Na Erzberg!

Jak jsme jeli na největší endurozávod v Evropě, Mekku všech evropských bahňáků, rakouské šílenství proložené, jak jinak v mém případě, deštěm!

Jelikož mám s deštěm na motorce již nějaké zkušenosti, viz mé předešlé cesty Z Ostravy do Mostu za 4 dny a Vlhká letní dovolená, byl jsem smířený s tím, že bude ch*át i tuto minidovču. Den před plánovaným odjezdem vesele prší a předpovědi na následující dny hlásí ochlazení místy až na 12 stupňů celsia (konec června). Předpověď pro městečko Eisenerz ze serveru www.yr.no vyšla na chlup.

Naplánováno bylo vyrazit ve středu po práci, po čtvrté hod. z Ostravy, sraz s bratrem v Olomouci na hlavním vlakovém nádraží a dopravit se k novomlýnským nádržím, někde tam zakempit a ráno vyrazit „nach Österreich“ a šmahem až na Erzberg.

Den 1 - středa 22.6.2011

Ráno v den odjezdu si to šmáruju do práce. Azurro, horko už v šest hodin ráno a mě to maluje úsměv na tváři, dnes nezmoknem! Kufry mám nabalené, motka nachystaná před barákem a já po práci už jen čekám na Warana (první účastník zájezdu). Měl přijet na vypůjčeném Diversionu z Opavy. Po 16té hod. měl být sraz v Ostravě. Waran měl vždycky potíže s časem a tak ani v 16:45 ještě nejsem nervózní. Když mi ale napíše SMS v 17:10 s textem „Vyrážím“, tak mě to celkem namíchlo, protože z Opavy je to minimálně půl hodiny a bratr volal 16:05, že už je v Olomouci! Po chvíli už tedy nevydržím čekat a vyrážím montovat kufry a tankvak na motku. Chci jet ještě do Tesca koupit „pepo“. Nakonec Warana potkávám na kruháči před Tescem. Na parkovišti se dovídám důvod jeho zdržení. Jak si krásně nabalil motorku, pokoušel se ji před garáží postavit na centrál, ježe tomu se to nelíbilo a v místě nášlapu se trubka prostě ulomila a motka si lehnula na pravý bok. Naštěstí nálož vzadu byla dost široká, takže zbrzdila většinu pádu. Tesco zavrhujeme a prcháme z přehřátého města na dálnici směr Olomouc. Dálnice ubíhá v pohodě, navzájem se občas předjedeme abychom zkontrolovali bagáž, ale vše je OK.
V Olomouci vyzvedáváme bratra, ten na sebe montuje svoji novou moto-kombinézu. Nezbytné rozlučkové foto, plačící ženy, sestry a matky a okolo čtvrt na sedm vyrážíme :-)  Chtěli jsme si cestu užít, kvůli nabranému zpoždění bohužel volíme dálnici směr Brno a dále pak směr Nové Mlýny. My dva s Waranem jsme celkem v klidu, ovšem bratr na svém XTčku trpí. Nejen kvůli ne příliš dobře fungující ochraně proti větru, ale také s bolestmi zad z práce. Z Brna jedeme po "dvojce" směrem na Bratislavu, v Hustopečích stáčíme na obec Strachotín, kam dorážíme něco málo před devátou hod. Ubytování nacházíme na jejím jihozápadním cípu v kempu Free Star. 3 lidé, 3 motorky, 2x stan = 280,-  Po nezbytném ubytování se vydáváme hledat nějakou tu nalévárnu, protože jsme po cestě notně žízniví. Nemusíme daleko, přímo v kempu čepujou výbornou 13ku Lobkowicz a tak hasíme žízeň až do brzkých ranních hodin. V baru potkáváme brigádníka Honzu, který to do práce hasí na svojí bílé Jawce. Tímto bych ho chtěl pozdravit, pokud se k němu tento text dostane. Večer ještě šíleně blýskalo a foukalo a už už jsme čekali, že nás to večer pořádně spláchne, leč nestalo se.