Nordkapp na Hondě CBF 500

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Ondrowicz (0) napsal 05.02.2013 v 11:41

Ahoj Petře, Tvůj cestopis jsem přečetl jedním dechem, super napsané! Jsem rád, že jsem mohl poskytnout pár cenných rad, je to takový koloběh, sám jsem také čerpal z cestopisů ostatních motorkářů a vidím, že i Ty jsi do toho svého přidal pár rad pro cestu na sever.
Je dobře, že jsi na severu měl štěstí na počasí (ostatně já ho měl taky). Projet celé Lofoty musel být velký zážitek, je to velmi specifická oblast Norska.
Motorkářský výlet na Nordkapp je určitě cesta, na kterou se nezapomíná, což platí dvojnásobně, pokud člověk cestuje sám.

petrho (0) napsal 04.02.2013 v 16:07

Ahoj Ondro, pokud si vzpomínáš, asi před rokem jsem Ti psal a ptal jsem se na nějaké informace kolem cesty na sever. Nakonec se mi vše povedlo, mám tady i cestopis "tam kde slunce nezapadá" a pokud se dobře dívám, na ostrově Mageroya nedaleko Nordkappu jsem spal na stejném místě jako Ty. Měj se hezky a děkuji Ti za cenné info, které jsi mi tenkrát poskytl. Petr

Ondrowicz (0) napsal 09.04.2011 v 12:30

kamny> Přesně tak, cestovat sám na sever má svoje specifika, má to určitě svoje mínusy, ale i obrovský plusy. Rozhodně člověk víc nasaje tu zvláštní severskou atmosféru, už jenom tím, že víc komunikuje s okolím. Taky se chystám na znovunávštěvu severu, i když letos asi ne.
Tak ať se ti cesta vydaří!

kamny (0) napsal 27.01.2011 v 00:45

Zdravím,po delší době jsem si přečetl tvůj cestopis,je pěkně napsaný.V létě se mi podařilo také na Nordkapp dojet i s menší závadou na čerpadle,ale díky tomu mám ve Svedsku pár nových přatel.Jooo cestovat sám má svoje kouzlo a nikdy bych nevěřil,že až na severu bude tolik komárů.A kam v létě 2011?Samo,že opět na sever,jen malinko jinou trasou a snad i s novým digitálem,protože ten starší navydržel pád ve 100 km rychlosti ,joooo za blbost se holt platí.Všem hodně pohodových kilometrů nejen v roce 2011.

Ondrowicz (0) napsal 14.07.2010 v 10:12

Delší dobu jsem to tu nekontroloval, tak odpovídám opožděně
Sonyjarek> Díky moc. Jo, i na 500ccm se dá vpoho cestovat, zvlášť na CBFku, který je opravdu veliký a pohodlný (aspoň teda pro osobu mé výšky). Akorát po dálnicích je to horší, zvlášť spotřeba roste do neúměrných výšin.
kamny> Přesně tak, cestovat sám má svoje kouzlo. Člověk na to asi musí mít náturu, ale zároveň si užiješ víc interakce s okolím, aspoň já jsem na sobě pozoroval, že jsem se dával do řeči s kdekým, což u mě není normálně moc obvyklé Letos žádnou větší cestu nechystám a popravdě když jsem pozoroval to hrozivý jarní počasí, tak jsem byl i rád, že nikam nejedu, těch dešťů bylo víc než dost.

kamny (0) napsal 03.04.2010 v 22:41

Zdravim a zavidim,ale uz ne dlouho,letos chci podniknout stejnou cestu na Africe.Uz neni nejmladsi,ale stale je to modelka.Pojedu nejspis taky sam,ale nijak to nevadi,alespon si cestu vic uziju a nemusi se clovek s nikym dohadovat co a jak.Jen mam trosicku obavy z pocasi,ale to si nevyberes.

Sonyjarek (8) napsal 08.03.2010 v 07:52

Klobouk dolu kolego:) Tady je videt ze i na 500 se da pekne cestovat. Rád sem si zas přečetl výbornej clanek!!! Jen tak dal a hodne stastnych km/2010.

Ondrowicz (0) napsal 21.10.2009 v 11:59

Díky. Fotky se vydařily, hlavně díky pěknému počasí (nemám žádné "dělo" foťák, ale když jsou dobré světelné podmínky, tak z toho lezou celkem pěkné obrázky). Co se týká teplot - zas taková zima tam není, teda s výjimkou tundry na severu (blízko Nordkappu), tam není problém i za pěkného počasí mít třeba jen 7 stupňů. Ale kolem Tromso a pak víc na jih je to docela pohoda, zvlášť, když svítí slunce. Musím říct, že jsem se tam na severu i docela opálil (počasí, jak už jsem v cestopise psal, vyšlo výborně).

