Rumunsko 2011: Karpaty skrz naskrz

Po osmi letech, kdy jsme dovolenou na motorce trávili hlavně v Alpách či západní Evropě, kdy si začnete pamatovat i záludnosti některých zatáček na těch nejhezčích úsecích Itálie, Francie a Rakouska, zkrátka když Alpy již nepřinášejí ten správný zážitek, ale staly se jakýmsi stereotypem, jsme pro rok 2011 usoudili, že nastal čas výrazně změnit směr a charakter našich motodovolených.

Jako začátečníci ve směru na východ jsme nastudovali co se dalo, vození výbavy na spaní v kempech i mimo ně, přípravu jídla a celkově větší splynutí s přírodními krásami okolí, nakoupili pár věcí do výbavy a stanovili si za cíl projet rumunské Karpaty od severu k jihu. Nejžhavější téma v zimním období byla otázka zda změnit naše stroje, nebo to dáme na našich TDMkách. Chvíli to vypadalo na změnu, chvíli ne a tak se to táhlo řadu měsíců. Měsíce to byly vcelku příjemné, protože jsme je trávili oblézáním obchodů zastupujících mnoho výrobců motorek a zjišťovali, porovnávali, velebili i kritizovali. Nakonec jsme zjistili, že ty naše stroje stejně vyměnit nedokážeme. Prostě je na to máme příliš rádi a nevěříme zažitému názoru, že to nejde na ničem jiném než na Géesech. Takže jsme ještě zakoupili kufry a nějaké drobnosti na moto a nezbývalo než nedočkavě čekat na námi zvolený termín výjezdu.

1. den - úterý 31.5.2011

Praha, Brno, E50 Uherský Brod, Starý Hrozenkov, Bánovec, E572 Prievidza, Zvolen, E571 Lučenec, Tornala, 26 Putnok, Miškolc, Lillafüred, 668 km.

Odjezd z Prahy 6:00. Cesta v pohodě, okolo Uherského Hradiště a přes Buchlov je to parádní svezení. Slovensko je také moc hezké, ale my jedeme a jedeme. Maďarské roviny nic moc, začíná se dělat vedro (skoro 30 °C), ale zase to pěkně odsejpá. Za Miškolcem začínáme hledat kemp podle mapy i GPS, ale několik kempů je zavřených, takže na spaní pod stanem rezignujeme a nacházíme hezký hotýlek v rekreační oblasti Lillafüred, moto pod okny a večeře na terase. Potom brzy do postele a odpočívat na druhý den.

2. den – středa 1.6.´11

Miškolc, 37 Szerencs, 38 Tokaj, Nyiregyhaza, 41 Levelek, 49 Mateszalka, Satu Mare, 19 Livada, Sighetu Marmatiei, 350 km.

V noci déšť, ráno krásně. Vstáváme v 6:30, jdeme první na snídani v hotýlku. Cesta maďarskou rovinou, oblast Tokaj – mnoho vinných sklípků, vináren, ubytování a čapích rodin na sloupech el. vedení.

Jsou tu velice útulné vesnice. Škoda, že jsme včera nedojeli až sem. Ale to bychom asi nevstali tak brzy. V poledne RO - Satu Mare. Dost moderní město, kde to hodně žije. Nečekali jsme tolik moderních a drahých aut a celkově tak západní vzhled. Pak to ale začne, silnice se horší a horší, díry jsou větší, jen čekáme kdy začnou odpadávat některé součástky. Odpoledne začíná pršet, čekáme 1,5 hod. u pumpy, nakonec rezignace. Špinaví a mokří hledáme hotel. Nakonec luxusní ubytování s večeří na terase.
Je po dešti a my jsme konečně v Rumunsku na které jsme se tak dlouho těšili. Stále nemůžeme uvěřit, že už je to tady a jsme zase po dlouhé době hrdí, že o svých snech jenom nekecáme jako ostatní, ale že si je dokážeme plnit. V tomto případě ne já, ale MY. Pro Tomáše to rozhodně nebylo jednoduché, opustit rodinu, byť na pár dnů, ale o to víc si to oba užíváme. Ten intenzivní pocit volnosti a svobody. Nevím nic o práci, o starostech a nepříjemnostech života v civilizaci. Večer sms domů – vše ok. A čistá hlava.