Čtyři státy ve čtyřech dnech
Text: Kasinek | Zveřejněno: 27.5.2019 | Zobrazeno: 14 085x
Příběh dvou kluků na motorkách na cestě do Černého lesa. Projížďka do Francie na motorkářskou trasu na vrcholky hor. Skvostné Rýnské vodopády, jezera a rakouské Alpy.
Kapitoly článku
(Schwarzwald – Černý les – Německo / Colmar -Francie / Vodopády na Rýnu – Švýcarsko / Úpatí rakouských Alp)
Někdy občas listuji mezi cestopisy a pročítám, jak dokážete vymyslet a realizovat šílené cesty nejen po České republice, ale hlavně v zahraničí, a tak jsem se rozhodl, že se také pokusím jeden takový cestopis sepsat. Nevím, zda to bude cestopis, anebo spíše shrnutí cesty, ale snad se vám to bude líbit. Mám z této cesty tolik zážitků, že by byla škoda se o ně nepodělit. Budu pokud možno co nejstručnější, abych tu nepsal celou knihu.
Jmenuji se Petr a s mojí Hondou VFR 800 RC46 stále někde jezdím po Čechách. Zastavuji a fotím spousty fotek. Jeden den ale kamarád přišel v létě s nápadem, že bychom mohli projet kus světa, vidět jiný kraj a zažít nové zážitky. Původní nápad byl, že pojedeme do Slovinska k jezeru Bled. No úplně mě to nadchlo a začali jsme plánovat. Mělo nás jet pět, ale postupem času se naše cesta uskutečnila jen ve dvou. Takže já a můj kamarád Tomáš. Ten je trochu kovanější v tom cestování na motorce mimo náš region, a tak jsme se domluvili, že plánování cesty nechám v jeho režii. Tomáš má taky Hondu. Je to staré známé Varadero. Oba dva nemáme žádné nové a bezva nadupané stroje, ale to vůbec ničemu nevadilo. Ono to často není ani tak o té síle jako o pohodlnosti. No a moje VFR-ko i jeho Varadero jsou k cestování úplně stvořené.
Po těch všech dnech plánování a hodinách příprav se nám už blížil čas odjezdu a jak se říká, co čert nechtěl, tak jsme bohužel museli začít řešit počasí. Celé uplynulé léto pořádně nezapršelo, ale když jsme se měli konečně vydat na naši cestu, tak v jihovýchodní části Evropy se pohybovala studená fronta a četné přeháňky. Takže jsme až do poslední chvíle nevěděli, zda pojedeme naši předem naplánovanou trasu, anebo budeme muset měnit destinaci. No je jasné, že se nám počasí neumoudřilo a my museli měnit destinaci, protože to vypadalo, že by jsme se na naší cestě k Bledskému jezeru v dešti pořádně vykoupali. Takže dva dny před odjezdem, který byl naplánovaný na 30.8.2018, jsme se museli rozhodnout, zda déšť, anebo jiná destinace. Po malé poradě jsme nakonec vymysleli, že se pojede do Německa do Černého lesa (Schwarzwald). Tam bylo totiž relativně hezké počasí. Před cestou jsem nechal připojistit nejen mě, ale i Carmellu (tak říkám mojí Hondě). Podle mě je lepší vydat na začátku pár korun navíc a jet v klidu, než řešit nějaké nepříjemnosti a pak to lepit všechno ze své kapsy. Připojištění na čtyři dny mě vyšlo na pouhých 259,- korun českých. Takže rozhodně super výhodné.
Takže nastal vytoužený den D a my oba dva byli připraveni vyrazit za poznáním nových zážitků. Je čtvrtek ráno a my máme naplánováno, že se sejdeme u Tomáše doma (Kravaře v Čechách) a odtud vyrazíme. Carmella byla naložená, dotankovaná a já celý natěšený mohl vyrazit. K Tomášovi to mám 35 km. No, ale co se nestalo. Už v polovině cesty jsem si nasazoval nepromokavý oblek, protože začalo celkem dost pršet. Jedu dál a přijedu k Tomášovi. Ten už na mě čekal v plné zbroji a plně naložen. Oba dva neskutečně nedočkavý a natěšený na naši cestu jsme se shodli, že prostě JEDEME, ať to stojí co to stojí. Vyrážíme asi v 9.00 hodin směrem na Prahu. Celou cestu až k naší první zastávce, která byla kousek za Prahou na Benzině jsme jeli opravdu v hustém dešti. Po prvních sto padesáti kilometrech zastavujeme a vlastně teprve snídáme. Jedna káva, malá rekapitulace toho, jak jsme mokrý a asi po půl hodině jedeme zase dál na Plzeň. Asi tak po 100 km jízdy v dešti se na nás štěstí usmálo a přestává pršet. Přijíždíme až na Rozvadov. Zastavujeme na první dotankování a přesouváme se na oběd do Mc Donaldu na oběd. Už neprší a tak nepromoky můžeme konečně dát do kufru.
