globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
13.2.2010 v 19:29
Edit: viz příspěvek #16

Ahoj, dělám si doma rozvody na Buse a narazil jsem na menší komplikaci. Nahoře mezi vačkama je šroub, který má funkci zřejmě jenom v tom, aby řetízek po sendání z vaček nezapadl někam do útrob motoru. Jenže tady je ten háček - jelikož má šroub dost dlouhý závit, nelze ho kvůli rámu vyndat. Vytočím ho úplně, ale pak už ho nemůžu vytáhnout - překáží mi rám. Starý řetěz jsem rozříznul a vyndal, ale nový (originál Suzuki) se dodává jako spojený a tak se mi ho nechce rozpojovat a zase nýtovat. Hayabusisti, jak jste to řešili vy? Jde ten šroub nějak znásilnit? S motorem se mi kvůli tomu hýbat nechce.

Naposledy editováno 22.03.2010 11:43:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!

22.3.2010 v 22:27 | Nahoru | #1
Smrči GSX-F> ahoj kamaráde...

čumim jak péro z gauče, toto by mně nenapadlo...

Můžu vědět, co tě přimělo udělat , dle mě dosti náročnou(pro někoho možná zbytečnou) a drahou úpravu?Jak máš ošetřen převod vůči řetězu 17/40, vychází to naprosto stejně, nebo je tam nějaká změna?

Co výdrž/životnost řemene u takhle nakoňovaný mrchy?Měl bych trošku strach dát to na sérii a co teprve u tebe???

Ale jinak klobouk dolu, hlavně ta výztuha, to mě zajímá, jak je to řešeno...Jste klucí šikovný a máš perfektně vybavenou dílnu, vč. toho zvedáku

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!

22.3.2010 v 23:17 | Nahoru | #2
mari> Ahoj!
No, důvod je, že se mi to strašně líbí! Ale teď vážně. Důvody byly hlavně praktické - čistota, tichost běhu a hlavně minimální náročnost na údržbu. Není snad většího přežitku na motorkách jako je řetěz. Např. taková dovolená - kde ve vyspělé Evropě můžeš vytáhnout na pumpě čistič na řetězy a udělat pod motorkou olejovou skvrnu o průměru metr čtvereční aniž by ses bál, kde na tebe vyskočí nějaký ekoaktivista? Beru to samozřejmě s nadsázkou, ale když jedu např. 4 - 5.000 km dovolenou, tak ten řetěz je fakt pruda. A na BMW K1300S jako definitivní řešení zatím nemám.
Převodový poměr je 26/63, čili 0,412 proti seriovým 0,425. Myslím, že to ani nezaregistruju. Životnost řemenu je stanovená na 40.000 km, ale je to samozřejmě individuální. Výhodou může být i to, že až se opotřebujou jednostraně zuby na řemenicích, lze např. rozetu otočit a používat bez problémů dál. Jinak řetěz mi vydržel max 15.000 km. Tím nemyslím, že by nebylo kam dopínat, ale že se vytáhnul tak nesymetricky, že jízda konstantní rychlostí probíhala přískokem. Cena kvalitní řetězovky přitom často atakovala hranici 7.000 Kč, takže taky nic lacinýho. Co se týká výkonu, neměl by být s ničím problém. Chlapíci z VH-Motorradtechnik evidentně věděli o čem mluví a nerozmlouvali mi použití řemenu kvůli výkonu, ale kvůli náročnosti úpravy v "domácích" podmínkách. Stejný výrobce řemenů (Gates) vyrábí řemeny např. na Boss Hoss. Nebudu tu bez praxe rozumovat nad výdrží, to prostě ukáže až čas a jsem si vědom toho, že jsem možná udělal krok vedle. Ale vždycky je třeba udělat ten první krok a po sezóně budu jako jeden z prvních (možná i první) hlásat, že tudy cesta nevede... (ale stejně to nepřiznám ).
No, těším se na první kilometry a hlavně na Hayabusa sraz.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist