Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
GARMIN ZUMO 250, není sice na motorku, ale za slunečného počasí drží na říditku stějně jak ty ostatní origo moto navigace. Bohužel mě vodí přes pěkné kotěhůlky, což se zřejmě V Stromu,, který sedlám. Reklamoval jsem to 2x, nastavení navigace v pohodě, jen pořád to naviguje přes všechny zapadákovy světa. Vzal jsem Tom Tom a zadavaval několik tras, spustil jsem procházet trasu a zase kotěhůlky. Mám ji nastavenou dobře, tak to nechápu.
Tak jse si vše se zájmeme přečetl, pravdu má Wilik, ať si každý kouipí co chce , já projel z Prahy na Krétu a zpět s navigací Dynavix pro PDA v telefonu HTC Diamond 2, chvilkama jsem používal i TOTOMa, obě fungovaly (vedly ) skvěle, déšť zvládlo nepromokavé pouzdro, kontakty zoxidovaly až po návratu doma v garáži . nevýhodou bylo vypínání mobilu při přehřátí, ale stalo se to jen párkrát. Speciální motonavigace je určitě to pravé řešení (jen kdyby mi nebylo líto těch peněz).
pavel-v> no vidíš a mně stálo zumo660 s držákem od Touratechu asi 20000,- Ale jsem vcelku spokojen. Pres F4 do helmy naprosto funkční řešení. Zkoušel jsem plno věcí (telefon,pda,mio c520+bt do výstupu sluchátek na miu atd.) Po roce zkoušení normálně použitelné zařízení (je na to vidět-je to na moto slyšet). Funguje to. Špička to ale rozhodně není. Má to dost možností pro cestovatele kvůli kterým si je člověk zamiluje, ale zase "průsery" kvůli kterým člověk nechápavě kroutí hlavou (debilně dělané POI, tragická kvalita Mapsource-porovnávám s GoogleMaps, přehrávání hudby atd.). Ono je totiž docela problém to celé dokopat do funkčního stavu. Trvalo mi to asi tři roky metodou pokus-omyl (plať,plať). Lepší je to fakt koupit rovnou. Už jen maličkost že to je v zamykatelném držáku a nemusím to na každé pumpě po 300km vyndavat a schovávat při placení, že to naviguje i v lijáku na dálnici při větší rychlosti atd. Když o tom tak uvažuju tak tahle krabička už zažila dost utrpení z mé strany a pořád funguje Zažil jsem i kolegu co vyrazil do alp s novým beckerem a nestačilo dobíjet. Prostě se po hodině vypla a hotovo. Taštičky na řidítka-to samé. Déšť problém...Kolega TT ale s harddiskem-v půlce Monaca taky šlus kvůli vibracím. To je pak každá rada drahá. Ale zase po evropě se každej domů v pohodě domotá i bez navi... Stejně každý kdo jezdí dál na moto skončí u garmina. Kolega mi to říkal před dvěma roky a já se smál že igo je lepší Je - ale nesmí pršet Ať si každý koupí co se mu líbí
acALIEN: takze nikdy si na moto s navi nejel ani si ji nepotreboval a jak se zda ani ji nechces - a proto tady hoanis motocyklovou navigaci? Nevim o cem se tu bavime...
Ja si zivot bez navi nedovedu predstavit. pouzivam ji v aute, na moto (tam uplne nejradej protoze rad cestuju a na netu si hledam souradnice zajimavych mist) pouzivam ji pri pesi turistice abych si mohl delat takovehle "statistiky" //meli.cz/duklaw/map.jpg - topo mapy jsou prave u garmina super - muzu si v PC pripravit trasu a zvolit zktere strany ji pudu protoze se muzu podivat na stoupani a klesani... no a geocaching je dalsi moznost vyuziti... tam se topo mapy taky dost hodi... a vo vo tom to jj je...
