2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Odvalování válečků v řetězu při náběhu do ozubení a jeho opuštění je podobné jako odvalování kol lokomotivy po kolejích, ani tady se nepoužívá mazivo.
Mikrofilm maziva na válečcích sám o sobě ničemu nevadí, problém představují nečistoty, které se na tento film lepí, obrušují ozubení řetězového kola a to následně vytahá řetěz. Čím víc maziva, tím víc nachytaného prachu.
Hodně se mluví o řetězech, na vztah řetězových kol a řetězu se ale často zapomíná a přitom jsou to navzájem neoddělitelné součásti jednoho převodového systému.
Nejhorší nápad pak je nasadit na takto vychozená řetězová kola nový řetěz, který se v zápětí vytahá a člověk se pak diví, jak je to možné.
První úvaha směřuje k tomu, že je asi zapotřebí řetěz pořádně okoupat v oleji, aby se to příště nestalo, což je ale bohužel chyba.
Řetěz sám o sobě je spotřební materiál, který má určitou životnost, po jejímž dosažení by se měl měnit - proto se také dělají měrky na řetězy, které určují, jak na tom řetěz je.
Že mezi námi není kouzelník, který by zvládnul nastříkat mazivo přesně do mezírek mezi válečkem a destičkou vnitřního článku, je jasné.
Na válečku vždycky nějaké mazivo zůstane a zůstane tam i po poctivé snaze řetěz vytřít do sucha.
Důležité je vědět, co mažu, proč to mažu, a po mazání odstranit z povrchu řetězu přebytečné mazivo a v neposlední řadě také důkladně očistit řetězová kola, aby se znečištění, které se na ně nachytalo, zpětně nepřenášelo na řetěz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>juras>
Odvalování válečků v řetězu při náběhu do ozubení a jeho opuštění je podobné jako odvalování kol lokomotivy po kolejích, ani tady se nepoužívá mazivo.
Mikrofilm maziva na válečcích sám o sobě ničemu nevadí, problém představují nečistoty, které se na tento film lepí, obrušují ozubení řetězového kola a to následně vytahá řetěz. Čím víc maziva, tím víc nachytaného prachu.
Hodně se mluví o řetězech, na vztah řetězových kol a řetězu se ale často zapomíná a přitom jsou to navzájem neoddělitelné součásti jednoho převodového systému.
Nejhorší nápad pak je nasadit na takto vychozená řetězová kola nový řetěz, který se v zápětí vytahá a člověk se pak diví, jak je to možné.
První úvaha směřuje k tomu, že je asi zapotřebí řetěz pořádně okoupat v oleji, aby se to příště nestalo, což je ale bohužel chyba.
Řetěz sám o sobě je spotřební materiál, který má určitou životnost, po jejímž dosažení by se měl měnit - proto se také dělají měrky na řetězy, které určují, jak na tom řetěz je.
Že mezi námi není kouzelník, který by zvládnul nastříkat mazivo přesně do mezírek mezi válečkem a destičkou vnitřního článku, je jasné.
Na válečku vždycky nějaké mazivo zůstane a zůstane tam i po poctivé snaze řetěz vytřít do sucha.
Důležité je vědět, co mažu, proč to mažu, a po mazání odstranit z povrchu řetězu přebytečné mazivo a v neposlední řadě také důkladně očistit řetězová kola, aby se znečištění, které se na ně nachytalo, zpětně nepřenášelo na řetěz.
blbost jak cyp.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Těžké řazení Hyosung GV250 Hyosung GV 250 Aquila | Trio | 14 | 16.6.2021 v 21:28 Trio |
Kupit Hyosung aquila 250? [1, 2] Hyosung GV 250 Aquila | 007Dexter | 38 | 26.2.2021 v 12:23 Gahan37 |
Servis a ND Hyosung Hyosung GV 250 Aquila | Exodus | 26 | 23.2.2021 v 19:28 Dusis123 |
výběr motorky Hyosung GV 250 Aquila | mpinki | 3 | 31.10.2019 v 11:36 Doctor1 |
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... | bledemon | 16 | 8.9.2019 v 19:42 Wenca24 |