H-D Night Train Adventure
Text: zzpol | Zveřejněno: 24.7.2014 | Zobrazeno: 15 381x
Kapitoly článku
Přípravy
Cestopis s názvem H-D Night Train Adventure je hlavně pro toho kdo shání informace k naplánování podobné cesty nebo alespoň její části, kterou v databázi Cestopisy dosud nenašel, tak jako tomu bylo u mě.Název je trochu nadnesený ale během celé cesty jsem to tak cítil a tak mi moji smělost promiňte.
Nejsem žádný spisovatel a tak nechám za sebe radši hovořit obrázky.
Nápad zažít atmosféru známých motocyklových a automobilových závodů s bohatou historii vznikal už na Isle of Mann před dvěmi lety.
Realizace byla ale možná až po náhradě skútra za něco silnějšího, co uveze dva lidi i do kopce, což H-D bohatě splňuje.
Součástí nápadu byl loni také Le Mans a příští rok snad ještě Bol d´Or ( po 15 letech opět na Paul Richard mezi Marseille a Toulon ).
Nemám vyhraněný názor na H-D stavby ale svého H-D jsem si přes zimu částečnou DomaDo stavbou doplnil jen o pár věci které jsem při delších cestách v ČR postrádal.
Po zkušenostech z Mannu jsem si na samém začátku zajistil 2 vstupenky na SO kvalifikaci na GP Monako přes CK sídlíci v Karlíně, což se brzy ukázalo jako finančně nevýhodné nicméně mě nutilo přípravu na cestu brát vážně a nic nepodcenit ( případné komplikace v Monaku by se jistě prodražili). Plánoval jsem 4 dny strávit v Monte Carlu a tak, když jsem nemohl spát (22:00 až 02:00), začal podrobně studovat dopravní plán města vč. Googlemap kamer výjezdů z podzemních kruhových objezdů požadovaným směrem což se nakonec vyplatilo. Zvažoval jsem také možnost spát v autě přímo ve městě což se později ukázalo jako nemožné. Všechna automaty zpoplatněná místa k tomu určená byla již obsazena ´Homemobily´ s německými fans. Zaměřil jsem se pro jistotu na kempy v okolí. Nejbližší poslali zamítavou odpověď, že místa jsou v požadovaném termínu zabookována. Kladná odpověď přišla z kempu 30km vzdáleného (N43°48´58¨ E7°20´36¨), který jsem zvolil jako základnu na 6 nocí.
Cestu do Monaka cca. 1200 km jsem volil výhradně po dálnici přes Itálii.
Úsek od rakouské mítné brány na Brenneru až po sjezd za Monakem stál 90 Euro.
Pár km za Mnichovem mě ale ukazatele donutili sjet doprava na Innsbruck po ´Landstrasse´´, což jsem s naloženou 400kg károu v půl druhé v noci při 16% sjezdu 4km bez vraceček řádně okomentoval... brzdy lehce ztráceli na účinnosti tak jsem zajel na odstavný pruh, vše zaklínoval a nechal brzdy do rána při spánku vychladnout.
Na konci trasy jsem vjel do mraku čehosi co zanechalo mnoho velkých mastných fleků na předním okně. Za pár kilometrů se nabízelo vysvětlení v podobě odbočky na Ovada...
Do poloprázdného kempu jsem dojel dle instrukcí majitele (max.délka soupravy 11m ) bez problému a začal si pomalu zvykat na cesty se srázy bez svodidel
Monte Carlo
Cesta z Kempu do Monte Carla vedla přes kopec s městečkem la Turbie na vrcholu, odkud do města vedou 3 různé sjezdy plné serpentin.pro orientaci byla navigace naprogramovaná na cíle s centrálními parkovišti která jsem nakonec nevyužil a parkoval na místech vyhrazených pro bezplatné stání motocyklů na ulici. Zrada byla ve velmi špatném nalezení družic po zapnutí navigace po celém Monte Carlu při odjezdu. Poměrně velký kus cesty jsem proto musel jet po paměti než se navigace zorientovala. Leckdy bylo na co koukat hned po zaparkování.
seznámení s Monte Carlem proběhlo pěšky proti směru GP. Zabralo celý den a na závěr jsme stihli navštívit i oceánografické museum.
Mimo jiné jsem si povšiml že po celém Monte Carlu chodí většinou samý hezký holky...
Zajímavý pokus byl podívat se do Casina odkud jsem byl vykázán již z vestibulu s upozorněním, že důvodem je pouze to že nemám sako. O tom se ale v turistických průvodcích nic nepsalo.
Pro paní si ochranka doběhla hned poté co stihla udělat první rozmazané foto sochy tanečnice ve středu salonku s dlažbou ve tvaru růžice, zřejmě symbolem rulety.
Verdon & Luberon & Cote d´Azur
Podstatná část Adventure začala dvoudenním výletem ve stylu Easy Riders.Cílem byl kaňon, víno, provensálská kuchyně a azurové pobřeží.
700km trasu jsme měli naplánovanou na dvě poloviny.
Vznikla za pomoci Googlemap a pár GPS bodů .
Připravená trasa byla pak v kombinaci s HARLEY-DAVIDSON motorkářský orgasmus se vším všudy.
Umožňovala soustředit se pouze na cestu krajinu projížděnou plynulou rychlosti (povolenou).
Křižovatky se směrovými cedulemi a názvy obcí se stali po 300km pouhou kulisou.
Ještě dlouho mi budou znít v uších dunivé zvuky dusajícího býka v podání H-D
v na sebe navazujících zatáčkách cestou po pláních do Verdonu.
Kaňon změnil H-D v mustanga s kopyty, co nikam nespěchá...
To se ale po opuštění kaňonu rychle změnilo protože cíl cesty byl až v kampu
( N43°45´24¨¨E5°26´41¨) poblíž starobylého městečka Cucuron
v centru vinařské oblasti Luberon a chuť na víno s přibývajícími vinicemi kolem, výrazně vysoká
Po příjezdu jsme proto nijak neotáleli a s 1L lahví lahodného ´provensálského rose´ v ruce, koupenou v recepci Kampu za 2 Eura, neprodleně vyrazili na očekávanou večeři do stylového hotýlku ve městě a ´ BYLO TO ONO´.
Další den byl věnován přesunu na Cote d´Azur, resp. jedinou písečnou pláž riviery v le Lavandou a pak dál po pobřeží vzhůru do Monaka.
Pláž byla nádherná, počasí taky ale vítr nedovoloval sundat ani brýle.
První kontakt s mořem proběhl proto v helmě s brýlemi na očích.
Krásný úsek nastal mezi St.Tropez a Fréjus, s místy vhodnými ke koupání a dohledem na motorku. Vítr byl však neúprosný.
Jelo se dál, do moře jsem ale ten den chtěl tak jako tak.
Ta správná situace nastala před Nice, na oblázkové pláži vedle zaparkovaného obytného Transposteru s polskou rodinou. Ale jen na chvilku, tam pro změnu zase řádili ubíjející vlny.
GP Monako
Následný den byl již věnován prvnímu tréninkovému dni na GP, na který jsme neměli zakoupeny vstupenky a až na místě zjistili že trať ve městě je kompletně zakrytá před zraky neplatících diváků (mimo hotelových hostů).Hodila se částečná znalost města k tomu abychom přece jen něco viděli...
Bylo sice možnost ještě na místě zakoupit volné vstupenky ale ceny na tribuny byli nereálné.
Nejlacinější vstupenka na nedělní závod za 80Euro již byla také vyprodána.
Vstupenky lze cca. půl roku dopředu zakoupit za stejnou cenu na portálu Autoclubu Monako. Rozesílány jsou pak 2 týdny před závodem.
Ten den bylo ještě velmi zajímavé objevení monackého nádraží s pianinem na peronu.
Znenadání přiběhl chlapec a zahrál Beethovenovu skladbu ´Pro Elišku´ a stihl ji zachytit tak že můžu tento zážitek zprostředkovat.
V pátek je v Monaku svátek a vstupy na všechny tribuny jsou zadarmo.
Navíc od 14:30 je pro držitele vstupenek na sobotu nebo neděli otevřen Paddock,
s možností získání podpisů jezdců a pohledů do boxů.
Zajímavý byl pak návrat do Kampu východní trasou, která nám umožnila projet trať po otevření pro veřejnost (po 17:00) až po impozantní výhled na město se skálou sebevrahů.
Sobotní kvalifikace a druhý závod GP2 i za navýšenou cenu vstupenky ale rozhodně stál.
Nelituji a vřele doporučuji.
Závěr
Sobotní kvalifikace a druhý závod GP2 i za navýšenou cenu vstupenky ale rozhodně stál.Nelituji a vřele doporučuji.
Cena kompletního zájezdu s CK vč.vstupenek na SO a NE je 8960CZK na osobu.
Moje cesta vč.vstupenky na SO přišla na 12500CZK.
Myslím si že kdo je fanda F1 tak nabízené zážitky obou variant za to stojí.
Stačí se rozhodnout čemu dát přednost.
Cesta domů proběhla ve stejném duchu jako tam.
Během pobytu jsem na H-D najel cca.1000km bez vážnější závady.
Dvakrát došlo k prošlápnutí brzdového pedálu zadní brzdy při jízdě na brzdy z táhlých kopců.
Studená brzda to již nedělala proto se chystám na výměnu brzdové kapaliny.
S pozdravem
Polívka