Má někdo zkušenost jestli je nějakej rozdíl (karburátory keihin CV), když
1. je menší VT a šroub bohatosti např. 3,5 otáčky
2. nebo VT větší a šroub bohatosti 2,5 otáčky
Volnoběh je nastavenej pořád stejně, jde mi jen o to, jestli jsou nějaký rozdíly když je různej poměr VT a šroub bohatosti - tzn. jestli je lepší varianta 1,2 nebo je to jedno.
No a za druhý - kolega vyprávěl že součet trysek by měl být pořád stejnej - tzn. když dám větší volnoběžnou, měl bych menší hlavní tak, aby byl součet stejnej jako před výměnou, měl pravdu nebo houpal? Ono totiž i ten šroub bohatosti např. u mý motorky co otáčka to o jeden krok větší/menší volnoběžná.
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
trysky jsou značený podle průtoku nebo podle průměru - tzn. volnoběžný i hlavní jsou značený ve stejných jednotkách, je to tak? když otevřu plnej, je to teda daný hlavní tryskou, ale pořád tam jde i směs z volnoběžnýho okruhu - takže když zvednu hodnotu volnoběžný o 3 a nešáhnu na šroub bohatosti, tak na plnej to bude =(velikost volnoběžný+3) + velikost hlavní trysky..
Na efekt stejný jako =(velikost hlavní trysky +3) + velikost volnoběžný trysky, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
PetrVTR_new>Osobne si myslim ze varianty 1 nebo 2 volnobezne smesi jsou sumak. Druha cast dotazu je nesmysl. A vyznam posledni vety absolutne nechapu
podlě něj je to o tom součtu,ale bral v potaz jen volnoběžnou + hlavní trysku - ale i šroub bohatosti dokáže přece nahnat bohatost volnoběžný směsi - takže nemusím šáhnout na VT a přitom směs obohatit - u mě to vychází zhruba co otáčka na šroubu bohatosti, to o krok větší/menší volnoběžná tryska (39-42-45)
Naposledy editováno 23.06.2010 09:22:49
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
Volnoběžná tryska, je volnoběžná, bo se aktivuje jen tehdy, když netaháme za lanko plynu.
Jakmile zatáhneme za lanko plynu, jde do akce normální tryska a volnoběžka nedává nic.
Tak jaképak sčítání hodnot ? To nechápu......
edit písmenka
Naposledy editováno 23.06.2010 09:25:18
psal to tady tuším Deadman - když někdo měnil volnoběžnou tak na brzdě mu to udělalo rozídl v řádu jednotek procent - čili by to tak nějak potvrzovalo, že ten kolega nutně kecat nemusí
volnoběh + vzduch = volnoběh
volnoběh + vzduch) + (hlavní tryska + vzduch) = full gas ?
Volnoběh + vzduch nebo Hlavní tryska + vzduch ---- nastavuji já
Němec>podlě něj je to o tom součtu,ale bral v potaz jen volnoběžnou + hlavní trysku - ale i šroub bohatosti dokáže přece nahnat bohatost volnoběžný směsi - takže nemusím šáhnout na VT a přitom směs obohatit - u mě to vychází zhruba co otáčka na šroubu bohatosti, to o krok větší/menší volnoběžná tryska (39-42-45)
Sroub bohatosti smesi resi jen volnobeznou smes a velmi blizke okoli. Plny kotel resi jen velikost hlavni trysky. V ostatnich rezimech resi bohatost smesi velikost zejmena poloha jehly a podruzne velikost HT.
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
Němec>jak volnoběžná směs pozná, že tam má týct a že už ne? vysává se úplně stejným podtlakem, jako směs z hlavní trysky, ne? tzn. jakým způsobem by došlo k tomu, že volnoběžná směs už nebude podtlakem nasávaná.. ? tzn. co je ta příčina, že už by volnoběžná směs nasávaná nebyla?
Pomer tlaku pred/za zavrenou skrtici klapkou vs.otevrenou...
a podle tohodle je to už jasný úplně :)
a to by teda vysvětlovalo proč sem nepozoroval žádný rozdíly když sem na zkoušku extrémně obohatit volnoběh a nepozoroval žádnou změnu ani kolem 1/4 plynu
Naposledy editováno 23.06.2010 11:04:16
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
add1) Šroub volnoběhu má vliv nejvíce při volnoběhu
+ přidává se cca 1/4 volnoběžnou tryskou
při dalším otvírání klapky je vliv šroubu stejný ale přidává se 2-4/4 volnoběžné směsi.
