Passo Stelvio 2012

Tak jsem se konečně dostal k sepsání průběhu toho “výletu“ ITL/AU/SWISS - s krásnou cílovou destinací - Passo Stelvio

Tak jsem se konečně dostal k sepsání průběhu toho “výletu“ ITL/AU/SWISS - Passo Stelvio 2012
Destinace : AU, ITL, SWISS
Účastníci: dva kucí, dvě hol…. motorky
Tak jsem z kraje roku 2012 začal plánovat výlet do hor.... Kam jinam než alpy a jasněji cíl .... Passion Stelvio ... k tomu ještě malej, nanapadnej plán.... Soukr věc která vzala zcela jinej zvrat ... Ale nakonec jen dobře ;-)
Tak při plánu se počítalo s přesunem s partnerkou do rakouska a pak dál a dál... A ejhle změna...že ať jedu sám.
Nelenil jsem a tady na motorkařích poptal a číhal na parťáka na 14ti denní vyjížďku :-)
Slovo dalo slovo a zrodil se “nový plán“ se stejnou cílovou destinací a novým parťákem na skvělé Yamaha XV 1900 Midnight Star. Jen se to pokrátilo na týden...dík situaci doma, která nakonec vzala nečekaný a špatný směr :-(

První den

První den přesun ze severních čech jeden stroj a z Olmiku druhý na treffpunkt v rakousku u Welsu na jedne z benzinek JET a pak šupem k pani Embacher na sjednané ubytování na Zell Am See (18€ za hlavu na noc).
Tady na cestě přišli první dojmy...nevím jak Liborovi, ale mé byly fajn, jen jsem si říkal, jak asi ten “krakonoš“ ten parník bude tahat těma kopcema....budu asi čekat na horizontech :-) ... ALE ČUMĚL JSEM JAK VYVORANEJ-ROZJEZDIL SE TAK, že i když já coural stupacku po zemi a hnal to celkem svižným tempem navrch, nepustil mě od sebe víc jak na dohled mezi zatáčkou....tady teda klobouk (a že ho nosí :-)  ) dolů !!! Večer proběhla výborná večeře vedle penzionu pani Embacher, doporučuji zdejší cibulovou a spíž ;-)
První den tedy za slunného a příjemného počasí cca 568 km příjemná vyjížďka.

Druhý den

Druhý den už plánujeme “flákání“ po zdejším okolí....Libor to nechává na mě, že prý mám jeho důvěru :-)  ...jen polemizujem, kde že jsme co slyšeli za zajímavé destinace v okolí a kombinujeme to s posledním vydáním knížky alpského průvodce a dáváme dohromady vyjížďku na dnešek....
Cíl je na světě okruh z průvodce s průjezdem tzv. Orlím Hnízdem (1834 m)..tady tedy výjimečně pod mrakem, takže nahoru jsme nejeli...
Takže dnes výborných 303 km za, jak jinak, než slunného počasí...
Večer jak jinak, než u bajecne večeře, bylo opět plánování na další den a tentokrát hlavním cílem bude přejezd do další destinace a sice poblíž Passo Stelvio.

Třetí den

Třetí den přesun přes Brennero, Passo Giovo (2094 m) a cílem volíme malé italské městečko jménem Sluderno, kde během chvilky máme penzion s balkonem a parkováním přímo pod ním....vítečně :-)  Cena za nocleh je sice téměř stejná ( 17,5 € na hlavu za noc), jako v rakousku, ovšem bez snídaně a úroveň pokoje je znatelně horší....holt ital a práce nejdou moc dohromady ;-) ,ale zase jsme kousek pod Stelviem...
Večeře v blízkém městečku Prato Allo Stelvio nás nečekaně sloučila na jeden stroj, páč Libor toužil po pivečku...takže pizza a zlatý mok :-) byly to pravé...jméno pizzerie už dohromady ale nedám, ale příjemně jsme tu popovídali s jednou polkou, která tu žije už několik let a pracuje v hotelu kousek pod Stelviem...prý je tu skvěle...
Pro dnešek tedy pěkných 320 km za příjemného slunného počasí.