Nejlepsi na tom je, a to uz je hodne mimo tema, ze kdyz nutne potrebuju navigaci, tak si ji pridelam na nadrz drzakem na sklo auta, ale na motorce jsem jeste navigaci nepotreboval. V aute mame vsude origo vestavene.
acALIEN:"kluci, staci navigace do auta, k ni prikoupit drzak na moto, je-li potreba a nepromokavej obal, pokud jezdite v desti" v nepromokavym obalu se ti v desti zapari zevnitr slida, takze po case se oxidaci el. soucastek navigace nevyhnes a za dalsi bluetooth v autonavigaci neni kompatibilni se vsemi bezdrat. interkomy takze pokud chces poslouchat hlasove prikazy tak se bez dratu do helmy neobejdes a do tretice autonavigace opravdu nejsou odolne proti vibracim prvni to vecinou odnese konektor pripojeni nabijeni, vim o cem pisu byl jsem zastancem jit touto cestou, jenze zkusenosti me presvedcily o opaku. Me tento clanek nepripadal jako zaujaty kdo chce relativne levnou a jednoduchou navigaci ten si ji koupi ja mam trochu veci naroky na funkce takze me ke koupi nepresvedcil. Pokud by nekdo ale udelal takhle odolnou navi. se software IGO a s bluetooth dal bych za ni klidne i 15000
Co jsem se doslechl, tak třeba Nüvi 350 má fakt jen jeden průjezdní bod. Samozřejmě, při plánování v navigaci - pokud se to dělá v PC přes MapSource, tam to tak omezené není. Řekl bych, že je to politika Garminu, že to u nižších modelů krouhá.
Paradoxně, software GarminXT pro Windows Mobile nebo CE je na tom líp, takže provozovat levně garminovskou navigaci je lepší na negarminovském hardware.
Co jsem tak porovnával různé systémy, tak pro silniční ježdění mi jako nejlepší přišly navigace založené na software iGO. Obsluha, plánování, rychlost odezvy, algoritmus plánování tras - to všechno mi připadalo nejpromakanější. Mimo silnici pořád ještě asi vládne Garmin, ale to je pro specifickou skupinu lidí. Pro ty, kdo rádi jezdí po neoficiálních trasách přijde vhod OziExplorer - ale ten vyžaduje plánování doma, sám navrhnout trasu neumí. Zato jde do něj nacpat vlastnoručně vyrobené mapy.
U hardware je to trochu jiné. Odolné navigace na moto s kvalitním displejem nabízí snad jen Garmin, s odstupem za ním následují TomTom a Becker. U Beckera je výhoda, že je to otevřený systém, takže jde na to narvat spousta software třetích stran, což u prvních dvou nejde (nebo možná ano, ale podstatně složitěji). Takže si každý musí stanovit priority, které kritéria jsou pro něj nejdůležitější, a podle toho vybírat.
acALIEN - nechapu co gamina nestiha - treba ve ctvrtek jsem mel moznost jet v aute se zaplym zumem 660 a soucasne kolegy TomTom go 750 v te nejlepsi verzi... kdyz hodne privru oci tak jsem ochotnej uznat ze kazda ma sve klady a zapory... (jinak za mne je samo garmin vitez). a to nemluvim o garmin nuvi 3790 ktera je pro mne (pokud bych chtel jen navi do auta) uplna spicka. Kupoval jsme ji ted kolegovi v praci tak vim o cem mluvim.
Jo a zajimalo by mne jak se tom tom (a jini) stavi k mapam rumunska ukrajiny nebo egyptu, ktere jsem mel moznost letos u garminu vyuzit
k článku - skoro bych si myslel že nuvi jen neumi optimalizovat body kdyz je pridam do trasy - ne ze by sel dat jen jeden prujezdni bod. Aspon tak to mam u garmin tx v MDA - proste kdyz tam pridam pri ceste z prahy do brna jihlavu a pak Kolin - tak mne veze praha - jihlava - kolin - brno... zatm co vyssi verze to optimalizujou a kolin s jihlavou prohodej...
Asi na to mame opravdu jiny nazor. Vasi praci nespinim. Jen jsem svuj nazor vyslovil, na coz mam, predpokladam, v otevrene diskusi, pravo. BTW uz jen to, ze ta navigace ma otresnou grafiku, naprosto zaostavajici za konkurenci je fakt, ktery jste mohli zminit.
acALIEN: plácáš nesmysly. Přestaň špinit naši práci a vymýšlet si věci, které nejsou pravda. Už to sakra pochop, že provoz serveru nestojí na těchto článcích. Proč bychom to dělali? Lidi to nebudou potom číst, když bude vše pozitivní. Chceš si přečíst placený článek? Jdi do sekce FIRMY, tam jich je spousty. Nemáme problém napsat negativní článek, když to je pravda a pokud se to té firmě nelíbí, tak se ukončí spolupráce: viz. Yuki a další.
Tak to bych tě chtěl teda vidět, jak to uděláš Zřejmě ne jinak, než že vyřízneš kousek matroše, aby šel zapojit kabel. Ale to ještě neznamená, že ten držák bude aktivní. Což by mi neva, i zümo 220 má dobíjení takhle řešené. Ale tobě příjde normální něco řezat/kutit na novém výrobku? Sám píšeš kup si...Tak proč se mě ptáš, co bys chtěl k TT dokupovat?
No a proč kupovat jinou navigaci, když ta jedna zvládne jak auto, tak moto. Ale ty si raději kup dva samostatné přístroje a namontuj na ně ty loňské diody. Přeji ti hezký den, Vánoce a mnoho nových diod pod stromečkem
Pete Biggy aktivni drzak si zhotovis za 2 minuty sam z pasivniho, jesti chces navigaci do auta, tak si kup univ. drzak, nebo jinou navigaci . Vsechny diody jsem vykoupil uz vloooni
To acALIEN: Mno tak k TT Rider 3 třeba takový aktivní držák, který je pro mě nezbytný. Protože jinak GPSku prostě nejde nabíjet. Dále, pokud ji budu chtít použít v autě, tak ji uchytím jak? A rozsah nainstalovaných map mě příští rok v Norsku asi těžko někam navede Samozřejmě, ještě jde (byť s obtížema) sehnat Ridera 2 s větším obsahem příslušenství, ale cena je už úplně jinde.
Takže tak, do Tesca pro diody si zajdi sám, určitě na tebe nějaké zbyly
kojot : ja na to nemam cas, ver mi. Neber to jako kritiku tve prace, napsal sji to dobre, jen je zde proste evidentni, ze to k vam tlaci Garmin v ramci marketingu, ke vsemu ted jeste pred vanoci ze, nekritizuju to, je to normalni postup, vsichni to delame :), jen jsem si rejpnul, nemyslim to spatne, ja jen porad rikam, co si myslim a hlavne porad rikam pravdu, nekdy i ve chvilich, kdy okoli pravdu ani slyset nechce :). Samozrejme chapu, ze z neceho musite zit. Recenze je nezaujata, i kdyz Garmin je oproti TT srot(na moto), a v autech ho nepouziva snad nikdo,protoze proste ,,nestiha".
Clanek - jo zajimave predstaveni. Pokud jde o mapy v PL tak tam mne v roce 07 honila navi po polich a lesich tak, ze jsem nasledne kazdy usek "konzultoval" s papirovou mapou.
Jinak Garmin - pro mne spicka. Mohu srovnat jen s TomTom a Mio. S miem mam jen tu zkusenost ze je uplne blbe
tomtom je dobry kdyz nechci nic vic nez natukat cil a slepe jet za sipkou (jakekoli online upravy trasy, prohlizeni mapy, priprava cest doma na PC atd bud nejdou nebo strasne blbe a slozite)
Garmin je pro mne vitez - ale 100% spokojenej s nim muze asi byt jen clovek ktery chce vic nez jen jet za sipkou...
Pete Biggy: No at jsem zkoušel cokoli na řidítkách víc než jeden průjezdní bod nešel navolit. Pokud to jde v PC to netuším. Ale "naživo" mě to prostě nešlo.
PECHY: Nepsal jsem, že nikdy nespočítal ideální trasu. Stalo se to asi 3x nebo 4x. A vždy u "polňaček" jen jednou přes okliku na Liberec, možná jsem dal moc velkou objíždku..
ALL: nevim proč vám, ale mini USB sem nikdy nezaznamenal, že by zlobilo ani u starších navigaci od Garmina. Nemám problém otestovat i jakoukoli jinou značku, pokud mi ji dovozce či prodejce k testu nabídne. Picodas/Garmin je v tomto hodně vstřícný.
Já to kupoval tuším v listopadu za necelých 2500. Našel jsem nejlevnější eshop a tam jsem to koupil. Holt výhoda výrobku, který se doprodává bylo to ale bez aktivního držáku na moto. Ten sem sehnal za litr + doprava. BT modul odzkoušený nemám, páč BT ani nechcu - prozatím. Pro mne to jsou vyhozené prachy. Proto mi ani nevadí, že Becker BT nemá.
Jinak já to mám se zárukou. Teda ta je daná dle zákona..
Tak za mě, pokud GPSku na moto, tak jedině s BT. Sluchátka s drátem to fackt nee Máš ten "trik" s BT modulem na kartě odzkoušený? Jinak co se týče cen, našel jsem nejlevnější za 2850,-, ale s neznámou dostupností (další až za 3700, nejdražší s pár příslušenstvím za 8800!). Každopádně je podezřelý cenový rozptyl. Za těch 2500 ho seženeš kde? Je to s veškerým základním příslušenstvím, zárukou a vším co k tomu patří? Když k těm připočtu aktivní držák a tu kartu, jsem na zase na 5500 kč. Každopádně dík za tip s tím BT, ještě to zvážím
Ahoj Peťo. Máš pravdu, mám "krokodýla". Předtím jsem jezdil Garmin Nuvi 350 - auto navigace. Ale u toho mi po roce a půl odešla baterka. Proto jsem zvažoval jak dál - oprava za 1250,- mi přišla zbytečná, když pořizovací hodnota byla 2000,-. Původně jsem chtěl Zumo 550, jenže tam je cena úplně jinde a ty prachy raději procestuju s papírovou mapou na nádrži.
Absence BT se dá pořešit formou Mikro SD karty, na které je nahinstalován BT modul. Jen cena je 1600 +-. Osobně to budu řešit jako u bývelé Nuvi 350 - klasické sluchátka s káblíkem Pokud vůbec. JAsně, ve městě ideální věc, ale jinak...
Co se displeje týče. Za běžného počasí jsem viděl vše. Jasně, když mi do toho napralo přímo slunko, byl jsem v dupě, ale kolikrát taková situace přijde - zas tak často do navi nekoukáš. Ke všemu já to mám přimontované na držáku RAM, takže to jde natočit tak, že slunko až tak nevadí Ale uznávám, že třeba u Nuvi 350 ten displej byl parádní.
Pro Beckera hraje hlavně cena - pořizovací cena Beckera je cca 2500,- což jinde nenajdeš. No a poslední a největší výhodou je že Becker jede na WinCE Core 5.0, takže si do toho nahraju jakýkoli navi soft A to nikdo jiný nenabízí. Takže na asfalt iGo, které hodně lidí chválí a do lesa rastrové mapy. Jinak samotný soft Beckera je upravený soft právě iGo. Takže tak za mne.
To Daliss: Jestli máš na mysli "Krokodýla" tak toho jsem taky zvažoval, ale právě absence BT mi příjde s ohledem použití na mašinu jako zcela zásadní nedostatek. Jak to teda řešíš? To by mě zajímalo, speciálně u tebe jsem zvědav s čím příjdeš. Dalším velkým - je u Beckera displej. Když ho kritizují u Züma, jak by asi tentýž člověk hodnotil Beckera A co se týče ceny, tak v současné době je rozdíl cca 2500 kč. Když vezmu v potaz, co musím k Beckerovi resp. TomTomovi ještě dokoupit za příslušenství, jsem minimálně na ceně Züma 220 spíše na vyšší částce. Tímto nechci vůbec bránit Garmina, sám ještě zvažuju pro a proti, ale lepší varianta pro mé potřeby se mi moc nerýsuje. Sám mám ale ze způsobu samotného navigování Garmina trochu obavy. V tomhle bude TomTom určitě a možná i Becker lepší.
Garmin má jediný plus v možnosti nakoupit si mapový podklady za nesmyslnou cenu,který budou navíc stejně k ničemu.Za mě TT,kompas a mam doma pár tisíc plus...
Garmin jsem měl je to pomalý louda, TomTom je fajn měl jsem ho 2 roky a teď jsem přesedlal na iGo mapy a jsem velice spokojen. Garmina bych si vzal opravdu jen v nouzi.
