Bobři v Pobaltí

bobrvan (2) napsal 23.05.2019 v 15:43

Díky všem za reakci.

k2j89 (25) napsal 22.05.2019 v 14:56

Mě se to moc líbilo, že jste měli smůlu na objížďky je věc vedlejší. Já jsem cestoval po Polsku několikrát a nemůžu si až na pár vyjímek stěžovat ani na cesty ani na řidiče, ale to je všude stejný. Naopak daleko horší objížďky jsem zažil v Německu. Jak psal kolega, také víc využívám dvojek. Někdy S, ty jsou povětšinou nové a bez poplatku. Ale k cestopisu. Moc zajímavá místa, láká mě to, ale trochu mě teď straší písčité cesty. Díky za inspiraci.

majky72 (131) napsal 22.05.2019 v 06:37

Ako, asi ste si to užili až teda na tie obchadzky . Ja som bol Poľsko, Litva, Lotyšsko pred dvoma rokmi a mal som iny dojem zo šoferov teda hlavne Litva Lotyšsko - kludny pohodovy šoferi čo sa nikam neponahlali a to som išiel na Moto Guzzi 35,5 kW a bol som poväčšine najrychlejši rychlejšich bolo len tych pár GS z nemeckymi špz čo ma obiehali . No tak sa necham prekvapit tento rok, kedy chcem potiahnut mimimalne až do Estonska. Pravda je že ja na svojich cestách maximalne využivam vedlajšie cesty, takže hlavne budu max na presun cez Polsko na Mazury

Targus (429) napsal 21.05.2019 v 11:56

ynzha

Někdo chce na motce brousit slidery, jiný jede koukat na památky, třetí se chce prostě podívat "někam" a nezajímá ho až tak dalece, jestli si užije jízdu. Jede prostě proto, že to chce.
A naopak někdo by rád do Alp, ale nestojí mu to pak za ty dopisy s pokutami z radarů umístěných půl metru za značkou, což v Polsku a v Pobaltí prozatím nehrozí (otázkou ovšem je, jak dlouho ještě).
Jinak Polsko se nechá nádherně projet po dvojkových a ne tak zarvaných cestách, vše je otázkou preferencí.
Pro Pobaltí platí totéž, ale jak je zmíněno v tomto cesťáku, jedná se o komunikace většinou pískové - tzv. gruntovky, tedy spíše pro opravdová endura, anebo nepříliš nabalené cesťáky na terénních gumách. A samozřemě jsou nutné mapové podklady nebo alespoň základní jazyková výbava v ruštině či ještě lépe v místním jazyce.

Laduj (0) napsal 20.05.2019 v 14:26

dobrý mám s kvalitou silnic i lidí v Estonsku stejnou zkušenost, a jel jsem z Ruska, takže to byl pořádnej pozitivní šok.
A navíc mě váš cestovpis utvrdil, že Polsko a Litva rozhodně NE, a na moto už vůbec, a nejen kvůli stavu silnic. (jsou to stejní blázni jako Rusáci)
Trošku si ale rýpnu:
Státovky jsou papírové peníze emitované panovníkem nebo vládou, které mají nucený kurz.
Správně má být: "Vyjíždíme na státní, nabíráme rychlejší tempo..."

Mulis_75 (29) napsal 20.05.2019 v 12:36

S vámi jel někdo pátý? Já jen, že o všech čtyřech se v cestopise píše ve stylu on/ona. Zvláštní, ale proč ne. Ujeli jste pěknou štreku, na Viragu asi nic moc pohodlí - už jen proto klobouk dolů.

ynzha (54) napsal 20.05.2019 v 08:19+4

Nějak jsem si z toho odnesl, že cesta vedla buď po dálnici, nebo objížďkami a byla vlastně tak nějak úplně na prd. Do toho občas nějakej kemp nebo hrad.. Ale OK, když to tak chcete.. Aspoň se člověk těší zpátky do práce