Lišáci v Alpách 2012

Pro letošní dovolenou jsme opět volili Alpy tentokrát krom Rakouských i Italské. Plánování cesty proběhlo celkem rychle, ubytování jsme předem domluvili až na poslední noc v Hallstattu. Účastníky jsem byl já a přítelkyně Renča, jeto na Hondě XL 1000 Varadero.

Den první -  pátek  24.8.2012 – Praha Michle – Saalbach

Prší. Jako už tradičně v den odjezdu prší. Takže nabaluji motorku, oblékáme nemoky a vyrážíme směr České Budějovice a Rakousko. Někde za Dobříší už téměř neprší a v Budějovicích už jedeme bez nepromoků a od Lincu už je krásně jasno a teplo. Cestu do Lince asi nemá cenu popisovat, každý kdo to jel, zná.
Za Linzem najedeme na A1 a po ní jedeme až ke sjezdu na městečko  Attersee ležící na břehu stejnojmenného jezera, které je největším Alpským jezerem v Rakousku. Na délku cca 20 km na šířku cca 4 km a hloubka 171 m. Zajímavostí je, že jako jediné jezero v Solné komoře nikdy nezamrzá.
Po břehu Attersee pokračujeme dále k jezeru Mondsee.  Jeho břeh nás vede do stejnojmenného města. Odtud do městečka Thalgau, kde najíždíme na silnici číslo L227, která nás vede mezi alpskými velikány až k jezeru Fuschlsee a do městečka nesoucí stejný název jako jezero. Jezero objíždíme a pokračujeme dále přes Ebenau do Haleinu. Odtud už jedeme dle pokynů navigace směr Saalbach, který leží asi 10 km před Zell  am See a kde máme zajištěné ubytování.
Po ubytovací ceremonii, vybalení a sprše vyrážíme do nedaleké restaurace na večeři, pivo/víno. Nutno podotknout, že všechno, co jsme ochutnali, bylo znamenité. Navíc každý pátek jsou nabízeny ryby uzené přímo na terase restaurace a další pochutiny přímo z grilu.
Ubytování: pension Lederergütl, Löhnersbachweg 102, Saalbach. Cena 25 eur na osobu a noc, parkování pod střechou na uzamykatelném parkovišti.

Najeto 510 km

Den druhý – Sobota 25.8.2012 – Saalbach a okolí.

Po snídani se rozhodujeme, kam se pojedeme podívat a vzhledem k předpovědi a pohledu z okna se domluvíme pro spíše menší výlet po okolí. První zastávku děláme v nedalekém Maishofenu v místní Bille na nákup svačinky a u benzinové pumpy.
Už loni nás zaujal hrad tyčící se nad městečkem Saalfelden am steinernen meer takže první cíl je jasný. Po překonání dopravních omezení způsobených probíhajícím jazzovým festivalem nacházíme cestu ke hradu, bohužel po příjezdu na parkoviště pod hradem zjišťujeme, že hrad není pro veřejnost přístupný, protože je obýván hradním pánem. Na procházku v okolních lesích po značených naučných stezkách se nám vzhledem k počasí a našim oblekům nechce. Proto vyrážíme směr Kitzbühel.
Počasí se velmi zlepšilo, svítí sluníčko a je příjemné teplo, cesta pěkně ubíhá a je na co koukat, okolní hory jsou úchvatné. V Kitzbühelu dáme malé občerstvení a vydáváme se zpět. Po příjezdu do Saalbachu se chci ještě jet podívat co je za ním a proto pokračujeme dále. Cesta nás vede velkými lyžařskými středisky až ke značce zákazu vjezdu, tak, že nezbývá nic jiného, než to otočit a jet zpět cestou ještě nakoupíme nějaké zásoby na zítřejší přesun do Itálie. Musím říct, že mimo sezonu působí tato střediska ponurým a opuštěným dojmem.
Po sprše a zabalení kufrů vyrážíme do naší oblíbené restaurace na večeři. Zítra nás čeká přejezd do Itálie, který by dle mapy i navigace neměl být žádný problém. Jako jediný zádrhel se jeví jen předpověď počasí, která nevěstí nic dobrého (silný déšť, bouřky a teploty kole 10°C).