europ_asistance_2024



Tak trochu offroad v Rumunsku

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Targus (429) napsal 27.08.2018 v 22:39

Dněprák

úplně správně byste měli mít možnost ten chladič odstavit, protože pokud přes něj fičí všecek olej, nepůjde to moc zahřát, anebo to bude trvat o dost déle, což taky není dobře. Tímto způsobem byla řešena T 148, měla možnost přiškrcení oběhu oleje přes chladič.
Pokud by se k chladiči přidal ještě větrák, zvedla by se účinnost asi o dalších 50 - 100 % podle použitých komponentů.
Já jsem na T. přidal malý ventilátorek přes posměšky ostatních a výsledek byl ohromující, teplotu jsem byl schopen sundat z obvyklých letních 180 na 130.

peklo2 (0) napsal 27.08.2018 v 21:36

Nazdar hosi.paradny vylet.klobuk dole nad tymi sajdami.date sem trasu?isiel by som si to prejst pokial sa to este da.

Dněprák (16) napsal 27.08.2018 v 09:06

Targus - možná se budeš divit, ale zatím jsem neviděl ani u jednoho Urala nebo Dněpra chlazení chladiče pomocí ventilátoru. A uchladí to pouze tím, že olej jde do chladiče a nebo mají chlazení vodou a chladič.

Dněprák (16) napsal 27.08.2018 v 08:55

Targus .- zapínám je ručně podle teploměru a podle toho, jaký je terén. Pokud je předpoklad, že by mohlo dojít k přehřívání, zapínám již před vjezdem do takového úseku..

Targus (429) napsal 27.08.2018 v 08:42

Dněprák

ještě technická
Ty ventilátorky zapínáš růčo podle teploměru, anebo je máš zapojené přes termospínač?

K chlazení motoru olejem - pokud chlapi pustí olej jen přes výměník a nepřipojí k tomu vrtuli na elektriku nebo nějaký mechanický pohon, je to o ničem. Jezdil jsem v práci pár let s Tatrami a na vojně s Ventrou PAD - 3 s přetěžkou skříní plnou vercajku a náhradních dílů. Ventilátory a výměníky tehdy nebyly tak dostupné, jako dnes, ale pokud se člověk překonal a něco zbastlil, výsledky byly velmi dobré, ať už v zimě kvůli vytápění kabiny, anebo v létě s takřka klokotajícím olejem.
Jinak olej nám chodil až skoro ke dvěma stovkám, ale za cenu poměrně rychlé degradace. Při teplotě 190 začaly postupně odcházet jeho mazací vlastnosti do kytek už po 100 motohodinách. Byl jsem tehdy mladý, chytrý a krásný a hlavně plný "úžasných" vědomostí z průmyslovky, takže jsem zkoušel dělat i analýzu oleje, ovšem soudruzi jaksi neměli příliš pochopení pro můj zápal.

Dněprák (16) napsal 27.08.2018 v 07:09

Targus - vzhledem k tomu, že zatím všichni co upravovali chlazení Dněpra nebo Urala šli cestou chlazení oleje pomocí chladiče , rozhodl jsem se vyzkoušet chlazení vzduchem. To se mi zdálo na rozdíl od kapalinového chlazení jednodušší a když to fungovalo na PV3S, tak proč by to nešlo na Urala.
Výsledek byl dobrý, protože tam kde se JIrka dostal na teplotu oleje 130 st., nepřekročil jsem 90 st.

Samozřejmě, že vlastní provedení by šlo ještě zdokonalit, aby vše vzhledově pasovalo k motoru jako by tam to chlazení bylo již od výroby.
Ale šlo mi o to jen aby chlazení bylo funkční a to je.

