sumoto_listopad



Z Moravy do Slovinska, Italie a pres Faaker zpet

Mista ktera jsou urcite mnoha motorkarum znama, nicmene mozna zde najdes neco co te zaujme nebo pomuze planovat kam se podivat na jedne z tvych cest.

Kapitoly článku

Kolem cest do Slovinska a Italie uz toho bylo napsano spousta. Mozna te par mist v clanku zaujme a pokud mas rad(a) nejen cestovani na moto, ale i poznavani novych mist a historii, tak ti treba da inspiraci kam se podivat.

Kratce po oslave 45 narozenin nastal konecne den kdy jsem se vydal smer Rakousko. Sedlam  Intruder C800. Jasne, je to osmikilo a chtelo by to neco pres litr, ale celou dobu co tuto motorku mam, me nezklamala. Troska vic razeni, ale 60-litrovej bag prigumycukovanej na sedadle spolujezdce, stejne tak i stan a karimatka na nosici, a mych 110 kg zvlada naprosto v pohode.

Jelikoz jsem (jako obvykle) vyrazil se zpozdenim, priznam se, ze jsem to pustil z Brna az do Dullach v Rakousku naprosto nesportovně po dalnici a prvni noc stravil v kempu Stausee. Trosku drazsi, nicmene pekny, klidny a cisty kemp u jezera. Za noc pocitej asi 20 EUR pokud se tam rozhodnes prenocovat. Vecer, v okoli nic v dohledu, takze varic a jidlo z konzervy. Par jich vezu, prezit se na tom chvilku da, ale zivit se s tim kazdy den, to ani omylem.

Druhy den rano uz to zacalo byt veselejsi a konecne zacala regulerni cesta. Z Dullach jsem se vydal do Slovinska, do Bled. Krasne misto. Urcite doporucuju projet to pres Kranjska gora, severni casti Triglav. Pro typ jezdce ktery se pri jizde kocha, idealni cesta. Za videni stoji urcite hrad a sjet si posedet k jezeru na nejaky to uz normalne uvareny jidlo. Ceny ve Slovinsku jsou velmi prijatelne a po celou dobu jsem se setkal jen s pozitivnim pristupem mistnich lidi. Na prohlidku Bled staci tak pul dne. V druhe pulce dne rozhodne stoji za to dojet si do nedaleke soutesky Blejsky Vintgar. Zhruba hodina a pul tam a zpet kolem vodopadu a reky plne pstruhu stoji urcite za podivani a projiti. Vsechno nechavam po ceste na motorce a nikdy se mi nastalo, ze by se nekdo dotkl me helmy nebo bundy (a po pravde receno tahat tezkej klasickej kozenej krivak kterej ma i s charnicema asi 4 kg se mi fakt nechce). Je pozde odpoledne a je cas vyrazit dolu do Trieste. Opet jsou dve moznosti, bud to strelit po dalnici pres Ljubljanu coz je tak hodina a pul cesty nebo stejne kilometrove, ale casove dvojnasobne dlouha cesta smer jihozapad pres Triglav, rozhodnuti je na tobe (jasne ze ta mimo dalnici je lepsi).

Jako misto kde zakotvim stan na par dnu, jsem si vybral kemp Obelisk kousek nad Trieste. Nijak zvlast detailne cesty neplanuju, proste google maps, vyhledat v lokalite kemp, podivat se na bodove hodnoceni a hotovo. Musim rict, ze toto byla skvela volba. Noc te tam vyjde asi 15 EUR komplet. Klidny, jednoduchy a cisty kemp, kde v mistni hospudce ktera je soucasti kempu dostanes snidani, obed a veceri. Pani ktera tam vari si zaslouzi obrovskou pochvalu a protoze to svoje stodesetikilovy hanacky telo zivit musim (a nemusi to byt zrovna konzervama), beru to jako prijemny bonus. Z Trieste se da dostat v podstate vsude, kde me to zajimalo, pomerne jednoduse. Prvni den po prespani v Italii jsem se vydal do Ljubljany. Rozhodne stoji za projiti. Motorka v pohode zaparkovana kousek od historickeho centra, na hrad lanovkou za par EUR a vyborne jidlo pod hradem v jedne z mnoha restauraci. Na projiti historickeho centra staci opet tak pul dne. Po ceste zpatky do Italie jsem si vybral jako zastavku hrad Sneznik, ktery stoji urcite za prohlednuti. Vsechny cesty ktere projizdim jsou plne zatacek, prevyseni, no proste dokonale na "kochani". 