Xixak (3) napsal 18.10.2009 v 08:39

Chlape?tak tomu říkám výlet...takovej kilometrů a těch neznámejch míst...no je co závidět,musela to být pecka... super fotky,je to tam opravdu nádherný.A to tam fakt bylo takový horko?Já myslel,že když je to severská země,tak tam i ty letní teploty nebudou moc vysoko...ale,čumím jako bláááázen.Jsi fakt kabrňák přeji hodně dalších příjemných kilometrů!!! V cestopisech jen tak dál...čte se se to parádně...

Ondrowicz (0) napsal 08.10.2009 v 13:44

malý> Během mé cesty se počasí moc nestřídalo a většinu doby bylo pěkně, takže z tohoto hlediska si fakt nemůžu stěžovat. Rychlostní limity mi nevadily - jel jsem dost na pohodu a vzhledem k nebezpečí vyběhnutí sobů a losů bych to stejně moc nehnal. Neříkám, že jsem rychlost dodržoval stoprocentně, ale většinou jo (výjimky byly opravdu přehledné úseky v pustině, s dobrým rozhledem).
Jo, výlet to byl fajn. A není to žádnej extrém, kromě pár peněz a pár týdnů času na to člověk potřebuje vlastně jen tu chuť a odhodlání vyrazit!

malý (0) napsal 06.10.2009 v 17:48

Paráda chlape .. já tam byl letos v plechovce na rybách, kousek od Trondheimu, parádní země, parádní prostředí. Potkával jsem tam hrozné spousty motorkářů a říkal jsem si jestli pořekadlo, Čecha potkáš všude, platí i tady a ejhle.. platí .. jak se ti cestovalo ve večném střídání deště a pěkna ? ... a s rychlostními limity ? je to parádní plnit si sny.. nezávidím , přeji.. i když ... trošku závidím

Ondrowicz (0) napsal 25.08.2009 v 22:50

Protože mi furt píšou lidi s dotazem, na kolik cca mě vyšel tento výlet, tak jsem se konečně dokopal a spočet jsem to podle výpisu z účtu (předpokládám, že jsem papírových peněz utratil a vybral přibližně stejně, což je přibližně pravda). Takže - je to cca 30tis. Kč. A to jsem zbytečně neutrácel - jen dva kempy a jedno jídlo v pizzerii. Ale, jak se praví v reklamě na Eurocard Mastercard - výlet do Norska - 30 tisíc, zážitek z této nádherné severské země - k nezaplacení!

zakgb (0) napsal 22.08.2009 v 21:17

ahojky kdyz jsem byl na nordkappu tak jsem byl taky v to kine a ten film byl super.pak jsem se tam pidil jestli to tam neni na DVD.a nebylo.ale rekli mi ze tam nechat mail a ze oni to davaji producentum a vyrobci a on se pak s tebou zkontaktuje.nikddo me zatim nekontaktoval,ty jsi to nahodou neskousel?ten film byl uzasny a byl by to krasny suvenyr.ja tam byl 2x...

Ondrowicz (0) napsal 17.08.2009 v 18:30

irishfazer> jo, tu cestu přes cíp Finska jsem měl původně v plánu, pak jsem to přehodnotil, protože jsem chtěl být určitý den v Tromso
zakqb> no to je dobrá náhoda! No jo, to by odpovídalo, pokud jsi tam jel kolem deváté ráno, tak to jsem ještě tvrdě spal páč jsem šel spát až o půl třetí. No pěknou cestu jsi to měl, přes Rusko, doufám, že zpracuješ nějakej cestopis a dáš to sem. Šestitýdenní cesta - máš můj velký respekt a obdiv!

zakgb (0) napsal 16.08.2009 v 15:02

jooooo vubec me nenapadlo ze to je tam nejaky cech...poznal jsem to az jsem videl fotku na cestopisu...jinak by se urcite stavil,nejaka kapka do caje mi jeste zbyla
.a nekdy vecer caj prisel vhod pred spanim...

zakgb (0) napsal 15.08.2009 v 20:53

ahojky a zdravi te Zdenda varadero !!!.videl jsem te pred nordkappem spat.ja tam dorazil 29.6. v 9.00 rano.pak jsem pokracoval do Kirkenes,Murmansk, St Peterburg ,Moskvu a Kiev domu.byla to moc fajn cesta,zase m uz mi cuka na neco takoveho.moc pekne zpracovany cestopis.fakt podaril se.mi to bude chvilku trvat nez neco vyrobim.ja startoval z Anglie lodi do Danska,pak lodi do Kristiansandu.pres Kjerag,troli stezku,Tronheim do Bodo,pak na lofoty,velrybi safari v Andenes,Kirunu,Karasjok a Nordkapp.jel jsem to 6 tydnu dokola.

irishfazer (0) napsal 06.08.2009 v 23:58

Peknej cestopis,dneska v 5 rano jsem se taky vratil z techto koncin.Byla to bomba,vrele doporucuji.Ja jel malicko jinou trasu,ze svedska kousek pres finsko a rovnou do alta,tromso jsem navstivil az cestou zpet.Z 15-ti dnu mi prselo jen 4,dalo se to.Najeto celkem 9400km.

