Grossglockner, Stelvio a nespočet zatáček v sedle

Výlet na Grossglockner a Stelvio

Po moto dovolené ve Slovinsku v roce 2015 jsme se s zetěm Robinem rozhodovali, kam se vydáme příště. Bohužel v roce 2016 se mi ze zdravotních důvodů nepodařil uskutečnit žádný výjezd a tak jsme si museli počkat na rok 2017. Po dlouhém přemýšlení nakonec padla volba na Alpy a Dolomity. Přidal se k nám Robinův kámoš Lukáš, tak jsme vyrazili ve třech.

1. den

16.6.2017 konečně nadešel den D, den odjezdu. Ve 13:00 hodin jsme vyjeli ze Skorošic na Jesenicku, kde jsme měli sraz. Trasu jsme projeli přes Vysočinu, kde nám trochu zapršelo, do jižních Čech, kde jsme měli objednanou chatku ve vodáckém kempu Branná. V kempu jsme si dali večeři, dobré pivo a šli spát. Ujeto 380 km.

2. den

17.6.2017 po snídani jsme vyrazili do Rakouska. Přes Linz směr Salzburg po dálnici. Sjíždíme k jezeru Traunsee, kde si připravíme jídlo, dáme kafe a chvilku relaxujeme, poté se zastavíme v malebné vesnici Hallstattu. Já jsem tam už byl a chtěl jsem klukům ukázat tu krásu. Moc se jim tam líbilo. Pokračujeme přes Gossau-Bischofshofen do Fuchs an der Grossglockner, kde se ubytujeme v kempu. Do kempu se přijela ubytovat skupina českých motorkářů, vraceli se z Grossglockneru, ráno jeli domů. Tak jsme hodili řeč, nějaké pivo a hajdy na kutě. Ujeto 320 km.

3. den

18.6.2017 Ráno vyrážíme na GG, foto u mýtné brány a hurá do serpentin. Super svezení, spoustu vás tam bylo, tak víte o čem to je.

Po cestě odbočka na Edelweis pár fotek a pokračujeme dál nahoru, kde zaparkujeme něco nafotíme a kocháme se krásou zdejších Alp. Po nabažení výhledu sedáme a jedeme směr Itálie, přes Lienz- Sillian.V Tolbachu sjedeme na Cortinu d´Ampezzo odbočíme na Lago di Misurina, kde se objeví Dolomity, úžasné panoráma, opět si uděláme pauzu. Sjedeme do Cortiny ubytovat se v kempu, jako každý večer něco sníme, dáme pivo, pokecáme a jde se spát. Ujeto 180 km.

4. den

19.6.2017 pokračujeme směr Stelvio, přes Passo Fedaia – Canazei – Bolzano – Merano – Gomagoi, kde se večer ubytujeme. Posedíme trochu déle a zhodnotíme dosavadní průběh cesty. Zatím vládne v našem táboře spokojenost. A po vydatném koštu domácí slivovičky zjišťujeme, že už je 02:30 hod., čas se vyspat, ať do rána slivovice vyprchá.

Ujeto 266 km

5. den

20.6.2017 Jako každý den po snídani se sbalíme a hurá na Stelvio. Je to naprostá bomba, cestou nahoru uděláme pár fotek. Po vyjetí na Stelvio zaparkujeme, fotíme, kocháme se výhledy. Koupíme malé dárečky pro vzpomínku. Sníme bulku s klobásou, plněnou zelím od nějakého místního turka nebo co to bylo za národnost. Asi po dvou hodinách pokračujeme směr Bormio. Odbočujeme do Livigna prohlédnout si jezero Lago di Livigno, až k přehradě Punt dal Gall. Fotíme a vracíme se spět do Livigna, kde zůstáváme v kempu. Po postavení stanů se jedeme vykoupat do jezera, které nás zklamalo. Má to nějaké kaolínové podloží, maže se to mezi prsty a ještě je to ledové. Sjedeme do Livigna, vybereme éčka z bankomatu, dáme zmrzku a vracíme se do kempu. Posedíme, probereme zážitky, dáme po slivovici a jdeme spát.

Ujeto 118 km.

6. den

21.6.2017 Otáčíme to směrem k domovu z Livigna pokračujeme do Švajcu, projedme přes Poschiavo, Brusio a jsme zpět v Itálii. V Tiranu pokračujeme na Bolzáno, Meráno přes Brenner do Rakouska. Projíždíme kolem Innsbrucku směr Salzburg. V St. Johann dnešní den končíme v kempu Tirol. Ujeto 423 km.

7. den

22.6.2017 pokračujeme přes Německo Bad Reichenhall, kde se rozdělíme, najíždím na dálnici na Salzburg, sjedeme se v Mondsse u Lidlu. Osvěžíme se nanukem a jdeme se koupat do jezera super voda, čistá, teplá. Pokračujeme na odpočívadlo u jezera Traunsse, kde jsme pauzovali na začátku cesty. Připravíme oběd, kafe, koupačka a tradá do ČR. Po dálnici přes Linz, opět se nějak rozdělíme, sraz je v Třeboni v kempu.

Když jsme se sjeli v kempu, postavili jsme motorky, hned jsme si dali čepované pivo, postavili stany, vykoupali se a šli jsme na večeři a pivo. Zhodnotili jsme naši cestu, podotýkám všichni kladně. Ujeto 369 km.

8. den

23.6.2017 v noci pršelo, ráno bylo po dešti. Zašli jsme do restaurace na snídaní a kávu. Sbalili se a zase stejnou cestou domů. Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Havlíčkův Brod, Svitavy, kde jsme si v motorestu dali oběd a pokračovali Lanškroun, Štíty, Hanušovice a Horní Lipová. Tady jsme se s Lukášem rozloučili, jel na Jeseník. Já a Robin jsme pokračovali do Žulové. Ve Skorošicích jsme se rozdělili a jeli každý ke svému domovu. Jsme doma.

Ujeto  310 km.

Moto dovolená se nám vydařila, spousta zatáček a krásných panoramat. Lepší počasí jsme si přát nemohli, teplo až moc, okolo 30 stupňů bez deště.

Ujeli jsme celkem 2 366 km

Účastníci:

• Já – Pepa 55 – HONDA TRANSALP600
  • Zeťák - Robin - ROB 186 – APRILIA DORSODURO 750
  • Lukáš - Luky - BMW 1200 GS

Náklady na ubytování na osobu: