gbox_leden



Recenze: Džíny Trilobite Probut X-Factor

Doby, kdy se jízda na motorce v džínách rovnala hazardování se zdravím, už jsou dávno pryč. Současná nabídka kalhot džínového střihu ze speciálních oděruvzdorných materiálů je přepestrá, a za letního počasí tak můžeme usedat za řídítka v pohodlném, civilně vzhlížejícím outfitu i bez obav o prošoupanou čéšku či hýžďové partie těla. Co když se však republikou zrovna valí studená fronta, nebo dokonce nízká oblačnost? Pro takové případy má značka Trilobite novinku: džíny Probut X-Factor.

Tyhle gatě jste mohli poprvé zaznamenat na podzim loňského roku, kdy je česká firma Bikers Crown představila v rámci obou zásadních výstav Intermot a EICMA. V prodeji jsou od začátku letošní sezóny, a jeden testovací kousek visí také v naší redakční skříni. Lépe řečeno, visel, protože kalhoty Probut X-factor se dají nosit prakticky v jakémkoli počasí. Jako jedny z mála moto-džínů jsou vybaveny vložkou, která nepustí k tělu ani vodu, ani studené povětří. Membrána je vyndavací, a k vyvětrání za teplých dnů slouží zipy na přední části stehen. Další šikovnou vychytávkou je strečový kříž v rozkroku, podle kterého se kalhoty jmenují. Kousek černé pružné látky ve tvaru písmene X sice nemá žádný velký estetický přínos, zato sezení na motorce umí hodně zpříjemnit. Nevím do jaké míry tenhle prvek ocení dámy, ale mužským pohledem je rozdíl v komfortu nošení proti džínům normálního střihu skoro propastný. Podobně pružné panely, poskytující volnost pohybu, jsou umístěny také v oblastech nad koleny a pod pasem.

Komfort nošení je tu pochopitelně vykoupen vzhledem, který má k civilnímu poněkud daleko. V jiných motorkářských džínách se nestydím chodit ani do hospody, ale tyhle už zdálky řvou do světa, že byly ušité pro jiné účely než k vysedávání na baru. Na můj vkus mají příliš složitý a nápadný design (a teď nemyslím jenom reflexní prvky na spodku nohavic), ale kdo rád dává svému okolí najevo, že patří do motorkářské rodiny, nechť je obléká dle libosti. Podstatné je, že svou primární funkci bezpečného a počasí-odolného motooblečení plní skvěle. O pohodlí už řeč byla, a tak se pojďme zblízka podívat na kouzla, která zamezují proniknutí vody a chladu. Kromě zmíněné vyjímatelné membrány jsou džíny Probut X-factor na povrchu opatřeny ještě hydrofobní chemickou úpravou, která zabraňuje tomu, co na začátku článku asi napadlo každého. Tato impregnace odráží dešťové kapky ještě dřív, než se stačí vsáknout do vrchního materiálu. Vnitřní vložka je spíš jenom jakousi pojistkou pro případ, že v silnějším lijáku voda projde skrz vnější vrstvu. A kromě toho funguje jako větrovka, takže nohy zůstanou nejen v suchu, ale i v teple. Vnitřní povrch nepromokavé (a prodyšné) termovložky je navíc příjemný i na omak - žádná studená a lepivá šusťákovina, ale něco jako fleece - a jediné její mínus jsem objevil při oblékání. Na spodních koncích nohavic je sice vložka s kalhotami spojená po celém obvodu zipem, ale džíny stejně nejdou natáhnout tak snadno, jako když jsou uvnitř prázné. Chce to trochu trpělivosti, jinak se vložka nakrne kolem kotníku, a pak už to jde ztuha tam i zpátky.

Konečně se dostáváme k jádru pudla, a tím je samozřejmě bezpečnost. Normální štrausky se přeci na motorce nenosí hlavně proto, že jejich životnost při šoupání po asfaltu je podstatně kratší, než brzdná dráha upadnuvšího motorkáře. Trilobite proto při výrobě svých kalhot používá pevnější materiál CORDURA® denim, který je v kritických partiích podšitý kevlarovými panely od DuPontu, a kvůli většímu pohodlí ještě odvětraný vlákny COOLMAX®. Podle výsledku homologačních testů vydrží Cordura s kevlarovým podkladem odolávat prodření dvanáctkrát déle než obyčejná džínovina, a dosahuje prý v tomto ohledu dokonce lepších výsledků než hovězí kůže. Koleno prodřené až na kloub ani strupy na zadku tedy nehrozí, a větší újmu na těle by neměl způsobit ani menší náraz do překážky. O to se postarají chrániče Forcefield, pro jejichž uložení na kolena a boky jsou v kalhotách všity kapsy. Poloha kolenních chráničů se dá upravit podle potřeby, a stejně tak si můžete vybrat i délku nohavic. K mání jsou jak běžné velikosti (pánské 30-44, dámské 26-36), tak i jejich prodloužené Long verze. Za jednotnou cenu 6 490 korun je pořídíte v e-shopu firmy Bikers Crown.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Petr7474 přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Související firma
  • Bikers Crown

    Prodej motocyklového příslušenství, náhradních dílů a doplňků pro všechny typy motocyklů. Oficiální distributor více než 40 světových značek pro Českou republiku a Slovensko. Velkoobchodní distribuce v dealerské síti prodejen a servisů, sít vlastních maloobchodních prodejen, profesionální e-shop se ...



TOPlist