Dalsi den a zase zpet do Slovinska, tentokrat smer Postojna na jeskyne a hlavne hrad v Predjama. Cesta uzasna, hrad skvely, no a jidlo v restauraci pod hradem velmi uspokojujici. Idylka trva tak nejak do druhe hodiny odpoledne, kdy me chyta bourka a privalovy dest po ceste zpatky dolu. Zadnej nepromok a podobne. Jezdim klasika, vysoky kozeny boty, rifle a krivak, zadna navigace. Asi po dvou a pul hodine kdy se celou dobu ujistuju tim, ze jak rychle bourka prisla, tak zase odejde, skutecne odchazi. Dalsi "zajmave" zjisteni bylo, ze asi 150 metru za zatackou je mala vesnice kde se dalo v pohode schovat, a dvou a puhodinove pleskani velkych destovych kapek o holou hlavu bylo zbytecne. To stejne se samozrejme opakuje v Postojna, jen s tim rozdilem, ze velmi intenzivni privalovy dest trva skoro tri hodiny. Na to, ze to bylo jedine odpoledne, kdy mi za cely tyden prselo, to beru uplne v pohode.

Den poznavaci posledni, tak jen nekam po okoli. Stacilo sjet asi 10 km serpentiny dolu do Trieste podivat se do historickeho centra na pamatky. Na Trieste opet staci tak pul dne a tu druhou jak jinak nez stravit na silnici ktera lemuje pobrezi. Pocasi nadherne, da se jet jen v tricku a prvni zastavka podle rady na zámek Miramare a mistni zahrady, neskutecne pekne misto ktere stoji za prohlidku. Uplnou nahodou jsem objevil dalsi mensi hrad jmenem Duino dal po ceste u pobrezi. Objevovani bylo dost a opet na zaklade rady mistnich nejlepsi plaz kde se da odpocinout je v Sistiana. Prijemna oblazkova plaz s lehatky, slunecniky a barem.

Den posledni, veci nacpane v bagu, stan slozeny a prigumycukovany na motorce a smer na vehlasny Faaker pres Bled a severni casti Triglav. V oblasti kolem Bled uz potkam stovky motorek, povetsinou HDecek ucastniku kteri na Faaker prijeli o par dnu drive. Pro me to bylo poprve, kdy jsem se na Faaker prijel podivat a musim rict, ze je to monstrozni akce. Klobouk dolu pred vsemi konstruktery a staviteli stroju HD, jsou to skutečně impozantni stroje a videt tisice naskladane v radach nebo videt a slyset stovky projizdejici kolem je opravdu zazitek. Muj osobni nazor je, ze Faaker je monstrozni a skvela akce, kterou si uziji vsichni kdo cestuji ve skupinkach. Pokud tam clovek prijede sam, tolik zabavy si neuzije, nicmene stoji za to tam nejaky cas stravit a nasat atmosferu a trochu tech exhalaci ze vsech stroju ktere porad jezdi okolo jezera.

Co rict na zaver? Zazitku spousta, zadny problem nenastal a pristi rok zase zpet, jeste tolik mist ktere se v techto koncinach daji projet nebo se vratit na mista kde si jizdu clovek skutecne uzije. Suma sumarum precteno a podrzeno, osm dnu na motorce, spani v kempech ve stanu, necelych 2000 km a prisunem potravy ktera pokryje potreby prumerneho hanaka vyjde cenove asi jako last moment all inclusive treba nekde v Egypte. Ale uznej, kdo by si valel sunky nekde u bazenu nebo more a vecer se venoval spolecenskym hram, kdyz muze bez jakychkoliv omezeni jezdit a uzivat si svobody.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):


TOPlist