Zářijové Alpy 2011
Text: Zmeši | Zveřejněno: 18.1.2012 | Zobrazeno: 22 775x
Už ani nevím, jak ten nápad vznikl, ale fakt, že nová motorka si žádá pořádně vyzkoušet, vedl k tomu, že rozhodnutí padlo záhy: Alpy. Původní plán vyrazit neděle až úterý vzal za své díky nepřízni počasí jak v Česku, tak Alpách, naštěstí se k tomu šéf postavil čelem a středa až pátek (21.-23.9.2011) to jistí:-) Díky následnému víkendu je tam pro jistotu rezerva, kdybych se někde zapomněl. Budu na to sám jen se svojí Mášou.
Kapitoly článku
Den 1 - středa 21.9.2011
(Luštěnice – Praha – Plzeň – Mnichov – Sauerlach – Holzkirchen – Bad Toezl – Kochel am See – GA-PA – Ehrwald – Imst – Wenns)
S čerstvě koupenou mapou a přípravou trasy pár dní před odjezdem vyrážím po deváté ráno směr Rakousko. R10 a následná dálnice neslibují žádnou velkou zábavu. Jelikož jsem ještě v Čechách zjistil minimální stav oleje v motoru, v Regensburgu raději hledám pro klid duše BMW Motorrad dealera, Na žádné benzince totiž nemají můj Castrol. Doplněno půl litra a frčím dál. Adrenalin v těle mi hodně stoupá při zastávce na jídlo a odpočinek před Mnichovem, kdy zjišťuju, že německá dálnice spolykala víc zadní gumy, než by bylo zdrávo. Kombinace teplého počasí, rychlosti kolem 160 km/h a tovární pneu Metzeler udělala své… K*r*a…! Preventivně předcházím dalšímu většímu sjetí středu gumy kolébavým stylem až po sjezd z dálnice kousek za Mnichovem…Tato situace mi nemůže zkazit přece dovču a je to „skoro“ zapomenuto, když míjím Kochel am See a projíždím první pěkný úsek mého výletu. Hezké vracečky jsou i přes týden středem zájmu dalších motorkářů. Většina motorek v Německu ani nepozdraví, Rakousko a Itálie je už něco jinýho, zde je naopak výjimkou, že někdo nezdraví. Skvělé pohledy na zasněžené vrcholky Alp se naskýtají při průjezdu kolem Walchensee. I když už jsem v Alpách párkrát byl (na motorce ale poprvé), pořád mě dostávájí ty šílený kopce obepínající průsmyky a cesty linoucí se mezi jednotlivými vrcholy. Radost pohledět:) Provoz je minimální celý den, co víc si přát. Míjím Ga-Pa, Fernpass. Ještě několikrát za celý výlet zastavuju, abych se podíval do mapy, kudma dál, často se vrácím, ale to k tomu patří – fotografickou pamětí nedisponuju. Pomalu se stmívá, končím ve Wenns, nacházím ubytování. Večeře, jedno pivko k tomu, skouknutí trasy na příští den a jde se spát.
Den 2 - čtvrtek 22.9.
(Wenns – Pillar – Prutz – Pfunds – Curon – Málles – Passo del Stélvio – Merano – Passo di Monte Giovo – Vipiteno – Brenner – Tulfes – Wattens – Schwaz – Fuegen – Zillertaler Hoehenstrasse – Zell am Ziller)
Druhý den začíná stejným počasím, jako končil ten první, vymetená obloha. Po poklábosení mou kostrbatou němčinou se švýcarským párem při vydatné snídani nasedám na motorku a vyrážím. Teplota lehce nad sedmi stupni nechává prověřit oblečení. Teplá vložka jak v kalhotech, tak bundě si vedou skvěle. Pouze přes den v údolí, kdy teplota přesahuje 20 stupňů, mám ze začátku občas problém s přehřátím organismu, naštěstí si za chvíli zvykám a nedám dopustit ani na zimní rukavice pořízené těsné před tímto výletem, hlavně pak při střídání úseků vysoko v horách s jízdou v údolích. Příjemný lesní úsek hned za Wenns je znepříjemněn štěrkem v zatáčce těsně před Pillerem. Sakra. Guma se naštěstí hned chytá. Uff. Takže opatrně dál. 
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz