globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)
 
2.5.2010 v 12:44
Vzhledem ke včerejší diskuzi ve vlákně ,,Velký problém s kW" bych rád znal názor širšího spektra lidí na níže uvedenou změnu zákona. Pointu jsem si s dovolením půjčil od uživatele Prackarr a několika dalších uživatelů. Tímto jim přiznávám všechna autorská práva

Zároveň bych chtěl znát, co vás napadá jako nedomyšlené v této změně. Mě osobně napadla jediná věc a to je celkem extrémní případ:

V 18ti udelam ridicak na Acko a pak do 21 nesednu na motorku, pak si koupim litra, tim 3 letym nosenim toho ridicaku v kapsi ziskam dost zkusenosti na to abych nebyl "novacek"

Je pravda, že pokud bych si chtěl ve 24 udelat papíry na neomez, tak to bude dost otravné, ale myslím si, že předchozí povinná praxe má něco do sebe. Klidně pište své návrhy na zlepšení.
_____________________________________________________________________________________________

Vzhůru do diskuze a hlasujte v anketě! Jak staří orli tak mladí šušni jako jsem já!



Naposledy editováno 02.05.2010 12:46:03
Anketa: Tato změna by byla:
Lepší než současné znění zákona
54%
134
Horší než současné znění zákona
46%
113

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 16:47 | Nahoru | #61
souhlasím,myslím,že by to bylo dobré.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:17 | Nahoru | #62
Já bych nebyl proti, ale od skupina A18 by chtěla vymslet nějak jinak ptž co dneska člověk sežene víceválcovýho s objemem do 500 ccm? Těch motorek od 125ccm do 500ccm se vyrábí děsně málo. Děsně mě štve, že se v Evropě zavrhla třída 400 ccm...

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:22 | Nahoru | #63
Danke>
To by se právě mohlo změnit. Japonci vyrábí pro svůj trh spoustu čtyřstovek. Jenže jinde v EU takový "ochcávačky" s výkonem v TP a skutečným jako tady asi moc nejsou. Alespoň na hlavních (západních) moto trzích. Takže dovoz čistě do ČR by treálnej nebyl. Kdyby se tady dodržovaly regule tak by nemusel být problém.

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:30 | Nahoru | #64
Já bych každopádně změnil skupinu AM, která je podle mě uplně nesmyslná a krom babety a slabých skůtrů nedovoluje řízení starých fichtlů, simsonů atd. což je pro hodně kluků zejména na vesnicích dost omezující. Stejně na těch strojích všichni lítají po polích aji bez papírů a nějak postrádám význam té změny z 50 ccm na 45 km/h, která byla krokem zpátky, nebo že by to vymýtilo tolik silničních pirátů? A tuhle skupinu samozřejmě nechat k B v základu.

A ohledně toho zpřísňování sem tady už psal, možná by to šlo lepší cestou...

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:31 | Nahoru | #65
můj návrh:
zrušit AM (k B dávat automaticky dřívější M)
od 16ti A1 - do 125ccm
od 18ti Ao - do 400ccm
A neomezené automaticky bez autoškoly ale vždy 2 roky po získání Ao

2 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:31 | Nahoru | #66
To jsem ani nevěděl. Fechtl a simál se nevlezou do AM?
Fakt ne?

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:39 | Nahoru | #67
prackarr>
Fakt ne. Konstrukční rychlost 65 km/h.

[img]

[img]

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:42 | Nahoru | #68
prackarr> Jistěže ne, a to se týká aji všech lepších 50tek. Kdo má simála tak musí čekat do 16, kdo by teoreticky uvažoval aji nad nějakou lepší 50 tak jde v 16 rovnou do 125. Zbytečná buzerace.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 17:58 | Nahoru | #69
slanecek> jak naucil sem ji jezdit na RSV? Myslis jako že kdyz popojizdi po dvorku tak nespadne? Predchozí roky zkušeností nemuzes nahradit něčím jako ,,sem naučil jezdit"
Tata me taky naucil jezdit autem nez sem sel do autoskoly.
Mimochodem to, že sem teď mimo zákon sem nikdy nepopřel..ba říkam, že to není dobře a moc dobře to vím. Stejne jako hromada dalších mladých kluků. To, že tento stav hodlám v brzké době změnit, na věci nic nemění..navíc by to mohl řict každej. A tak mě zajímalo co si lidi myslí o úpravě této legislativy

Naposledy editováno 02.05.2010 18:04:59

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:04 | Nahoru | #70
No a možná by taky stálo za zvážení udělat A1 do 200 ccm. Momentálně si nevybavuju žádnej tak extrémní/agresivní stroj do téhle kubatůry a rázem by se dalo jezdit na 150 mztách a jawách 175, nějací ti číňani by svoje uplatnění taky našli..