No a mohlo se jet dál směr Černý les. Za dalších 170 km zastavujeme na odpočívadle a dopřáváme si chvilku relaxace a odpočinku. Sedáme na motorky a Tomášovi nejde nastartovat. No a tady začíná příběh, který nás bude provázet celou naši cestu. Sundávám přilbu a zhasínám motor. Tomáš stále sedí na svém Varaderu a NIC. Prostě to nestartuje. Takže se znova zaparkuju vedle jeho motorky a sundávám bundu. Koukáme na sebe a jen se (zatím) usmíváme. Po asi tak deseti minutách Tomáš startuje a my můžeme vyrazit dál. Je jasné, že před naší cestou Tomáš nechtěl nic podcenit a tak koupil i novou baterku, se kterou měl před tím trable. Usoudili jsme, že asi nějaká slabá chvilka motorky a jelo se dál.
Za dalších 150 km Německé dálnice A6 stavíme. Dotankujeme a já přejíždím na odpočívadlo, abych nám mohl koupit kávu. Zaparkuju, sundavám bundu a čekám na Tomáše. No, ale on nejede. Stojí u stojanu a nemůže znovu nastartovat. Hmmm. K odpočívadlu je to asi tak 100 metrů a už vidím Tomáše, jak tlačí své Varadero za mnou. Parkuje vedle mě a prostě to zase NEJEDE!!!!!! Takže začíná rozborka-zborka a to znamená kontrola všeho. Dopíjíme kávu a stále nevíme, proč to nestartuje. Tomáš rozebral přepínač blinkrů, ke světlům a pak i celou přední masku abychom se dostali ke svazkům elektriky a prostě rozluštili, proč to nestartuje. Stojíme na parkovišti asi hodinu a pořád nic. Máme rozmontovanou asi půl motorky a mě napadne jít prostě vylučovací metodou. Jdeme od baterky ke spínačce. No a na co nenarazím. Pod sedlem je jedna svorkovnice, která je propálená a zkratuje. Takže zatím co já se věnuju svorkovnici a ujistím se, že v tom byl zakopaný pes, tak Tomáš pomalu skládá části své motorky, protože už Varadero startuje. Tomáš se pak přiznal, že už chvíli uvažoval i o volání asistence. Ale dali jsme to dohromady a můžeme vyrazit. Takže skoro po hodině a půl zase jedeme.
Vzhledem ke zpoždění, které jsme nabrali, jsme se rozhodli vynechat finálovou asi 200 km část po okrskách a jet až do našeho cílového kempu po dálnici. Neprší a tak nálada je vlastně dobrá. Jedeme přes Heilbronn, kde vjíždíme na E41 a jedeme směrem na Stuttgart. Stále po E41 dojedeme za Stuttgartu na další odpočívadlo (Parkplatz Neckarblick). Malá sváča, odpočinek a znovu vyrážíme po E41 směr kemp. Na dálnici nám to sviští stále okolo 130 km/h a jede se fajn. Zbývá nám asi necelých 150 km do kempu. Je pět hodin a my už máme v kolech přes 600 km. Jedeme po Dálnici a u Deislingenu na sjezdu 35 sjíždíme na silnici B27. Tu jedeme asi 30 km a pak vjíždíme na E531 až do Hufingenu, kde vjíždíme na B31 po kraji jezera Titisee na B317 až do našeho kempu (Camping Schonenbuchen). Tam přijíždíme něco kolem osmé a snažíme se ubytovat. Pán, který byl zjevně nějaký místní usedlík, nám vymezil místo kousek od vrátnice. Parkujeme a stavíme stan. Pak sprcha a jdeme konečně na pivo. Velmi skromě zařízená malá hospůdka a pár starousedlíků. Vypili jsme tři piva a šli jsme spát. Ráno v půl osmé vstáváme a začínáme balit. Kemp nic moc. Ale vyzdvihnout musím aspoň dobrou cenu za ubytování a sprchy, které byly celkem dobře vybavené a nově opravené. Zaplatili jsme 14 euro i s kávou.
Je pátek , něco po osmé hodině a my jedeme do města Colmar (Francie), kde pokračujeme po silnici D415 až do Le Bonhomme. Vjíždíme na silnici Route des Crétes. Tady najíždíme na D148 a jedeme směrem na jih. Pokračujeme až na odpočívadlo Col du Louschpach. Je to v levotočivé zatáčce a tam nám začíná konečně pořádné svezení plné zatáček a převýšení. Už dlouho jsem se takhle skvěle nesvezl.
Dojedeme k dalšímu odpočívadlu Col Du Calvaire. Prudká pravotočivá a najíždíme na silnici D148 - D61 – až na rozcestí na D417. Jedeme doprava a po pár stech metrech odbočujeme na D430. Po asi 25 kilometrech navazujeme na D431, po které dojíždíme až k silnici D83. Pak z Francie jedeme přimo zpět do Německa k jezeru Schluchsee. Tato oblast ve Francii je naprosto úžasná pro jízdu na motorkách. Doporučoval bych se zde zdržet se I celý den a projet větší cast těchto okolních silnic s úžasnými zatáčkami a panoramaty. Nám ale začíná pršet a tak se snažíme sehnat nějaké ubytování v suchu v penzionu. Našli jsme pension Gebele. Skvělá volba za 28 euro i se snídaní.
