europ_asistance_2024



TT- Brno x Pelješac x Dubrovník x Brno

Na Supersportech napříč Chorvatskem, za Turist Trophy podmínek.

Kapitoly článku

Nápad projet Chorvatsko na Supersportech vznikl od českých silnic a naší nenabaženosti po zatáčkách a kilometrech. Potkal jsem v červnu 2012 někoho na Repsolce a u jedné z vyjížděk jsem se mu zmínil, že když má rád ty delší výlety :-), měl bych pro něj krásný asfalt a třeba i 300km v kuse zatáček přes hory, pláně a jako bonus jízda po pobřeží zakončená koupáním. Motivaci jsem zvládl na jedničku a musel jsem čekat na výsledek. Na otázku,která přišla: A jak je to daleko? jsem zmínil: Takové projetí Brno-Praha, Praha - Brno, Brno- Praha za 1 den :-). Nechal jsem to uležet a 19.7. k tomu došlo:-).          
Vyrazili jsme v 4:30 po vydatné snídani z benzinky OMV z  Modřic u Brna směr Mikulov, dle Meteo radaru nešlo jet ani nikam jinam než na Graz, Maribor a Karlovac, protože celé Rakousko, Slovinsko zavalily vydatné mraky.

  Na rakousko slovinských hranicích v 8hodin ráno jsme se protáhli, prohřáli a rozhodli se pokračovat směr Chorvatsko.

            Projeli jsme bez zmoknutí a po zdolání dálnic jsme se ocitli na první NEdálniční benzince v Karlovacu. Dotankovali jsme a fofrem na test asfaltu vnitrozemím Chorvatska.

Další zastávka byla v 13hod. na Plitvicích kde jsme se rozhodli poobjedvat. Taky jsem se stali obětí pozornosti českých motorkářů, kteří se k nám sjeli na skutrech a endurech. Když zjistili, že jsme vyrazili v 5 ráno z Brna a je 13hod. a jedeme k Dubrovníku začli si nás na těch sportech fotit :-).

Další zastávky byly jen tankovací, nešlo zastavit ty krásné zatačky, nová silnic a malý provoz nás hnali dál Gračac, Knin, Sinj, Trilj, Cista Provo, Šestanovac.

A vlastně nad Brelou byla první NEtankovací zastávka :-), hlavně jsem musel poskytnout motivační informace, že ted už bude magistrála kolem moře a pak už jen vnitrozemím přes Opuzen, pak se prodrat kolonou před Bosnou a Hercegovinou do Neumu pak zpět do Chorvatska a už jen kousek na odbočku na poloostrov Pelješac.                                Po odbočení a projetí krásného města Ston,

 je to asi 30 min. do našeho cíle. Žuljana nás přivítala západajícím sluncem a moc jsme se těšili na sprchu, jídlo, uvolnění paží z řidítek ..atd... V hlavách nám hučely otevřené výfuky, prsty brněli, za krkem malá křeč, ale jinak velká spokojenost s výkonem. 1100km za 15 hodin.

Druhý a třetí den

20.7. jakož to druhý den jsem se rozhodli trošku odpočnout u moře:

odpoledne nám však motorkářský duch nedal spát a vyrazili jsme na malý výlet do nedalekého Dubrovníku.

Rozhodl jsem se za výdrž,kolegovi ukázat krásy Dubrovníku, napojit ho a provést po promenádě. Jsme se něják zapoměli a návrat kolem 22hod. nás přišel pěkně chladně na kratase a tričko :-). Museli jsem otevřít téma co dál v Sobotu 21.7. .....:-).........................   21.7. v 8 ráno jsme posnídali, zaplatili každý 45€ za dvě noci v apartmanu sedli na stroje a vyrazili k Brnu. Všechno šlo tak něják rychleji a lépe než cesta tam v 13hod. jsme uz usedali ke stolu na Plitvicích a jedli svůj oběd. Vyrušilo nás malé zahřmění a ani rychlé placení nás nezachránilo.                                                                                        Po vjezdu do Slovinska začalo pršet, nepřestalo ani v Rakousku.

Po pravdě jsem měl zbytek cesty před očima nepromok, který vysel doma na skříni. :-)                                                                                                                                                                             Na chvíli kolem Grazu jsme dostali šanci se usušit, takže začlo mohutné převlíkání a kombinování zbylého suchého oblečení. 

 
Do Vidně bylo obstojně, ale pak to začalo na novo a provedlo nás to vydatně až do BRNA. Sečteno potrženo 3500km za 3 dny na supersportech bylo velkým zážitkem a letos 2013 se doufám zopakuje s více nadšenci. Jsem otevřen každé extrémní diskuzi. :-)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):
Motokatalog.cz


TOPlist