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:05 | Nahoru | #71
Tak nevím mlaďochové co tady řešíte,já jsem si v 17 udělal řidičák na motorku a mohl jsem hned odpoledne klidně jet i na litru akorát,že k dispozici byla tak maximálně 350ka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:28 | Nahoru | #72
KKKTTTMMM> proto se ta úprava dělá, když dřív ty motorky nebyly, tak se to tolik neřešilo, ale teď když ta nabídka je, tak se s tím musí něco dělat. Asi bych to nechal tak jak to je teď, akorát tu A1 bych hodil akorát do 11kW bez omezení objemu, jak tu již bylo řečeno, kvůli MZ a podobně

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:42 | Nahoru | #73

Harry007>KKKTTTMMM> proto se ta úprava dělá, když dřív ty motorky nebyly, tak se to tolik neřešilo, ale teď když ta nabídka je, tak se s tím musí něco dělat. Asi bych to nechal tak jak to je teď, akorát tu A1 bych hodil akorát do 11kW bez omezení objemu, jak tu již bylo řečeno, kvůli MZ a podobně


to bych mohl jezdit i na 450

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:45 | Nahoru | #74
Pánové.. nečetl jsem tuto diskuzi, koukal jsem na tu s těma KW..
Napadla mě jedna věc, se kterou spousta z Vás nebude souhlasit, ale co je doprdele komu po tom, na čem já pojedu?? Jsme snad svobodná demokratická země a já si tu můžu dělat co chci, do té doby, než tím budu omezovat někoho jinýho.. Dospělej jsem tady v 18ti letech tak si to můžu rozhodnout sám a taky si sám ponesu následky, když se na tom zabiju..

Další omezení stejně hovno vyřeší, zase se bude hledat možnost jak to ochcat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 18:56 | Nahoru | #75
kinmen> to by se taky mohly zrušit zbrojní pasy,ne? Dyť co je komu po tom,jestli mám kvér,nebo ne? A co chlast za volantem? Je mi 18,tak je moje věc,jestli pojedu nalitej,nebo ne,nemyslíš?
A pokud bude jasně dáno,co za motorku do které kategorie půjde dát,tak nevidím,jak by se to dalo ochcat.
Neomezovat proto,že to někdo ochčije je fakt důvod,jak noha!

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 19:07 | Nahoru | #76
Jaky ma smysl dovolit nekomu sednout na silnou motorku az v 24ti letech. Tak si v 18ti poridi silny auto, kde se nauci akorat schovany za plechama a obklopen airbagy falesnemu pocitu bezpeci az nezranitelnosti.

Muj navrh se stejne spouste lidi libit nebude.

do 18 ti max. 20kW
od 18ti cokoliv ale do 25ti evidovat prestupky a sankcionovat. Napriklad behem 2 let me 2x vytnou (vyfotej) za prekroceni rychlosti a jednou za jizdu na cervenou. Sankce bude 1 rok bez ridicaku a dalsi 1 rok podminka. Pokud se prestupky behem podminky budou opakovat, tak odebrani RP na 5 let a vic. Plus pokuty a body samozrejme. Jo a predevsim zrusit vymluvy na osobu blizkou. Za prestupek odpovida provozovatel pokud nema dukaz, ze ridil nekdo KONKRETNI jiny.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 19:18 | Nahoru | #77
bizon_cz>
Řešit omezení výkonu je jak je vidět zcela bezúčelné. Tudíš lze efektivně regulavat jen něco co s výkonem souvisí a nedá se změnit jen papírově - zdvihový objem. A sledování přestupků už řeší bodový systém plošně. O jeho spravdlivosti lze polemizovat, ale je tu.
K autu. V 18ti třeba omezit objem motoru (cca 1600ccm) a po dobu řekněme tří let za vážný přestupek odebrat ŘP na min. rok a ad třeba 21ti a min. dvou letech držení ŘP skupiny B bez přestupku povolit neomezený obejem motoru. Obdoba řidičáku na zkoušku jen malinko přísnější.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 19:39 | Nahoru | #78
jestli to teda bude platit tak bych to viděl že bude zohlá značka...

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 20:05 | Nahoru | #79

jararider>jestli to teda bude platit tak bych to viděl že bude zohlá značka...


A co tím vyřešíš? Chytí tě a dostaneš flastr,že se z toho posereš...

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 20:58 | Nahoru | #80
je to picovina , plechovku mužeš řídit od 18let a mužeš mít jakejkoliv výkon a auto většinou udělá větší paseku i víc zraněných, než nějaká motka, takhle se většinou zmrzačís jen ty, je to nedomyšlený , můj názor! a ted do mě

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 21:08 | Nahoru | #81
Zohlá značka? to snad ne...

mimochodem nejaka kombinace s tim ridicakem na zkousku by taky nemusela byt spatna samozrejme ne, ze by mi brali papiry za chybejici zarovku do blinkru v povinne vybave..ale ty jizdy na cervenou..rychlost apod.

Mimochodem dneska prede mnou v serpentynkach jede DR650 a predjede peugeota...drzel sem s nim krok..tak rikam to stihnu taky..ale blizil se horizont za kerym nebylo nic videt...bohuzel sem na to prisel pozde..a 2m od peugeota sem si rekl ze ne..ze to dobrzdim a zustanu za nim, dokud nebudu videt pred sebe..no a jak tak brzdim celkem naknap, pac sem se rozhodl brzdit pozdě..se mi kouslo zadní kolo..a byl z toho asi 3m smyk...ale nic se nestalo.
Takže mám opet pouceni pro priste, ze musim premyslet a predvidat jeste driv..a tuhle situaci sem spatne odhadl...a to i po bezmala 21000km co celkove zhruba mam najeto a tim chci rict, že není úplně v klidu rikat ,,moja jezdila na babete..nikdy na ničim jinym a ted sedlá CBR900 a UPLNĚ V POHODĚ"

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 21:09 | Nahoru | #82
jj galardo od osmnacti a cb 600 od 21??? nejde to dohromady

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 21:11 | Nahoru | #83
Šulín-Venca> souhlasim, ze to omezení pro plechovky je taky na místě...ale nevim jestli objemem nebo výkonem..protože takový 1.2TSI s krátkou fábkou taky solidně cvičí ač se to nezdá

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 21:32 | Nahoru | #84
se tu hádáme jak v parlamentu :D svoje příspěvky ukončím asi takto: "Mě už to je u prdele, já řidičák na auto i motorku mám."

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 21:51 | Nahoru | #85

vojtik88>jj galardo od osmnacti a cb 600 od 21??? nejde to dohromady

Nejde o Galardo,ale co takovej 40tunovej kamion???prvně jsem s ním jel když mi bylo 18 a asi měsíc

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 22:39 | Nahoru | #86
Ten návrh má hlavu a patu, myslím že by to tak šlo, jen by to chtělo ještě doladit to AM a A1. Taková Aprilka DITECH má v TP konstrukční rychlost 45 km/h a letí devadesát, což je pro 15 letého začínajícího bikera vražedná zbraň ...
Takže by to chtělo omezit podobně, jak je to v německu A1 80km/h, AM 45 km/h a při každém STK prověřovat uškrcení a případně plombovat.

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 22:43 | Nahoru | #87
S omezením určitě souhlasím. Ještě si dobře pamatuji,jak jsem jezdil v 18 . Š těstí ,že jsem stále živej a zdravej

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 23:01 | Nahoru | #88
Nechal bych to jak to je, až na to že v 15 bych odstranil tu konstrukční rychlost a nechal jen 50ccm. Aby od 15 mohli jezdit na simsonu. Na otevřenejch 50tkách jezdit můžou, ale na simsonu ne. Taky mi vadí veterání. Můžu od 16 na 125 2T, ale na 350 Panelce z 63.roku nemůžu i když je línější.

Ať si každej jezdí na čem chce když chce. Co je jinejm do toho sakra. Když chce borec v 18 R1 s 25Kw v tp tak proč ne. Ostatnim by to mělo byt jedno jestli se na tom zabije nebo ne. Kdo je rozumnej koupí třeba 500 a učí se. Je to volba každýho.

Uniká mi smysl změny zákona. Snížit počet mrtvejch na silnicích?

Naposledy editováno 02.05.2010 23:04:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 23:10 | Nahoru | #89

Desmond>Ať si každej jezdí na čem chce když chce. Co je jinejm do toho sakra. Když chce borec v 18 R1 s 25Kw v tp tak proč ne. Ostatnim by to mělo byt jedno jestli se na tom zabije nebo ne. Kdo je rozumnej koupí třeba 500 a učí se. Je to volba každýho.

Uniká mi smysl změny zákona. Snížit počet mrtvejch na silnicích?


Á pán je anarchista
Až tě ten borec s R1 a mokrým řidičákem sundá ve 200+ v tvým pruhu zatáčky, uvidíš
A ostatním by to mělo bejt jedno, pokud je neohrozí a nebudou muset platit ze svejch daní jeho léčení až to někam zahodí. (všimni si že tyhle parametry splňuje ježdění na okruhu )

Naposledy editováno 02.05.2010 23:11:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

2.5.2010 v 23:26 | Nahoru | #90

vonZahn>Á pán je anarchista
Až tě ten borec s R1 a mokrým řidičákem sundá ve 200+ v tvým pruhu zatáčky, uvidíš
A ostatním by to mělo bejt jedno, pokud je neohrozí a nebudou muset platit ze svejch daní jeho léčení až to někam zahodí. (všimni si že tyhle parametry splňuje ježdění na okruhu )



Stejně mě tam může sundat kluk s dvácou ve 130ti Hodně malé %, že na tom ublíží někomu jinému. Spíše sám sobě někde o strom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist