VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Jedemenavylet (0) napsal 25.01.2022 v 23:00

Ahoj.
Nápad je to hezkej. Bohužel to v současné době nelze uskutečnit. Jestli se vám to podaří tak jste největší frajeři z řad motorkářů.
O tuhle trasu jsem se s přítelkyní pokoušel na podzim. Jeli jsme ze severních Čech do Řecka, projeli jsme velkou část Turecka a pak trajektem na Severní Kypr. Mimochodem Kypr byl na motorku naprostá pecka. Další plán byl dostat se do Izraele. To je bohužel taky téměř nemožný. Trajekty do Izraele nejezdí a i když jsme sehnali lodního dopravce tak by byl obrovskej voser s vyřízením papírů k motorce. Ve chvíli kdy by motorka jela bez nás tak se z ní stává zboží. Vyřízení papírů by mohlo trvat i několik týdnů a stát hromadu peněz. Takže další plán byl jet přes Turecko do Řecka,pak trajektem na Sicílii a dál do Tuniska, Alžírska, Maroka atd. Jenže když pak člověk začne zjišťovat co a jak- všechno je jinak.
Z Tuniska není možné projet hranice do Alžírska. Za to tam hrozí vězení případně tě sejmou v případě že by se ti to povedlo. Další věc je že z východní části Alžírska nemůžeš jet bez ozbrojeného doprovodu. Těch věcí je asi ještě dost který tuhle cestu znemožňujou každopádně jsme se na to vyprdli. Pokud chcete do Afriky tak Maroko je asi nejlepší volba. Bohužel zatím se tam dá dostat jen trajektem z Itálie. Gibraltar- Tanger je uzavřen.
Přeju hodně štěstí a kdyby se vám to přeci jenom provedlo tak se budu těšit na vaše příspěvky

doro (0) napsal 20.01.2022 v 12:35

Ahoj, jen v maroku s prehledem namotate 3 tydny...a s hracicema na vychod...nevim nevim.Good luck anyway

KaMo_cz (33) napsal 23.12.2021 v 19:28

Kluci, nechci vám do toho házet vidle, ale z Maroka do Alžíru to po zemi nejde. Vyberte si buď jen Maroko (a třeba Mauretánie) nebo Alžír. Oboje je super, ale dohromady to nejde.
A to ještě doufejte, že nebudou covid problémy s cestou Evropa-Afrika.

freerider159 (1) napsal 23.12.2021 v 11:17

Spíš asi ještě záleží jestli se dostanete ze španělska do Maroka. Co vím, tak pozemní hranice jsou do konce roku uzavřeny a záleží jestli se to vůbec změní. Ale jinak hodně štěstí

martingabla (2) napsal 22.12.2021 v 16:37

Hoši, to date! Jen počítejte s tím, že co naplánujete bude nakonec úplně jinak. 2 týdny možná vyjdou, nechal bych si ale fóra alespoň další týden. Největší neznámá bude přechod Maroko/Alzir po zemi. Jinak v Alziru jsem byl a úplná pohoda, skvělí lidé,jen to chce používat hlavu. Ktm dobrá volba, snad to dá. Doufám, že ji máš trochu zajetou. Good luck!

FrogySkoky (132) napsal 21.12.2021 v 09:57

Napište o tom všem, až se vrátíte. Maroko je fajn, vlastní zkušenost.

1 reakce

Jarda
Jarda 22.12.2021 v 17:32

Naopak, mnohem lepší je sepsat plány takto dopředu. Ostatní mohou poradit nebo upozornit na něco. Moc se těším až budou kluci posílat zprávy přímo z cesty. To je nejvíc.

erbe (22) napsal 21.12.2021 v 09:35

Konečne niekto, kto vidí na mape Alžírsko! Bezpečnosti pri dobre zvolenej trase by som sa isto neobával. Treba si uvedomiť, že Alžírsko je 3x také veľké ako Turecko. Takže sa len treba vyhnúť južným oblastiam Sahary a malo by to byť ok. Osobne si myslím, že tá bezpečnosť bude podobná ako na Ukrajine, do problmatických oblastí sa turista nedostane ani keby chcel. Ale to je len môj dohad.

Čo ma ale zaujíma ako sa chcete dostať cez hranicu z Maroka. Pokiaľ viem, tak tá hranica je kompletne a dlhodobo uzavretá kvôli vzťahom Maroka a Alžírska a nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo zmeniť. Ja som rozmýšľal nad trasou v opačnom smere s tým, že z Alžírska do Maroka sa pôjde trajektom cez Španielsko.

RainierWolfcastle (0) napsal 21.12.2021 v 07:41

Zajímalo by mě, na kolik tak vyjde taková přeprava motorky? Už jsem x krát přemýšlel o nějaké dálnější cestě a takováto časová úspra by pomohla.

Pivko (85) napsal 20.12.2021 v 18:07

No !! To jsem zvědavý . Držím palce ať to vyjde jak si to plánujete.

Pavel_T (3) napsal 20.12.2021 v 17:26+1

Chlapi, já vám fandím, a pokud to projedete, nechám se možná inspirovat. Ale to Alžírsko, nevím nevím.
Jsem zvědav jak pokročíte v plánování a pak v realizaci. Navíc je podle mne škoda to profrčet za 2 týdny (jestli se to vůbec dá), ale chápu, že víc času prostě není. Hodně štěstí.

frufruST (22) napsal 20.12.2021 v 16:22

Mezi Marokem a Alžírskem je nějaký pozemní hraniční přechod?

StepanP (58) napsal 20.12.2021 v 15:08

Alžír je v dnešní době slušná odvaha. Já loni, kvůli Alžíru a Mali, zrušil cestu do Dakaru a radši jel do Iráku
Držim palce, ať všechno dobře dopadne.

jets (522) napsal 20.12.2021 v 13:58+2

obecně nemám rád cesty, kde se začíná hlášením do světa dřív než se vůbec vyjelo, ale to je holt dnešní doba a já su asi příliž konzervativní a staromilský... Zajímalo by mě ale, jak a jestli jste řešili bezpečnostní situaci v Alžírsku, viz informace z MZV:

Vzhledem k přetrvávající špatné bezpečnostní situaci je nutné důkladně zvážit individuální turistiku do severní části Alžírska, zejména na východ od hlavního města do oblasti Kabýlie, kde přetrvává zvýšená hrozba teroristických útoků a únosů. Jedná se především o správní regiony Beja?a, Bouira a Tizi Ouzou.

Brukev (850) napsal 20.12.2021 v 13:22

Velmi zajímavá trasa .. držím palce a těším se na cestopis

sekáčmagor (128) napsal 20.12.2021 v 13:12-2+2

Obyčejný výlet a tady je to prezentováno jako bůhvíco...

valasek (153) napsal 20.12.2021 v 13:07

Maroko jsem projel na kole, taky kus Sahary..na motorce to bude brnkačka Města, které fakt stojí za vidění jsou Fes a Marrakesh ta hlavně v noci. Užijte si to