Čtvrtý den

Čtvrtý den od rána číháme na lepší počasí...ale to nám nějak nepřeje, i jsme vyjeli a po chvíli se vrátili..začalo pršet...takže po “O“ padne rozhodnutí..jedeme ať se děje, co se děje...přijeli jsme kvůli Stelviu tak tam musíme. Vyjiždíme okolo druhé hodiny, sice za nepřízně počasí...prší, mrholí a je zima, ale s velikým odhodláním že nás to nezlomí....hurá na Passo Stelvio (2757 m) ...Díky počasí je tenhle nádhernej mega kopec skoro prázdnej a jede se přímo božsky :-) ... Nakonec nám tu a tam vykoukne i sluníčko, takže ve finále super den. Dali jsme si to ze Sluderna nahoru, dolů na swiss stranu kam až se nám to líbilo...až na rovné silnice, obratem zpět nahoru a pak ještě tu druhou italskou stranu do Bormia a pak zasejc kalupem nahoru....když už tu jsme, tak jsme se povozili ;-)  a upřímně, i v tom počasí, nebo právě díky němu super. V lehkým mokru a jen s občasným mírným deštěm téměř volná cesta, žádný pařák, takže max otevřené větráky na hadrech... Libor s parníkem se zase držel, i když v těch uzavřených vracečkách jsem ho obdivoval ještě víc !!!! Bylo znát, že je pánem svého stroje ;-) .... Na druhý den jsem uznal sám, že to byla fuška, protože sice jsem už něco málo najezdil a Alpy jedu asi po páté, ale prvně mě bolí klíční kosti, to jsem dosud nezažil :-) ....akcelerace/brzda a pořát dokola, tak z toho to faakt bolí :-)  ale jak Libor říká, dokud nic nebolí, jako bych nejezdil :-) Pro dnešek tedy nějakých 153 km v sedle...v čistých kopcích s prevysenim asi 1800 metrů :-) nahoru a pak dolů ...

Pátý den

Pátý den chceme ještě něco najezdit tady v okolí,takže u snídaně plánujeme s průvodcem v ruce a máme okruh směrem na sever. Po pravdě nám už od rána počasí moc nepřeje....fouká..mží skoro až prší, ale mi se nedáme :-) ... bereme teplé oblečení a razime pryč ze Sluderna .... ;-)
Naplánovali jsme si podle průvodce takové menší kolečko okolo jezera Resia, k nejvzdálenějšímu místu vyjížďky, městečku Brunau a přes Passo del Rombo - Timmelsjoch (2509m.n.m ) kolem Merana zpět do Sluderna a po pravdě jsme se moc netrefili do počasí :-) z první poloviny vyjížďky, pak už to bylo dobré.  A na cestě zpět jsme kousek před Sludernem věnovali péči naším strojům a umyli je pěkně na wapce a hurá zpět .... Pak rychle večeře ve zdejsi pizzerii...

Shrnuto pro dnešek tedy pěkných 260 km.

Šestý den

Šestý den máme v planu přejezd zpět na Zell am See zpět na ubytování k paní Embacher. Pro dnešek trasa naruby oproti třetímu dni s menším navýšením na 360 km.

Sedmý  den

Sedmý vyjížďka údolím Vienhhofenu až do Lengau pro dopoledne. Počasí bylo super, jasno teplo, takže jsme jeli jen v džínech a moto bundách...
Odpoledne se nejak pokazila nálada a tak padlo rozhodnutí, jedu na Krimmler Wasserfälle (Krimelske Vodopady) ... v okolí krásné zatáčky nahoru na vyhlídku na vodopády... doporučuji..Ještě že Libor jel nakonec se mnou…jízda byla o to civilizovanější …
Za dnešek naklouzáno cca 200km, spíš na pohodu za skvělého počasí :-)

Poslední sedmý den nás čeká už jen přesun k domovům.. Po brzké snídani jsme vyrazili, rozdělili jsme se někde v rakousku, kdy já valil na sever a Libor to valil více na východ rakouskem a pak Olmik :-) ... Někde při průjezdu rakouskem jsem ještě oblékl nepromok vložku do bundy, páč začalo pěkně lejt...ale dalo se i jet :-) poslední den krásných  570 km
Celkem tedy 2734 km v 8 dnech :-) super
..... tak konečně jsem se dostal k tomu, dopsat tahle moudra a dát je sem, co by motivaci pro vyjížďku. ...