Tak jse si vše se zájmeme přečetl, pravdu má Wilik, ať si každý kouipí co chce
, já projel z Prahy na Krétu a zpět s navigací Dynavix pro PDA v telefonu HTC Diamond 2, chvilkama jsem používal i TOTOMa, obě fungovaly (vedly ) skvěle, déšť zvládlo nepromokavé pouzdro, kontakty zoxidovaly až po návratu doma v garáži
. nevýhodou bylo vypínání mobilu při přehřátí, ale stalo se to jen párkrát. Speciální motonavigace je určitě to pravé řešení (jen kdyby mi nebylo líto těch peněz).
Wilik: přesně tak a poslední věta je na tesání do šutru...
pavel-v> no vidíš a mně stálo zumo660 s držákem od Touratechu asi 20000,- Ale jsem vcelku spokojen. Pres F4 do helmy naprosto funkční řešení. Zkoušel jsem plno věcí (telefon,pda,mio c520+bt do výstupu sluchátek na miu atd.) Po roce zkoušení normálně použitelné zařízení (je na to vidět-je to na moto slyšet). Funguje to. Špička to ale rozhodně není. Má to dost možností pro cestovatele kvůli kterým si je člověk zamiluje, ale zase "průsery" kvůli kterým člověk nechápavě kroutí hlavou (debilně dělané POI, tragická kvalita Mapsource-porovnávám s GoogleMaps, přehrávání hudby atd.). Ono je totiž docela problém to celé dokopat do funkčního stavu. Trvalo mi to asi tři roky metodou pokus-omyl (plať,plať). Lepší je to fakt koupit rovnou. Už jen maličkost že to je v zamykatelném držáku a nemusím to na každé pumpě po 300km vyndavat a schovávat při placení, že to naviguje i v lijáku na dálnici při větší rychlosti atd. Když o tom tak uvažuju tak tahle krabička už zažila dost utrpení z mé strany a pořád funguje
Zažil jsem i kolegu co vyrazil do alp s novým beckerem a nestačilo dobíjet. Prostě se po hodině vypla a hotovo. Taštičky na řidítka-to samé. Déšť problém...Kolega TT ale s harddiskem-v půlce Monaca taky šlus kvůli vibracím. To je pak každá rada drahá. Ale zase po evropě se každej domů v pohodě domotá i bez navi... Stejně každý kdo jezdí dál na moto skončí u garmina. Kolega mi to říkal před dvěma roky a já se smál že igo je lepší
Je - ale nesmí pršet
Ať si každý koupí co se mu líbí
desettisíc za navigaci je naprostá zlodějina
Meli
acALIEN: takze nikdy si na moto s navi nejel ani si ji nepotreboval a jak se zda ani ji nechces - a proto tady hoanis motocyklovou navigaci? Nevim o cem se tu bavime...
Ja si zivot bez navi nedovedu predstavit. pouzivam ji v aute, na moto (tam uplne nejradej protoze rad cestuju a na netu si hledam souradnice zajimavych mist) pouzivam ji pri pesi turistice abych si mohl delat takovehle "statistiky" //meli.cz/duklaw/map.jpg - topo mapy jsou prave u garmina super - muzu si v PC pripravit trasu a zvolit zktere strany ji pudu protoze se muzu podivat na stoupani a klesani... no a geocaching je dalsi moznost vyuziti... tam se topo mapy taky dost hodi... a vo vo tom to jj je...
Nejlepsi na tom je, a to uz je hodne mimo tema, ze kdyz nutne potrebuju navigaci, tak si ji pridelam na nadrz drzakem na sklo auta, ale na motorce jsem jeste navigaci nepotreboval. V aute mame vsude origo vestavene.
