Tamagoči a Obluda na svatební cestě do Gruzie

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

PetNed (37) napsal 16.12.2021 v 20:03

Ahoj Petro,
děkuji za pěkný cestopis. Článek i fotky. Opravdu se mi to líbilo. Řekl bych, že používám podobný styl vyprávění, proto mi nedělalo problém to slupnout na jeden zátah . V příštím roce (2022) máme s kolegou Gruzii v plánu, tak si dovolím ozvat se v PM - mám jeden dotaz.
Nenech(te) se odradit chytrýma kecama. Kdo nic nedělá, nic neskazí, ale taky se nic nenaučí. Až budeš posílat článek do Motoroute anebo jiného časopisu, naučí tě to zkracovat a mazat (vlastní zkušenost) . Hodně štěstí do dalších cest.

walaszek (44) napsal 01.03.2020 v 21:11+1

Skvělý cestopis. Mně nevadí, že je dlouhý, vždyť ta cesta nebyla krátká. Četlo se to dobře a je za tím vidět hromada práce a času

Kachna1978 (3) napsal 25.02.2020 v 08:24

Vrátila jsem se na naši poslední dovolenou 2019, kdy jsem jeli podobnou trasu s tím, že jsme udělali kolečko přes Náhorní Karabach. Závidím Omalo a Usghuli, kdy nám nepřálo počasí a celou noc a den lilo, takže jsme vynechali. Naprosto chápu tvůj postoj k off . Taky mám vždycky ztaženou p...l a nakonec si to užívám . Takže hodně štěstí na dalších cestách a třeba na sebe někde narazíme .

tanoz (5) napsal 13.02.2020 v 13:04

Smekám, . . . Nádherné čtení . . . Přeji vám oběma ať už se vydáte kamkoliv, tak vždy šťastný návrat domů.

Tukibaba (0) napsal 02.02.2020 v 15:20

Pěkný čtení. Vzpomínal jsem jak jsem se ženou jel stejnou trasu v červenci 2019 Mestie, Užguli, Lehteki. Jeli jsme to na jedné motorce. Chvilkama jsem byl už fakt zoufalý. Ale hned bych se tam vrátil.

mili001 (0) napsal 30.01.2020 v 16:49

Prokousala jsem se celým psaním. Líbilo se mi a vím, kam nejspíš nepojedu miluju krásný výhledy, ale mám moc velký respekt z kamenitý cesty. Mám smůlu, nevadí i na jiná krásná místa se dá dojet.
Je to cestopis, ten je o čtení. O datech je itinerář. Asi si někdo plete pojmy s dojmy.
Fotky máš hezký, nápaditý. Psů je moc, ale asi k tobě prostě patří, tak proč ne.
Čtení toho povídání je přeci naprosto dobrovolný.

Danakroman (2) napsal 29.01.2020 v 22:57-1+1

za mě skvělý cestopis..psané jak kniha tak, ze v cloveku probouzí tu nejpestrejsi představivost...nechápu některé komentáře..jakoze je to dlouhe..moc podrobne atd...hold se asi nekteri spokoji s cestopisem prijeli jsme do Gruzie..nikdo si nic neudelal..bylo to fajn a prijeli jsme domu.

KlokanJack (6) napsal 28.01.2020 v 11:36+3

U cestopisu čtu nejdříve komenty, tady mě hned motivovali k přečtení. Ono se to totiž lehce kritizuje a většinou to nejlépe umí ti co nikdy nic nenapsali natož udělali nějaké video.
Já jestli můžu názor, tak začnu fotkama. Za mě moc hezké, ale dal bych 99,9%. Kdyby tam bylo o pár psů méně, bylo by to 100%.
Videa fajnový. Hezký střih, záběry, něco jsem taky natočil a ten kdo to nikdy nedělal ví prd co to dá práce. Jsou sice kratší, bral bych je spíše jako trailer a očekávám nějakou full time verzi. Možná marně Ale mám pochopení i pro ty co jejich cílem není točit videa. Je to trochu otročina která musí bavit.
Každopádně nechápu jak může někdo napsat, že je to strašný. To rozhodně ne. Je to naprosto OK.
Co se týká textu, tak je to čtivé. Přiznám se ale, že jsem nějakou kapitolu vynechal. Na můj vkus by to mohlo být lechce stručnější, ale jinak je to vtipné a chápu, že takový velký výlet nějakou stránku zabere. Je vidět, že to v autorce zanechalo spoustu emocí což je dobře, pro psaní bych to nechal chvíli odstát. Dělám to tak z videama a i pak bych to kolikrát po půl roce zkrátil o třetinu.
Rozhodně to hodnotím kladně, za ty drobnůstky dávám 4,5 hvězdy a rád si přečtu někdy další cesťák od této autorky.

Dan66 (74) napsal 27.01.2020 v 22:52+2

Krásný cestopis i fotografie. Při jeho čtení jsem jel s vámi. Výtkám k cestopisu nerozumím a jejich autoři s námi naštěstí nejeli. To by byl opruz.
Díky a určitě se těším na další vyprávění z cest.

Tretra (6) napsal 27.01.2020 v 15:54-3+5

Můj cestopis, který je i není dobrý, jsem psala ručně do našeho cestovatelského deníku. Škrtala jsem, zapisovala a znovu škrtala. Pak jsem sedla k počítači a přepisovala naši cestu, náš reálný příběh. Nesnažila jsem se uměle vytvořit kostru a obalit ji jednotlivými kapitolami tak, abych v lidech vzbudila stejné emoce jako při sledování dojáku nebo akčního filmu. Pak jsem četla, revidovala, znovu četla, upravovala, zvýrazňovala, aby vše bylo co nejjednodušší pro orientaci a aby čtenář nemusel louskat celý dlouhý cestopis. Všechno to, včetně úprav a zpracování fotek ze všech možných přístrojů, mi zabralo skoro dva měsíce. Dva měsíce od začátku první poznámky až po odbouchnutí odkazu na Motorkářích.

Co tím chci říct?

Za každým cestopisem stojí hromada práce a nikdo z jejich autorů si nežádá odměnu, pozitivní ohlasy ani cokoliv jiného. Ani já ne. Přála jsem si převyprávět náš příběh a podat ho v co nejčtivější formě tak, aby čtenář v pošmourných zimních dnech mohl zažít cestu s námi. A i kdyby jeden člověk zachytil tuhle informaci, budu spokojená. Jsem ráda a moc děkuji za pozitivní ohlasy. Moc si jich vážím. Děkuji ale i za ty negativní.

Bohužel nikdy nepochopím tu houževnatou touhu po dokonalosti. „Ty fotky jsou strašný, videa ještě horší“, „Špatná kompozice fotek, snaha o rádoby umělecký dojem“, „Začátek byl tak nudný, že mě odradil číst dál“, „Začátek pěkný, pak už se to nedalo číst“, „Čekal jsem krásné výhledy, ale ani to jsem nedostal“, „Zbytečně dlouhý cestopis“, „Holky mají vždycky výhodu“, „Je z toho cítit pohrdání lidmi“, jsou úryvky připomínek, které musím vzít v potaz. Ale jak být příště lepší nebo aspoň dostatečná? Najednou mají negativní komentáře čtyř lidí tolik váhy…

Snaha. To je omluva pro amatérismus. Emoce. To je ubohý ukazatel nedospělosti.

A za tím vším vysvobozující tvrzení, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Můj čtvrtý cestopis je potenciální nehezká tečka za malým snem PSÁT.

Některé silně negativní komentáře jsou slabou výmluvou se na to vykašlat a zároveň silným motivem nepřestat a být ještě lepší.

Nikdy nevzdávejte svou malou pouť.

Buďte sví, buďte autentičtí. Dělejte to, co vás baví. Dejte přednost tvorbě před ničením.

Jednou musí přijít den, kdy to všechno začne dávat smysl.

Já to nevzdám. Jsem totiž hrdý amatér.

Amatér, (z francouzského amateur, milovník; pův. z lat. amator, milovník od amare milovat), je ten, kdo se věnuje něčemu ze záliby, ne z povolání. (Zdroj: Wikipedie)

krysar_cz (5) napsal 27.01.2020 v 12:56

Poslušně hlásím, že profil je založen od 10/2015. Právo šaría, tedy konkrétně ukamenování za neuznávání „božstva“ zdejšího osazenstva, už bylo provedeno, tak snad se tomu vyhnu, neb já jsem jen návštěvník, který se snaží respektovat vaše tradice a zvyky.
S tímto cestopisem je to jako s BĚHEM DO KOPCE. Na začátku plný elánu a sil s vidinou výzvy v podobě strmého stoupání odvíjejícího se od počtu kapitol, s podtrhující povinností dodržet striktně stanovenou časomíru, za jak dlouho je nutné jednotlivé kapitoly zdolat. Bohužel jsem asi přepískl start, neb už ve 2/3 první kapitoly ztrácím dech a sám sebe přistihnu, jak písmenka dávám spíše mechanicky z nutnosti, ale myšlenkami jsem ve stádiu tuto výzvu vzdát. Nu nic, asi momentální slabost, jde se dál, ale když nedokončím ani 1/4 další kapitoly, a to i přes to, že mám velmi dobrý čas, rozhodnu se na chvilku zastavit a pokochat se panorámaty v podobě přiložených fotek. Po zjištění, že ani ty výhledy v dalších fázích za moc nestojí, raději rezignuji a otráveně dávám přednost tupému vzhlížení k obrazovce TV, kde jsou alespoň krásné obrázky čehosi.
Ale proč házet „flintu/cestopis do žita“, jsou tu přeci i jiné s kterými je to jako s BĚHEM Z KOPCE, kdy po startu, už v úvodu, zaklopýtnete a cestopis vás semele, že ani nevíte, kde je nahoře/dole a jako bonus v tom „kolotoči“ vidíte nádherné výhledy/fota. Na konci se otřepete, nadechnete a běžíte na opakovaný start, neb to chcete/musíte mít ještě jednou. Díky běhu z kopce jsem nakonec nemusel strávit čas tupým vzhlížením na obrazovku TV, za což jsem rád a upřímně děkuji.

Malp (11) napsal 26.01.2020 v 20:35-3+4

Bezva se to četlo (jestli to psal borec nebo koc vůbec nehraje roli ) - slohově a vůbec , bezva fotky , bezva videa . Celkově OK , víc takových cesťáků .
Jo a na camrálky hoďte bobek - chytrolínky nepředěláš .

PavelBpH (0) napsal 26.01.2020 v 20:08

Moc pěkné....a moc dobře napsané....a pěkný fotky...díky.
Strávil jsem s vámi kus nedělního odpoledne .
Hodně zdaru na dalších cestách.
Pavel

Virgl (8) napsal 26.01.2020 v 17:09+2

Vzhledem k tomu, že já osobně bych nic podobného z cest nedokázal napsat tak

PanKlobasnik (2) napsal 26.01.2020 v 13:34-1+1

Ahoj. Me se Tvuj cestopis libil. Fotky, videa, psani, pribeh. Nechci aby to znelo nejak divne, ale jednou bych si pral najit holcinu jako jses Ty (nemas sestru?), a procestovat s ni kus sveta.
Jinak me hodne pobavila ta historka s tou bestii ve vode
Az priste nekam pojedete, tak to sepis, a zverejni to tu, moc rad si to opet prectu
Spoustu stastnych kilometru pri dalsim tripu

ynzha (54) napsal 26.01.2020 v 13:01-1+2

Za mě v pohodě čtení a plus máš, že ač holka, máš dostatečně koule na to vydat se možná dál, než si troufají ti hateři s neveřejnejma profilama. Kašli na ně a piš dál.

Šup šup, vy smutní hrdinové klávesnic, honem mi přidejte nějaký ty mínusy

šerpa_mirek (6) napsal 25.01.2020 v 23:55-1+2

Hezky jsi to napsala !!!
Líbí se mi, že tučným písmem označuješ důležité body. Plánuji svůj trip, máš tam postřehy, které mě zaujaly a hodně dobře se v tom orientuje.
Taky je fajn, že prezentuješ ženský pohled na cestování. My chlapi vidíme spoustu věcí jinak, nebo o nich raději nemluvíme.

MedWed (37) napsal 25.01.2020 v 12:57+1

Za me dobry... samosebou, ze reakce jsou ovlivneny tim, ze je autorkou zena... ale o tom to je ne? Pro zenu tak nejak z principu veci i ten samotny vylet musel byt tezsi.

Jinak jedina drobna vada na krase... chapu, ze Tretra je milovnici zviratek, ale na motocestopis jich bylo na fotkach az az...

5/5

rakeťák-Kim (1) napsal 24.01.2020 v 21:33-3+4

Za mě super Slohově je to snad trochu náročnější, takže tukani typu AdventureFree to nejsou schopni vstřebat, ale z toho si nic nedělěj. Vždycky rejou ti, co v životě hovno dokázali a dokážou. Srát na ně. Jinak to vypadadá, že se Obluda do Gruzie podívá letos znova

jaro27 (78) napsal 24.01.2020 v 19:07+1

Nečítal som to celé, pozrel som si len state Omala, Shatili a Arménska.
K prvým dvom mám obdobné krásne spomienky a k tomu tretiemu som našiel nejakú inšpiráciu. Tak to má byť, ďakujem.
Zaujímavé, že ste to na ťažkých motorkách dali do Omala bez zbytočných kecov. Spomínam si na cestopisy, keď sa borcom do Omala nechcelo ísť, alebo sa doslova báli. Omalo pritom považujem za destináciu z celého Gruzínska za tú najlepšiu. Tvrdím, že kto nebol v Omale, nebol v Gruzínsku. Enduráci a cenduráci zvlášť.
Fajn, že si nepočúvla manžela a neotočili ste to pred Shatili. Platí obdobne ako o Omale.

Nie je treba dehonestovať takýto dobrý cestopis počítaním minút potrebných na čítanie a čo sa týka fotiek. niektoré sa mi javia riadne podarené. Rád by som bol autorom.

Ďak za cestopis. Pre mňa má zmysel.

Lannius (4) napsal 24.01.2020 v 00:52-2+2

Moc hezký cestopis. Před pár lety jsem to projel také a je to zážitek na celý život. Piš dále, máš talent.

fantomaz (47) napsal 23.01.2020 v 23:11-3+7

No, nejdřív jsem se zhrozil, když jsem viděl těch 9 kapitol, ale pak jsem se začetl a nějak mě to bavilo číst až do konce. Bylo to skvělé, jen škoda, že jste nedojely do cíle, na druhou stranu se to mohlo stát 3 tisíce km od domova. Takže piš dál, bylo to hezky česky, nenamachrovaný, bez hrubek a to je nejdůležitější už se těším ! A na toho člověka/konzumenta - co mu je čas tak drahý, bych ani nereagoval.

Tdicko (32) napsal 23.01.2020 v 20:24

Ďakujem za výborný cestopis. Za mňa fakt super. Ale určite ma bude zaujímať skúsenosť s tvojou novou motorkou. Trošku som o nej uvažoval kvoli hmotnosti a mojej výške.. držím palce. A mimochodom... takúto svadobnú cestu by som bral všetkými desiatimi. Čiže závidím.

Nalge (31) napsal 23.01.2020 v 19:22-2+1

Tie ženské by mohli písať častejšie. Čítalo sa mi to dobre, dávam veĺké plus za výber destinácie, celkové spracovanie, námahu vytvoriť toto dielo a odvahu vyraziť tak ďaleko a na tak dlho.

Miluna1 (24) napsal 23.01.2020 v 16:36

Mě se cestopis líbil.

Ten kousek domů se dal dojet i bez altiku.

NostalgicRider (41) napsal 23.01.2020 v 15:25+2

Cestopis dobrý...
No diskusia sa tu zase zbytočne uberá niekam úplne mimo realitu...

Dosť mi to pripomína toto: https://www.motorkari.cz/tema/?t=214854

komitbt (0) napsal 23.01.2020 v 14:25

Ahoj za mě super, ať si říká kdo chce co chce ?

AdventureFree (-12) napsal 23.01.2020 v 13:16-17+2

Za mě...může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžete udělat...destinace fajná, ale fotky doslova strašný, videa ještě horší. Text jsem celý nebyl schopen dát, neb tam není nic, co by upoutalo, zaujalo, nebo mělo jakýkoli přínos. Přijde mi to jako by "baby seděli na kávě a jejich úkol zněl jasně – mluvit, mluvit a mluvit ať se děje co se děje".
Závěrem: to že někoho baví psát, neznamená, že to dělá dobře a páč nepatřím, a nebudu patřit, mezi věčné +klikače, ohodnotím dle toho, jak to vnímám já, a ne jak zmiňovaný +klikači.

spike-cz (137) napsal 23.01.2020 v 13:13-1+1

Moc krásně napsáno. Gratuluju. Jen víc dívčích cestopisů... Co si tak vybavuju, psala tu i paní Alumilanková a HondaGirri...a všechy cesťáky super.
Jen tak dál !

sekáčmagor (128) napsal 23.01.2020 v 09:52-1+5

A je to tu zase Baba napíše cestopis a už tečete...
To zase dostanu mínusů....