Na dvou kolech do Rumunska
Text: SPalu | Zveřejněno: 13.8.2024 | Zobrazeno: 18 719x
Kapitoly článku
Den 2: První potíže a cesta do Temešváru
Ráno jsem vstal brzo, čekala mě dlouhá cesta a musel jsem vše vysušit. Zlomil jsem konektor na nabíjecím kabelu, když jsem otáčel řídítky. Naštěstí se mi podařilo najít nový kabel v Györu. Po tomto malém dobrodružství jsem vyrazil rovným Maďarskem na jih. Večer jsem dorazil do Rumunska, konkrétně do Temešváru.
Po téměř 800 km jsem byl vyčerpaný. Ubytování jsem našel přes Booking v hotelu Alexandra, který má soukromé parkoviště a nabízí snídani. Večer jsem si koupil pivo Ursus Black, které připomíná Guinness. Líbí se mi, jak si lidé v jižních zemích užívají večery venku s rodinou, což u nás tolik nevidím.
Zajímavost: Temešvár
Temešvár, známý také jako “Malý Vídeň,” je město s bohatou historií a kulturou. Bylo jedním z prvních evropských měst s elektrickým osvětlením ulic. Město hrálo klíčovou roli v rumunské revoluci v roce 1989, která vedla k pádu komunistického režimu.
Den 3: Česká vesnice v Banátu
Dnes jsem si užíval 250 km v Banátu. Navštívil jsem české vesnice Svatá Helena a Eibenthal, kde jsem pokecal česky i slovensky, dal si pivo a guláš. Cesta podél Dunaje byla nádherná, Dunaj mě svou mohutností a krásou ohromil.
Při cestování podél srbských hranic jsem dostal radu, abych si nastavil rumunského operátora kvůli ceně za data a volání. Večer jsem se ubytoval v kempu Mala, který nabízí skvělé zázemí včetně kuchyně a rychlé Wi-Fi. Zítra mě čekají Karpaty, už se moc těším.
Zajímavost: Banát
Banát je historický region, který je známý svou etnickou a kulturní různorodostí. Česká komunita v Banátu je jednou z nejstarších a nejlépe zachovalých českých menšin v zahraničí. Vesnice Svatá Helena a Eibenthal jsou známé svou českou kulturou a tradicemi.
Den 4: Transalpina a neočekávané dobrodružství
Dnes jsem plánoval projet Transalpinu, ale zjistil jsem, že je zavřená až do 30. června. I přesto jsem se rozhodl prozkoumat alespoň první zatáčku, a nakonec jsem jel dál, očarovaný krajinou. Byl jsem tak ponořený do cesty, že jsem se ani neoblékl do teplého oblečení, což mě stálo pořádné vymrznutí.
Večer jsem našel ubytování v pensionu La Pădure, kde jsem strávil půlhodinu v horké sprše. Příroda v Rumunsku je úžasná.
Zajímavost: Transalpina
Transalpina je jednou z nejvyšších silnic v Rumunsku, dosahující výšky 2 145 metrů nad mořem. Byla postavena během druhé světové války německými vojáky a je známá svými úchvatnými výhledy a náročnými zatáčkami.
Den 5: Transfagarasan a setkání s medvědy
Dnešním cílem byla legendární cesta Transfagarasan. Cesta vedla kolem pevnosti Poenari, kde vede více než 1000 schodů nahoru. Cestou jsem viděl 10 medvědů a 4 medvíďata, což bylo opravdu působivé.
Potkal jsem bikery na BMW GS, kteří obdivovali mou motorku Royal Enfield 500 classic. I přes nepříznivé počasí a uzavřený tunel pod sněhem to byl úžasný zážitek.
Večer jsem sušil věci a připravoval se na další dobrodružství v Pastravaria Zavoi, kde si můžete chytit rybu a nechat ji připravit.
Zajímavost: Transfagarasan
Transfagarasan je jedna z nejznámějších a nejmalebnějších silnic na světě. Postavena byla na příkaz rumunského diktátora Nicolae Ceaușesca jako strategická vojenská cesta. Je proslulá svými serpentinami, tunely a úchvatnými výhledy.
Den 6: Hrad Bran a další bouřka
Dnes ráno jsem vyrazil k hradu Bran, známému jako hrad hraběte Draculy. Cestou jsem opět zmokl, ale už jsem měl systém na převlékání na benzínkách vychytaný. Hrad je opravdu krásný a expozice je věnována rumunské královské rodině a Draculovi.
Po prohlídce mě opět přepadla bouřka, takže jsem rychle hledal ubytování a našel penzion Forest Resort, který nabízel saunu a horké kádě.
Zajímavost: Hrad Bran
Hrad Bran, často spojovaný s legendou o Draculovi, byl postaven ve 14. století jako obranná pevnost. I když Vlad III. Dracul, známý jako Vlad Nabíječ, zde nikdy trvale nežil, hrad se stal populární turistickou destinací díky Bram Stokerově románu “Dracula”.
Den 7: Cesta přes Maramureš
Počasí bylo proměnlivé, ale příroda stála za to. Projížděl jsem krásné oblasti podél silnice DN15, kde jsou nádherné přehrady a soutěsky.
Ubytoval jsem se ve vesnici Botos v motorkářském kempu Zur Deutschen Eiche, který provozuje Němec na vozíku. Poskytl mi chatku a skvělou domácí večeři.
Zajímavost: Maramureš
Maramureš je region známý svými dřevěnými kostely a tradičním způsobem života. Dřevěné kostely Maramureše jsou zapsány na seznamu světového dědictví UNESCO. Region je také známý svými krásnými přírodními scenériemi a tradičními vesnicemi.
Den 8: Návštěva klášterů v Maramureši
Dnes jsem navštívil sedlo Přišlop a kláštery v Moisei a Barsana, které jsou opravdu nádherné. Oblast Maramureš je úchvatná a příroda je krásná.
Ubytování jsem našel v Satu Mare v servisu Aqua Apartment, kde mi pomohli utáhnout řetěz na motorce.
Zajímavost: Klášter Barsana
Klášter Barsana je jedním z nejznámějších a nejkrásnějších klášterů v Maramureši. Je známý svými dřevěnými stavbami a krásnými zahradami. Klášter, který je zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO, je výborným příkladem tradiční rumunské dřevěné architektury.
Den 9: Velké přesuny
Dnešní den byl ve znamení velkých přesunů, bouřek a překvapení. Ujel jsem 477 km, přejel celé Maďarsko a skoro celé Slovensko.
Věděl jsem, že pojedu přes Trenčín, takže jsem zavolal kamarádovi, který mě vzal na mistrovství ve vaření guláše a poskytl mi azyl.
Zajímavost: Trenčín
Trenčín je město na západě Slovenska, známé svým hradem, který se tyčí nad městem. Trenčínský hrad je jedním z největších hradů na Slovensku a nabízí úchvatný výhled na okolní krajinu. Město je také známé svými kulturními akcemi a bohatou historií.