acALIEN:"kluci, staci navigace do auta, k ni prikoupit drzak na moto, je-li potreba a nepromokavej obal, pokud jezdite v desti"
v nepromokavym obalu se ti v desti zapari zevnitr slida, takze po case se oxidaci el. soucastek navigace nevyhnes a za dalsi bluetooth v autonavigaci neni kompatibilni se vsemi bezdrat. interkomy takze pokud chces poslouchat hlasove prikazy tak se bez dratu do helmy neobejdes a do tretice autonavigace opravdu nejsou odolne proti vibracim prvni to vecinou odnese konektor pripojeni nabijeni, vim o cem pisu byl jsem zastancem jit touto cestou, jenze zkusenosti me presvedcily o opaku. Me tento clanek nepripadal jako zaujaty kdo chce relativne levnou a jednoduchou navigaci ten si ji koupi ja mam trochu veci naroky na funkce takze me ke koupi nepresvedcil. Pokud by nekdo ale udelal takhle odolnou navi. se software IGO a s bluetooth dal bych za ni klidne i 15000
Co jsem se doslechl, tak třeba Nüvi 350 má fakt jen jeden průjezdní bod. Samozřejmě, při plánování v navigaci - pokud se to dělá v PC přes MapSource, tam to tak omezené není. Řekl bych, že je to politika Garminu, že to u nižších modelů krouhá.
přijde vhod OziExplorer - ale ten vyžaduje plánování doma, sám navrhnout trasu neumí. Zato jde do něj nacpat vlastnoručně vyrobené mapy.
Paradoxně, software GarminXT pro Windows Mobile nebo CE je na tom líp, takže provozovat levně garminovskou navigaci je lepší na negarminovském hardware.
Co jsem tak porovnával různé systémy, tak pro silniční ježdění mi jako nejlepší přišly navigace založené na software iGO. Obsluha, plánování, rychlost odezvy, algoritmus plánování tras - to všechno mi připadalo nejpromakanější. Mimo silnici pořád ještě asi vládne Garmin, ale to je pro specifickou skupinu lidí. Pro ty, kdo rádi jezdí po neoficiálních trasách
U hardware je to trochu jiné. Odolné navigace na moto s kvalitním displejem nabízí snad jen Garmin, s odstupem za ním následují TomTom a Becker. U Beckera je výhoda, že je to otevřený systém, takže jde na to narvat spousta software třetích stran, což u prvních dvou nejde (nebo možná ano, ale podstatně složitěji). Takže si každý musí stanovit priority, které kritéria jsou pro něj nejdůležitější, a podle toho vybírat.
oprava - "k clanu ... " misto nuvi jsem myslel zumo samozrejme
acALIEN - nechapu co gamina nestiha - treba ve ctvrtek jsem mel moznost jet v aute se zaplym zumem 660 a soucasne kolegy TomTom go 750 v te nejlepsi verzi... kdyz hodne privru oci tak jsem ochotnej uznat ze kazda ma sve klady a zapory... (jinak za mne je samo garmin vitez). a to nemluvim o garmin nuvi 3790 ktera je pro mne (pokud bych chtel jen navi do auta) uplna spicka. Kupoval jsme ji ted kolegovi v praci tak vim o cem mluvim.
Jo a zajimalo by mne jak se tom tom (a jini) stavi k mapam rumunska ukrajiny nebo egyptu, ktere jsem mel moznost letos u garminu vyuzit
k článku - skoro bych si myslel že nuvi jen neumi optimalizovat body kdyz je pridam do trasy - ne ze by sel dat jen jeden prujezdni bod. Aspon tak to mam u garmin tx v MDA - proste kdyz tam pridam pri ceste z prahy do brna jihlavu a pak Kolin - tak mne veze praha - jihlava - kolin - brno... zatm co vyssi verze to optimalizujou a kolin s jihlavou prohodej...
Asi na to mame opravdu jiny nazor. Vasi praci nespinim. Jen jsem svuj nazor vyslovil, na coz mam, predpokladam, v otevrene diskusi, pravo. BTW uz jen to, ze ta navigace ma otresnou grafiku, naprosto zaostavajici za konkurenci je fakt, ktery jste mohli zminit.
Hezke svatky.
acALIEN: plácáš nesmysly. Přestaň špinit naši práci a vymýšlet si věci, které nejsou pravda. Už to sakra pochop, že provoz serveru nestojí na těchto článcích. Proč bychom to dělali? Lidi to nebudou potom číst, když bude vše pozitivní. Chceš si přečíst placený článek? Jdi do sekce FIRMY, tam jich je spousty. Nemáme problém napsat negativní článek, když to je pravda a pokud se to té firmě nelíbí, tak se ukončí spolupráce: viz. Yuki a další.