Nezapomeň taky na vzdušník který ti do toho zanese nelinearitu v závyslosti na otáčkách(rychlost proudění vzduchu)
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
Greg Johnson wrote:
> I have installed one of your 1.0 jet kits on my R6 and I am coming to the final parts of tuning it.
> It runs well and passes most of the tests as provided on your tuning guide. It does, however, appear to be lean low down, as there is a "hole" when cracking the throttle wide open at below 2500rpm and at high rpm/part throttle, it shows some surging. I have though set the fuel screws, so that it idles correctly and returns to the correct rpm, when the idle is set below 1000rpm and the throttle is blipped.
> To fix the lean patch, is it better to go the next step up in pilot jets, rather than adjust the fuel screw?
> Will upsizing the pilot jet, require re-adjustment of the fuel screw and thus negating some of or all of the gains made by the larger pilot jet?
> Thanks,
> Greg J
Answer:
Greg - Good diagnosis on the pilot jet size -
As far as the pilot... Look at it this way...
There are 4 outlet holes for the pilot mixture. ~3-4 at the butterfly and one "downstream" of that (for 75% of the idle mixture).
1 hole is controlled by the mixture screw and with the other 3 or 4, max flow is limited by the size of the pilot jet.
At idle, 1 hole (metered by the fuel screw) and 1 un metered hole are open.
At cruise, when the "butterfly" is just "cracked", all 3-4 unmetered holes + the 1 metered one are uncovered -
So.....
At cruise, you get those 3 unmetered holes + the metered hole... So, at least 75% of the fuel delivered at cruise is limited by the size of the pilot jet.
At idle, you get 100% of the trimmed 1 hole + a butterfly valve-trimmed amount of the other 3-4 metered holes.
Rule of thumb....
If you go 1 size larger or smaller on the size of the pilot jet, you will change the fuel screw ~1.5x richer or leaner to retain the original idle mixture -
Example:
You have a #40 pilot jet installed (with the proper main, needle height and fuel level already done) and to get best idle, you are 4.0 turns out (from lightly bottomed out).
(Using another "rule of thumb", if you have the correct pilot jet, the fuel screw will end up at between 1.5x and 3.0x when set for best idle.)
Cruise seems lean....
So, I'd expect that I could richen the cruise with 1 size larger (42) pilot jet (size of pj is 75% of cruise mixture) and the "trim" the fuel screw "in" for best mixture for best idle (size of pilot is 25% of idle mixture).
To go back to ~ the same idle mixture, after going from 40 pj/4.0x to the 42........ try 2.5x
40 pj / 4.0x = our reference idle mixture
42 pj / 2.5x = ~ same idle mixture
38 pj /5.5x = ~ same idle mixture (this is a "stretch - after 4.5x, not much changes)
Marc
teorie je jasna, ale jak daleko a jak hodne ktera velicina ovlivnuje slozeni smesi u tveho motoru uz je na zkouseni v praxi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
PetrVTR_new>Tenhle obrazek se mi zrovna teda nezda, aby maximalniho prutoku volnobeznou tryskou dochazelo pri 1/4 otevreni plynu povazuju za blbost.
ono je podobných grafů povícero a každej trochu jinej :)
ale tenhle to má podobě - zajímavý :
assassin - já už sem vcelku spokojenej - jen mě pořád trochu zlobí ta 1/8 plynu, kde je to o dost mrtvější proti zbytku - hlavně v kopcích nebo s nákladem je to znát-tam sem trochu bezradnej - když zvedám jehlu, zbytečně obohacuju i zbytek, kterej je ok, když obohatím volnoběh, stejně se to tam neprojeví. jinak reakci na plnej už mám hodně dobrou, úplnej spodek maximálně spokojenej, tam to tahá pěkně, elasticita taky mnohem lepší, než byla - dřív člověk při předjíždění podřazoval a musel to roztáhnout na 80 s trojkou, teď z těch 60-70ti v pohodě zrychluju na 4ku.
Ještě bych chtěl zkusit jiný jehlový trysky, ale dneska sem na ně koukal a nemaj žádný označení, takže tam taky nemám potuchy co vlastně chtít
vzdušníky už vůbec nemám páru co jak a proč, do toho nehrabu, stejně jako do hladiny
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
zatím pořád hledám to správný nastavení jehel - už neposunuju jen klipy, ale dávám pod ně podložky - krokouje se to mnohem jemněji, než skokově s klipama. no a hlavně si nejsem jistej jestli mám správnou hlavní trysku - včera sem sundal plexi na sajdě, zahrádku i rezervu, takže už nemá na výkon takovej vliv odpor větru - vyhodil sem 130 co doporučovali američani a vrátil původní tovární 125 - s tou 130 a naloženou motorkou + přívěsem sem měl svíčky černý jako bota - přitom při solo ježdění se zdály svíčky ok - to taky nechápu, jak má vliv na spalování/karbonování svíček naložení motorky :)
a jak jsem řešil čím na tu membránu, tak ta silikonová vazelína super u jednoho karbecu už membrána z osazení ani nevyskočí, u druhýho ještě občas jo, ale stačí máznout a v pohodě to v osazení drží - tím mi odpadlo hodinový čekání po každý změně polohy jehly
Naposledy editováno 23.06.2010 12:53:12
Pokud přidáš více plynu tak už je to do dobrý a do bohata ne?
Mě se zase nepovedlo dostat při 1/8 více do chuda, klip na jehle to sice ovlivnil, dokonce spotřeba šla o litr dolů!! výfuk s černýho konce začal být čistý,ale ochudilo se to i v režimu plný knédl do 6 tisíc otáček což je pro mě nepřípustný, takže teď to mám zpět v celým rozsahu na výkon. Když ochudím volnoběžnou tak to zase střílí při zavření plynu, taky naprd. Takže myslím že i tobě by to pomohl vyřešit jiný průměr jehly, nebo menší voln.vzdušník.
Jestli budu mít čas tak příští měsíc naloguji do PC graf složení směsi a co se přesně se směsí stane když se mění jednotlivý prvky. Akorát teda nemám jehly s jiným přímým průměrem, takže tohle by chybělo, myslím že to je to co potřebuješ..ty jehly
Naposledy editováno 23.06.2010 13:29:44
Němec>assassin> to sem zkoušel - volnoběh byl bohatej tak, až to chcípalo - jak větší volnoběžná, tak šroub bohatosti 5otáček a stejně to kolem tý 1/8 střílelo chudou směsí - stačilo zvednout jehlu a ok. teď tam mám právě jehly upravený od holandskýho dealera uralů, který tohle pásmo vyřešený maj - nestřílí to, ale pořád to v tom jednom pásmu není ono - takže v tuhle chvíli nejsem schopnej určit proč to v tom jednom pásmu nemá takovej zátah - tohle už je spíš na brzdu asi a někoho, kdo s tím má zkušenosti, ale to zase stojí peníze - doma si můžu zkoušet cokoliv zadarmo..
zatím pořád hledám to správný nastavení jehel - už neposunuju jen klipy, ale dávám pod ně podložky - krokouje se to mnohem jemněji, než skokově s klipama. no a hlavně si nejsem jistej jestli mám správnou hlavní trysku - včera sem sundal plexi na sajdě, zahrádku i rezervu, takže už nemá na výkon takovej vliv odpor větru - vyhodil sem 130 co doporučovali američani a vrátil původní tovární 125 - s tou 130 a naloženou motorkou + přívěsem sem měl svíčky černý jako bota - přitom při solo ježdění se zdály svíčky ok - to taky nechápu, jak má vliv na spalování/karbonování svíček naložení motorky :)
a jak jsem řešil čím na tu membránu, tak ta silikonová vazelína super u jednoho karbecu už membrána z osazení ani nevyskočí, u druhýho ještě občas jo, ale stačí máznout a v pohodě to v osazení drží - tím mi odpadlo hodinový čekání po každý změně polohy jehly
Ja mel stejny problem, po instalaci propustneho filtru jsem mel v teto oblasti vyslovene diru a obohacenim volnobehu se to nedarilo vyresit. Dynojet pomohl ve strednich otackach, ale tady to porad nebylo ono. Nakonec jsem dynojet jehly posadil o zarez vys nez je uvedeno v manualu uz jsem spokojen.
Naposledy editováno 23.06.2010 13:31:25
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
Být tebou tak to hodím za 300 na širokopásmovou lambdu a popiš jim co chceš změřit hned víš jestli je to opravdu problém z tou chudou směsí..
Už nevím co si dělal, ale nedal si košíky místo airboxu se zachováním origo pružin?
ed. tak jsem si počet na tvým webu, pěknej strojek
No takže máš tam propustnější filtr.. Víš co bych chtěl vědět? Ještě nikdo nikde nikdy mě nedokázal říci v kolikati procentech z rozsahu maximálních otáček, by mělo šoupátko vystoupat na 100% otevření při plně otevřené klapce.
Normálně co jsou návody tak se bere cca polovina rozsahu (motor točí 14 tisíc, tak při 7 by už mělo atakovat plné otevření) ale je to jen má doměnka a nevětší znalci mě to nechtěli říci, spíš ale nevěděli. Bohužel na tomhle stojí celé nastavení směsi u CV a nikdo to neví
Takže když dám tvrdší pružinu bude mít jehla vliv od 9 po 14.000 ot.. a obávám se že se může škrtit maximální průtok a tím plnění motoru..
Když dám měkou tak bude mít vliv už od 4 tisíc a při 6ti už je to na hlavní trysce a vzdušníku..
Naposledy editováno 24.06.2010 13:45:55
filtr by měl mít cca stejnej průtok jako ten původní - byl tam bavlněnej JR, teď je tam balvněnej KN - takže sání sem si moc nerozhodil, počítám.
ale líbilo se mi video co sem dával assassin kdysi - jen Ty bys tam potřeboval otáčkoměr k tomu ještě
koukal sem na ty grafy co kdy má vliv a tam vlastně není nic psáno o otáčkách - tzn. top end je vlastně z pohledu top endu otevření klapky/vyjetí šoupěte, neznamená to teda, že je to skoro maximum otáček
měkčí tvrdší pružina má stejnej efekt jako zvedání pouštění jehly nebo ten efekt funguje jinak?
já hodně jezdím tak že to rozjedu a pak uberu a v poměrně vysokejch otáčkách to udržuju už jen kouskem plynu - teď mě ale napadlo, že já sice dám klapkou impuls k ubrání, ale nevím, jak moc klesne šoupě? v tomhle mi třeba podtlakový vaděj - že vlastně nevím,jak je vyjetý šoupě při jaký poloze plynu a že o tom zas až tak nerozhoduju já.
jak má člověk něco ovlivňovat,když sice mám poznačenej plyn, ale nevím, v jaký poloze zrovna je šoupě a jakej okruh to vlastně ovlivňuje - lambda v plánu je, ale až doma vyzkouším různý věci tak jen k porovnání tovární jehly a upravený jehly - trysky a další si zkouším doma postupně sám - beru to spíš na dlouhodobý ježdění - po pár kilometrech to moc nepoznám, takže chvíli jezdím sleduju jak se chová kolik žere a pak kdyžtak zase něco měním.
a pořád si říkám jestli mám zvětšit díry v šoupátkách nebo se na to vykašlat - každej si to chválí, ale nejsem si jistej, jestli to nepřinese nějakej negativní efekt - a když tak jestli zvětšit původní nebo druhou díru z druhý strany
1 reakcí na tento příspěvek Složení volnoběžné směsi + součet VT a HT - keihin
Jurawood>k tomu videu www.motorkari.cz/forum-detail/
tak tohle mi uniklo, v tý době sem kabrecy ještě neřešil - díky za odkaz.
napadla mě taková blbost - ale třeba zkusit udělat doraz šoupátka - ať už zevnitř víčka nebo nějak vyřešit stavitelnej doraz - pak by si člověk nastavil maximální zdvih šoupěte a sledoval, kam až to potáhne - tím by se třeba nedalo určit v který poloze šoupě ovlivňuje který otáčky?
nebo vymyslet způsob jak udělat to samý co je na videu, ale se zapojeným airboxem? nějaká průhledná trubice + k tomu druhou kamerou souběžně brát otáčkoměr a polohu plynu.. ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní | greg600 | 10 | 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER |
Točí semi gripy Ostatní cestovní | bommbay | 14 | 4.2.2024 v 19:04 kalous72 |
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní | obcasjuli | 23 | 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce |
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní | Zbyněc | 38 | 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK |
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní | Milan1963 | 15 | 11.9.2023 v 15:15 Milan1963 |