Cesta do Puly
Text: bubik710 | Zveřejněno: 9.12.2013 | Zobrazeno: 26 187x
Kapitoly článku
Tak a je další rok za námi. Po naší první delší loňské výpravě jsme se jeden večer nad atlasem a s tužkou v ruce věnovali přípravě další cesty. Když jsem před lety v Bickercrouwnu koupil knihu Alpský motorkářský průvodce ještě jsem netušil jak nám jednou pomůže a poskytne informace. Zakreslil jsem si do atlasu veškerá významná místa, která v ní byla uvedena a naši trasu jsme upravili tak, abychom jich co nejvíce projeli. Cílem byla zvolena Pula. Možná na začátku prozradím, že nejhloupější nápad, kam se vydat na motorce, ale k tomu se ještě vrátím. Termín byl stanoven na sobotu 29.6.2013.
Od loňska jsme už věděli co nás může čekat a jak se máme připravit. Zabalili jsme si stany, spacáky a karimatky. Minimum oblečení, nějaké kafe a něco k snídani. Hlavně jsme si nasušili masíčko. Nutná výživa. Od loňska byla na motorkách jediná změna. Petr jel na svém novém „mazlíkovi“ BMW 1200 GS rok 2013, ostatní bylo při starém. Já na Fazeru 1000, brácha Bandit 1200 S a Michal SV 650 S.
Jako většinu vyjížděk jsme se sešli u nás doma. Brácha ještě zajel pro sladkou snídani a s kafíčkem jsme se pomalu začali těšit na krásnou projížďku a nové zážitky. Bylo krásné slunečné ráno. Po snídani jsme okolo půl desáté vyrazili směr Plzeň a Rozvadov. Dnešním cílem bylo dosáhnout kempu v Rakousku, co nejblíže tunelu Felberntauorntunel. Na benzínce u Rozvadova jsme prvně tankovali. Při této příležitosti jsme jen tak zapnuli internet a podívali se na radar, jaké je počasí před námi. To co jsme uviděli nebylo vůbec hezké. Bouřka táhnoucí se téměř přes celé Německo směrem kam jedeme. Oblékli jsme si nepromoky a vyjeli. Jen jsme minuly hranice, začalo kapat. Pak se to zesilovalo až byla obrovská průtrž. Po dálnici se dalo jet sotva okolo 80 km/h Naplánovali jsme si další zastávku na benzínce před Mnichovem. Dobrali jsme a vyrazili dále. Bohužel ne na dlouho. SVéčku natekla voda do prvního válce a muselo se stavět. Naštěstí Petr, jako loni, jel s nářadím a Michal si se vším poradí. Za chvilku jsme jeli dál a pokračovali po obchvatu okolo Mnichova směrem na jih.
Když jsme přijížděli do Rakouska, tak pomalu přestávalo pršet. Ke
Cesta: Buštěhrad, Rozvadov, Mnichov, Worlg, Schlitters, Hollersbach i. Pinzglah.
Ujeto: 590 km
A tak jsme už potřetí projeli GrossGlockner HochAlpenStrasse. Dole okolo 20 stupňů, na vrcholcích téměř nula. :-( Projeli jsme ji a mířili k hranicím s Itálií.
Jeli jsme po malých silničkách mezi krásnou přírodou až na hřeben k hranici. Tady jsme narazili na zajímavý unikát. Hranici tvořila cesta pro jedno auto. Krásné serpentiny, které byly v pravidelných cyklech řízeny semaforem. Díky času jsme si museli vše pořádně nafotit a dát si místní kávu. Pak jsme pomalu začali sjíždět do údolí a kochali se nádhernými pohledy. Čas pomalu utíkal a my museli několikrát znovu nastavovat cestu v navigaci. Cílem bylo Canazei. Postupně jsme tam přes Brunico a Cavaleze dojeli okolo 19 hodiny. Cestou jsme pořídili nějaké společné fotky a jeli po nádherných bezchybných serpentinách, kde jsme se úžasně vyblbli. Jezdíme s bráchou lyžovat právě na Sella Rondu a po každé jsme si říkali: „sem musíme jet na motorce“.
Dali jsme si místní specialitu . ochutnávku ze tří místních jídel. Byl to krásný den a parádní závěr.
Cesta: Mittersill, Fuchs, Lienz, Erlsbach, Brunico, Corvara, Canazei.
Ujeto: 330,6 km
Dalšího rána po vypití kávičky a snězení pár sušenek, těstovin a možná ještě dalšího jsme vyrazili na další část. Hned ráno nás čekala úžasná cesta k Arrabě okolo Selly. Paráda, úžasné a skvělé. Dopoledne byla i příjemná teplota do 25 stupňů. Cesta byla naplánována směr východ. Dojet až do Slovinska a odtud k pobřeží Itálie/Chorvatska. Úžasný přejezd Italských Dolomit. Míjeli jsme několik krásných destinací. Jeli jsme naprosto panenskou přírodou. Střídali se nám pomalé úzké silničky s krásným asfaltem na kterém se dalo téměř vše zkusit. Nikde jsme nenarazili na štěrk, nebo nějaký výmol. Byť jsme jeli i po dost zapadlých cestách.
Nestále jsme jeli z údolí na hřebeny a zpět do údolí. Cesta vedla těmito místy Sauris di Sopra, Ampezzo, Raccolana, Rovec. Po cestě jsme projížděli nádhernými tunely, které byly ručně tesány. Míjely jsme azurová jezera a koukali na zelené horské pláně nad které se tyčily vrcholky skalnatých hor. Postupně jsme projeli až do Slovinska. Slovinsko bylo na cestování úžasné. Směr k pobřeží vedl podél řeky po nádherné a hodně rychlé silnici. (Večer jsme přehodnocovali kolik by nás to asi stálo, pokud by nás někde zastavili na rychlost. :-) ) Postupně jsme dojeli přes větší část Slovinska
Cesta: Canazei Cortina d Ampezzo, Sauris di Sopra, Ampezzo, Raccolana, Rovec, Trieste.
Ujeto: 381,5 km
Dnes bylo před námi zvládnout podél pobřeží dojet až do našeho vytýčeného cíle – Puly. Jeli jsme postupně k hranicím s Chorvatskem. Když jsme tam vjeli uvědomil jsem si, co jsem se kde dočetl a od motorkářů slyšel. Chorvatský asfalt klouže. A je to fakt. I za sucha se chová téměř jako led.
Naprosto kluzký povrch na kterém jsme se báli provést jakýkoliv prudší manévr. Výrazně se nám snížila průměrná cestovní rychlost a stoupla průměrná teplota k neúnosným mezím. Chorvati už toto pochopili a na „nejhorších“ zatáčkách vyměnili povrch za dobrý černý asfalt. Bohužel těchto míst bylo velice poskromnu. Pokud by nám začalo pršet, měli jsme jen šanci zastavit a opít se, na tom by se už nedalo jet vůbec. První malý zádrhel byl při hledání restaurace na oběd, kde jsme courali po městě a hledali místo k zaparkování. Michal byl nucen zaflekovat moto. Na tyhle zvuky nejsme při dlouhých výletech zvyklí. Kolo se bloklo a jelo jako sáňky borové. Naštěstí vš
e ustál. Postupně jsme jeli dál a do Puly jsm
e se dostaly okolo odpoledne. Našli jsme si příjemný kemp. Místní dáma mě na check inu pěkně vytočila, když nám zabavila pasy a řekla, že nám je vrátí druhý den. Měli jsme v plánu jet na mašinách do města na prohlídku a courání. Po chvilkách dohadů a rozčílení Petr vytáhl občanku a směnil naše pasy za jeden doklad. Odpoledne jsme se opět vykoupali v moři, chvilku pobyli na pláži a večer jeli do centra na prohlídku a jídlo. Po zaparkování jsme si dali nějaké pivko a šli se podívat ke Koloseu.
Cesta: Trieste, Poreč, Pula.
Ujeto: 187,5 km
Fakt je jejich silniční povrch jako led. Strašné! Nakonec jsme z města vyjeli a jeli směrem na Rijeka podél pobřeží. Byla naprosto vymetená obloha, teploučko. Celou cestu bylo nač koukat. Když jsme se blížili k Rjece, tak jsme změnili směr na Slovinskou Ljubljanu a pokračovali jsme severním směrem. Celou cestu jsme jeli jen po okreskách a vynechávali jsme placené úseky, dálnice. Pomaličku jsme jsme se vzdalovali od Chorvatska, přestávali jsme se bát každé zatáčky. Silnice k hlavnímu městu Slovinska byla úžasná, opakem byl průjezd městem. Bohužel jsme se sem dostali až odpoledne a dopravní provoz udělal své. Pařili jsme se v kolonách, které nešli téměř předjíždět ve 30 stupních. Nic hezkého na kožené kombinézy. :-(
Směrem z města jsme se opět přiblížili k nádherným horám a krásným silnicím. Projeli jsme drobné hřebeny a večer hledali místo k noclehu. Na navigaci se ukázal Hobits camp. Byla to parádní volba. Přijeli jsme do maličkého kempu, ve kterém bylo jen pár karavanů a několik stanů. Čekal nás bazén, domácí kuchyně a nadprůměrný přístup k hostům. Přišli jsme k recepci, kde nás vítal sám majitel. Příjemný chlapík, který s námi při večeři probíral nejenom možnosti kam se vydat, (Ráno nás čekala vyhlídková cesta, která velice konkuruje „profláknutému“ Glockneru) ale i počasí, výrobu místního sýru a špeku. Sám měl farmu. Doporučil nám na snídani počkat až na vyhlídkovou cestu, kde jsme na chalupě ochutnali prkýnko s různými druhy místních specialit. Ale to jsem už trošku přeskočil do čtvrtka.
Cesta: Pula, Barban, Matulji, Postojna, Ljubjana, Loiblta
Ujeto: 331,4 km

Jak jsem již psal, ráno jsme se rychle zabalili a okolo 9 hodiny vyrazili na další část výpravy. Za pár kilometrů nás vítala brána od vyhlídkové trasy Nockalmstrasse, která se svou délkou a množstvím zatáček byla zařazena mezi čtyři nejvyhlášenější místa pro motorkáře a jak jsme měli možnost zjistit, tak i lidi mající cabria a veterány. Bylo jich tam neskutečně, stroje, na které je radost se podívat. D
ali jsme si půl hodinky hezké jízda a zastavili jsme na již zmíněnou snídani. Byla opravdu neskutečná. Pak jsme dále pokračovali v trase. Následně jsme si do navigace zadali směr Bad Ischel a trošku oklikou přes
Teplota byla parádní, neumrzli jsme. Chvilku jsme se cachtali a pak pomalu zabalili a chtěli ujet co nejvíc k Českým hranicím a kempovat ještě v Rakousku. Když bylo po sedmé a vlekli jsme se děsně dlouhou dobu Linzem, zastavili jsme a dohodli se, že vezmeme za hefty a budeme spát v prvním kempu v Čechách. Projeli jsme po osmé Dolním Dvořištěm a zamířili jsme k Vyššímu Brodu. Tolik vodáku pohromadě jsem dlouho neviděl. Tak jsme nasedli a dojeli do Frymburku, takové naší závěrečné destinace. Večer jsme poseděli a začali pomalu střádat plány na další rok...
Cesta: Innerkrems, Schoder, Mitterndorf, Grundlsee, Bad Ischel, Attersee, Linz, Dolní Dvořiště, Frymburk u Lipna.
Ujeto: 464,8 km
Ráno jsme vstali, naposledy zabalili stany oblékli jsme si nepromoky a vyrazili směrem k domovu. Jako první den, tak i poslední den nám dost pršelo. Půlka cesty domů byla v dešti, druhá už v krásném počasí. Jeli jsme přes České Budějovice, Písek a Prahu domů. Dojeli jsme odpoledne.
Ujeto: 245,3 km
Celková vzdálenost: 2531,1 km
Náklady a spotřeba Petr:
najeto:2448 Km
benzínu:126.37L
spotřeba: 5,16L/100 Km
celkem finance:12606 Kč
Náklady a spotřeba Luboš:
najeto:2531,1 Km
benzínu:147,51L
spotřeba: 5,9L/100 Km
celkem finance:12314,8 Kč
Náklady a spotřeba Tomáš:
najeto: 2489,2 Km
benzínu: 137,85 L
spotřeba: 5,54 L/100 Km
Michalovi záznamy jsem bohužel nenašel.
Od loňska jsme už věděli co nás může čekat a jak se máme připravit. Zabalili jsme si stany, spacáky a karimatky. Minimum oblečení, nějaké kafe a něco k snídani. Hlavně jsme si nasušili masíčko. Nutná výživa. Od loňska byla na motorkách jediná změna. Petr jel na svém novém „mazlíkovi“ BMW 1200 GS rok 2013, ostatní bylo při starém. Já na Fazeru 1000, brácha Bandit 1200 S a Michal SV 650 S.