Jarda Ducháček.
Tak to bych tě chtěl teda vidět, jak to uděláš
Zřejmě ne jinak, než že vyřízneš kousek matroše, aby šel zapojit kabel. Ale to ještě neznamená, že ten držák bude aktivní. Což by mi neva, i zümo 220 má dobíjení takhle řešené. Ale tobě příjde normální něco řezat/kutit na novém výrobku? Sám píšeš kup si...Tak proč se mě ptáš, co bys chtěl k TT dokupovat?
No a proč kupovat jinou navigaci, když ta jedna zvládne jak auto, tak moto. Ale ty si raději kup dva samostatné přístroje a namontuj na ně ty loňské diody. Přeji ti hezký den, Vánoce a mnoho nových diod pod stromečkem
Pete Biggy aktivni drzak si zhotovis za 2 minuty sam z pasivniho, jesti chces navigaci do auta, tak si kup univ. drzak, nebo jinou navigaci
. Vsechny diody jsem vykoupil uz vloooni
To acALIEN: Mno tak k TT Rider 3 třeba takový aktivní držák, který je pro mě nezbytný. Protože jinak GPSku prostě nejde nabíjet. Dále, pokud ji budu chtít použít v autě, tak ji uchytím jak? A rozsah nainstalovaných map mě příští rok v Norsku asi těžko někam navede
Samozřejmě, ještě jde (byť s obtížema) sehnat Ridera 2 s větším obsahem příslušenství, ale cena je už úplně jinde.
Takže tak, do Tesca pro diody si zajdi sám, určitě na tebe nějaké zbyly
kojot : ja na to nemam cas, ver mi. Neber to jako kritiku tve prace, napsal sji to dobre, jen je zde proste evidentni, ze to k vam tlaci Garmin v ramci marketingu, ke vsemu ted jeste pred vanoci ze, nekritizuju to, je to normalni postup, vsichni to delame :), jen jsem si rejpnul, nemyslim to spatne, ja jen porad rikam, co si myslim a hlavne porad rikam pravdu, nekdy i ve chvilich, kdy okoli pravdu ani slyset nechce :). Samozrejme chapu, ze z neceho musite zit. Recenze je nezaujata, i kdyz Garmin je oproti TT srot(na moto), a v autech ho nepouziva snad nikdo,protoze proste ,,nestiha".
acAlien: máš možnost..
Prestante delat placeny recenze a zacnete delat recenze kluci.
Pete Biggy a co bys chtel k TT dokupovat :)? Diody z Tesca?
Clanek - jo zajimave predstaveni. Pokud jde o mapy v PL tak tam mne v roce 07 honila navi po polich a lesich tak, ze jsem nasledne kazdy usek "konzultoval" s papirovou mapou.

Jinak Garmin - pro mne spicka. Mohu srovnat jen s TomTom a Mio. S miem mam jen tu zkusenost ze je uplne blbe
tomtom je dobry kdyz nechci nic vic nez natukat cil a slepe jet za sipkou (jakekoli online upravy trasy, prohlizeni mapy, priprava cest doma na PC atd bud nejdou nebo strasne blbe a slozite)
Garmin je pro mne vitez - ale 100% spokojenej s nim muze asi byt jen clovek ktery chce vic nez jen jet za sipkou...
Pete Biggy: No at jsem zkoušel cokoli na řidítkách víc než jeden průjezdní bod nešel navolit. Pokud to jde v PC to netuším. Ale "naživo" mě to prostě nešlo.
PECHY: Nepsal jsem, že nikdy nespočítal ideální trasu. Stalo se to asi 3x nebo 4x. A vždy u "polňaček" jen jednou přes okliku na Liberec, možná jsem dal moc velkou objíždku..
ALL: nevim proč vám, ale mini USB sem nikdy nezaznamenal, že by zlobilo ani u starších navigaci od Garmina. Nemám problém otestovat i jakoukoli jinou značku, pokud mi ji dovozce či prodejce k testu nabídne. Picodas/Garmin je v tomto hodně vstřícný.
