Royal Enfieldy na Jižním pólu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

r.bure (86) napsal 26.01.2022 v 10:43+1

Minulý víkend jsem byl v Polsku na Wolfentreffen. V sobotu tam přijel Luigi a z Itálie to měl 1200km. Dal si pivko, klobásu, pokecali jsme a v neděli jel 1200km zpatky, protože musel v pondělí do práce. Dobře, bylo jen -10°C...

Donald (3) napsal 24.01.2022 v 20:28

Komikovi vyjadřuji obdiv. Tomu se říká motorkář tělem a duší! Jezdím také na motocyklech (skútrech) v zimě a vím, co to obnáší. A že z toho může lehce vzniknout závislost. Letos mám najeto cca. tisíc km, ale stárnu (bude brzy 70) a začínám se bát. Ne zimy, ale kluzkých silnic. Párkrát jsem se už válel a přežil jsem to ve zdraví. Ale nechci domyslet, když se někde nečekaně objeví led, ujetý zmrzlý sníh, do toho zatáčka a silný provoz. No, nechtěl bych skončit pod koly auta.
Jinak chápu Indy, že chtěli ukázat Himalayana jako odolnou a všeho schopnou motorku. Mám ho taky a právě do zimy je nejvhodnější. Lehká, dobře ovladatelná, ne moc rychlá a obutá do pološpalků. Takže za mne palec nahoru. Věřím, že Antarktidě moc neublížili, jistě míň než nekonečné monokultury řepky olejné.

Komik64 (3039) napsal 23.01.2022 v 13:30

Sjíždím nekrytej na sedačce a za řidítky celoročně již cca 20 let (19 zim a ty první za to ještě občas docela i stály... ) z kraje Šumavy (cca 720 m. n. m.) cca 25 km dolů do práce + v zimě jezdím již "od kola" (blíží se mi 60, tak už cca 50 let...). O víkendech a na různý akce a porady vyjíždím i minimálně ráno před 7. (často, za rozbřesku, ta největší zima...) - rekord mám cca -25. Najel jsem ve velkých mrazech a dalších "průserech" rozhodně tisíce, v "nějaké té nepohodě" desetitisíce, km...

Ty ledový vichry jim nezávidím (i když se tam, na jižní polokouli, zrovna blížilo léto...)... Větší problém než "klidná zima" je terén, ale právě hlavně vichr + "prášenice", vánice apod. Pro mne navíc tma.

Většinou platí základní heslo: "Ne, není až taková "nesnesitelná" zima, to jen Vy jste nedostatečně připravení..."... = ZÁLEŽÍ NA "KLICE", ODOLNOSTI A CO NEJVYCHYTANĚJŠÍ (jak komu co vyhovuje, ukáže často až delší a "drsnější" praxe...) VÝBAVĚ !!!

Milan1963 (272) napsal 22.01.2022 v 21:09

A proč ne ?

Agony (18) napsal 21.01.2022 v 21:28+1

Naprosto zbytečnej podnik. Na motorkách absolvovali 11 % trasy. Ubohost a navíc v nejvíce chráněné části zeměkoule. Indové se měli radši vydat třeba do sibiřského bahna anebo po stopách Dakaru.