DEN PRVNÍ - SOBOTA
Jako většinu vyjížděk jsme se sešli u nás doma. Brácha ještě zajel pro sladkou snídani a s kafíčkem jsme se pomalu začali těšit na krásnou projížďku a nové zážitky. Bylo krásné slunečné ráno. Po snídani jsme okolo půl desáté vyrazili směr Plzeň a Rozvadov. Dnešním cílem bylo dosáhnout kempu v Rakousku, co nejblíže tunelu Felberntauorntunel. Na benzínce u Rozvadova jsme prvně tankovali. Při této příležitosti jsme jen tak zapnuli internet a podívali se na radar, jaké je počasí před námi. To co jsme uviděli nebylo vůbec hezké. Bouřka táhnoucí se téměř přes celé Německo směrem kam jedeme. Oblékli jsme si nepromoky a vyjeli. Jen jsme minuly hranice, začalo kapat. Pak se to zesilovalo až byla obrovská průtrž. Po dálnici se dalo jet sotva okolo 80 km/h Naplánovali jsme si další zastávku na benzínce před Mnichovem. Dobrali jsme a vyrazili dále. Bohužel ne na dlouho. SVéčku natekla voda do prvního válce a muselo se stavět. Naštěstí Petr, jako loni, jel s nářadím a Michal si se vším poradí. Za chvilku jsme jeli dál a pokračovali po obchvatu okolo Mnichova směrem na jih.Když jsme přijížděli do Rakouska, tak pomalu přestávalo pršet. Ke
mp jsme našli poměrně snadno a rychle v Wald im Pinzgau kemp S.N.P Camping. Zde jsme zažili něco na Rakousko nenormální. Vítal nás totálně vysmátý Rakušan, který nám spočítal cenu, usmál a zeptal se zda potřebujeme účet. Na co by nám byl, také. :-) Nicméně zmuchlal účet a řekl: „mínus 15 Euro“. Nenormální. Asi černá ekonomika prosákla i do této zemně. Večer jsme si zašli zhodnotit jízdu do restaurace a pak na kutě. Doufali jsme v lepší počasí, hlavně bez deště...
Cesta: Buštěhrad, Rozvadov, Mnichov, Worlg, Schlitters, Hollersbach i. Pinzglah.
Ujeto: 590 km
DEN DRUHÝ - NEDĚLE
Ráno nás vítaly slunečné paprsky. Kouzelné počasí, azurové nebe a další cesta před námi. Jeli jsme směrem do Itálie. Co nejrychleji, jelikož jsme loni jeli už po druhé přes GrossGlockne, chtěli jsme ho vynechat a co nejrychleji se dostat na hranice s Itálii. Bohužel. Když jsme přijeli před tunel, našli jsme jen uzavírku. Místní pracovník nám poradil jak tuto nešťastnou událost řešit.A bylo to tu. Jako loni jsme se opět v tomto kempu seznámili s Tureckými záchody. :-) Večer jsme vyrazili do restaurace.
Cesta: Mittersill, Fuchs, Lienz, Erlsbach, Brunico, Corvara, Canazei.
Ujeto: 330,6 km
DEN TŘETÍ - PONDĚLÍ
Dalšího rána po vypití kávičky a snězení pár sušenek, těstovin a možná ještě dalšího jsme vyrazili na další část. Hned ráno nás čekala úžasná cesta k Arrabě okolo Selly. Paráda, úžasné a skvělé. Dopoledne byla i příjemná teplota do 25 stupňů. Cesta byla naplánována směr východ. Dojet až do Slovinska a odtud k pobřeží Itálie/Chorvatska. Úžasný přejezd Italských Dolomit. Míjeli jsme několik krásných destinací. Jeli jsme naprosto panenskou přírodou. Střídali se nám pomalé úzké silničky s krásným asfaltem na kterém se dalo téměř vše zkusit. Nikde jsme nenarazili na štěrk, nebo nějaký výmol. Byť jsme jeli i po dost zapadlých cestách.Nestále jsme jeli z údolí na hřebeny a zpět do údolí. Cesta vedla těmito místy Sauris di Sopra, Ampezzo, Raccolana, Rovec. Po cestě jsme projížděli nádhernými tunely, které byly ručně tesány. Míjely jsme azurová jezera a koukali na zelené horské pláně nad které se tyčily vrcholky skalnatých hor. Postupně jsme projeli až do Slovinska. Slovinsko bylo na cestování úžasné. Směr k pobřeží vedl podél řeky po nádherné a hodně rychlé silnici. (Večer jsme přehodnocovali kolik by nás to asi stálo, pokud by nás někde zastavili na rychlost. :-) ) Postupně jsme dojeli přes větší část Slovinska
k pobřeží a podél dojeli k Italskému. Výsledným místem pro spánek byl Trieste. Bohužel tady byl docela velký problém najít vhodný kemp a tak jsme začali stavět stany až před devátou hodinou. Přišlo naše první koupání v moři. Slečna v recepci (češka, která tu žije už dost let) nás informovala o mělkém moři, ať se nebojíme. Ani jsme nemohli. Když už jsme šli téměř 100 metrů a pořád nám to bylo sotva do pasu, uvěřili jsme. :-) Celý den jsme se těšili na čerstvé mořské plody. Nezklamalo nás to a večeře byla vícechodová s ochutnávkou všeho možného.