Já to kupoval tuším v listopadu za necelých 2500. Našel jsem nejlevnější eshop a tam jsem to koupil. Holt výhoda výrobku, který se doprodává
bylo to ale bez aktivního držáku na moto. Ten sem sehnal za litr + doprava. BT modul odzkoušený nemám, páč BT ani nechcu - prozatím. Pro mne to jsou vyhozené prachy. Proto mi ani nevadí, že Becker BT nemá.
Jinak já to mám se zárukou. Teda ta je daná dle zákona..
Tak za mě, pokud GPSku na moto, tak jedině s BT. Sluchátka s drátem to fackt nee
Máš ten "trik" s BT modulem na kartě odzkoušený? Jinak co se týče cen, našel jsem nejlevnější za 2850,-, ale s neznámou dostupností (další až za 3700, nejdražší s pár příslušenstvím za 8800!). Každopádně je podezřelý cenový rozptyl. Za těch 2500 ho seženeš kde? Je to s veškerým základním příslušenstvím, zárukou a vším co k tomu patří? Když k těm připočtu aktivní držák a tu kartu, jsem na zase na 5500 kč. Každopádně dík za tip s tím BT, ještě to zvážím
Ahoj Peťo. Máš pravdu, mám "krokodýla". Předtím jsem jezdil Garmin Nuvi 350 - auto navigace. Ale u toho mi po roce a půl odešla baterka. Proto jsem zvažoval jak dál - oprava za 1250,- mi přišla zbytečná, když pořizovací hodnota byla 2000,-. Původně jsem chtěl Zumo 550, jenže tam je cena úplně jinde a ty prachy raději procestuju s papírovou mapou na nádrži.
Pokud vůbec. JAsně, ve městě ideální věc, ale jinak...
Ale uznávám, že třeba u Nuvi 350 ten displej byl parádní.
A to nikdo jiný nenabízí. Takže na asfalt iGo, které hodně lidí chválí a do lesa rastrové mapy. Jinak samotný soft Beckera je upravený soft právě iGo. Takže tak za mne.
Absence BT se dá pořešit formou Mikro SD karty, na které je nahinstalován BT modul. Jen cena je 1600 +-. Osobně to budu řešit jako u bývelé Nuvi 350 - klasické sluchátka s káblíkem
Co se displeje týče. Za běžného počasí jsem viděl vše. Jasně, když mi do toho napralo přímo slunko, byl jsem v dupě, ale kolikrát taková situace přijde - zas tak často do navi nekoukáš. Ke všemu já to mám přimontované na držáku RAM, takže to jde natočit tak, že slunko až tak nevadí
Pro Beckera hraje hlavně cena - pořizovací cena Beckera je cca 2500,- což jinde nenajdeš. No a poslední a největší výhodou je že Becker jede na WinCE Core 5.0, takže si do toho nahraju jakýkoli navi soft
To Daliss: Jestli máš na mysli "Krokodýla" tak toho jsem taky zvažoval, ale právě absence BT mi příjde s ohledem použití na mašinu jako zcela zásadní nedostatek. Jak to teda řešíš? To by mě zajímalo, speciálně u tebe jsem zvědav s čím příjdeš. Dalším velkým - je u Beckera displej. Když ho kritizují u Züma, jak by asi tentýž člověk hodnotil Beckera
A co se týče ceny, tak v současné době je rozdíl cca 2500 kč. Když vezmu v potaz, co musím k Beckerovi resp. TomTomovi ještě dokoupit za příslušenství, jsem minimálně na ceně Züma 220 spíše na vyšší částce. Tímto nechci vůbec bránit Garmina, sám ještě zvažuju pro a proti, ale lepší varianta pro mé potřeby se mi moc nerýsuje. Sám mám ale ze způsobu samotného navigování Garmina trochu obavy. V tomhle bude TomTom určitě a možná i Becker lepší.
Garmin má jediný plus v možnosti nakoupit si mapový podklady za nesmyslnou cenu,který budou navíc stejně k ničemu.Za mě TT,kompas a mam doma pár tisíc plus...
Mám TomTom a max spokojenost ve všemožném počasí i podnebí..
Garmin jsem měl je to pomalý louda, TomTom je fajn měl jsem ho 2 roky a teď jsem přesedlal na iGo mapy
a jsem velice spokojen. Garmina bych si vzal opravdu jen v nouzi.