europ_asistance_2024



VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
CrosstourerLipnik (0) napsal 23.07.2022 v 23:58

Tímto zdravím všechny příznivce jedné stopy, obzvlaště diskutující k tomuto krásnému članku. Ano. Jsem aktivním uživatelem Crosstourera. Na začátku mi dovolte zamáčknout slzu a vyslovit lítost nad tím, že Honda odpískala ten užasný V4. Verlyba (vfr1200f) zemřela 2020, Crosstourer 2021. O tom co je příčinou by se dalo dlouze diskutovat. Já moji kamarádi si myslime, že jsou v tom emise a unifikace, tedy peníze. Čtyrvalec se špatně škrtí. Hondě jde na odbyt Afrika. Ale k diskuzi. Již ani nevím na co všechno jsem chtěl reagovat. Takže pro ty co přemýšlí o nákupu cestovního nářadí nastíním krátký příběh, který možná někomu pomůžě, někoho rozladí. Doma mame vfr 750 f, fz1 fazer ale to jsou ze své podstaty jednosedadlove motorky. Kdo jezdi s baťužkem tak ví o čem je řeč. Takže bylo třeba pořidit něco většího. A tím začal vnitřní boj jak to rozlousknout. Ve hře byly již zmíněná Velryba, pak bmw k1300 gt, yamaha fjr 1300. Ten boj začal 2014. Bmw r 1200 rt nebyl v hledačku. Jenže se rozmohl fenomén cestovních endur. Tak co s tím??? Vnitřní boj začal být jeßtě krutejší. Kratce na to káčkoumřelo a tlak cestovních endur notně zesílil. Tři roky po sobě jsem nevynechal motosalon, kamarad a Pán Bůh jsou svědkem toho, že jsem tam lezl jen na sedadlo pro baťužek. Chtěl jsem a chci jezdit ve dvou, takže to poznani pro mně bylo důležité. Nastala selekce. Nastalo mé poznání. Cestovní enduro je pro cestov?ni ve dvou s mymi kříži na krku lepší volba a ta budoucí věc musí mít kardan. Tím se výběr notně snížil. Podotýkám, že kategorie cestovní enduro je dle mého soudu to same co SUV u plechovek. Takže s kardanem ve dvou max fakt lehká šotolinka. GS jsem z hledačku vyřadil. S kamarada tu věc přezdív?me mor. Ti kluci jezdí s kuframa snad i o dva bloky na kávu a já jsem nechtěl zapadnout. Proti Supertenere nemám nic, ale ja chtěl něco s pořádným zátahem na asfalt a to nebylo ono. Takže v hlavě zbyly dvě veci. Crosstourer a Triumph Taiger 1200 mutnost od ročníku 2015 kdy ho celý překopali. Ten se dal pujčit a vyskoušet a taky jsem ho viděl v Alpach v akci, když do campu přijely dva, nebo tři p?ry, už ani nevím s bah?ží. Myslím ty Taigry. Bylo to impozantní. To už se psal rok 2017. Tak jsme šli se ženou půjčit Taigra. Jelo to jak z praku, ale na muj
vkus nějak kvílelo, trošku vibrovalo a topilo na koule. Crosstiurera nebylo kde zkusit. Nejbližší byl za Prahou. Nastala totiž doba, že z deseti velkých Hond se v republice prodaly dva Crosstourery osum Afrik. Náhoda chtěla že se jeden objevil v motobazaru u Jindřichva Hradce, kde byl kamoš zrovna na dovolene a kde on sam před par lety koupil pravě Velrybu. Byl to VFR 1200 XD, tedy automat, což nebylo v planu. Ale ročník 2016, takže poslední abgreid Hondy s tímto motorem, dnes už vím, že skutečně poslední. No a je doma. Tehdy dovoz z Německa S najezdem 9500, dnes mame 33500. A moje shrnutí???. Ještě že jsem nevzal Taigra, i kyž bych na nej víc naložil. Ten motor na Crosstoureru mne fakt baví. Řekl bych to asi takhle, super bijec GS. Automat baví moji ženu, žádné cuk?ní a mně taky, protože na palci mám vlastně rychlořazení. Ajeejee. Už je dost hodin, takže pokračování třeba zítra.

SuperSic58 (1306) napsal 17.07.2022 v 21:51

Parádní video, skvělá práce

Plameňák01 (24) napsal 16.07.2022 v 08:19

No s tou V4, jde vlastně o motor L, protože má 90°.
Měli by jste zmínit, že první motor 4-válec s válci 90°, nepostavila Honda, ale Česká firma ČZ, už za komunistů.

Kobra_11 (2) napsal 15.07.2022 v 09:31

Super, více takových recenzi starších motorek .
Všichni bohužel nemáme na novou.
Diky

MajoKE (51) napsal 14.07.2022 v 22:17

Mám jednu z posledných predaných v SR. D nevolím nikdy, je neznesiteľné. Po facelifte pribudli 3 športové módy, ktoré sa po vypnutí zapaľovania nemenia. Štít sa nastavuje jednou rukou aj za jazdy. Prístrojovka ozaj bieda, ako súčasná cbf 125. 6 mesiacov som mal súčasne xt1200z aj CT1200dct. Veľkí chlapi nech si kúpia Yamahu. Je to nedocenená motorka. Veľa vecí vie lepšie ako Honda... nemá však skvelé dct. Budem ju mať pokiaľ ju budem vládať fyzicky ovládať na mieste. Vážim 1/4 motorky .