Vstáváme do sobotního zamračeného dne a jdeme na snídani. Vše super a dostatek. Opravdu skvělá snídaně a především i hostitel. Oblékáme se a jdeme startovat. Tomáš ale opět nenastartoval. Asi baterka, která, i když byla nová, to asi nedala. Půjčujeme si od majitele penzionu startovací kabely a vyrážíme. Stavíme hned na první benzině a Tomáš pro jistotu kupuje startovací kabely, které měly ještě velmi časté uplatnění. Dneska máme naplánovanou cestu k Rýnským vodopádům do Švýcarska. Vše probíhá v pořádku a my přijíždíme k vodopádům. Přijíždíme od pravého břehu Rýna (po proudu). Parkoviště zdarma. My volíme jednu z možností okružních plaveb k prostřední skále a zpět (žlutá trasa). Platíme 8 euro. Pokud někdo z vás pojede do těchto míst, doporučuji zastávku a jít si užít tu masu vody. Nezapomenutelný zážitek. Opravdu doporučuji.
V 13 hodin vyjíždíme směr Německo na dálnici A81 a A 98 a směřujeme k jezeru Bodensee. Pokud se ale nebudete chtít u jezera ubytovat, doporučuji pokračovat po dálnici až do Uberlingen. Tam pak nabrat směr dle vlastní chuti. My pokračovali podel jezera po B31 E 54 až k dálnici E43 k Lindau.
Pak po B308 stále směr Rakousko, na kterou navazuje silnice B199 přes Tannheim do Reutte. Na této silnici jsme se opět skvěle svezli. Krásná cesta plná zatáček a krásná příroda rakouských Alp. Je zde take úplně běžné, že zde potkáte na silnicích krávy, které tu běhají úplně volně, protože zde nenajdete ohrady ani ohradníky.
Po dojetí do Fussen k jezeru Forggensee, kde jsme se ubytovali v kempu Campingplatz Seewang s perfektním zázemím. Kompletně jsme zaplatili 18 euro. Stavíme stany a jdeme do místní pizzerie na pizzu.
Poslední den v neděli jsme se vzbudili a bylo užasné počasí. Rosa na stanech se za chvilku s prvními ranními paprsky vytratila a my kolem půl deváté startovali směr Česká republika. Měli jsme před sebou asi 570 km. Počasí už bylo super . No ale aby nám to nebylo líto, tak se před námi zase zatáhnul obrovský mrak a my museli vjet do opravdu deštivého počasí. Pršelo nám tak moc, že i nepromoky byly úplně promočený. Pro představu jak pršelo, tak i auta zastavovala u krajnice a čekali všichni, než se počasí trochu umoudří. No ale my vhledem k tomu, že jsme měli takových kilometrů před námi, tak jsme museli jet. Asi po 100 km pomalu přestávalo pršet a my zastavujeme na dotankování. No zadek jsme měli oba jednu mokrou kaluž a z bot nám tekla voda. Takže jsme si nakonec déšť ještě jednou užili. Byli jsme prostě totálně promočený. Jak se ale říká, co tě nezabije, to tě posílí.
No ale pak už bylo lépe a vše mnohem pozitivnější, protože po zbytek cesty jsme měli pod mrakem a tak už se jelo skvěle. Jeli jsme směrem na Plzeň. Po několika krátkých přestávkách jsme dojeli až do Rudné u Prahy, kde jsme se naposledy zastavili. Káva, stisknutí ruky a každý z nás jsme se rozjeli směrem domů. Já přes Mladou Boleslav do Mimoně a Tomáš přes Roudnici nad Labem do Kravař. Domů jsem přijel v půl páté a musím uznat, že plný skvělých pocitů, najetých kilometrů a hlavně spokojený, že se nám nic nestalo a vše proběhlo tak jak jsme si přáli - Kolama dolů.
Co říct na závěr? Pro nás oba to byla obrovská zkušenost. Pro mě proto, že to byla moje třetí delší cesta na mojí Carmelle. Utvrdil jsem se i v jednom, že je jedno, na čem jedeš, ale důležité je kam jedeš a hlavně s kým jedeš. No a taky to, že jsme to společně zvládli. Celou cestu jsme absolvovali po asfaltu a tankoval jsem celkem devětkrát. Samozřejmě vše placeno kreditkou a při celkově najetých 1948 km a průměrné ceně kurzu 26 Kč/euro jsem to spočítal na 4600,- Kč. Celkové náklady na cestu jsem spočítal na 12000,- Kč. Oba dva jsme se shodli, že bychom do toho šli znovu! Co nás cestou nadchlo, byla ta krásná krajina ať už v Černém lese nebo u Rýnských vodopádů a nebo v rakouských Alpách. Litovali jsme jen toho, že času nebylo víc a nemohli jsme si prohlédnout ty úžasné scenérie. Díky tomu ale máme rozhodnuto o dalších cestách a třeba i na rok 2019 a třeba i k jezeru Bled.
Autor: Kasinek a Mečounek.