíkali 20 koníků...
h t t p s : //www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be TAKY NEFUNGUJE
www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be
Jsou ještě země, kde mají dvoutakty natolik rádi, že
i tato "stavba" s motorem RG500 Air cooled dostala RZ a prošla TK
https://www.youtube.com/watch?v=BFLHKEEl-s4&feature=youtu.be
ja si nemuzu pomoct ale vidim v tom jawy
pamatuji články, kdy komunisti přesvědčovali, že je to kapitalistický šmejd. Ale je vidět, že někdo na tu propagandu skočil.
Konečně motorky dle mého gusta
papiboy Hodně podařená fotka. To tílko, široký džíny a háro, integrálka, kámoši v montérkách a na pozadí Lenin - to je přesně ta doba .
Hehehe, super článok!
Vidím tam plagáty z našej detskej izby, vytapetovanej motorkami Suzuki, Kawasaki, Honda, od Yamahy sme dostali dokonca aj katalóg hudobných nástrojov ako bonus.
A kým známi betónovali Lenina, ostatní sme vybavovali chromovanie, zháňali otáčkomery a usilovne prerábali naše mašinky, aby sa aspoň trochu podobali Japoncom...
A tuning znamenal 10 l/100 km a GO po každej sezóne...
Cca 1977:
Martovi :
//www.motorkari...i/suzuki-gt-750.html
//www.motorkari.cz/motorka/?mid=59237
Majki, těch "veteránských" motorů GT750 tady stále jezdí v závodech Klasik - Sajdkárů
několik - takže letos poprvé při Ceně Brna 15.- 17.4. na AMD Brno a potom
"naostro" ve Starém Městě u Uhers.Hradiště 7.-8.5.
Taky jsem začínal na Panelce 250 r.v.1964 a musím Tě, Doline, trochu opravit .
Jawa nešla vůbec nikam, jen trvale stagnovala, protože SSSR odebíral DESÍTKY
let (údajně) 95% výroby, o inovace neměl zájem a bazíroval jedině na
dostatečných dodávkách náhradních dílů . Na ty jsme my tady museli
vždycky čekat a pak stát fronty ...
Fantastické stroje Na závodech veteránů jezdila GT 750 s výfukama s expanzníma komorama a to byl zvuk!
Když to člověk čte (perfektní článek!!!), a podívá se na motor Jawa 250 559 s daty : 10,3 kW (14 k) při 5000 ot/min s maximem krutých vibrací, a na tohle tady popisované, že jako "...vrtáním a zdvihem 54 x 54 mm o objemu 247 ccm a výkonu 25 k při 8000 ot/min. ..." tak je to holé neštěstí!!! Zde je vidět, že nejenom začátkem šedesátých ale už i od poloviny pdasátých let sme byli úplně v ).(, fakt že ano!!!
A to co produkovali po typu 592, tedy 634 to jako nekomentuju,...
Je vidět že japonci šli úplně obrácenou cestou proti Jawě - kvalitní opracování, výkon jednou takový a minimum vibrací,..Jawa šla striktně proti tomu!!!
A těchhle dvoutaktních krasavic stále ještě pár jezdí i v naší malé zemi
Kéž by se tak vrátily tyto krásné a upřímné časy
krásné STROJE
Jaka skoda, ze se to v Jawce zastavilo. Asi by i tak byli pozadu, ale bylo by fajn videt neco peknyho z domaci kuchyne. Holt, to je minulost. Clanek jsem necetl, ale podle komentu to asi udelam
Ivane2T sice "to" tvůrci za sedlem trochu uteklo, ale odpustím mu to
ta vodní 750 ja taky náramně kúl
Pěkně jsem si početl a hlavně prohlížel obrázky. Tahle éra se mi moc líbí.
To bylo alespon ctivo a ted zase tyden prestavby
Marte, kdyby "tvůrce" T500 Sport TT měl více smyslu pro vyváženost
a "nenadělil" jí ten hrůznej nástavec sedla, měl bys pravdu na 100% ...
Nebudu "nosit dřevo do lesa" a tak jen ještě něco pro Zdenyho :
na rozdíl od Jawy 350 byly všechny dvoutaktní víceválce Suzuki koncepce
"co válec to karburátor", nutné pro dosažení výkonu a co nejnižší spotřeby, což také
"podporovaly" minimálně pětistupňové převodovky , u modelů T / GT 250 + 350
a GT380 šestistupňové ...
//www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Suzuki%206.htm
//www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Suzuki%207.htm
A kde je Ivan 2t?
moc pěkně napsané
Krásný stroje,hned bych do nějakého šel kdyby se vyráběli.Dvoutakt je holt dvoutakt.
výborně napsaný a ta varianta T 500 Sport TT - 1973 je fakt
jinak je krásně vidět, že jawka je už bezmála 60 let v krizi bohužel...