Pol104 (0) napsal 14.07.2022 v 20:52

Obě dvě jsou krásné , jako majitel Vfr 1200x musím říct že mě hodně potěšilo tohle srovnání, nemůžu na vfr dopoustit je to super moto na cestování máme už nalitano kolem 20tis a nedal bych na ni dopustit, jo ta váha dá na místě zabrat ale jak se rozjede tak je jako pirko

cunado (184) napsal 14.07.2022 v 18:08+6

Líbí se mi tento styl testů, porovnání starší motorky s nějakou současnou a pohled na tu starší motorku dnešní optikou. Palec nahoru jen tak dál

nevo7 (95) napsal 14.07.2022 v 17:41+1

Mohla by sa do technickej tabuľky uvádzať aj šírka riaditok. Veľa sa o tom hovorí, ale nič konkrétne. Niekedy mám pocit, že to výrobcovia preháňajú /najmä ak zoberiem, že sa na tom vozia v priemere ľudia 180cm vysoký/. Potom človek nie je chránený z malého štítku.
Taktiež by som chcel vyskúšať 1000km za 8 hodín po diaľnici v tých 160km/h /keď sa pri testoch často spomína, aká je pohoda ísť v kuse 160 a viac/. Nepoznám moto /možno ma napadá len GoldWing/ čo to dá s ľahkosťou. Ten hluk okolo helmy, nápor vzduchu a všetko čo prináša nevýhoda originál plexi musí byť enormný, že po hodine sa človek ústáli na 115km/h a je rád, že prejde tu polku Európy ako tak rýchlo /nebudeme si klamať, auto je ďaleko pohodlnejšie/. Tento rok som sa niečo nabehal po diaľniciach /aj krížom Európou na trajekt do Calais/, tak viem aké su to muky.

JA-NE (767) napsal 14.07.2022 v 16:13+1

Pri crosstourerovi si vzdy spomeniem na piston slap za studena. klop klop klop

TryznitelDemonu (25) napsal 14.07.2022 v 14:39+2

Kdybych si chtel nekdy koupit motorku na dlouhe cestovani, byla by to tahle.
Kardan, vykon, spolehlivost.

K167 (1469) napsal 14.07.2022 v 13:43+2

Zajímavé porovnání.
Jakpak bude brzdit MTS při stejném stáří a nájezdu?
K VFR: V článku se píše: "Jestli hledáte velkou pohodlnou motorku, na kterou toho hromadu naložíte, jste tady doma." a na videu se mluví o cestování ve dvou s bagáží. Honda v roce 2016 udávala, že provozní hmotnost verze s DCT je 287 kg a nejvyšší technicky přípustná hmotnost je 481 kg. Tedy užitečná hmotnost u takto těžké motorky je 194 kg. Pokud si spočítáte, kolik navíc váží trubkový rám, kufry, případně hlavní stojan, dvakrát výbava motocyklisty ... a vezmete v úvahu, že ta motorka není úplně pro prcky, není ta užitečná hmotnost žádná sláva.
Nevím jak na tom je MTS V4, ale MTS 950 uvezla 229 kg (Yamaha XT1200Z 213 kg, Tracer 900 180 kg, Tenere 700 190 kg; BMW R1200 GS 212 kg, GSA 220 kg; KTM 1290 SA 208 kg, 790 Adv. 240 kg; MG Stelvio 214 kg; Triumph Tiger 1200XC Explorer 222 kg; Suzuki V-strom 1000 198 kg; Honda AT 1000 2017 195 kg, 2018 213 kg s DCT 195 kg, AT 1100 2019 220 kg, ATAS 2018 (manuál i DCT, i el. podvozek) 218 kg.

Grenes (8) napsal 14.07.2022 v 13:23+1

Tiše doufám, že podobný koncept motorky s V4 udělá Honda zase. To nové NT s motorem z Afriky mi nic neříká. :/ univerzální motor do všeho… :/

ufafil (12) napsal 14.07.2022 v 12:50-1

Spis me prijde drsny, co vsechno se prohlasuje za cestovni enduro a jake motorky predstiraji, ze sou vhodne na off road. A nechapejte me spatne, po lesni ceste se da jezdit i s FJR, ale videli jste napriklad jake je rozdil, kdyz si lehne BMW GSA a kdyz to same udela treba Multistrada?

Pedl (178) napsal 14.07.2022 v 12:23

Solidní stroje, až na tu spotřebu.

raid (45) napsal 14.07.2022 v 10:30+3

Škoda toho motoru. Řekl bych, že nejen cena (motorkáři jsou ochotni zaplatit leccos), ale hlavně emise mu podřízly krk
Např. v tom novém... jak se to...NT1100, tak tam by odvedl rozhodně lepší práci, než dvouválec s řetězem. Měl jsem kdysi PenEuropeana 1100, což byla taky V4, sice úplně jiná, ale byla a na cestování neuvěřitelná pohoda. A není až tak pravda, že V4 díky vnitřní architektuře musí nějak extra žrát. PE dokázal na dálky ve dvou jezdit úplně v pohodě pod 5 litrů a to sám o sobě vážil skoro 330 kilo.

deluxa (347) napsal 14.07.2022 v 09:37

Na cinskej 800ke vam nevadi 300kilo a na 1200ke Honde uz vadi? divna logika....

Duke1 (18) napsal 14.07.2022 v 09:11

suchá hmotnost 275 kg, au au , tak pěkná motorka jinak



TOPlist