Simitom (119) napsal 26.08.2018 v 22:48

Klobouk dolů. Tolik energie a odvahy. Super

Targus (429) napsal 26.08.2018 v 20:05

Dněprák
A protože mým hobby je udílení cenných rad (všichni, kdo mě znají, začnou okamžitě zběsile kličkovat, když jen otevřu hubu), zdarma udělím radu, kterak vylepšit jízdní vlastnosti takového vozidla, jako je motka se sajdou.
Na podlahu sajdy přikurtovat bečku piva, případně vhodně rozmístit pár desítek plných lahváčů, které lze po vyprázdnění lehce naplnit čímkoli jiným, a tak výrazně nenarušit vymakané jízdní vlastnosti těchto pekelných strojů.

Targus (429) napsal 26.08.2018 v 19:59

Dněprák
Dalo by se něco málo připsat o vašich chladicích úpravách, anebo sem hodit pár fotek? Popravdě řečeno, čekal jsem něco málo v galerii, ale nějak jsem si nevšimnul...
Sajdu sice u motky nemám a ani neplánuju, protože se mi líbí, že chodím prozatím po svých a dokonce i bez hole či jiných vymakanějších pomůcek, jako jsou různé protézy, vozíky a výtahy, nicméně duší jsem zlepšovatel (čti poloprofesionální bastlíř) a odkojenec pravých československých výrobků zn. DODO (dodělej doma), takže mne všechny možné úpravy zajímají a inspirují.
Jinak za cesťák i fotky pochvala a jednička s hvězdičkou - hlavně teda za tu příšernou dřinu, kterou jste absolvovali.

Dněprák (16) napsal 26.08.2018 v 16:37

jaro 27 : Třetí kolo je určitý druh jistoty pokud není právě ve vzduchu. Byly okamžiky, kdy to bylo na hraně a čekal jsem jestli kolo půjde ještě výš a nebo se včas vrátí na zem. Pokud je sajda prázdná o takové chvíle není nouze.

majki.t (3) napsal 26.08.2018 v 14:14

Úžasné

jaro27 (78) napsal 26.08.2018 v 13:43

"Tak trochu offroad v Rumunsku", nemalo sa to volať Rumunský Dakar???
Keď vidím jazdiť trojkolku po dvoch kolesách, som v rozpakoch, či to tretie koleso je nadbytočné, alebo je to určitý druh istoty.

dydzej (-3) napsal 24.08.2018 v 16:18

paráda hustotárium

zdeněk800 (0) napsal 24.08.2018 v 16:02

majky72 (131) napsal 24.08.2018 v 14:46

Krasa naozaj ste si to užili, ja som mal to štastie prejs si hory vo fagaraši a transalpinu ešte v dobach ked tam nebol asfalt a okrem nas na bajkoch tam bolo len zopár polskych offroadov a niečo malo rumunskych dacii dokonca na trase čo ste išli deviaty deň sme za cely deň nikoho nestretli a ani len vyjazdene to tam nebolo, tie hory su krasne len sa obavam že dlho už nebude trvat az to tam začne unia zatvarat a obmedzovat pohyb a uz nikdy to nebude ako ked tam viedli len hlinene cesty v horach . Inak stym jazdenim v terene kde kolko raz ste ani neverili že to vijdete som teraz zažil v Bosne, často mi stahovalo zadok ale nakoniec som bol štasny ked som prisiel niekde kde bolo krasne klud a nadherna panorama a vedel som ze to trapenie stalo za to

lopata75 (111) napsal 24.08.2018 v 10:36

Moc hezký a netradiční... 👍

31081 (670) napsal 24.08.2018 v 08:22

Super

mildafleck (-5) napsal 23.08.2018 v 22:09

Smekám poklonu

RT01 (0) napsal 23.08.2018 v 11:57

Moc hezké Rumunsko je super

pavelgsxrv (10) napsal 23.08.2018 v 10:37

moc pěkné chlapy klobouk dolů . To bych asi sajdou se J 350 nedal co

sseba1 (13) napsal 23.08.2018 v 09:14+1

Kde je vůle,tam je cesta. Tady bylo hodně vůle



TOPlist