Motocyklové příběhy č.5 – Jednodenní výlety kousek od Prahy

Dva dny v sedle BMW S 1000 XR a dva výlety nedaleko Prahy. První odpoledne vyrazíme za zvířaty na Milovicko a druhý den pak na Křivoklátsko, kde se nejen parádně svezeme, ale i pokocháme jak přírodními, tak lidmi vytvořenými úžasnými místy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Seznamujeme se s novou motorkou, neztrácíme moc času a co nejrychleji opouštíme rušné ulice Prahy. Míříme na sever k Milovicím, kde bychom se rádi setkali se zubry a koňmi. V bývalém vojenském prostoru je vybudována přírodní rezervace, v níž se pasou stáda zubrů, divokých koní a praturů (GPS 50.2337006N, 14.8957242E). Oblast je rozlehlá, spatřit nějaké zvíře chce čas a trpělivost.

Od rezervace pokračujeme na Jabkenice (GPS 50.3240669N, 15.0147733E). Obec je známá nejen tím, že zde žil a zemřel hudební skladatel Bedřich Smetana, ale i nedalekou oborou se systémem rybníků. V létě se zde dá vykoupat nebo se procházet v oboře a užívat si klidnou atmosféru místa.

Druhý den vyrážíme opět z Prahy a naší první zastávkou je lom Velká Amerika, někdy přezdívaný český Grand Canyon. Je to asi 800 m dlouhá, 200 m široká a až 100 m hluboká díra v zemi po vápencovém lomu. Na jeho dně se nachází dvě navzájem propojená jezírka s průzračnou vodou, která zejména v létě lákají ke koupání. Bohužel brána do lomu je trvale zavřená. Okolo však vede cesta, ze které se můžete pokochat výhledem, ale přístup ke krajům není povolen. Při návštěvě buďte opatrní.

Po cestě jsme zahlídli ceduli lákající na kávičku. Já, jako milovník kávy, neodolám a jedeme se mrknout do Moto Café Karlštejn (GPS 49.9333839N, 14.1855069E), kde se během sezóny můžete potkat s podobně postiženými lidmi.

Je příjemný teplý den a po krátké diskuzi se rozhodujeme podívat se na rozhlednu Děd u Nižboru. Tu jsme bohužel minuli a skončili u místního zámku, který, jak jsem záhy zjistili, stojí také za prohlídku (GPS 49.9998372N, 13.9995853E). Zajímavostí je křížení 50. rovnoběžky a 14. poledníku hned v blízkosti zámku.

Poslední zastávkou dne jsou Skryjská jezírka (GPS 49.9478319N, 13.7494800E). Silnice z Nižboru k nim vede skrz svěží přírodu kolem chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Svezení na motorce si zaručeně užijete. Jezírka jsou pár set metrů od silnice a po celou asi hodinovou procházku bylo na co koukat. Klid a chlad lesa v kaňonu Zbirožského potoka je skvělé místo pro chvilku relaxace.

V příštím díle se společně vydáme na Slapy a do Českého ráje.

Mapa a trasa:

Celá trasa ke stažení do navigace zde: export.gpx

Michal Prskavec - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.