Ondrowicz (0) napsal 31.07.2009 v 23:11

Sláva> Dík za pochvalu. Jo ale k těm cenám PHM - dělal jsem si propočet cen a spotřeby z účtenek a průměrné ceny v SWE a NOR jsou z těchto výpočtů. Bylo občas ale víc než obtížné určit, zda doklad pochází z NOR či SWE, takže je možné, že je ve výpočtu chyba. Doporučuji porovnat s jinými údaji (nedávno jsem viděl někde na netu průměrné ceny PHM v jednotlivých evropských zemích). Nic to ale nemění na tom, že v NOR byl benzín skutečně nejdražší.

Sláva (0) napsal 31.07.2009 v 17:02

Velká pochvala za cestopis, detailnější sem ještě nečetl, skoro mě na to nestačilo odpoledne .Oceňuju i jistou dávku sarkasmu, je zkrátka vidět, že seš dobrodruh a krajinkář,a to já taky můžu.Jinak mě překvapuje obrovskej rozdíl v cenách PHM Švédsko vs Norsko, zvlášť s přihlédnutím k ložiskům ropy Norska v Severním moři,ale je pravda, že jsem slyšel,že Norové takto vydělané penízky investují hodně do dopravní infrastruktury, ty mosty a tunely zkrátka někdo financovat musí.Minulej rok sem byl ještě na škole na přednášce jednoho typana, kterej vyjel z Ovy na Velamosu (prej na kole do te doby moc nejezdil),že se pojede podívat k Baltu, no a když už tam byl, vzal to trajektem do Švédska,no a když už tam byl,tak na Nordkampp a pak přes Finsko a Pobaltí,Polsko dom,cca 7000 km na kole (3 měsíce cesty).Já mít na tohle dostatek odvahy, už su dávno na cestách. Každopádně ať to tak jezdí dál

kukarača (0) napsal 31.07.2009 v 12:19

hezký cestopis i foto. sever je fajn! procestoval jsem ho s báglem na zádech, ale zdolat nordcap na moto mě taky láká, nebo isle of man s bandou na TT. hodně zdaru!D.

Elík (0) napsal 31.07.2009 v 11:33

Super! Obdivuju lidi, kteří si plní své sny.

CryingDragon (7) napsal 30.07.2009 v 22:16

super čtení a klobouk dolů, sám takovou dálku rád si počtu, třeba časem taky někam vyrazím.

Mahler (3) napsal 30.07.2009 v 17:46

Za 3 dny valíme taky.

vlk1 (0) napsal 30.07.2009 v 13:26

hezká cesta,špičkově zpracovaný itinetář
díky

mikni (103) napsal 30.07.2009 v 11:45

Tedy chlape!projel jsem skoro stejnou cestu,ale s manželkou,tak jsem se měl s kým o ty scenérie podělit.Jsi dobrej,že jsi ty dálavy absolvoval sám.Taky už jezdím sám,má to něco do sebe.Přeju ti hodně šťastných km Milan

Hobler (0) napsal 29.07.2009 v 22:58

Moc pěkné! Vloni jsme jeli Norsko s manželkou na Banditu a byli jsme uplně nadšení. Je to paráda vidět na fotkách známá místa.

danielmotorkar (0) napsal 29.07.2009 v 17:19

ahoj, tuto cestu jsem si vysnil, ale jeste nezrealizoval. kdybych vedel o tvem planu, urcite bych se pripojil a mohli jsme jet ve dvojko. no nic, vidim tady zajemce o dvoujizdu, treba se pripojim a pak ti napisi sve zazitky.

Georgik (76) napsal 29.07.2009 v 15:44

zatím jsem proběh jen foto a úvod, ale nezbývá, než napsat:
1) závidím, že máš čas to na tak dlouho vypadnout
2) smekám, před odvahou tohle absolvovat sám, ale souhlasím s tím, že to má i své výhody, což můžu potvrdit z vlastních ikdyž poněkud kratších výletů (max. týden)

Hnilda (36) napsal 29.07.2009 v 14:04

No to mucela být nádhera fekt krása jsi frajer

Ondrowicz (0) napsal 29.07.2009 v 13:53

Díky, díky, chlapi

Mat79> No, u mě to byla taková "z nouze ctnost", protože jsem neměl s kým jet. A musím říct, že jet sám má pro mě zhruba stejně kladů i záporů. Je to zkrátka něco jinýho. A pro samostatnou jízdu určitě doporučuju sever..je to taková relaxační, až meditační krajina
HyneKTM> Dík. Já si psal deník každej den, před spaním. A vypadá to tak, jak to vypadá hlavně proto, že jsem se na tuto cestu sám inspiroval deníkem Yeuoppa a Zpustlíka a vím tak, co jsem hlavně v cestopisech hledal a ocenil či naopak postrádal.
roman111>je to těžký, přesně spočtenej mám jen benzín. Ale je pravda, že jsem skoro vše platil kartou, takže to můžu případně dohledat ve výpisu z účtu. Trajekt do SWE stál tuším 55E, průměrný přívoz v Norsku asi 40 NOK, dálnice jsou pro moto všude zadarmo.