sumoto_duben



Jarda Šíma na další cestě za druhým milionem

Někdo střádá peníze, známý motocestovatel Jarda Šíma najeté kilometry, a to v sedlech různých, občas i velmi nezvyklých strojů. Nyní vyrazil za tučňáky na soupravě tvořené motocyklem Royal Enfield Interceptor a sajdkárou Velorex.

Jarda je neuvěřitelný nezmar a opravdový kilometrový maniak. Loni si ke svým 66. narozeninám nadělil osobní rekord, když jeho roční nájezd činil 64 499 km, o dost víc než jeho dlouholetý průměr 50 000 km. Škoda, že mu to o těch patnáct stovek nevyšlo. Každopádně ke konci roku si svůj celoživotní kilometrový proběh spočítal na 1 721 980 km a doufá, že se na vytoužené dva miliony dostane do pěti let. Nezahálí proto ani v zimě a tento týden vyrazil za tučňáky. Tedy ne těmi živými, to by musel hodně na jih, ale na víkendový sraz španělského klubu Pingüinos, který se koná ve Vallalolidu, hlavním městě Kastilie a Leónu severně od Madridu. Jarda na tomto srazu byl již před 20 lety na své tehdejší Hondě XRV750 Africa Twin, kdy si z něj přivezl krásnou sošku za třetí místo pro nejvzdálenějšího účastníka, a letos by jí prý chtěl dovézt kamarádku.

Jak již bylo řečeno, Jarda jede na Interceptoru 650 od Royal Enfieldu, doplněném o českou sajdkáru Velorex. Jde o výsledek spolupráce českého importéra indické značky, společnosti Vintage Garage, a tradiční české značky se sídlem v Žamberku, už vznikly dvě takové soupravy, ovšem tady má Jarda soupravu podrobit pořádné zatěžkávací zkoušce. Má před sebou třítýdenní cestu, a aby to za něco stálo, je Pingüins sraz o tomto víkendu vlastně pouze takovým startovním bodem. Poté se čelákovický cestovatel chce přesunout na jih, přes Gibraltar do Maroka a ještě níž, až k hranicím Mauritánie. Pokud vše klapne, mělo by na tachometru Interceptoru, jenž v době odjezdu ukazoval ujetou sotva pětistovku, přibýt dalších 10 000 km. Motorka je v téměř sériovém stavu, dostala akorát praktické šusplechy na nohy, sloní uši na řídítka a zkrátil se sekundární převod, když 15zubý pastorek nahradil menší 14zubý. I tak prý po rovině souprava uhání 120 km/h, ale touhle rychlostí Jarda pojede asi jen na začátku při přesunu do Španělska, Afrika už by měla být více na pohodu. A také o vyšších teplotách. Ty však Jardu netrápí, díky obrovskému úložnému prostoru sajdy (která má i vyhřívané sezení) si mohl dovolit ten luxus, že si s sebou veze i lehké motocyklové oblečení do tepla. Tak šťastnou cestu!

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz


TOPlist