Cesta: Canazei Cortina d Ampezzo, Sauris di Sopra, Ampezzo, Raccolana, Rovec, Trieste.
Ujeto: 381,5 km
DEN ČTVRTÝ - ÚTERÝ
Dnes bylo před námi zvládnout podél pobřeží dojet až do našeho vytýčeného cíle – Puly. Jeli jsme postupně k hranicím s Chorvatskem. Když jsme tam vjeli uvědomil jsem si, co jsem se kde dočetl a od motorkářů slyšel. Chorvatský asfalt klouže. A je to fakt. I za sucha se chová téměř jako led. Procházeli jsme přístavem a míjeli spoustu nádherných pohledů. Večer jsme se vrátili zpět do kempu a náš cíl u trochy piva náležitě oslavili. :-)
Cesta: Trieste, Poreč, Pula.
Ujeto: 187,5 km
DEN PÁTÝ - STŘEDA
Už večer jsme si udělali plán po ránu skočit naposledy do moře, vykoupat se a pak teprve zabalili a vyrazit na cestu zpět. Cestou přes střed Puly jsme jeli v malých kolonách. Najednou tam bráchovi zastavilo auto. On zabrzdil a já musel na tvrdo na brzdy. Přední kolo se podsmeklo a já držel mašinu za řídítka aby nespadla a klouzali jsme jak sáňky borové přímo na něj. Zastavil jsem několik centimetrů od něj.Cesta: Pula, Barban, Matulji, Postojna, Ljubjana, Loiblta
Ujeto: 331,4 km
DEN ŠESTÝ - ČTVRTEK
Jak jsem již psal, ráno jsme se rychle zabalili a okolo 9 hodiny vyrazili na další část výpravy. Za pár kilometrů nás vítala brána od vyhlídkové trasy Nockalmstrasse, která se svou délkou a množstvím zatáček byla zařazena mezi čtyři nejvyhlášenější místa pro motorkáře a jak jsme měli možnost zjistit, tak i lidi mající cabria a veterány. Bylo jich tam neskutečně, stroje, na které je radost se podívat. D
nádherné údoli daným směrem. Oběd jsme si naplánovali u jezera Grundle See. Místní specialitka masového knedlíčku v polévce byla slušným rozchutnáním které doprovazel opět tříchodový obídek mého bratra a kila naskakovala. :-)
Odtud jsme se chtěli jet podívat k Halstatu, ale bohužel cesta byla zavřena a tak jsme jeli k jezeru Attersee. Když jsme k němu dojeli, těšili jsme se na koupání.

Cesta: Innerkrems, Schoder, Mitterndorf, Grundlsee, Bad Ischel, Attersee, Linz, Dolní Dvořiště, Frymburk u Lipna.
Ujeto: 464,8 km
DEN SEDMÝ - PÁTEK
Ráno jsme vstali, naposledy zabalili stany oblékli jsme si nepromoky a vyrazili směrem k domovu. Jako první den, tak i poslední den nám dost pršelo. Půlka cesty domů byla v dešti, druhá už v krásném počasí. Jeli jsme přes České Budějovice, Písek a Prahu domů. Dojeli jsme odpoledne.Ujeto: 245,3 km
Celková vzdálenost: 2531,1 km
Náklady a spotřeba Petr:
najeto:2448 Km
benzínu:126.37L
spotřeba: 5,16L/100 Km
celkem finance:12606 Kč
Náklady a spotřeba Luboš:
najeto:2531,1 Km
benzínu:147,51L
spotřeba: 5,9L/100 Km
celkem finance:12314,8 Kč
Náklady a spotřeba Tomáš:
najeto: 2489,2 Km
benzínu: 137,85 L
spotřeba: 5,54 L/100 Km
Michalovi záznamy jsem bohužel nenašel.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz