globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké je dobré mazání na řetěz?
8.3.2010 v 13:19
Potřebuji poradit jaký přípravek používáte na mazání řetězovky,popř.kde a za kolik koupit.Nestačí třeba jen obyčejná vazelína,např.A00?Má mazání velký vliv na životnost řetězovky?Díky za případné odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?

9.3.2010 v 14:24 | Nahoru | #1

RZhanal>Řetěz se maže proto, aby se redukovalo tření, mezi jeho pohyblivými částmi...
Nikde jinde nemá mazivo co dělat, ani na článcích řetězu, ani na válečcích řetězu, které musí být suché, aby se neprotáčely v ozubení.
Váleček řetězu je vůči ozubení v klidu, pohyb je mezi jeho vnitřní částí a pouzdrem, které jsou pro toto namáhání tepelně zušlechtěné a mazané.
V případě, že se váleček netočí na čepu ale protáčí v ozubení řetězového kola, dochází k opotřebení řetězového kola a následnému vytahání řetězu...



Myslíš že na SS při + 200 kmh a více je váleček řetězu v klidu?? Myslím že se má stříkat na kraje válečků a i na ně, aby se na nich vytvořil film, který snižuje tření mezi válečky, kolečkem a rozetou.. A až se začne z válečků ztrácet film (či pokud už jsou válečky vyleštěné rozetou do chromu ) tak je nejvyšší čas zase mazat..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?

9.3.2010 v 15:29 | Nahoru | #2
juras>
Řetězové převody - obecně - jsou konstruovány tak, že tření v celém systému probíhá mezi válečkem, dutým čepem (pouzdrem) a čepem. Tyto plochy jsou kalené a tření se redukuje mazivem. Tření mezi válečkem a ozubením je nežádoucí, v ozubení se váleček nanejvýš odvaluje a aby se odvaloval, nemůže být mastný, to by prokluzoval.
Pokud by konstruktér chtěl, aby se váleček v ozubení klouzal, tak ozubení indukčně zakalí, aby vůči sobě stály dvě plochy o shodné tvrdosti a nedocházelo k jeich opotřebení.
Toto řešení se používá, ne ale u válečkových řetězů, které máme na motorkách.
Konstruktér to ale nechtěl, proto ozubení kalené není a proto se také, při nesprávné údržbě řetězu vychodí a tím vytahá řetěz.
Bohužel v oblasti mazání je spousta mýtů, když se ale zeptáš dobrého prodejce řetězů, tak ti potvrdí zhruba to, co jsem napsal.
Mazivo potřebuješ uvnitř kloubových spojů řetězu, zvenku je dobré akorát tak na chytání prachu.
Jsem mírně poučený laik a to, co píšu, vychází z firemních školení u germánského výrobce řetězů a řetězových kol, pod nějž spadá taky AFAM.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Těžké řazení Hyosung GV250 Hyosung GV 250 Aquila Trio 14 16.6.2021 v 21:28 Trio
Kupit Hyosung aquila 250? [1, 2] Hyosung GV 250 Aquila 007Dexter 38 26.2.2021 v 12:23 Gahan37
Servis a ND Hyosung Hyosung GV 250 Aquila Exodus 26 23.2.2021 v 19:28 Dusis123
výběr motorky Hyosung GV 250 Aquila mpinki 3 31.10.2019 v 11:36 Doctor1
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... bledemon 16 8.9.2019 v 19:42 Wenca24


TOPlist